Skocz do zawartości

e39 525d błąd DDE


pawlo1997pawlo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, od pewnego czasu mam mały problem z błędem DDE, autko e39 525d , ale napisze po kolei co się dzieje.

Pewnego dnia jechałem sobie trasą no i nagle zaświecil się błąd z napisem dde ze spiralą i auto zgasło, po 2-3 godzinach po kilku próbach odpaliło normalnie. Jezdzilem tydzień czasu i znowu na trasie zaświecił mi się ten sam błąd i zacholowałem do domu i po jakimś czasie znowu "samo jej przeszło" ale teraz czasem gdy odpalam rano lub po jakimś postoju to ma problem z odpaleniem, czasem podczas jazdy znowu wyskakuje ten błąd i auto gaśnie i musze zaczekać około 15min i za 5,10 próbą odpali. Na komputerze pokazało mi uszkodzony sterownik świec żarowych oraz niskie ciśnienie na listwie wtryskowej. Z tego co wiem to ten błąd dde automatycznie zamyka zawór pompy paliwa i nie dostaje go tyle co trzeba. Co warto najpierw sprawdzić? możliwe jest, że świecie są do wymiany? Jestem jeszcze zielony w tych sprawach dlatego pytam was. Mechanik powiedział mi że sterownik raczej nie bo on odpowiada nie tylko za świece, ale to taki mechanik Mietek. Pozdrawiam.

 

Dodam, że gdy auto odpali to nie ma spadków mocy, chodzi równo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz auto pod kompa i odczytaj parametry live data pompy progowej - ciśnienie powinno być w okolicach 4.0.

Z resztą w zapisanych błędach pojawia się też informacja przy jakim ciśnieniu wyskoczył błąd.

A przed odpaleniem, po przekręceniu kluczyka w poz. 2, przypadkiem nie słychać buczenia spod podłogi pod siedzeniem kierowcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie słychać i to dosc głośno i doszedlem do wniosku ze odpali dopiero gdy przestanie buczec i za jakis czas znowu gasnie i trzeba powtarzać to czyli na zapłonie poczekać az napompuje paliwa i dopiero odpalać. Dzis u mechanika zdiagnozowalismy ze nalezy uszczelnić wtryskiwacze bo wyskakiwal blad niskie ciśnienie na listwie wtryskowej i po sprawdzeniu okazalo się że za dużo przepuszczają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm bardzo sie nie znam ale od każdego wtryskiwacza podlaczyl takie wężyki ktore szły do pojemniczkow i kazal odpalić auto i jezeli w ciagu 3 minut w pojemniczku ktoryms bedzie więcej niz 20ml paliwa to znaczy ze trzeba uszelnic (te wezyki szly od tej listy powrotnej chyba ale nie znam sie bardzo) w dodatku wokół jednego wtryskiwacza gromadzily sie resztki spalin i to sie wszystko zlepilo i sie zrobiła taka jakby smola
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zrobił test przelewowy wtryskiwaczy. Te, które lały najwięcej trzeba zregenerować. Dodatkowo i tak po każdym ich demontażu trzeba wymienić miedzianą podkładkę, więc to załatwi problem przedmuchu spalin.

A pompę progową i tak pewnie będziesz musiał wymienić, bo jej buczenie wskazuje na bliski koniec. Kup tylko pompę dobrej marki, tzn. Pierburg, Ti Automotive, VDO itp.

Lejące wtryski raczej nie przekładają się na niskie ciśnienie na listwie.... niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a myslales ze ile kosztuje regeneracja wtrysku CR? 50zl?

 

Twoj przypadek potwierdza regule ze duzo ludzi kupuje auto poprzez impuls i chwile kupujecie auta mocno wyeksploatowane bez uprzedniego sprawdzenia a przedewszystkim duzo ludzi na nie nie stac mysla ze kupia bme za 9 10 tys i lans moc zapierdala gume pali ale wielu przerastaja koszty utrzymania na wzglednym poziomie a co dopiero na bardzo dobrym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolego ale nie znasz do konca mojego przypadku, auto mial kolega i wiem jak jeździł i wiem jak ja jeżdżę. Przez okres roku od kiedy jest w Polsce chyba ani razu nie miala wyłączonej kontroli trakcji :) nie latam bokiem, nie katuje. A jakie koszta to wiedzialem ze beda większe ale nie az tak z rwcji ze jeszcze nie pracuje bo sie uczę. Ale mam dobrą mame która mi pozyczy a na wakacje jej oddam jak zarobie. Nie chce czytać takich odpowiedzi które nic nie wnoszą. Wioze jutro wtryski do sprawdzenia i zobaczymy ile wyjdzie regeneracja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.