Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam standardowe zawieszenie u siebie w F30, auto jest dość miękkie i trochę nie pasuje do możliwości silnika.

 

Czy wymiana sprężyn na krótsze coś poprawi czy to daremny zabieg? Czy możecie polecić jakiś zestaw?

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja mam sprężyny H&R sport i do tego amortyzatory BILSTEIN - B8. Po zmianie zawieszenia to zupełnie inny samochód. Przede wszystkim nie buja się ani na boki ani przód/tył podczas hamowania/przyśpieszania. Ma dużo lepszą przyczepność i pozwoli znacznie lepiej przyśpieszać i skręcać. Wreszcie coś czuć na kierownicy co się dzieje z samochodem chociaż pod tym względem jeździłem kilkoma lepszymi starej daty. Natomiast jeżeli priorytetem jest komfort to taki zestaw to jest spory kompromis w kierunku właściwości jezdnych na niekorzyśc komfortu. Na dobrych drogach po których jeżdzę w 90% jest ok natomiast na dziurach, nierównościach amory łatwo dobijąją do końca. Jeżeli jeździsz w większości po takich to nie polecam obniżania bo zamiast patrzeć co się dzieje dookoła będziesz wypatrywał nierówności albo kuponów rabatowych u dentysty :)
Opublikowano

Ja zauważyłem, że m pakietowy zawias w f31 jest bardziej miękki od tego w e91 m pak. Może z racji tego, że to diesel e91 było w benzynie.

Nie przeszkadza mi to bardzo, bo to dupowóz, więc komfort mile widziany, ale prześwit mógłby być o 2-3cm mniejszy.

 

Macie może zdjęcia poglądowe przed i po wymianie sprężyn?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

taaa, artykul....

ja mam 40 lat, i w 3 miesiecznym F30 zalozylem ProKit rezygnujac z gwarancji na zawieszenie-

bo jest juz 6 auto gdzie zakladam te sprezyny.

W artykule jest mowa o obnizeniu -40

ProKit w F30 obniza -30/-25

co w przypadku M-Zawiechy robi -20/-15

a wiec nie ma tych wszystkich skutkow ubocznych o ktorych pisza w artykule.

Na ProKicie jezdzilem w e36, e46, e90, f30- i zawsze wlasciwosci jezdne byly lepsze-

gdyby to ode mnie zalezalo M-Zawieszenie wychodziloby na ProKit-

jest minimalnie nizej a jednak bardziej komfortowo- lepiej tlumi nierownosci.

Polecam- tak wyglada z felgami "20 :8)

http://images63.fotosik.pl/838/572993e5abf53525m.jpg

Opublikowano
widzę że ten pro kit nie jest drogi. Ciekawe jak by to wyglądało na mojej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ocenę jakości merytorycznej oraz literackiej "artykułu" pozostawię innym.

 

Autor pisał wyraźnie w poczuciu jakiejś misji. Zawarł w swoim tekście sporo opinii, wierzeń, przekonań, ocen. Niewiele tam faktów

 

Moje osobiste doświadczenie z dwóch aut z obniżonym zawieszeniem jest wyłącznie pozytywne. Samochód zyskuje w każdym względzie, nie tylko wizualnym. Jeżeli największym mankamentem obniżonego zawieszenia jest większe/szybsze zużycie amortyzatorów, to niechże autor powie to wprost. Ja u siebie nie zauważam takiego efektu. W pierwszym samochodzie założyłem sprężyny H&R, kiedy auto mialo ok 50kkm przebiegu i było na fabrycznych amortyzatorach. I na tych samych, niezmienianych od nowości, po obniżeniu przejechało bez najmniejszych problemów kolejne 40kkm.

 

W obecnym aucie wymieniłem sprężyny 3tys km temu (auto w zasadzie nowe miało wtedy 8kkm przebiegu) i nie odczuwam żadnych negatywnych skutków założenia krótszych sprężyn.

 

Ergo: brać, nie bać się, cieszyć się lepszym wyglądem auta i lepszym prowadzeniem. :)

 

 

sent from my iPhone via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
Zamówiłem, zobaczymy :-) Najwyżej się wróci do oryginalnych, a Pro Kit odsprzedam.
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Moderatorzy
Opublikowano
Pro kit rewelacja, jeden z lepszych modów w moim aucie. Niby niższe sprężyny a lepiej wybierają nierówności niż seryjne. Polecam 101%.
Opublikowano

Zamówione, założone w czwartek :)

 

Wygląda tak jak moje E91 z zawieszeniem M, całkiem nisko. Fotki w galerii.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
widzę że ten pro kit nie jest drogi. Ciekawe jak by to wyglądało na mojej.

Ty masz kombi wiec potrzebujesz adaptera-

bez niego bedzie za niski wiszacy tyl

nr czesci 10

http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/Europe/320d-N47/L-N/mar2008/browse/rear_axle/rear_spring_strut_mounting_parts

 

Hey,

 

Mam dylemat, w przyszłym tygodniu montuje Eibach Pro Kit. Mam F31 ze standardowym zawieszeniem. Pytałem Eibach`a o te adaptery, ale mówią że z niczym takim sie nie spotkali. Skąd więc pewność, że powinienem to zamontować ?

 

pozdrawiam

Seb

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć Wam,


czy założenie samych sprężyn PRO KIT coś wniesie jeśli chodzi o właściwości jezdne? Samochód jest za miękki i za bardzo buja. Czy wymiana bez wymiany amortyzatorów ma sens? Możecie polecić jakieś sprężyny, które obniżą auto mniej niż te 3,5 cm jak eibachy?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie będzie efektu WOW, dopiero zmiana amorów sprężyn ewentualnie grubsze stabilizatory i to będzie różnica.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Przy f30 xdrive był efekt wow po samych sprężynach bo seria buja się jak statek. Z tym że amory miały znikomy przebieg chyba 11k.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.