Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć

 

Czy wskazówka ekonomizera podczas przyspieszania wychodzi Wam dalej jak 20litrów? U mnie dochodzi do ~19 i tyle, a wydaje mi się, że wcześniej wypadała po za skale z prawej.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale max tzn. po za skalę czy do końca skali?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odnoszę wrażenie, że auto jest słabsze 'z dołu' 1500-3000rpm . W M54 tak miałem jak padł jeden z czujników wałka ale błędów INPA nie pokazuje. :? Gdzieś jeszcze pamiętam, że był wątek o tej wskazówce ale nie kojarzę jakiej usterki dotyczył.
Opublikowano

Cześć,

 

u mnie prawie dobija do 20l, ale poza skale nie wychodzi, nawet jak przycisnę przy skrzyni przestawionej na "S"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oooo :8) no to tak jak u mnie. Pewnie obaj mamy coś popsute. :lol:
Opublikowano

u mnie po załączeniu klimy, dziwnie dzwieki spod machy idą. Obstawiam, albo sprężarkę klimy, albo alternator.

 

Dodatkowo nieustannie fuel mixture control, zbyt bogata mieszanka, nox od czasu do czasu, drżenie silnika po zimnym rozruchu przez kilkanaście sekund, ale wszystko dzieje się bez MILa.

 

jestem po wymianie czujnika NOX, katalizatorów itd. niestety jeżdżę tym autem głównie po mieście, prędkości rzadko powyżej 60km/h więc katy zapychają się na maksa :(

 

Zaraz będę miał urlop, więc przeznaczę go na zabawę z tym silnikiem, ale zdaje się, że w moim przypadku problemem jest sposób użytkowania tego silnika. Kupiłem benzynę, aby uniknąć problemów z DPF no i masz.. :/

Opublikowano (edytowane)

To mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich serdecznie !

 

Temat silnika N53 przestudiowałem z uporem maniaka i jestem nieco zawiedziony tym silnikiem. Oczywiście z racji zainteresowań i nieco pokrewnego zawodu pierwsze co zrobiłem to zgłębiania INPY i NCS-a. :)

Ale do rzeczy - u mnie wskazówka idzie do końca ponad 20 (jeśli wam ta wskazówka nie dobija to może być przepływka) i ogólnie auto jeździ, jednak rano po odpaleniu czuję benzynę i niestety mam okopcone końcówki wydechowe. Czy ktoś miał podobne objawy ?

Edytowane przez damwie
Opublikowano

z tym falowaniem na zimnym masz podobnie jak ja. Ja przepływke ostatnio zmieniłem na nową-używaną i nic się nie zmieniło.

 

Jakie masz korekcje na wtryskach? U mnie się póki co mieści +200 czasem jest jakiś pojedynczy strzał w okolice +400.

 

czarny dymek to pewnie spalanie oleju. U mnie palił go bardzo dużo do momentu jak zmieniłem castron na motul. Teraz w miarę rozsadnie ok 0,6/3000km

Z tego auta w ogóle bardzo czuć benzyne, a rano to już okrutnie. Pewnie jest niedopalana, albo masz niesprawne katy. Ja też już wymieniałem. Generalnie jest cały wątek o tym silniku i wszystkie historie można tam znaleźć, ale rozwiązań jest bardzo dużo.

 

Swiece/Cewki/przewody wysokiego napięcia/akumulator/wtryski/przeplywka/pompa wysokiego cisnienia/czujnik pompy wysokiego cisnienia/czujnik pompy niskiego cisnienia/elektrozawory vanos/nieszczelne przewody AGR/odma/przepustnica... ehh lista nie ma końca. A w dieslu tylko te radosne klapki w kolektorze i po klopocie :(

 

Jutro jestem umówiony na ponowne czyszczenie wtrysków na maszynie liqui moly. Nie zaszkodzi zanim postawie go na gruntowną diagnozę.

 

Skąd Ty mieszkasz kolego?

Opublikowano (edytowane)

Jak masz 2 szt. przepływki, to dla testów zrób jej stary "myk" serwisowy na jej odświeżenie i delikatnie wywierć w niej otwór fi 4-5mm po przeciwnej stronie wlotu, co spowoduje większy przepływ powietrza i w rezultacie "lepszą" pracę przepływki. Nie zaszkodzi spróbować, bo nie wiadomo co kupiłeś - spokojnie zrobisz to samodzielnie i nic się nie bój robiłem tak kiedyś i auto lepiej z dołu zaczęło śmigać po tej operacji i ekonomizer idzie na maksa (test na 4 biegu od 50-60 km/h pedał w podłogę).

