Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.. Na wstępie chce zaznaczyć że kupiłem (chyba za dobre pieniądze albo tak mi się wydaje) auto o którym zawsze marzyłem BMW samochód kupiłem z usterką a mianowicie cały czas układ chłodzenia był zapowietrzony (poprzedni właściciel przekazał mi informacje że działo się tak po wymianie chłodnicy).

Po demontarzu głowicy ukazały się 4 pęknięcia na głowicy oraz ku mojemu zdziwieniu w uszczelce pod głowicą albo były zwalone kanały wodne albo ich poprostu nie było (byłem zszokowany jak to zobacyłem bo w bloku oraz głowicy takie kanały są a w uszczelce brak)

 

Rozmyślałem kwestę wymiany silnika (mój silnik to 2.8 z pojedynczym vanosem) tylko koszta są nie małe no i sporo roboty z przerzuceniem serducha..

Wczoraj jednak wpadłem na pomysł (oczywiście po oględzinach silnika czy tłoki nie są przegrzane) na wymianę samej głowicy

 

Wybrałem się wczoraj na oględziny głowcy i tu uwaga przestroga chłopak okłamuje że sprzedaje sprawną głowicę a tak naprawdę na gołe oko widać pęknięcia

 

link do oszusta: http://olx.pl/oferta/glowica-bmw-2-8-CID5-IDabHDH.html

 

Przez przypadek trafiła mi się chyba fajna opcja:

 

http://olx.pl/oferta/glowica-z-walkami-rozrzadu-bmw-e46-m52b28tu-CID5-ID8Ui8d.html

 

tylko kompletnie nie wiem czy ta głowica może być do mojego silnika (z mechanicznego punktu widzenia to różni się tylko vanosem gdzie na upartego mogę wstawić swojego pojedynczego)

I tu pytanie do was fani marki BMW czy głowica z podwójnym vanosem będzie pasowała do mojego silnika?

czy w ogóle naprawiać swój silnik czy jednak szukać drugiego (mój dół silnika wygląda chyba dobrze cylindry bez progów jedynie to nagar który trzeba usunąć)

 

PS. tak szczeże to się zraziłem juz do tej marki bo cały czas chodzę z myślą że mi się stanie to samo jak ją naprawię..

 

Link do mojego auta:

http://olx.pl/oferta/bmw-e39-z-uszkodzonym-silnikiem-2-8-CID5-IDateJp.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.. Na wstępie chce zaznaczyć że kupiłem (chyba za dobre pieniądze albo tak mi się wydaje) auto o którym zawsze marzyłem BMW

 

......................

 

PS. tak szczeże to się zraziłem juz do tej marki bo cały czas chodzę z myślą że mi się stanie to samo jak ją naprawię..

 

Link do mojego auta:

http://olx.pl/oferta/bmw-e39-z-uszkodzonym-silnikiem-2-8-CID5-IDateJp.html

 

:duh: :mad2: :duh:

 

Jeśli chcesz naprawić poprzez wymianę głowicy za 300pln to bardzo proszę, ale się później nie dziw, że znowu pęknięta, itp.

Kupiłeś kupę złomu za 3000 i chcesz reanimować za parę stówek.

Odżałuj 1500 i kup głowicę po regeneracji... Tylko skąd możesz wiedzieć, że blok nie jest pęknięty, czy odkształcony, ale skoro głowica jest w takim stanie to bardzo prawdopodobne, że i blok do kosza tylko się nadaje.

 

Jedyna opcja na moje oko to przełożenie silnika z jakiegoś angola naprzykład, z gwaracją, albo po sprawdzeniu przeszczepu przed zamontowaniem. Ale operacja ze 2 do 4 tysi będzie kosztować.

 

Później pewnie się okaże, że zawias masz do roboty, albo cała masa innych pierułek nie działa, bo skąd możesz wiedzieć, nawet metra tym nie przejechałeś..

 

Rób jak chcesz, możesz sprzedać na części, a możesz się bawić w reanimacje, ale w kilku stówkach napewno tematu nie zamkniesz.

 

 

I proszę Cię, nie płacz później, że BMW to gwno, czy się zraziłeś do marki.

Równie dobrze możesz iść do marketu, kupić kilogram "kiełbasy" za 3pln, a później płakać, że mięsa w niej nie ma...

