Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

stałem się (nie)szczęśliwym posiadaczem E46 z N42 na pokładzie (miał być 6-cyl ale po oględzinach około 10 samochodów każdy był padaką) więc jak to mówią kupiłem 'mniejsze' zło... Mam go już około rok czasu w tym praktycznie 3 miesiące stał u mechaników. Wymieniony został rozrząd (prowadnice były już na wykończeniu), vanos wydechowy, sprzęgło + chłodnica która lekko ciekła. Nie cieszyłem się zbytnio jazdą po naprawach bo po przejechaniu około 600 km INPA pokazała błąd vanosa ssącego.. na domiar złego samochód spala około 1l oleju na 1tyś km (poprzedni właściciel zalał ten silnik półsyntetykiem, a mnie głupkowi nie zapaliła się czerwona lampka żeby szukać innego wozu..) Moje pytanie jest dość podstawowe czy jest sens naprawiać ten silnik czy lepiej się tego samochodu pozbyć ? Przekładka na 6-cyl to jak gdzieś czytałem koszt 4tyś więc też średnio się to opłaca. Buda jest w niezłym stanie wiec dlatego cały czas się zastanawiam co z tym fantem zrobić.. Z góry dzięki za sugestie (co do sprzedaży wozu to też nie jestem z tych którzy sprzedadzą go komuś mówiąc że "nic nie stuka i nic nie puka".. wiec obstawiam że na sprzedaży bym stracił kilka ładnych tyś..)

Opublikowano
Sprzedasz to, kupisz następnego kota w worku, jak sam widzisz to jest loteria i trzeba naprawdę nieźle trafić i nieźle zapłacić za wóz, który nie sprawi Ci takich niespodzianek. Zresztą... właściciel może chuchać i dmuchać na auto, ale sam nie wie czy za tysiąc kilometrów nie trafi się jakaś większa awaria. On tylko i aż zmniejsza jej prawdopodobieństwo. Podsumowując kupisz coś innego i znów możesz wpakować kasę. Ja bym to remontował, tym bardziej że buda zdrowa jak mówisz.
Opublikowano

Napraw ten silnik, a będzie Ci wiernie służył. Ja jestem zadowolony bo praktycznie to co miało się zepsuć się zapsuło, a nowe, poprawione będzie działać na długi czas

Po naprawie zalej dobrym olejem i masz jednostkę, tak samo dobra jak 6 cyl, tylko wiadomo z pewnymi różnicami :cool2:

Też miałem rozkimine o swapie, ale nie ma sensu przy takich rzeczach jakie masz teraz.

Opublikowano

No widzisz a te 6 cylindrowe poadaki nadal jezdżą bez brania oleju od wyminay do wymiany bez rdzy na przednich błotnikach jak w poliftach. Uważam że silniki M52 są bardzo udane.

Zrób uszczelniacze bez zdejmowania głowicy i co tam trzeba i będzie prawie jak 6 cylindrów

Opublikowano

Witam,

Miałem ten sam problem, nie wzbudziło we mnie podejrzeń litrowe opakowanie oleju w bagażniku, które woził poprzedni właściciel a powinno :lol: Myślałem o swapie, ale też nie ma gwarancji, że nowy silnik nie będzie za chwilę do naprawy. Ostatecznie, głównie ze względu na to, że do auta, poza silnikiem, nie można się do niczego przyczepić postanowiłem go naprawiać i właśnie jest w warsztacie. Także ja bym go robił bo sam silnik, jeśli chodzi o jego właściwości jest całkiem niezły tylko niestety trochę wadliwy :? .

Opublikowano
Ja mam n42, kupiłem chwilę po tym jak wyjechał z warsztatu - upg, napinacz, uszczelniacze etc (robione przez znajomego mechanika) i cieszę się z niego. Nie mam żadnych problemów. Fakt - zaraz po zakupie wywaliło mi eml + check, do tego skrzynia weszła w safe mode ale stało się to raz te 2-3 miesiące temu i od tego czasu żadnych problemów.
Opublikowano

Dzięki za komentarze :)

W krk gdzie robiłem rozrząd i wymianę vanosa krzyknęli mi 7tys PLN za uszczelniacze (niby zdjęcie głowicy - planowanie itp) :shock: ale to pewnie dlatego że już nie chcą mojego auta widzieć na oczy ;) Poszukam jakiegoś innego mechanika i zaczynamy naprawę.

