Skocz do zawartości

M54 nierówna praca na zimno


Ksysiobo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ja walczyłem z tm przez dwa lata bezskutecznie.

Tydzień temu ( po 50tkm ) wymieniłem tylko wszystkie świece zapłonowe i ....... po odpaleniu na zimno chodzi jak nigdy równiutko.

Może to przypadek, a może u mnie właśnie to było przyczyną.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...

Rozwiązałem problem u siebie :D Jeżeli czytaliście uważnie cały temat lub obejrzeliście filmy, które wrzuciłem na YT to pisałem i pokazywałem, że u mnie sterownik silnika nie rzucał błędami, a problem nierównej pracy na zimnym występował. Ostatniej soboty pojawił się w końcu "check engine". Po sprawdzeniu błędów w inpie wyszedł "misfire" na 1 cylindrze oraz za bogata mieszanka na pierwszym banku. Adaptacje paliwowe były ostro przekroczone na "+", ale po dodaniu gazu malały. Szybka rozkminka i padło na lewe powietrze. Jak sprawdzić, gdzie jest nieszczelność? Kiedyś czytałem i widziałem, że dobra do tego celu jest maszyna dymna. Skąd ją wziąć? Najlepiej kupić lub zrobić samemu. Poszperałem w necie i znalazłem coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=FFlyAqiYMro. Zrobiłem urządzenie podobne do tego na filmie i zacząłem sprawdzać. Okazało się, że jeden z portów w tylnej części kolektora dolotowego był zaślepiony izolacją, która puściła oraz na wężu wspomagającym serwomechanizm puściła obejma :o Uszczelniłem dolot i teraz po odpaleniu na zimnym silnik równo pracuje :D Wcześniej pisałem, ze wymiana uszczelki na disie dużo pomogła i mogłem od razu pociągnąć ten temat do końca z lewym powietrzem, bo to ono było powodem nierównej pracy w moim przypadku. Dla przypomnienia:

 

Było tak:

 

Jest tak:

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja rozwiązałem swój problem z wypadaniem zapłonu. Po przygodzie zamarznięta odma i wodą w oleju ( więcej szczegółów w tym temacie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=160883&p=2131255#p2131255) postanowiłem zmienić silnik i wpadło 2.5 z e60. Silnik testowałem przez dwa tygodnie na komputerze i sofcie z 2.2 i nie było żadnych problemów z wypadaniem zapłonu. Jakiś tydzień temu wgrałem soft z 2.5 i tez brak jakichkolwiek trzęsawek po porannym rozruchu. Więc problem nie leżał w elektronice auta (przynajmniej u mnie), tylko w samym silniku. Coraz bardziej skłaniam się ku temu, że problemem była pęknięta głowica tak jak w kilku przypadkach na forach internetowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.