Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja też się przymierzam do czyszczenia wstryskiwaczy, tylko muszę zdobyć nowe oringi.

Czy w realoem podane są rozmiary tych oringów ?

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a21f457316bd.jpg

 

bo 15 zł za jeden kawałeczek gumki to chyba przesada (a potrzeba 12 szt) - takie są ceny w sklepach sprzedających części bmw.

 

Przy okazji zdjętego kolektora wymienię uszczelki kolektor-głowica i wężyki od tyłu kolektora.

 

Sprawdźcie czy u was jest podobnie - jak trzęsie, trzeba zgasić silnik i od razu zapalić - u mnie przestaje trząść. Może to sugerować jakiś czujnik, albo specyficzną reakcję sterownika, że przy pierwszym odpaleniu "coś - jakiś parametr, czujnik" ma wpływ na drżenie/trzęsienie a po drugim już nie jest to brane pod uwagę - jak miękki reset komputera.

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Pociagne temat troche dalej.

 

Jakie macie obroty po uruchomieniu silnika na zimno?

 

U mnie w poczatkowej fazie 1000 rpm. Po kilku sekundach spada ponizej i zaczynaja sie drgania nadwozia. Jak jest u Was?

Opublikowano

U mnie też 1000 w początkowej fazie. Wydaje mi się, że powinny być o 200 większe patrząc na moje e36 320. W e36 na zimnym starcie mam coś około 1200. Masz jakiś trop z tymi obrotami?

 

Nawiąże jeszcze do tego co pisał Ksysiobo "Sprawdźcie czy u was jest podobnie - jak trzęsie, trzeba zgasić silnik i od razu zapalić - u mnie przestaje trząść.". Z tym "od razu zapalić" to coś jednak jest na rzeczy. Kilka razy tak szybko przekręciłem kluczyk, że nie trzęsło samochodem. Procedura wyglądała tak: kluczyk w stacyjkę i od razu przekręcałem na rozruch, nie czekałem nawet chwili czasu na zapłonie. Nie wiem, czy to zdrowe dla układu elektrycznego, więc zaprzestałem tej procedury.

Opublikowano
Tak to wygląda u mnie :

Ktoś rozwiązał ten problem?;;/

 

Obawiam się że NIE masz M54. Powinieneś poszukać postów o N42. Ciężko w jednym wątku rozwiązać problemy wielu silników. Klasycznie zacznij od szukania nieszczelności na dolocie i odczytaj kody błędów.

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Opublikowano
Miałem kiedyś podobnie. Odpalał silnik kulał prychał kichał strzelał w dolot itd. dopóki lekko sie nie rozgrzał. Wymieniłem cewki świece juz mialem kupować nowy przepływomierz alee podłączyłem sie pod sterownik lpg i skasowałem mapy zrobiłem ponowną adaptacje i poszedłem spać. Rano zapalam i :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: fura chodzi jak malina, ale wywaliło check niewiele myslać pojechałem do gazownika żeby ustawił to porządnie bo sam do końca tego nie ogarniam i od tamtej pory już 11 miesiecy zapomniałem o problemach z silnikiem. Ktoś by pomyślał co ma PB do LPG a jednak ma... aha nie ustawiał na pokrycie sie map tylko na czasy wtrysku
Opublikowano
Mapa gazowa u mnie ustawiona jest napewno ok (sam ustawialem). LPG ma wplyw na mape benzyny, odwrotnie juz nie. U mnie nie ma typowego wypadania zaplonów- lekko czuc drgania na budzie samochodu. Po podniesieniu obrotów do 1200 jest wszystko ok- Wiec zastanawiam sie, czy dobrze działa ssanie na zimnym silniku.
Opublikowano
Mapa gazowa u mnie ustawiona jest napewno ok (sam ustawialem). LPG ma wplyw na mape benzyny, odwrotnie juz nie. U mnie nie ma typowego wypadania zaplonów- lekko czuc drgania na budzie samochodu. Po podniesieniu obrotów do 1200 jest wszystko ok- Wiec zastanawiam sie, czy dobrze działa ssanie na zimnym silniku.

A czujnik temperatury dobrze wskazuje??

Opublikowano
Czy ktoś z kolegów wymieniał uszczelniacze VANOSa a pomimo tego silnik dalej się trzęsie?

 

Tak, ja wymieniałem

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Opublikowano

Tak sobie gdybam, ponieważ mój silnik też się trzęsie i wypadają zapłony ale tylko kiedy na dworze jest zimno :) Przez lato wszystko było ok. Jak tylko wskazówka temperatury wyjdzie z niebieskiego pola to silnik odzyskuje pełnie wigoru.

