Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Ostatnio stałem się posiadaczem e60 525d z automatem z 2005r. Przebieg potwierdzony 130 tyś.

BMW pali 8,5l (spalanie liczone przy dystrybutorze) przy spokojnej jeździe ok 130km/h

13l w mieście oraz ok 9,5 przy trochę żwawszej jeździe.

Rozmiar opon 245/45/17

Auto podłączone pod komputer, zero błędów. Nwm, czy to ma znaczenie, ale 20 tyś km temu wymieniony kolektor ssący.

Czy przy przyśpieszaniu, nawet delikatnym ekonomizer powinien wskazywać 20l?

 

Wiem, że było już kilka takich tematów, ale nie zmalałem w nich rozwiązania.

Edytowane przez Mr. Johny
Opublikowano
termostaty,filtr powietrza,przeplywka.To ze nie pokauje błedow nie oznacza ze cos niedomaga
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Pali Ci podobnie do mojej 530xd po lifcie, to raczej w miare normalne spalanie, no może litr za duże ze względu na brak xdrive

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Pali Ci podobnie do mojej 530xd po lifcie, to raczej w miare normalne spalanie, no może litr za duże ze względu na brak xdrive

Dlatego to jest dla mnie dziwne, poza tym silniki po lifcie powinny palić mniej. Z tego co patrzyłem ,przy takiej jeździe (ok 130km/h) powinien palić ok 7 litrów Na początku sprawdzę przepływomierz. Jak coś będę wiedział ,to napiszę

Opublikowano

też tak mam, dodatkowo mam dość sporą turbodziurę .... do 2,5tys jest słabo.... spalanie średnie po 3tys km 9l, gdzie znajomy przy podobnym stylu jazdy w e61 z takim samym silnikiem (163km) i automatem ma spalanie około 7l..

Ktoś mi powiedział, ze słabe przyśpieszenie i większe spalanie może wiązać się z zbyt szerokimi oponami (245/45/17) jak na 2litry silnik. Potrzebuje więcej mocy, żeby ruszyć z miejsca - prawidłowa diagnoza czy bajki ? :D

Opublikowano
Katalogowe średnie spalanie masz 7.8 litra. Natomiast w trasie 6.2. Sądzę, że w trasie powinno palić mniej jak 8. Masz DPF? Może on nawalił i spalanie wzrosło?

 

Kolejna sprawa to wtryski, jak dają nierówno, jeden przelewa to samochód więcej pali... na komputer z nią!

Tak jak już pisałem ,żadnych błędów na komputerze nie ma. Jednak live data nie mogę sprawdzić ,ponieważ INPA nie chce ze mną współpracować (opisałem to w odpowiednim dziale ,jednak na razie nie uzyskałem odpowiedzi).

Co do Dpf, to nie sądzę, żeby było coś nie tak, ponieważ codziennie jeżdżę drogą ekspresową ponad 100km i ma kiedy się wypalić.

W tym tygodniu oddaje auto do mechanika, każe mu sprawdzić wtryski i przepływke, zobaczymy co i jak .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do Dpf, to nie sądzę, żeby było coś nie tak, ponieważ codziennie jeżdżę drogą ekspresową ponad 100km i ma kiedy się wypalić.

 

Tego nie bądź taki pewny, bo jeśli przykładowo nawalił Ci jakiś termostat i silnik nie przekroczy 75 stopni, to dpf się nie wypali. Sprawdź w komputerze auta jaką uzyskujesz temperaturę. Dpf to fajna sprawa, ale gdy się zatka, to jazda jest masakryczna. Termostaty w naszych autach lubią nawalić.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Co do Dpf, to nie sądzę, żeby było coś nie tak, ponieważ codziennie jeżdżę drogą ekspresową ponad 100km i ma kiedy się wypalić.

 

Tego nie bądź taki pewny, bo jeśli przykładowo nawalił Ci jakiś termostat i silnik nie przekroczy 75 stopni, to dpf się nie wypali. Sprawdź w komputerze auta jaką uzyskujesz temperaturę. Dpf to fajna sprawa, ale gdy się zatka, to jazda jest masakryczna. Termostaty w naszych autach lubią nawalić.

