Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie,

Jestem nowy na pokładzie. Poszukuje amortyzatorów na przód i tył do mojej Buni. Przeszukałem już kilkadziesiąt stron na różnych forach i różni ludzie różnie piszą... Nie chce pakować jakiegoś gówna, żeby za 3 miesiące wymieniać je na nowo. Wstępnie patrzyłem na coś kroju Monroe, KYB, Sachs, Bilstein, jednak ostatecznie nie wiem co wybrać. Najtaniej wypadają te Monroe i ludzie niby sobie je chwalą. Co polecacie ?

Edytowane przez tomo1501
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja założyłbym Sachs, ale też podobno zdarzają się reklamacje. Zależy czy masz sportowe dostosowanie podwozia, musisz wziąć to pod uwagę przy zamawianiu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zawieszenie mam standardowe nic nie było zmieniane. Całość stoi na 225/45/17. Samochód służy mi do normalnej jazdy, także jakieś TURBO AMORY nie są mi potrzebne. Moje na chwile obecna na szarpakach wykazały 45... Dlatego szukam jakiegoś średniej klasy zamiennika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Więc zostaje kwestia zasobności portfela :wink: ja już napisałem co bym założył, ale jak dasz Monroe to nie powinieneś narzekać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sachsa jak i Blisteina komplet tył+przód z osłonami i odbojniami znalazłem za 800. Kwestia czy jest sens oszczędzać te 100-200 zł i kupować coś z niższej półki. Czy np. przy mojej normalnej jeździe w zupełności wystarczy coś tańszego, a te 100-200 zł wydać na wymianę w warsztacie (100 zł za jedną stronę sobie życzą jeżeli chodzi o przód :? Z tyłu jak sytuacja wygląda ? Dużo jest gimnastykowania ?).
Opublikowano
Z tyłu wymiana amortyzatorów jest bardzo prosta więc spokojnie sam sobie powinieneś poradzić - 45 min roboty na dwie strony z przerwą na browara. Najtrudniejsze jest dostanie się do poduszek amortyzatora i oprócz samych amortyzatorów polecam Ci również domówić poduszki oraz sprawdzić czy masz komplet podkładek w poduszce z tyłu. Z przodu 100 zł za stronę? Jakaś astronomiczna kwota.
Opublikowano
Przy przyczepności 45 (oba na przodzie) i 45, 65 na tyle wymieniać od razu 4 ? Czy nie jest to jakiś tragiczny wynik i polata jeszcze trochę na tych ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz touringa to z tyłem jest trochę roboty.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Przodu nie zawsze zbadasz. Czasem wyjdzie, że masz 70 np a amortyzator praktycznie już nie trzyma. Bywają takie przypadki. Moje amorki przód mają około 65% na stacji, gdzie są od nowości 12.98 oraz przy nacisku na auto dość wyraźnie czuć mocny przechył gdzie z tyłu to nie występuje.
Opublikowano
U 45%, ale na dodatek opony wyząbkowane... także raczej i tak jestem zmuszony wymienić. Na tyle mam za dużą różnicę także leci komplet... A co powiedzie o firmie KYB ? Dużo mechaników poleca. Wiadomo że Sachs to niemiecka firma, ale ta KYB to niby japoniec z najwyższej półki.
Opublikowano
Kayaba mam na tył i rzeczywiście mogę polecić. Rok już jeżdżę bez problemowo co myślę dobrze o nich świadczy. Od nowości praktycznie nie straciły nic z swoich właściwości, tfu tfu tfu odpukać. :8)
Opublikowano

kolejność następująca co do jakości:

 

nr 1 SACHS

nr 2 BILSTEIN

nr 3 KAYABA

 

Wszystkie wyżej wymienione posłużą bardzo długo.

Ja osobiście w tamtym roku Sachsy wszystkie cztery zamontowałem (dwa przednie były wylane i nie odbijały - jeszcze fabryczne a z tyłu były Monroe z których jeden zablokował się na amen ).

 

Koniecznie weź osłony i odboje do zestawu - przednich poduszek bym nie ruszał ale tylne koniecznie wymień tylko nie na jakieś BOGE bo mi takie wyskoczyły po 10tys i musiałem zmieniać

gg5553463
Opublikowano
Dlaczego przednich poduszek byś nie ruszał ? Jeżeli są fabryczne to jak najbardziej zaleca się je wymienić. 160 zł za dwie poduszki to mało w porównaniu z tym, jak mu padnie którąś podczas eksploatacji i będzie musiał ponownie ściągać amortyzator a jak wiadomo warsztaty sobie za to różnie liczą.
Opublikowano

nie ruszałbym ponieważ nie kupisz już takich jak były montowane - chodzi o jakość

przednie poduszki rzadko kiedy się zużywają i jeżeli nie ma na nich jakichś luzów lub innych dolegliwości to bym je zostawił - nowe nie wytrzymają już tyle co oryginały.

Mam podejrzenia że te nowe prędzej padną jak te co teraz ma :)

 

No chyba że naprawdę są już w marnym stanie - wtedy wymieniać i to koniecznie :cool2:

Ja mam przednie poduchy amorów jeszcze z fabryki.

gg5553463
Opublikowano
Serio uważasz, że nowe z ASO będą takie słabe? Mógłbyś jakoś poprzeć tą tezę? Tak z ciekawości ;)
Opublikowano
Nikt tutaj nie mówi o ASO. Trzeba zrobić w miarę tanio, a dobrze. Jak bym miał jechać do ASO to bym nie szukał porad na forum :P
Opublikowano
Uważasz, że Lemforder padnie szybciej niż ta poduszka co siedzi jeszcze fabrycznie ? Myślę, że musiałeś się zrazić na tanich zamiennikach. Dobre markowe zamienniki to części często montowane na pierwszy montaż. No ale każdy może mieć swoją opinie.
Opublikowano
Ano tak z opiniami jest.Lemforder,niby ok.Lecz poczytajmy gdzie fabryka,i nagle....................Brazylia.Cholera wie.Bardziej byłbym spokojny czytając Lemforder Germany.Ale nie muszę mieć racji.
Opublikowano
Dopowiem coś w kwestii amortyzatorów. Tak jak wspominałem przodu nie zawsze zbadasz. Na stacji diagnostycznej wychodziły mi bardzo dobre wyniki i co się okazało dziś po zdjęciu amorków ? Jeden (fabryczny!) dobrze chodzi bez zastrzeżeń a drugi w ogóle nie odbijał. Jedna poduszka nadawała się do śmieci. Ogólnie po zabiegu wymiany tulejek, amorków przód oraz sprężyny pro kit auto w końcu jest sztywne i prowadzi się jak marzenie-zabieg polecam. Pozdrawiam :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Odświeżam temat.

Finalnie zdecydowałem się jednak na blisteiny.

Moje obecne były totalnie wykończone, po demontażu w ogolę nie odbijały :)

Mam do was tylko małe pytanko.

Wziąłem się sam za wymianę amorków. Tył banalnie prosty 15-20 min i zrobione.

Z przodem się trochę pobawiłem ale się udało.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Prawa strona wahacza, odgięła mi się dość solidnie i bez problemu mogłem ściągnąć amortyzator.

Z lewą stroną miałem trochę trudniej, ponieważ wahacz nie chciał się opuścić do takiego samego poziomu jak z prawej strony i miałem trochę problemy z wydobyciem amora.

To jest normalne, że miałem DOŚĆ sporą różnice między lewą a prawą stroną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.