Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam nastepujacy problem z moim BMW nagle stracil moc, drgania silne przechodza po calym aucie, nie rowno wkreca sie na obroty (wskazowka robi takie skoki) na wolnych obrotach najgorzej i najbardziej odczuwalne. Silnik sie trzesie i dziwnie glosno pracuje jak nigdy, ma takir przeskoki chwilowe ze odzyskuje troche mocy i ciagnie a po chwili jej kompletnie brak nie chce przyspieszyc nawet. Do tego kontrolka silnika mruga nie ustannie. Wiecie coz moze byc przyczyna takich objawow?

Pozdrawiam i dziekuje za cenne informacje ktore pomoga mi rozwiacac problem.

Opublikowano
Jutro zamierzam zaczac wlasnie od podlaczenia pod komputer i sprawdzenia bledow. A czy jest mozliwe aby poduszka silnika byla przyczyna takich objawow?
Opublikowano
blad na cylindrze 4 ( nie znam dokladnej tresci) kupione nowe 4szt swiec plus cewka zaplonowa i brak rezultatu. wtryskiwacz na cylindrze 4 wymieniony brak efektu, wymienione 4 wtryskiwacze brak efektu...kompresja na cylindrach sprawdzona wszystko wzorowo...wiec problem wciaz nie rozwiazany a bledow na kompie zadnych procz tego z cylindrem 4...
Opublikowano

Ciężka sprawa, szkoda, że kodów błędów nie znasz.

Zapewne masz błąd wypadania zapłonu na cylindrze 4. INPA czasem pokazuje przyczynę błędów w opisie błędu.

Fajnie jakbyś miał możliwość podpięcia się jakimś softem od BMW do auta.

 

Niestety jest całkiem dużo podejrzanych (pomijając to co wymieniłeś) - czujniki położenia wałków rozrządu (bardzo typowe dla N43), przepustnica, przytkany EGR.

EGR w przeciągu minuty po odpaleniu powinien się otwierać i redukować parkotanie. Jego niedomykanie redukuje moc.

A za falowanie mogą być winne właśnie te czujniki albo przepustnica.

 

Swoją drogą jestem ciekaw jak ten silnik zachowuje się po wypięciu czujników położenia wałków rozrządu. Aż chyba sprawdzę to jutro u siebie.

Sam od roku borykam się z problemem zredukowanej mocy i chwilowych "przebłysków" gdzie silnik nagle wraca do pełnej mocy (np jadąc po nierównej nawierzchni).

Opublikowano

ponowny odczyt bledow z kompa i sa nastepujace w jez. holenderskim:

 

29CE -overslaan cylinder 2

 

30EA -DeNox-catalysator, sulfaatvergifting

 

auto szarpie, po odpaleniu dlawi sie i bardzo nie rowno pracuje okolo 30sek nastepnie troche sie uspokaja ewidentnie nie chodzi na 4 cylindry...

Opublikowano

nox może być dodatkowym problemem, ale nie powoduje takich objawów więc nie pisać bzdur, chyba, że są zawalone katalizatory na maksa, ale wątpię

potrzebne jest podanie błędów, konkretnych kodów i parametrów przy jakich powstały

przyczynami bardziej pewnymi może być coś z solenoidami vanos, cewki, wtryskiwacze

przebieg możesz podać z ciekawości, ale nie jest to absolutnie wyznacznik niczego, chyba, że polskiego myślenia

Opublikowano

Zasiarczony katalizator NOX. Jest parę postów jak go wypalić. To tyle jeśli chodzi o błędy.

Inne przypadłości rozpatrywałbym po rozprawieniu się z katem.

 

@ppatryk

Cewki i wtryskiwacze już wymienił. Gdyby były problemy z solenoidami, to powinny być kolejne błędy. A skoro błędów innych nie ma, to ja bym stawiał na czujniki od vanosów tak jak pisałem wcześniej.

Opublikowano

Przebieg 224 000km

Opisu błędu:

Frequentie: 2

Reset teller: 40

224 008. To wszystko.

 

Nie rozumiem jedynie dlaczego pokazuje blad wciąż na cylindrze 2 czy to ma coś wspólnego z tymi czujnikami??

A tego kata nie mam jak teraz wypalić chce to zrobić jak tylko zacznie auto normalnie jeździć...

Wyczytałem ze sporo ludzi ma ten sam błąd z katem i nox i dalej śmigają bez większych problemów.

Wiec wnioskując to mogę na chwile obecna wykluczyć.?

Opublikowano
opisywalem swoja podobna sytuacje a mianowicie po odpaleniu skacza obroty-bład na 3-cim cylindrze zamiana cewki to samo zamiana wtryskiwacza to samo,po wymianie swiec,cewek i Noxa brak bledu i silnik sie uspokoił.Dodatkowo czasami na ciepłym ciezko odpalal,po wymianie wtryskiwaczy pali od kopa i zadnych bledow.Oczywiscie soft silnika zaktualizowany do najnowszego.
Opublikowano
Zgadza się wcześniej był problem z cylindrem i raz po raz błąd na 2sie pokazywał. Lecz rzadko. Teraz 4po wymianie kompletu świec i wtryskiwaczy i cewki jest ok. Ale błąd na stałe zawitał na cylindrze 2. Mechanik powiedział ze cewki są dobre resztę sprawdzał chyba metoda przekładek...kazałem mu nowa wsadzić na ten 2 lecz twierdzi ze to nie przyniesie żadnego rezultatu. Dzis bedzie to przełoży..czyli jednak tem czujnik noxa trzeba wymienić?
Opublikowano

Tak zrobię, powiem mu zeby wszystkie cewki wsadzil nowe. Tez myślał ze moze wtryskiwacz uszkodzony i wziął te stare po koleji zamieniał na cylindrze 2ale bez rezultatu....

A kod błędu to jest te oznaczenie : 29CE ?

Opublikowano
Cewki wszystkie wymienione, wtryskiwacz na cylinder 2 wsadzony jeden z czterech używanych. Błędów na kompie żadnych nawet ten z nox zapewne chwilowo znikł. Silnik pracuje na 4cylindry jak narazie, lecz podczas dodawania gazu ciągnie z opóźnieniem z tego co mi znajomy mówił, jutro jadę odebrać auto to będę wiedział więcej jak sam wsiądę. Ale na to wygląda ze jeszcze cos jest do zrobienia, moze ten czujnik nox lub czujnik walka, a moze katalizator zapchany...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.