Skocz do zawartości

F30 320D oraz 320i - wnioski z testu długodystansowego


Fikus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Szukam używki i coraz bardziej skłaniam się do f30 320d z lat 2012-2013 > wcześniej jeździłem 5-7 letnimi fordami i oplami ale trójeczka zawsze za mną chodziła.

 

Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie (np. silnik 163 KM - N47T) i z jakimi kosztami po zakupie muszę się liczyć (rozrząd?, wymiana run flatów na normalne?)?

 

Jak rozpoznać duże wady/usterki np. wtryski? Na ile to jest problem w samochodach z przebiegiem 150-250tys km?

 

 

W listopadzie kupiłem F31 z 2013 roku z przebiegiem 161 tys. Auto poleasingowe, jeździło autostrady przez 3 lata. Wnętrze wygląda jakby auto dopiero wyjechało z salonu, olej mimo 20 tys od wymiany nie był w ogóle zmęczony, to samo z olejem w skrzyni biegów. Rozrządu nie słychać, wtryski też były sprawdzane- wszystko ok. W moim egzemplarzu słychać było przy prędkościach > 100 km/h łożysko w przednim kole- ~600 zł sztuka. Na start w auto wsadziłem 1500 tys, w tym wymiana płynów ekspoatacyjnych, filtry. Teraz wymieniałem olej w skrzyni biegów- 1300 zł. A przede mną jeszcze wymiana klocków- oryginalne klocki to koszt ~ 1200 zł kpl. z czujnikami (standardowy układ hamulcowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 152
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wiecej mitow niz w tym watku to dawno juz nie czytalem. Opowiesci o zlych dieslach np.:

 

- bardzo glosny (szczegolenie w miescie) - Od zawsze mialem benzyne prywatnie( z przyzwyczajenia i stosunkowo krotkich pokonywanych odcinkow), natomiast sluzobow chesto jezdzilo sie klekotem i albo w wieku trzydziestu paru lat utracilem sluch albo dalej powtarzane są utarte od lat mity - Diesel musi być glośny. Po prywtanej przesiadce na E90 rocznik 2008 177km 320D jestem w szoku ! jak cicho to chodzi. W kabienie to jak radio bardzo cicho jest ustawione to praktycznie nie slychac. Czasami nawet go nie uruchamiam zeby slyszec czy wszystko ok chodzi. Moze koledzy przesiadaja sie z jakis mega wypasow i nie potrafia docenic wyciszenia i kultury pracy e90 i nowyszch f30. Polecam dla odmiany przejechac sie dieslem innych marek ehhehe Owszem na postoju jak wysiadze sie z auta to slychac ze v8 to nie jest :P ale bez przesady.

 

- odpalanie w zimie . Osoby piszace tego typu opinie albo diesla po 1999 nie mialy albo jakiegos pazdzierza nie sprawnego technicznie. Moje 8 letnie E90 w gorach przy mrozach -25 odpala za pierwszym !!! razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jest :cool2:

Uważam że co niektórzy za szybko i za łatwo zostają posiadaczami drogich, nowych samochodów i woda sodowa do główek uderza. Może to teraz taka moda, szpan- marudzenie.

Ludzie w moim wieku mając kiedyś 20pare lat mogli tylko pomarzyć o maluchu czy syrence o dużym fiacie- zapomni.

Za perę dni odbieram F30, jeszcze kilka, kilkanaście lat temu było to dla mnie abstrakcją. Nowy samochód, tym bardziej BMW.

Koniec, kogo to dzisiaj interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 9 miesięcy temu...
Ile Wam pala F30 320d automat z nowymi silnikami B47 po lifcie?

 

mi przedliftowy 184 ps pali poniżej 7 litrów - sporo miasta, obwodnice, ski i sporadycznie trasy do 100 km, na dłuższych trasach spalanie jest niższe - dłuższe odcinki na autostradzie z ograniczniem do 130 schodził na 5,8 litra, jak jedziesz 180-230 km/h to pali ok 10 l, nogę mam dośc ciężką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile Wam pala F30 320d automat z nowymi silnikami B47 po lifcie?