 

Bazując na poniższym wpisie można się zastanawiać czy może lepiej dać fachowcowi do wymiany te uszczelniacze, ponieważ objawy dokładnie się zgadzają:

 

https://www.facebook.com/638627759588809/timeline/story?ut=43&wstart=1420099200&wend=1451635199&hash=1510201768011460270&pagefilter=3

Opublikowano

Może "profesjonalna naprawa vanos" to jakiś trop, ale

 

1. Czemu drżenie występuje tylko na zimnym silniku ? - co zmienia przekroczenie jakiejś granicznej temperatury (dokładnie jakiej trzeba ustalić)

2. Czemu wyłączenie/włączenie zimnego powoduje że drżenie ustaje (9 przypadków na 10)

 

Może ktoś przybliży co dokładnie jest naprawiane w tej profesjonalnej naprawie poza uszczelkami.

 

Nie mieszajmy do tego gazu, bo nie wszyscy mają instalację. Czy tak zimny silnik startuje na gazie ?

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Opublikowano

Zimny silnik moze wystartowac na gazie ale nie jest to specjalnie zdrowe dla instalacji. Latem gdy silnik odpala na benzynie wpada w lekkie wibracje, po przelaczeniu sie samoczynnym na LPG wibracje ustaja. Po przelaczeniu spowrotem na benzyne silnik znow wibruje- na LPG pracuje idealnie. Az minie kilkanascie sekund i silnik zaczyna pracowac idealnie rowniez na benzynie.

 

Ten test wykonalem tylko latem gdy instalacje LPG szybko sie wlacza, zima tego nie sprawdzalem.

Opublikowano

Więc pozostają wtryskiwacze lub jakiś czujnik (położenie wałka dolot i wydech, położenie wału, temperatura cieczy i powietrza, przepływomierz). Czy o jakimś zapomniałem ?

 

Zakładając że czujniki temperatury działają dobrze (po uruchomieniu wskazania zgodne z temperaturą otoczenia) pozostają czujniki wałków lub przepływomierz.

 

Od dwóch dni sprawdzam doświadczalnie czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (zdjąłem wtyczkę). Diagnostyka (program "piston" pokazuje temp - 40st C. Po odłączeniu czujnika żadnej zmiany.

 

Proponuję małą ankietę:

 

http://goo.gl/forms/fbeWBDbL5g

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Opublikowano

A może uszczelka (uszczelki) kolektora dolotowego?

Po kilkunastu latach nagrzewania i chłodzenia mogą być twarde i kruche.

Po nagrzaniu odzyskują odrobinę plastyczności u układ się uszczelnia...

 

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Opublikowano

A jednak swoją wymienię - już zamówiona :)

 

Uszczelka pod pokrywą zaworów była tak sztywna, że się połamała przy demontażu, rurki odmy też. Tydzień temu wymieniłem oryginalny - trzynastoletni akumulator... także,hmmm.

 

Coraz bardziej się skłaniam ku nieszczelności na dolocie. Na youtubie jest pełno filmów o kodach P0171 iP0174 - wszystkie z nieszczelnych dolotów - mieszanka zbyt uboga.

Można znaleźć miejsce nieszczelności wytwornicą dymu - widać skąd leci dymek, ale trzeba ją mieć :)

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Opublikowano

Uszczelka pod pokrywą to naturalne że trzeba ją wymienić, co innego uszczelka kolektora dolotowego.

Moje auto aktualnie jest na warsztacie, czekam na jakieś wieści czy udało się ustalić problem, dam później znać :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

@lysyts Czy masz jakieś wieści od mechanika?

 

Aż wstyd pisać, ale ja nadal czekam na wolny dzień i wtedy się wezmę na ostro ;-)

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Opublikowano

Auto odebrałem dopiero wczoraj od mechanika i jak sam stwierdził, musimy się umówić na następny termin, krótko mówiąc wniosek jest taki że jest lepiej, ale nadal objawy występują.

 

Sprawdzona została szczelność silnika, podmieniony wtrysk benzyny, wymieniona jedna cewka zapłonowa, wymieniony przepływomierz, nowe świece z powodu złej ciepłoty (miałem 6). Przepływomierz ogólnie był ok, choć podobno pokazywał zaniżone parametry w zakresie 10-20%.

 

Także choć poprawa jest odczuwalna i nie trzęsie tak mocno i auto dławi się mniej, to jednak ogólnie problem nadal występuje i przy okazji następnej wizyty chyba będę też regenerować VANOS więc może to da jakąś odpowiedź.

Narazie czekam na jakiś mróz bo strasznie ciężko testować mechanikowi auto kiedy trzeba czekać żeby się wychłodziło ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.