 

Co do listy usterek to jest długa, ale szczerze mówiąc już mnie to tak mocno nie przeraża, bo w innych markach jest to samo. Co do diesla, to chyba nie tylko klapki jest tego dużo więcej i jeszcze turbina do tego - fakt, że motor bardzo udany, ale ja już mam dosyć smrodu diesla i klekotu (choć 3.0d brzmi dość ładnie) i dlatego chciałem benzynę. Niestety te nowsze konstrukcje też już dostały pseudo-ekologię i cały SYF z tym związany. Pozbyłem się DPF'a no to mam NOXa, cóż za los. :)

Edytowane przez damwie
Opublikowano

No niestety, warsztat się nie popisał. Zabrakło środka czyszczącego do maszyny i przeleciało tylko 6min. Zdecydowanie za krótko, ale mam wrażenie, że już jest lepiej, dzisiaj po odpaleniu nie było żadnych wibracji. Silnik odpalil na 1200rpm i jak zawsze wskazówka zaczęła spadać w okolice 650rpm. Być może to efekt wysokiej temepatury oraz suchego powietrza. Może to przewody są do wymiany, lub cewki i jak dostają wilgoci to jest taki efekt.

 

Natomiast sama wskazówka ekonomizera, zachowuje się dokładnie tak samo jak wcześniej.

 

W przyszłym tygodniu jadę na poprawkę.

 

Jeśli chodzi o myk z przepływką to go znam, ale chyba był sprawdzony na inne, starsze przepływki takie jak tutaj: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=61186

 

a ja mam taką przepływkę: http://www.vehiclepartsdatabase.com/vehicles/allprivateroadvehicles/bmw/5saloon/530i/n53b30a/26678/airmassflowsensors/meatdoria/86192

Opublikowano (edytowane)

No szkoda, że warsztat dał .... :) Sprawdzałeś korekty wtrysków w INPIe ? Czy obrazek jaki załączyłem powyżej to ta zakładka ?

Jestem ciekaw czy będzie widoczna różnica, bo jak robiłem takie czyszczenie w dieslu zalewając tym środkiem nowy filtr paliwa i uruchamiając na tym środku silnik (ok. 20-30 minut) to różnica w korektach była ogromna. Zatankowałem na kiepskiej stacji i na wolnych obrotach trzęsło całą budą, a korekty miałem na dwóch wtryskach -4 -6, po 20-30 minutach na środku Liqui Moly korekty w normie 0,2 -0,2 i buda przestałą się trząść. :)

Edytowane przez damwie
Opublikowano

starą przepływkę czyściłem już tym środkiem, później szukałem problemów gdzie indziej, wymieniałem uszczelki przepustnicy do kolektora i kolektora do głowicy, ale wyglądały niezle. Wróciłem do przepływki i kupiłem inną, nie adpoptowałem jej coprawda, ale ma te same part numbery co stara, wiec chyba nie ma takiej potrzeby.

 

INPY nie podpiąłem przed :( w domu nie miałem czasu, a zapomniałem kompa ze sobą zabrać :/

Opublikowano
Wczoraj miałem trochę czasu i potestowałem różne opcje. Przy chwili wrzucę kilka filmików, ale na szybko jesli możesz sprawdź czy po zupełnym odłączeniu przepływki masz nadal falowanie obrotó przy dodawaniu delikatnym gazu. Wyobraź sobie, że u mnie bez przepływki auto jeździ lepiej niż z przepływką i nie ma falowania ! Nie jest to oczywiście 100%, że to wina przepływki, ale jest to jakiś punkt zaczepienia - SPRAWDŹ. Jakie wartości kg/h powinna dawać przepływka ?
Opublikowano

U mnie to nic nie da, bo generalnie ja nie mam falowania obrotów. u mnie jest tylko trzęsienie budą przez kilka sekund po odpaleniu na zimnym (jak było zimno trzęsło dłużej, czasem nawet musiałem przejechać 1km, aby ustało).

 

na weekend się oddałam od kompa

Opublikowano

OK. rozumiem. No to jeśli cewki/świece są ok to tylko wtryski ci zostają. Napisz czy po czyszczeniu maszyną Liqui Moly jest jakaś poprawa. Miałem w planie podjechać też na to czyszczenie, ale zastanawiam się czy nie lepiej wyjąc wtryski i wysłać do firmy, która czyście je i testuje (koszt 50-60 zł sztuka, czas 1 dzień roboczy), więc powinno po tej operacji wyjść czy któryś jest do wymiany. Na amerykańskich forach znalazłem kilka filmików i wydaje się, że operacja wyjęcia tych wtrysków jest w miarę prosta, tak samo jak ich kodowanie.