Opublikowano

ja oczywiście się licze z takimi kosztami.. Co do jazdy to pokonałem kilkadziesiąt kilometrów z tą uszczelką i ogólnie jeździć to fajnie jeździ.. jak silnik się wkręci na obroty to czuć moc.. Na zimnym samochod nie dymił jednak jak się rozgrzał to bardzo dawał na biało i górny przewod od wody był bardzo twardy. Co do naprawy to jak bym miał kupować głowicę za 1500zł to chyba wolę dać 2000zl za silnik.. tylko może da się ten słupek uratować (bo pracował on do ostatniej chwili czyli do zdjęcia głowicy) dlatego pytam jaką głowicę mogę mu zamontować..

I druga sprawa jeżeli nie warto rzeźbić w tym silniku to jaki polecacie silnik do zmiany bo rozmyślałem aby kupić angola 3.0 231KM i przełożyć silnik wraz z potrzebnymi elementami.. albo 2.8 na podwójnym vanosie

 

Oto kilka fotek z mojej nieszczęsnej głowicy i uszczelki (zwróćcie uwagę na albo zapchane kanały wodne w uszczelce albo poprostu ich brak (bo dla mnie wygląda to tak jak by ich nigdy nie było a silnik sam próbował wydmuchać pod wpływem ciśnienia)

 

 

http://images68.fotosik.pl/979/a279c0ac0397b912m.jpg

 

 

http://images67.fotosik.pl/980/505966db1c2266f8m.jpg

 

 

http://images70.fotosik.pl/978/03c66b6d1ef67ccdm.jpg

 

 

http://images70.fotosik.pl/978/43cc76772116e67am.jpg

 

 

http://images67.fotosik.pl/980/4b9f06fd4dcb8ab7m.jpg

 

 

http://images66.fotosik.pl/979/9a9b5c5ec0980e81m.jpg

 

Co do auta do zapłaciłem za nie 5tyś w takim stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogłoszenie za 3, dałeś 5? :)

Po zdjęciach ogłoszenia wywnioskowałem, że w takim właśnie stanie kupiłeś (z głowicą w bagażniku).

 

Przy zmianie na m54 (3.0i 231km) musiałbyś zmieniać też całą wiązkę (napewno silnika, może coś jeszcze), kompa silnika, pedał gazu (jest elektroniczny, nie na lince jak 2.8).

To tak conajmniej z tego co wiem, możliwe, że coś jeszcze (skrzynia, sprzędło, wał?).

 

Najłatwiej wrzucić kolejne 2,8 od dawcy.

Podwójny Vanos wiąże się również ze zmianą instalacji silnika i kompem.

Opublikowano

Dałem za nią 5 za jeżdzącą ale z usterką (dymiła, piła wodę ale jeździła i żebym wiedział że to głowica padła to bym jeździł aż silnik by padł myślałem że to tylko uszczelka głowicy) za drogo dałem ?? z budy to ona nie jest brzydka, rdzy nie znajdziesz

 

 

Też tak myślałem żeby dać jej 2.8 (ale jak silnik jest jeszcze żwawy to może wystarczy wymiana głowicy zawsze to koszta mniejsze i roboty nie dużo..)

 

I ciekawostka bo na głowicy widnieje napis 2.5 (to głowica jest z silnika o poj 2.5l? )

 

Co do sprzedaży to nie oddam jej za 3 (cena taka żeby było ogłoszenie za free) oddam za tyle co dałem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2,5 i 2,8 mają identyczne głowice i na każdej jest napis 2,5.

 

Kanałów wodnych w nowej uszczelce nie poprawiaj po swojemu.

 

Zmiana silnika na m54 to koszt porównywalny z tym co dałeś za to auto.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Jeśli blok nie ma pęknięć albo nie jest krzywy to dobrze kupić głowice dać do regeneracji bo głupota jest zamontować głowice i nic przy niej nie zrobić. A widać ze chcesz to naprawić za 500zl a porządnie tego za tyle nie zrobisz
Opublikowano

Dzisiaj znalazłem i pojadę po głowicę od 2.8 kompletna z wałkami, popychaczami pokrywą za 700zł Jak mówi człowiek wyjęta z silnika gdzie skończyły się pierścienie i zapewnia że jest prosta i nie popękana.. Oczywiście jak ją zakpie to dam do planowania i na pewno wymienię uszczelniacze zaworowe.. Nikt nie mówi że chce naprawić za 500zł bo przy kupnie liczyłem się z kosztami wymiany silnika czyli ok 3tyś (bo jak oglądam to 7-8 za sprawną trzeba dać tylko też nie wiemy co kupimy.. )

