Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Znów niepełny wątek...

To ze można złożyć kolumnę mcphersona ze zwykłym amortyzatorem do krótszych sprężyn nie znaczy ze tak powinno być :D

Jeśli wymieniasz sprężyny na krótsze to powinno się kupić amortyzatory do wersji sport które maja firmowo krótsze tloczysko.

Czasem tez trzeba kupić inne elementy kolumny w zależności od przebiegu i zużycia auta.

MADE IN PRL
  • Moderatorzy
Opublikowano
Przecież producent np. Bilstein B4 podaje, że obniżenie możliwe do -30 czy tam -40 mm.
Opublikowano

Teoretycznie podobno do -40mm daje się założyć krótsze sprężyny bez zmiany amortyzatorów. W mojej ocenie nie obniżał bym więcej niż -30mm bez zmiany amortyzatorów.

U siebie założyłem H&R -25/30mm i jest znacząco lepiej. Komfort nawet lepszy niż oryginał. Auto prowadzi się lepiej, (nie wspominając o wyglądzie auta).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Teoretycznie podobno do -40mm daje się założyć krótsze sprężyny bez zmiany amortyzatorów. W mojej ocenie nie obniżał bym więcej niż -30mm bez zmiany amortyzatorów.

U siebie założyłem H&R -25/30mm i jest znacząco lepiej. Komfort nawet lepszy niż oryginał. Auto prowadzi się lepiej, (nie wspominając o wyglądzie auta).

 

To jest możliwość ustawienia o ile się obniży auto?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jemu chodzi o to, ze przód siadł 25 mm a tył 30 mm.

Tylko gwint i air ride ma tę możliwość.

Opublikowano

Zbyt dużo czasu przywiazujecie do aspektów wizualnych a zbyt mało do techniki takiej przeróbki.

Ja robię to w takiej kolejności:

1.odbudowa lub tuning systemu hamulcowego czyli nowe wzmocnione tarcze i klocki

2.zmiana felgi plus nowa opona- tu kieruje się katalogiem producenta i zazwyczaj idę w oryginał z wyposażenia dodatkowego

3.dobor sprężyn i amortyzatorow do silnika,stylu kierowcy (kobieta?),planowanych tras,budżetu itd.

4.zmiana przedniego lub/i tylnego stabilizatora tu akurat sugeruje się tez katalogiem producenta i sprawdzam dostępne opcje po które sięgam na rynku części używanych.

5.geometria pojazdu sprawdzenie/regulacje

6.test autostradowy w deszczu

7.auto można teraz wzmocnić wizualnie czyli zmiana lusterek,listew itd


Może moja droga do sportowego zawieszenia nie jest najtańsza ale auta tak przygotowane sprawują się poprawnie na drodze a autoryzowane serwisy potwierdzają wysoka jakość przeróbki.

MADE IN PRL
Opublikowano

Jesli masz f30 przedlifta to jak najbardziej ma to sens.

Majac polifta mozna sie jeszcze 2 lata wstrzymac.


MADE IN PRL
  • Moderatorzy
Opublikowano
Dobra lista jak planujesz jeździć F30 do końca ropy naftowej :lol:
Opublikowano
Zbyt dużo czasu przywiazujecie do aspektów wizualnych a zbyt mało do techniki takiej przeróbki.

Ja robię to w takiej kolejności:

1.odbudowa lub tuning systemu hamulcowego czyli nowe wzmocnione tarcze i klocki

2.zmiana felgi plus nowa opona- tu kieruje się katalogiem producenta i zazwyczaj idę w oryginał z wyposażenia dodatkowego

3.dobor sprężyn i amortyzatorow do silnika,stylu kierowcy (kobieta?),planowanych tras,budżetu itd.

4.zmiana przedniego lub/i tylnego stabilizatora tu akurat sugeruje się tez katalogiem producenta i sprawdzam dostępne opcje po które sięgam na rynku części używanych.

5.geometria pojazdu sprawdzenie/regulacje

6.test autostradowy w deszczu

7.auto można teraz wzmocnić wizualnie czyli zmiana lusterek,listew itd


Może moja droga do sportowego zawieszenia nie jest najtańsza ale auta tak przygotowane sprawują się poprawnie na drodze a autoryzowane serwisy potwierdzają wysoka jakość przeróbki.

 

Taka prawda że jeżeli chcecie już robić tuning, to róbcie to prawidłowo i z głową ;)

Opublikowano

Nie no jasne, nie ma jak wpakować ze 20k w auto które jest warte 50k żeby mieć troche lepszę prowadzenie :lol:

Myślę że ludzie poprostu będą się zabijać za tym pomysłem...

Ja bym tylko od siebie gwint proponował wsadzić bo sportowe sprężyny i amory nie są takie pro jak gwint.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wymiana amorów, sprężyny plus wiadomo osłony, gniazda sprężyn i łożyska amortyzatorów to z 4-5k (bilstein b12).

Gwint bilsteina to już 10k+ więc lepiej chyba wziąć b12, gdzie auto dostanie drugie życie oraz wymienić wszystkie tuleje itd.

Poza tym mało kto tak robi, bo ludzie zazwyczaj jak padnie amor to kupują amor może czasem dwa :D :D

Opublikowano

Nie no można kupić same sprężyny używane na Allegro i bujać autkiem po centrum miasta.