 

Wracając do głównego wątku dopiszę, że po tej zabawie z odpięciem przepływki ekonomizer nie dobija mi do 20. Ot ciekawostka - jak mu nie wcisnę zawsze mam teraz max tak 19,8 l z przepływką i tak samo po jej odłączeniu.

Opublikowano
Nie wiem czy coś pomogę ale generalnie miałem podobny problem w e46 330i. Rano na początku, po odpaleniu zwłaszcza po chłodniejszej lub deszczowej nocy również miałem problem z trzęsieniem karoserii, później nie maiła znaczenia temperatura. Tak jakby auto przez chwilę nie chodziło na wszystkie cylindry. Długo szukałem rozwiązania, czujniki, przepływka...itd. Na kompie żadnych błędów. Okazało się że winna była cewka, nie dawała do kompa sygnału że działa nieprawidłowo ale miała delikatne pęknięcie. Mechanik stwierdził że materiał się kurczy w niższych temperaturach i to pęknięcie przeszkadza, chwilę po nagrzaniu wracało wszystko do normy bo materiał się rozprężał. Nie wiem ile w tym prawdy ale wymiana jednej cewki załatwiła sprawę na długi czas (3lata). W zeszłym roku sytuacja znów się powtórzyła, pewnie następna kwalifikowała się do wymiany ale już nie chciało mi się szukać przyczyny. Co do spękań to wyły one praktycznie niewidoczne, dopiero pod lupą.
Opublikowano
Dokładnie takie objawy, tylko jak zlokalizować padniętą cewkę, jeśli nie ma na jej temat nic w komputerze? Do nich dostęp jest akurat bezproblemowy.
Opublikowano

Jeśli to jest cykliczne i dzieje się codziennie rano to zdejmij plastiki postaw szklankę z wodą np. na chłodniczce oleju i odpal silnik. Patrząc na drgania silnika odpinaj po kolei wszystkie cewki patrząc czy po odpięciu danej cewki silnik bardziej wibruje (woda w szklance pomaga to zaobserwować) . Jak trafisz na taką, która nie daje reakcji to MAMY CIĘ !

 

Warunek jest taki, że ta nierówna praca musi trwać przynajmniej ok. minuty, żeby zdążyć przetestować wszystkie cewki. :)

 

Ponowię jeszcze moje pytanie: Jakie wartości kg/h powinna dawać przepływka w N53 (wskazania z INPY) ?

Ja mam na wolnych obrotach ok 28-35 kg/h przy ostrym przegazowaniu 450-620 kg/h (chwilowe) - nie wiem czy to prawidłowe wartości.

Opublikowano
Dokładnie tak jak kolega radzi. Trzeba podczas nierównej pracy wyciągać po kolei cewki. U mnie trwało to 3 dni bo miałem bardzo krótkie czasy nierównej pracy 20-30 sek. Pęknięcie zauważyliśmy dopiero po zlokalizowaniu uszkodzonej cewki. Spróbuj przeczyścić styki we wszystkich kostkach przy cewkach i przewodach jakimś specyfikiem do czyszczenia układów scalonych i styków. U mnie na początku pomogło to na jakiś czas. Ewentualnie możesz wyjąć wszystkie i bardzo dokładnie, szczegółowo je obejrzeć. Może któraś już na pierwszy rzut oka wyda się podejrzana. Aha i nie wiem czy to prawda ale cewki powinno się ponumerować i montować dokładnie na te same cylindry. Nie pytajcie mnie dlaczego, bo nie wiem. Nawet nie wiem czy t prawda ale mój mechanik mówi że zawsze tak robi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wracając do głównego wątku dopiszę, że po tej zabawie z odpięciem przepływki ekonomizer nie dobija mi do 20. Ot ciekawostka - jak mu nie wcisnę zawsze mam teraz max tak 19,8 l z przepływką i tak samo po jej odłączeniu.

 

Hmm, no to może wina teraz leży w adaptacjach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam inpe po niemiecku i nie tykam więcej oprócz kasowania błędów ale zdaje się, że w sterowniku silnika jest coś o adaptacjach. W sumie potrzebuje skasować termin wymiany płynu ham. i nie wiem jak to zrobić bo "z zegarów" u mnie się nie da :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.