 

 

dyzio255 dlaczego uważasz że skoro na uszczelce brak kanałów wodnych to mam nie dorabiać? (jak na bloku są, na głowicy też to i w uszczelce powinny się takowe znajdować.. przecież im więcej dziurek tym lepsze chłodzenie..) Oczywiście ja się będe starał kupić taką uszczelkę żeby miała oryginalnie wszyskie kanały (bo za 20zł to ja nie będe jej tuningował)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uszczelka ma tyle kanałów ile ma mieć.

Otworki są małe bo tak ma być bo płyn ma krążyć w sposób przewidziany przez konstruktora.

Nie wolno powiększać ani dokładać otworów.

Kupujesz markową uszczelkę i zakładasz bez modyfikacji.

Bez past uszczelniających smarów itp.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Nie wiem kolego co by Ci tu doradzić.. na pewno tak jak piszą poprzednicy nie ma co się łudzić, że naprawisz to za 500 zł. Samo kupno silnika, o ile masz narzędzia potrzebne do przełożenia go wyniesie Cię 3 tyś. +. Jeśli pasuje głowica od 2.5 to mam taką tylko, że na podwójnym vanosie kompletną i co najważniejsze pewną. Na pewno bym chciał mniej niż 700 zł. Musisz przeanalizować, czy spróbować taniej naprawy, czy sprzedać auto i nie łudzić się, że znajdziesz coś ekstra za 3-5 tyś, tylko kupić coś porządnego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogłoszenie za 3, dałeś 5? :)

Na olx ogłoszenie powyżej 3 tyś kosztuje 25pln, więc ostatnio też się przejechałem na wysypie tanich autek :mrgreen:

A przez telefon cena 2x.

 

Głowica z M54 i M52tu odpada, szukaj na jednym vanosie, choć jak na to patrze to serio mam mieszane uczucia, czy aby na samej głowicy się skończy.

Opublikowano

Kupiłeś samochód za 5k, którego remont może wynieść drugie tyle...

Nie lepiej było dozbierać do tych 10 od razu i kupić jakiegoś przedlifta 520? Pojeździłbyś trochę, doprowadził go do ładnego stanu, a jak by mocy było mało to po jakimś czasie swap, czy coś...

Teraz możesz zrobić tą głowicę lub nawet wymienić silnik, ale złośliwość rzeczy martwych jest taka, że zacznie Ci się sypać coś innego... :?

Opublikowano

Pewnie nie których interesuje co dalej z moim autem..

 

Zawiozłem głowicę do planowania, wymiany uszczelniaczy zaworowych, mają też sprawdzić gniazda zaworowe jeżeli do naprawy to też to zrobić.

Tak więc za głowicę zapłaciłem 650zl (kompletna z wałkami, popychaczami, pokrywą zaworów)

Dzisiaj zamówiłem :

Uszczelkę głowicy 200zł

komplet szpilek 65zł

Uszczelkę pokrywy zaworów 60zł

Uszczelka vanosa 18zł

uszczelka kol. ssący 2x22zł

Uszczelka kol. wydechowy 2x30zł

Wiadomo płyn, olej filtr oleju, filtr powietrza, jakieś przewody np gazowe to do kupienia które będą od ręki..

Naprawa głowicy to koszt ok 300-400zł

Co do uszczelki pod głowicą to zamówiłem o grubości 1.0mm (był do wyboru 0.7 albo 1.0mm) Nie za gruba uszczelka?

 

No i gdy zawiozłem do naprawy głowicę fachowcy powiedzieli mi aby dla sprawdzenia przykręcić starą głowicę żeby sprawdzić czy przypadkiem mi gwinty nie powychodzą. Bo nie jednemu tak się stało.. Co do stanu silnika to wczoraj wszystko oczyściłem i tłoki mają szary kolor tak więc nie widać aby były przegrane, jedyne co zauważyłem luz między tłokami a cylindrami (pasowanie ok 0,5mm na moje oko) ia tak jest na wszystkich tłokach (pierścienie wyglądają na dobre chyba no i nagaru na cylindrach było niewiele)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.