 

mi przedliftowy 184 ps pali poniżej 7 litrów - sporo miasta, obwodnice, ski i sporadycznie trasy do 100 km, na dłuższych trasach spalanie jest niższe - dłuższe odcinki na autostradzie z ograniczniem do 130 schodził na 5,8 litra, jak jedziesz 180-230 km/h to pali ok 10 l, nogę mam dośc ciężką

 

Mi ostatnio spalił 5,7 l z pakiem, na full załadowany do 130 km/h :)

Z tego co pamiętam to najmniej mi spalił 3,8 l (przy mega eco drivingu) :8)

 

Co do prędkości znacznie wyższych do 180 km/h (do 3 tysięcy obrotów) pali 7,6-8,2 l . 10 L pali przy 220-230 km (non stop) :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile Wam pala F30 320d automat z nowymi silnikami B47 po lifcie?

 

mi przedliftowy 184 ps pali poniżej 7 litrów - sporo miasta, obwodnice, ski i sporadycznie trasy do 100 km, na dłuższych trasach spalanie jest niższe - dłuższe odcinki na autostradzie z ograniczniem do 130 schodził na 5,8 litra, jak jedziesz 180-230 km/h to pali ok 10 l, nogę mam dośc ciężką

 

Mi ostatnio spalił 5,7 l z pakiem, na full załadowany do 130 km/h :)

Z tego co pamiętam to najmniej mi spalił 3,8 l (przy mega eco drivingu) :8)

 

Co do prędkości znacznie wyższych do 180 km/h (do 3 tysięcy obrotów) pali 7,6-8,2 l . 10 L pali przy 220-230 km (non stop) :8)

 

Masz zf8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 L pali przy 220-230 km (non stop) :8)

 

Spalanie 320d 184km przy roznych predkosciach:

 

 

Jak juz ktos wczesniej napisal spali tyle ile sie wleje. Spalanie zalezy od tak wielu czynnikow, ze absolutnie nie ma co sie sugerowac wpisami innych uzytkownikow na forum, no chyba ze sie ktos chce pozniej rozczarowac. Rownie dobrze mozna sprawdzic spalanie jakie deklaruje producent, bedzie to tak samo "wiarygodne" zrodlo. Czytajac wątek o spalaniu serii 5 G30 odnosze wrazenie ze 530i i 540i pala mniej albo tyle samo co moj diesel.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 L pali przy 220-230 km (non stop) :8)

 

Spalanie 320d 184km przy roznych predkosciach:

 

 

Jak juz ktos wczesniej napisal spali tyle ile sie wleje. Spalanie zalezy od tak wielu czynnikow, ze absolutnie nie ma co sie sugerowac wpisami innych uzytkownikow na forum, no chyba ze sie ktos chce pozniej rozczarowac. Rownie dobrze mozna sprawdzic spalanie jakie deklaruje producent, bedzie to tak samo "wiarygodne" zrodlo. Czytajac wątek o spalaniu serii 5 G30 odnosze wrazenie ze 530i i 540i pala mniej albo tyle samo co moj diesel.

 

Dokładnie choć szczerze 10l przy 220-230 km/h w 2.0d wydaje mi się lekko przesadzone, przy 200 km/h jak na filmiku to mogę się zgodzić ale nie wierzę że przy tych wyższych prędkościach nie łyknie ok 11l i więcej, zwłaszcza że takie prędkości to już prawie koniec zakresu prędkości tego motoru.

Oczywiście jak wcześniej wspomniano wszystko zależy od rodzaju trasy, nawierzchni , opon itd ale uśredniając wcześniej uwierzyłbym że 330d przy 200 km/h spali 10l i być może mniej , bo jest to mniej wyżyłowany motor i takie prędkości nie są dla niego takim obciążeniem.

