Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko.

Czytam juz drugi dzien fora i jestem prawie przekonany w czym wina lezy jesli chodzi o moje auto - Bmw e46 318i, 1.9 benzyna 87KW sedan, ale zeby wziac sie za wymiane chce przeczytac opinie ludzi znajacych sie na marce BMW, bo pelno Was tutaj.

 

Kilka dni temu po przejechaniu ok 20 km strzelil mi waz dolny od chlodnicy, ten ktory prowadzi plyn z chlodnicy do silnika (Pekniecie ok 7cm dlugosci) - byc moze zbieg okolicznosci, bo moze byl po prostu juz stary. Ale juz wymieniony i jest ok.

 

A przechodzac do glownego tematu, chodzi mi o to, ze nie włacza mi sie wiatrak od chlodnicy ... Pokrece sie autem po miescie, zeby nagrzac silnik, staje pod blokiem, silnika nie gasze, wskaznik temperatury stoi ok - w polowie. Gorny waz od chlodnicy bardzo twardy i goracy, dolny ten wymieniony rowniez goracy, a Ten, ktory idzie od termostatu do chlodnicy zimny no i do tego chlodnica zimna i wiatrak nie drgnie, chociaz jest sprawny (podlaczany na krotko) ... Gdy wlacze klime to wiatrak zaczyna chodzic, kiedy odlacze wtyczke ta z weza ktory idzie od termostatu rowniez sie wlacza wiatrak.

 

Moj wniosek - do wymiany termostat !! A moze po prostu trzeba go baaardziej nagrzac, zaczal sie krecic, ale szczerze mowiac boje sie go dluzej grzac, bo weze sa naprawde gorace, twarde i boje sie znow mi jakis strzeli ...Czy wina moze lezec jeszcze w czyms innym?

Jesli twierdzicie ze termostat to zamykamy temat i zabieram sie do kupna :(

 

Pomozcie, Pozdro :*

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podstawa to sprawdzenie temp. w teście 7.0 i wiedza przy jakiej temp. w tym silniku powinien się włączyć wentylator. W M47N to bodajże 105 stopni. W benzynie będzie więcej.
Opublikowano
Podstawa to sprawdzenie temp. w teście 7.0 i wiedza przy jakiej temp. w tym silniku powinien się włączyć wentylator. W M47N to bodajże 105 stopni. W benzynie będzie więcej.

 

Nie jestem w stanie zrobic testu nr 7, poniewaz nie dziala mi ten pstryczek od kasowania licznika :(

Opublikowano
W takim razie w inpie można sprawdzić temperaturę.

Przy okazji sprawdzisz czy są jakieś błędy

Ok, dzieki za rade.

Ale napiszcie mi, czy wg Was z tego co opisalem jest duze prawdopodobienstwo ze nawalil termostat?

Pytam, bo wracam do domu dopiero w poniedzialek , wiec jak cos to zamowilbym termostat dzisiaj i w poniedzialek bym zamontowal :)

Opublikowano

W twoim wypadku to z opisu wygląda że niema obiegu i z tego powodu chłodnica zimna i wentylator stoi bo chłodnica zimna.

Główne przyczyny braku obiegu to :

1. Nie otwierający termostat

2. Pompa

3. Zapowietrzony układ

4. Zatkane przewody

Najczęściej to termostat lub zapowietrzony układ, szczególnie że ostatnio miałeś naprawiony wyciek.

Aby sprawdzić pompę to należy sprawdzić przelew z małego obiegu w zbiorniczku wyrównawczym, pod warunkiem że masz dobrze układ odpowietrzony .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.