Tak jak wcześniej napisałem auto nagrzewa się do ok 90*C, natomias mam wrażenie ,że trochę za wolno. Czy da się jakoś sprawdzić termostat EGR??

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Samochód był u mechanika, który zrobił test przelewowy wtrysków (wszystko OK) oraz przeczyścił przepływomierz(chyba eterem).

Oczywiście został zrobiony cały serwis, okazało się, że filtr powietrza był bardzo brudny.

Zastosowałem "magiczny" środek Liqui Moly chociaż prawdopodobnie każdy tego typu by pomógł.

Ostatnio przy normalnej jeździe 80km autostrada/10km zwykła droga/ 10km miasto spalanie wyszło na komp. 8,2l, więc realnie ok. 7,4

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dwa szybkie pytania.

 

Jaki to magiczny środek LM zastosowałeś, chodzi o SPILUNGA do wtrysków, czy coś związanego z filtrem powietrza? No i jak i w czym pomógł?

 

Jak długo jeździłeś na tym filtrze powietrza, pytam, bo za tydzień będę zmieniał olej i filtr oleju, zastanawiam się na filtrem powietrza, ale wymieniałem go 6kkm temu i zastanawiam się czy warto.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Ja mam 525XD z DPF i jak się kręcę 50% trasa, 50% małe miasto - to średnie mi pokazuje ok 7,3l/100km (mój komputer zaniża ok 0,5-0,6 l)

A tu komputer podróży po urlopie w Chorwacji - realne wyszło 6,6l/100km.

:D

 

http://www.voodooracing.pl/e60/chorwacja.jpg

BMW = Radość z jazdy
Opublikowano
Dwa szybkie pytania.

 

Jaki to magiczny środek LM zastosowałeś, chodzi o SPILUNGA do wtrysków, czy coś związanego z filtrem powietrza? No i jak i w czym pomógł?

 

Jak długo jeździłeś na tym filtrze powietrza, pytam, bo za tydzień będę zmieniał olej i filtr oleju, zastanawiam się na filtrem powietrza, ale wymieniałem go 6kkm temu i zastanawiam się czy warto.

 

Był to Liqui Moly Diesel Spülung 2666 wylałem go całego na ok 20l paliwa. Pomógł na pewno, ponieważ wcześniej obroty bardzo delikatnie, ale falowały na biegu jałowym, a teraz idealnie, ani nie drgnie. Dodatkowo wcześniej po odpaleniu ciepłego silnika przez około 5s jakby nie mógł ustabilizować obrotów i było to na tyle mocne, że było to czuć na samochodzie. Teraz jest idealnie stabilny od razu.

Nie wiem ile auto jeździło na tym filtrze, ponieważ kupiłem go nie dawno. Na pewno co najmniej 22 tyś, ponieważ tyle było od ostatniego przeglądu w ASO BMW, a może i więcej.

 

Wcześniej byłem przeciwny takim dodatkom, jednak teraz uważam, że każdy raz na jakiś czas powinien zrobić sobie czyszczenie układu wtryskowego czymś takim.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spulung to super sprawa, lałem go kilka razy do poprzedniej e46. Kopcenie znikało, korekcje się poprawiały. W sobotę szykuje mi się trasa 250km i chcę sobie tak profilaktycznie zalać, właśnie na około 20l paliwa.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

Z powodu, że nierówna praca silnika po odpaleniu na ciepło nie ustała pojechałem do serwisu Boscha. Korekcje na wtryskach w samochodzie wyszły nawet gorzej niż wcześniej (korekcja na 1 wtrysku dochodziła do +3).

Wyjęli wszystkie wtryski, oczyścili ultradźwiękami i na maszynie okazało się wszystko w porządku.

Ostatnio sam podłączyłem się do komputera i maksymalna korekcja teraz wynosi +0.32. Teraz jest jeszcze lepiej. Silnik pracuje ładniej i spalanie spadło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.