Nawet u mnie przy prędkościach rzędu 160-200 km/h z częstymi przyspieszeniami do końca budzika,ogólnie średnia 170-80 spalanie wychodziło około lub lekko ponad 9l(komputerowe), z drugiej strony przy niższych prędkościach rzędu 80-100 km/h zanotowałem średnie spalanie 5.8-9l ale chyba nie ma szans na mniej i w tym wypadku 2.0d bije V6 na głowę, pomijając ten fakt to nie po to kupuje się mocnego 3-y litrowego diesel'a żeby się turlać po 80 km/h (kiedy oczywiście można więcej), no a poza tym chyba nie mam tyle cierpliwości :oops: .

Reasumując już bez porównań do "większych" braci to te 2.0d palą naprawdę fajnie, jestem ciekaw jak 2.5d wypada ze spalaniem na ich tle ?

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 L pali przy 220-230 km (non stop) :8)

 

Spalanie 320d 184km przy roznych predkosciach:

 

 

Jak juz ktos wczesniej napisal spali tyle ile sie wleje. Spalanie zalezy od tak wielu czynnikow, ze absolutnie nie ma co sie sugerowac wpisami innych uzytkownikow na forum, no chyba ze sie ktos chce pozniej rozczarowac. Rownie dobrze mozna sprawdzic spalanie jakie deklaruje producent, bedzie to tak samo "wiarygodne" zrodlo. Czytajac wątek o spalaniu serii 5 G30 odnosze wrazenie ze 530i i 540i pala mniej albo tyle samo co moj diesel.

 

Dokładnie choć szczerze 10l przy 220-230 km/h w 2.0d wydaje mi się lekko przesadzone, przy 200 km/h jak na filmiku to mogę się zgodzić ale nie wierzę że przy tych wyższych prędkościach nie łyknie ok 11l i więcej, zwłaszcza że takie prędkości to już prawie koniec zakresu prędkości tego motoru.

Oczywiście jak wcześniej wspomniano wszystko zależy od rodzaju trasy, nawierzchni , opon itd ale uśredniając wcześniej uwierzyłbym że 330d przy 200 km/h spali 10l i być może mniej , bo jest to mniej wyżyłowany motor i takie prędkości nie są dla niego takim obciążeniem.

Nawet u mnie przy prędkościach rzędu 160-200 km/h z częstymi przyspieszeniami do końca budzika,ogólnie średnia 170-80 spalanie wychodziło około lub lekko ponad 9l(komputerowe), z drugiej strony przy niższych prędkościach rzędu 80-100 km/h zanotowałem średnie spalanie 5.8-9l ale chyba nie ma szans na mniej i w tym wypadku 2.0d bije V6 na głowę, pomijając ten fakt to nie po to kupuje się ponad mocnego 3-y litrowego diesel'a żeby się turlać po 80 km/h (kiedy oczywiście można więcej), no a poza tym chyba nie mam tyle cierpliwości :oops: .

Reasumując już bez porównań do "większych" braci to te 2.0d palą naprawdę fajnie, jestem ciekaw jak 2.5d wypada ze spalaniem na ich tle ?

 

Generalnie 100% zgody.

Nikt trzeźwo myślący nie goni 2.0d prędkościami 200+ na dłuższych odcinkach, bo zwyczajnie nie będzie czego zbierać.

Te silniki nie są przystosowane do szybkiej jazdy, nie dysponując odpowiednim chłodzeniem, ani wytrzymałością.

 

Nie ma silnika 2.5d, oznaczenie 25d odnosi się do 2.0 biturbo.

Spalanie zbliżone do 2.0d tylko w przypadku 1er bardzo fajnie się odpycha.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem 320d i ten motor dobrze sprawdza sie na szybkich odcinkach autostradowych, chociaz powyzej 160 km/h robi sie nieprzyjemnie glosno. Na 330d predkosci powyzej 200 km/h nie robia wiekszego wrazenia ze wzgledu na duze rezerwy mocy. Przy podobnych predkosciach przelotowych przy dlugiej jezdzie autostrada (900 km) 320d zuzywal srednio 5.5 litra, 330d xdrive ma srednie spalanie 8.5 litra/100 km.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,


Zainteresował mnie ten wątek, szczególnie spalanie. Postanowiłem ostatnio je sprawdzić na dłuższej trasie.