Opublikowano

7 TYS. Hahaha no nieźle ich pogieło.

Uszczelnaicze zrobisz za MAX 500zł i to ultra max.. ;) bez zdejmowania głowicy. najpierw zająłbym się samą wymianą. Prawdopodobnie masz tylko to do zrobienia :D

Opublikowano
:) Robert_kr nie podałem firmy bo nie chciałem robić reklamy ;) Robiłem tam rozrząd i wymianę vanosa i na prawdę jestem zadowolony z naprawy i obsługi. Bo goście tam maja bardzo dobre podejście do klienta. Obstawiam ze 7tys to pewnie podali za cały remont głowicy/silnika i cena pewnie taka żeby mnie zniechęcić. Dzisiaj natomiast rozmawiałem z kolejnym mechanikiem który z góry obstawił że do wymiany będą też zawory i kilka innych elementów głowicy i za całość wyliczył 3tys wspomniał że pewnie jeszcze pierścienie mogą być padnięte ... inny znowu jak uslyszał N42 to powiedział że nie takich nie robi... Od 9 lat mam Civica z 91 roku którego kupiłem jako 100% sprawny z uszkodzoną uszczelka pod głowicą i pierwsze spotkanie z mechanikiem skończyło się komentarzem "panie sprzedaj pan ten samochód" - nie sprzedałem i od tamtego momentu mechanika nie widział bo sam robiłem mu przekładkę silnika i naprawiałem każdy problem. Coś czuje że kupie te 'byle jakie' blokady na allegro i sam się za to zabiorę i albo to naprawie albo poleci na złom... nie mam już cierpliwości. Chyba że ma ktoś namiar na kogoś w krk kto się tego podejmie nie strasząc tysiącami PLN.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

sorry za odgrzewanie tematu ale może się komuś przyda ;)

Finalnie okazało się że głowica nie nadawała się już do niczego... kupiłem używana + została zregenerowana...

Całość operacji 2500zł + 700zł za głowicę. PIM miał racje 7 tyś to i tak niski wymiar kary żeby ten samochód ogarnąć. Ja od lipca 2014(kiedy go kupiłem wydałem już lekko 6tyś).

Po naprawie generalnie wóz śmiga ale jest małe ale - pada mi chyba vanos ssący (przejechałem już nim około 1500km po regeneracji i 2x miałem czujnik położenia vanosa ssącego - zamiana czujników nie pomogła + czasem obroty się 'blokują' na 1000-1500 rpm i dziwnie drzy na niskich obrotach...)

Cóż jak już sie tyle wpakowało to czemu nie wrzucić 1700zl na nowy vanos :D

Pozdrawiam posiadaczy N42B20 :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyjemna finansowo historia nie ma co..Ja dla przykładu w czasie blisko 5-letniej eksploatacji włożyłem niecałe 5k, w tym wszystko, nawet wymiany oleju, tylko bez opon. Ale kopciuch śmierdzi wiadomo..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sprawdź sobie jeszcze czy przypadkiem nie masz gdzieś dziury w odmie albo dolocie, ewentualnie czy oring pomiędzy bagnetem a miską olejową masz cały, jak jest stary to lubi sobie tamtędy ssać lewe powietrze i przez to może być problem z obrotami, w 2 N42 jakie znam to właśnie było przyczyną.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzięki rysiektr sprawdzę jak tylko uporam się z kolejną usterką która dzisiaj mi się stała na drodze... chyba zacznę pisać pamiętnik z życia pechowego kierowcy N42... rozleciał mi się zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodzącego i teraz się zastanawiam czy czasem nie jest to związane z tym remontem głowicy i np uszczelka pod głowicą nie zrobiła takiego ciśnienia... nigdy nie widziałem żeby na zbiorniczku zrobiła się kilkucentymetrowa szczelina...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdarza się często w e46, kup też nowy oryginalny korek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.