Wtedy tuning będzie za kilka stówek.

Jeszcze jak się zainwestuje w myjnie parowa i wosk to będzie pełen wypas.

MADE IN PRL
Opublikowano

Delikatnie poprawi się właściwości jezdne gdy się kupi komplet nowych opon.

Z tego co pamietam auto na krótszych sprężynach bez zmiany amorów pływa jak Łódź patrolowa po Bałtyku...

MADE IN PRL
Opublikowano
Delikatnie poprawi się właściwości jezdne gdy się kupi komplet nowych opon.

Z tego co pamietam auto na krótszych sprężynach bez zmiany amorów pływa jak Łódź patrolowa po Bałtyku...

 

tzn jak masz nowe opony i kupisz nowe opony to będzie lepiej ? :mrgreen:

99% narodu jest zadowolona z otrzymanego efektu po wymianie sprężyn na niższe i to nie tylko z tego forum, no ale skoro Tobie pływało to zacząłbym od zrobienia geometrii i na wszelki wypadek wymienił wszystkie opony na nowe. :cool2:

Opublikowano

Forum ma to do siebie ze składa się różnych użytkowników którzy zazwyczaj nie maja pojęcia o technice,częściach i mechanice.

Ci co się znają szukają odpowiedzi w specjalistycznych biuletynach serwisowych a nie na forum.

Nie po to produkuje się amortyzatory z krótszym tloczyskiem do krótszej sprężyny by ja stosować ze standardowym amortyzatorem.

MADE IN PRL
Opublikowano
Myślę że swoje uwagi powinieneś przesłać do producentów sprężyn. Napewno ich inżynierowie wezmą to pod uwagę. Najlepiej jeszcze jakbyś na poparcie swoich tez załączył wykres tłumienia sportowej sprężyny z zwykłym amortyzatorem. Udowodnisz im tym że są w błędzie i powinni wszystkich przeprosić, zwrócić kasę i zwinąć interes. :)
Opublikowano
Myślę że swoje uwagi powinieneś przesłać do producentów sprężyn. Napewno ich inżynierowie wezmą to pod uwagę. Najlepiej jeszcze jakbyś na poparcie swoich tez załączył wykres tłumienia sportowej sprężyny z zwykłym amortyzatorem. Udowodnisz im tym że są w błędzie i powinni wszystkich przeprosić, zwrócić kasę i zwinąć interes. :)

 

Całkowicie się zgadzam, chyba że kolega przeoczył, że rozmawiamy tu o sprężynach, których producent sam pisze, że można ich używać ze standardowym amortyzatorem.

Opublikowano

Generalnie amortyzator powinien być dobrany do zakresu pracy sprężyny.

Ale...przyjmijmy, że seryjna sprężyna pracuje w zakresie od -50 do + 50 mm w skrajnych położeniach. Amortyzator teoretycznie powinien pracować w całym zakresie.

Zakładając sprężyny twardsze, obniżające auto o 40 mm przyjmujemy w dużym uproszczeniu, że zakres pracy będzie -30 do +30 mm czyli w zakresie przewidzianym przez fabrykę. Dodatkowo amortyzator będzie zmagał się z mniejszymi wychyleniami czyli będzie mu łatwiej.

Oczywiście to duże uproszczenie bo na pewno jest tak, że amortyzator nie pracuje jednakowo w całym zakresie i obniżając auto przesuwamy ten zakres na własną rękę. Myślę jednak że w codziennym użytkowaniu w amatorski sposób nie ma to istotnego znaczenia.

Opublikowano
Myślę że swoje uwagi powinieneś przesłać do producentów sprężyn. Napewno ich inżynierowie wezmą to pod uwagę. Najlepiej jeszcze jakbyś na poparcie swoich tez załączył wykres tłumienia sportowej sprężyny z zwykłym amortyzatorem. Udowodnisz im tym że są w błędzie i powinni wszystkich przeprosić, zwrócić kasę i zwinąć interes. :)

 


ty lester jednak jestes uposledzony :lol:

producent czyli firma BMW dobrze wiedziala o tym i dlatego zastosowala do sprezyn M-tech inny amortyzator niz do standardowej sprezyny.

sprezyny o jakich tu piszemy to jest tansza kopia? aftermarket sprezyn M-tech wiec idac zgodnie z mysla konstruktora pojazdu tez powinno sie zastosowac inny krotszy amortyzator ingerujac w zawieszenie :mrgreen:

czego tu nie rozumiecie?!

moge sie zgodzic jedynie ze wizualnie to dobrze wyglada jednak nie jest to zgodne z technika jaka zalozyl producent pojazdu.

MADE IN PRL
  • Moderatorzy
Opublikowano
To wymieniaj w każdym aucie (nawet nowym) amortyzatory pod obniżenie 20-30 mm, hamulce, felgi, opony i cała resztę tej listy która pasuje do e36. Tylko nie wmawiaj wszystkim w okol że tak trzeba. W około 10 autach zmieniłem sprężyny na eibach pro kit zawsze z bardzo pozytywnym skutkiem. Co innego jak ktoś myśli o obniżeniach 60-80 mm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.