Model to F31 320d xdrive, skrzynia automat 8, letnie opony.

Sądzę że obecnie coś takiego można zrobić na autostradzie Włocławek- Gdańsk gdzie jest mały ruch poza sezonem, na innych trasach w PL sami wiecie jak jest. Wybierałem równy odcinek, resetowałem komputer pokładowy i co najmniej 7 minut jechałem na tempomacie ( więcej się nie dało już nawet nie tiry tylko królowie szos wyskakiwali na lewy pas). Przy każdym hamowaniu czy pochyleniu drogi, anulowałem dane i powtarzałem od początku. Dla każdej prędkości wykonałem dwa pomiary. Decybele mierzone teflonem. Paliwo standard z Orlenu.


KM/H - dB - ON/100

130 - 83 - 5,4

140 - 85 - 5,9

150 - 86 - 7,2

160 - 88 - 7,8

170 - 89 - 8,5


Tak teraz sobie myślę że mogłem jeszcze obroty zanotować, dało by to pełniejszy obraz.

Zauważcie jaki jest skok w spalaniu pomiędzy 140 a 150 km/h. Sam w to nie wierzyłem i sprawdzałem dalej na trasie do Katowic ale im bliżej Częstochowy tym gorzej na drodze plus to że jest nierówna. Dzień później ponowiłem to na

A4, Kraków-Rzeszów. Wyniki były takie same.

Tak obliczając to na szybko robiąc trasę 600 km i porównując 140 a 170 km/h , jadąc szybciej zyskami 42 minuty, paliwo przy cenie brutto 4,6 zł/l będzie nas kosztowało drożej o 71,76 zł, plus głośność w samochodzie o 4 decybele większa.


Ciekawe czy da się gdzieś znaleźć coś podobnego dla F31, 330 benzyna , ciekawe jak ta dwulitrówka na tym wypada.

ps. oczywiście wiem że te wyniki powyżej nie są profesjonalne ale innych nie mam czasu robić, a umnie średnie spalanie jest takie jaki mam humor :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ogólnie test :cool2:

Silnik N47 czy B47 ? B pali trochę mniej.

Jeszcze jest kwestia czy w trakcie pomiarów jechałeś z wiatrem czy pod wiatr i czy sam czy z pasażerami.

W benzyniaku w zależności od prędkości będzie większa różnica w spalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Mam 320i tyle, że GT. Spalanie w automacie na autostradzie przy licznikowym 145 KM/h z Warszawy na Pomorze na dystansie 430 km wyniosło równe 8.0l/100 km. Z powrotem z dodatkowym bagażem w postaci 4 opon z felgami 8.3l/100 km.

Po mieście 50km w czasie 1:30, trochę korki, zresztą średnia prędkość można z tych danych wyliczyć, to spalanie 8,5l.

Chociaż raz mi się zdażyło w mieście 11.5 litra. Ogólnie póki co najmniej na liczniku widziałem 7.8 l spalanie. Ogólnie jestem zadowolony, bo przy tych 184 KM, myślałem, że spokojnie z dwa litry więcej wypije.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć,

Mam 320i tyle, że GT. Spalanie w automacie na autostradzie przy licznikowym 145 KM/h z Warszawy na Pomorze na dystansie 430 km wyniosło równe 8.0l/100 km. Z powrotem z dodatkowym bagażem w postaci 4 opon z felgami 8.3l/100 km.

Po mieście 50km w czasie 1:30, trochę korki, zresztą średnia prędkość można z tych danych wyliczyć, to spalanie 8,5l.

Chociaż raz mi się zdażyło w mieście 11.5 litra. Ogólnie póki co najmniej na liczniku widziałem 7.8 l spalanie. Ogólnie jestem zadowolony, bo przy tych 184 KM, myślałem, że spokojnie z dwa litry więcej wypije.

