Skocz do zawartości

czujnik poziomu cieczy 318i gdzie sie znajduje ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam bmw e46 318i 118km i co jakis czas zapala mi sie kontrolka o dolaniu płynu chłodzacego (ostatnio coraz czesciej). płyn jest i nie zauważyłem zeby uciekał. odpowietrzony został tak jak doradzaja i pisza w ksiazce sam naprawiam. fakt faktem waz jest goracy i twardy ale nie na tyle aby go nie mozna bylo zgiać. Moje pytanie dotyczy w czym moze tkwic problem ? w czujniku ? gdzie on sie znajduje i jak go wymontowac domowym sposobem ? od zakupy zrobiłem 4000 tys km i dopiero od nie dawna zaczoł pojawiac sie problem. Prosze o pomoc i prosze o wyrozumiałość
Opublikowano
Czujnik jest zintegrowany ze zbiornikiem i zdaje się nie ma opcji by go naprawić (chociaż może jest jakiś magik, który to potrafi). Musisz kupić nowy, jeśli zdecydujesz się na zamiennik koniecznie kup w ASO oryginalny korek by prędzej czy później wywali Ci cały układ.
Opublikowano

Zdarza się że jak jest słabo odpowietrzone to w trakcie pracy silnika jest mniej płynu w zbiorniczku i czujnik to pokazuje.

Inny przypadek to jak w układzie powstaje nadmierne ciśnienie to gumowe węże się nadymają i w zbiorniczku opada poziom, ale to jest minimalnie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Koledzy a powiecie mi jak go wyjac ? Gdzies czytalem ze czujnik od poziomu plynu spryskiwaczy jest taki sam ? Sugerujesz ze korek moze byc wadliwy i nie wypuszczac cisnienia ? Przyznam ze jestem laikiem ale wszystkiego mozna sie nauczyc jesli dostanie sie wlasciwe wskazowki. Wczesniej mialem 318i ale e36 i bez problemu ma juz 340 tys i nadal brat nia jezdzi. I z tego co widze nie sprawia problemow. Mam nadzieje ze ta e46 posluzy mi tak samo dlugo
Opublikowano
Dodam tez ze zalozylem korek zbiorniczka od e36 1.8. Ponoc takie same sa i zauwazylem ze plyn ucieka wlasnie tym korkiem i kontrolka sie nie zapala wiec winowajca moze byc tylko korek ?
Opublikowano
Skoro przez korek wypływa płyn to możliwe, że masz przedmuchy z głowicy i ciśnienie w układzie się zwiększa. Masz twarde, napęczniałe węże wychodzące z zbiorniczka wyrównawczego ? ?
Opublikowano

Należałoby zrobić test na obecność spalin w płynie , chociaż nie zawsze jest miarodajny.

Powiadasz że założyłeś korek od e36, jak to nie jest nowy oryginalny korek to dalej nie wiemy czy on jest prawidłowy.Doświadczony mechanik to uciska węże i od razu wie czy nie jest zawyżone ciśnienie w układzie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
No tak. Dzisiab pojawil sie nowy problem bo w aucie skacze temperatura do czerwonego pola i jak sie przegaxuje to spada. Dzieje sie tylko tak na wolnych obrotach.
Opublikowano

Bezpośrednią przyczyną podskoku temperatury to bym podejrzewał brak obiegu, a to z powodowane przez zapowietrzony układ albo niewydajną pompę .

Jak pompa to proste wymienić i spokój, ale jak się zapowietrza do problem może być bardziej złożony, chociaż dla fachowca do opanowania.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
problem tkwił w korku i odpowietrzeniu. Dla zainteresowanych moj sposób na poradzenie sobie z tym odpowietrzamy metoda odkrecamy odpowietrznik i ustami (tak ustami) dmuchamy do zbiorniczka i gdy zacznie wyciekac płyn z odpowietrznika dokrecamy go. A z korkiem jest tak ze dokrecam go w opór i pozniej odkrecam tak aby powietrze schodzilo a płyn nie. Po takim zabiegu temperatura w normie czujnik sie nie zapala a węze od chlodnicy miekkie.
Opublikowano
Widzę że opanowałeś zasadę działania systemu chłodzenia. Tak czy tak to sie nie daj uśpić i jeszcze przez jakiś czas to sprawdzaj bo przy małych przedmychach problem jest cykliczny.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Tak jakos dalem sobie rade. Jeszcze zrobie test na co2 dla pewnosci czy z glowica wszystko gra. Tak czy siak juz jestem zadowolony z tego co udalo mi sie zrobic a mechanika nie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.