 

Wygląda bardziej niż korzystnie, zwłaszcza, że GT jest sporo cięższe od F30, przynajmniej w mieście.

Też bym obstawiał, że wynik będzie wyższy, bo silnik raczej słaby, a buda dość ciężka.

Niestety gdyby prędkość wzrosła to zużycie również diametralnie by podskoczyło.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to musze was zmartwic troche...

auto załadowane...

predkosc 120-180 km/h

5144b9cd41c3a371med.jpg

droga powrotna tu bylo troche szybciej bo zona usnela-

120-200 km/h

6345787731ca95ecmed.jpg

jak jechałem na GardaSee przez Schweiz przepisowo to miałem-

4840324e021e6b4bmed.jpg

wlasnie na trasach male silniki przegrywaja- zarowno Diesle jak i benzyny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładnie, pogratulować wyniku :) tylko trochę więcej od mojego, a jednak prędkości większe, szkoda że nie zrobiłem zrzutu, żeby sprawdzić średnią prędkość. Zobaczę dzisiaj jak na tym dystansie spalanie będzie.

Sam myślałem nad zrobieniem chipa na 245 KM. Ale ten 320i tez ładnie się zbiera i do mojej jazdy więcej mocy chyba nie potrzebuję. Ciekawe tez jak na spalanie wpływają tr Run Flaty Porelli. Czy dałoby się zejść jeszcze niżej? Ale tak jak mówię, ja jestem zadowolony z takiego spalania. Z pewnością jakbym mu dusił ostro to wykreśliłabym zdecydowanie wyższe wyniki, ale nie zawsze trzeba jechać agresywnie.


Wczoraj trasa około 30 KM w godzinach wieczornych po mieście i 7.5 l spalanie. Ale operowałem lekko nogą i parę razy stałem na czerwonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No ładnie, pogratulować wyniku :) tylko trochę więcej od mojego, a jednak prędkości większe, szkoda że nie zrobiłem zrzutu, żeby sprawdzić średnią prędkość. Zobaczę dzisiaj jak na tym dystansie spalanie będzie.

Sam myślałem nad zrobieniem chipa na 245 KM. Ale ten 320i tez ładnie się zbiera i do mojej jazdy więcej mocy chyba nie potrzebuję. Ciekawe tez jak na spalanie wpływają tr Run Flaty Porelli. Czy dałoby się zejść jeszcze niżej? Ale tak jak mówię, ja jestem zadowolony z takiego spalania. Z pewnością jakbym mu dusił ostro to wykreśliłabym zdecydowanie wyższe wyniki, ale nie zawsze trzeba jechać agresywnie.


Wczoraj trasa około 30 KM w godzinach wieczornych po mieście i 7.5 l spalanie. Ale operowałem lekko nogą i parę razy stałem na czerwonym.

 

Program to jedyny słuszny pomysł, moc będzie oscylowała na poziomie ok 260-270ps, spalanie bez zmian, wierz mi, że 2.0 seria się w ogóle nie zbiera, a powyżej 100 to już jest dramat. :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no to musze was zmartwic troche...

auto załadowane...

predkosc 120-180 km/h

5144b9cd41c3a371med.jpg

droga powrotna tu bylo troche szybciej bo zona usnela-

120-200 km/h

6345787731ca95ecmed.jpg

jak jechałem na GardaSee przez Schweiz przepisowo to miałem-

4840324e021e6b4bmed.jpg

wlasnie na trasach male silniki przegrywaja- zarowno Diesle jak i benzyny...

 

Zdecydowanie tylko potwierdzasz to co pisałem, mała benzyna na trasie nie jedzie, a zużywa tyle co 3.0t.

Prawdopodobnie jeździsz płynnie, co zrozumiałe, gdybyś jednak po każdym przymusowym zwalnianiu do 120, odkręcał do 200 z pedałem w podłodze, ciężko było by uzyskać taki wynik.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.