Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich szanownych forumowiczów. Mam nie lada zagwozdkę i chciałbym bardzo prosić o Waszą opinię. Niestety miała miejsca szkoda wskutek czego na mojej E 90 są szkody w postaci:

- błotnik mocno porysowany

- drzwi tylne lewe wgniecione, mocno przerysowane, stale odkształcone do środka wzdłuż linii przerysowania

- błotnik zdarty na krawędzie nad kołem bardzo mocno

- wgnieciona na krawędzi linia nadkola - widoczne po otwarciu drzwi

 

zdjecie do zobaczenia: https://www.dropbox.com/sh/b4xejncwdyxj42s/AADfhTf1z9NKH1Ri-99W1qVAa?dl=0

 

I teraz w ASO proponują robienie "wycinanek" tj. wycięcie części od góry do dołu obejmującej to wgniecenie na nadkolu lub alternatywnie klepanie, szpachla itd. Co do drzwi nie wiedzą nawet sami jak ubezpieczyciel określi - czy do wymiany czy też do "ręcznej robótki"

 

Mój dylemat polega na tym, czy jest sens ciąć auto, co uważam za spora ingerencję w stosunku do szkody (chyba że przesadzam) czy po prostu wyklepać, szpachla, lakier i już. Będę wdzięczny za Wasze opinie.

 

Pozdrawiam wszystkich.

Opublikowano
Ciąć? Tych w serwisie chyba porąbało! To uszkodzenie nie wygląda aż tak źle. Nie widać, żeby lakier był mocno uszkodzony. Cięcie uszkodzi wszystkie warstwy antykorozyjne, do tego spawanie. Ciekawe jeszcze jakiej jakości blachę ci wsadzą. Lepiej pojedź do kogoś kto się naprawdę zna na blacharce.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli robisz to z AC i masz full pakiet to napewno drzwi bym wymienil,nadkole bedzie ciezko wyklepac,reszte naprawic.
Opublikowano
Dzisiaj zadzwonili z ASO z wyceną jaka idzie do ubezpieczyciela. UWAGA: 16 000 brutto z groszami (wymiana drzwi + wycinanki + spawanie + malowanie) Jakieś wariactwo chyba. Chyba trzeba zmienić na rozliczenie gotówkowe chyba :) jak klepną taką wycenę.
Opublikowano
Gotowkowo raczej ubezpieczyciel takiej kwoty niewyplaci.

 

 

A tu trochę nie rozumiem - jeśli akceptuje i płaci ASO za naprawę 16 k ale gotówką "Kowalskiemu" już nie to w czym tkwi właściwie różnica. W obu wypadkach wydaje tą samą kwotę. Iny jest tylko odbiorca. Wartość szkody nie zmienia się przecież w zależności do sposobu jej rozliczenia :)

Opublikowano

Takie uszkodzenie to nic. Nie warto nic ciąć!

Zobacz ile zaproponują ci gotówki.

Myślę że 1 tyś zł kosztów naprawy to max.

16 tys zł w serwisie bmw :duh:

 

Kolega kiedyś wyceniał z AC X5 2004r po spotkaniu ze zwierzyną (w sumie lekkie uszkodzenia, trochę wgniotek, uchwyt xenonu pękł). Firma zaproponowała mu 4,5 tyś zł...oddał do serwisu Bmw w Z-G - i wtedy dostali karę za skąpstwo - 15 tyś zł netto (z tym też że serwis nie popisał się z jakością - malowali dwa razy).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Kolego bierz rozliczenie gotówkowe. Do tego nic nie wycinaj, drzwi wymień a te stare sprzedasz jeszcze na aledrogo. Dobry blacharz zrobi ci to za 500 zł zostaje lakierowanie w granicach 350 zł za element, i jeszcze ci zostanie. Cięte blachy są przegrzane będą korodować, i więcej szpachli pójdzie na maskowanie spawów niż po wyklepaniu :cool2:
Opublikowano
Gotowkowo raczej ubezpieczyciel takiej kwoty niewyplaci.

 

 

A tu trochę nie rozumiem - jeśli akceptuje i płaci ASO za naprawę 16 k ale gotówką "Kowalskiemu" już nie to w czym tkwi właściwie różnica. W obu wypadkach wydaje tą samą kwotę. Iny jest tylko odbiorca. Wartość szkody nie zmienia się przecież w zależności do sposobu jej rozliczenia :)

Cytuj chris99

 

Re: naprawa blacharska E 90 - rozterki co robić :(

 

To jest wycena serwisu i wtedy rozlicza sie srewis z ubezpieczycielem.

Jesli wezmiesz rozlizcenie gotowkowe to przyjedzie rzecoznawa i zrobi wycene (pewnie z polowe tego co aso)

 

No chyba, ze sie zmienilo i sie myle, ale watpie, zeby taka kwote wyplacali gotowkowo (tylko salony taka kase wyciagaja)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gotowkowo raczej ubezpieczyciel takiej kwoty niewyplaci.

 

 

A tu trochę nie rozumiem - jeśli akceptuje i płaci ASO za naprawę 16 k ale gotówką "Kowalskiemu" już nie to w czym tkwi właściwie różnica. W obu wypadkach wydaje tą samą kwotę. Iny jest tylko odbiorca. Wartość szkody nie zmienia się przecież w zależności do sposobu jej rozliczenia :)

 

Właśnie się zmienia i to znacznie. Ty dostaniesz do ręki tyle ile sobie wyliczy rzeczoznawca powołany przez TU, a nie tyle ile sobie wyliczyło ASO. Przy AC możesz jeszcze dostać propozycje wypłaty polubownej jak ich postraszysz oddaniem auta do ASO, a oni mają świadomość ile ich to będzie kosztować widząc kosztorys ASO. Żona tak dostała ~4kzł 'w ciemno' od TU tylko na podstawie przesłanych samych zdjęć do nich za uszkodzenia +/- takie jak Twoje ale tylko JEDNEGO elementu.

 

Pozdro.

Opublikowano
Człowiek się uczy całe życie. Jak widać wartość szkody ma tu najmniejsze znaczenie. Kluczowe jest jak jest usuwana i przez kogo - i wtedy dynamicznie wartość szkody się zmienia. Dość ciekawe :)
Opublikowano
Czyli optymalnie jest, jak wnioskuję zrobić to gotówkowo - pytanie czy mogę zmienić teraz zdanie, bo pierwotnie wskazałem formę bezgotówkową poprzez ASO. W sumie nie zależy mi na zarabianiu na tym a na porządnej naprawie tego. Pytanie czy można jak im klepną taką wycenę zmienić zdanie i powiedzieć: "nie chce jednak takiego rozwiązania więc chce zmienić na formę gotówkową i sam naprawić". Uzyskać odszkodowanie dające możliwość zakupu nowych drzwi, ich polakierowania i wyprowadzenia bez cięcia pozostałych kwestii na prostą u dobrego lakiernika/blacharza. I jak widzę wszelkie wycinanki są kategorycznie przez wszystkich odradzane ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tak dla informacji, dzisiaj się okazało że Allianz jednak odrzucił im te "wycinanki". Wymianę drzwi uznał a to wgięcie krawędzi na nadkolu maja, jak ujął to Pan z ASO "wyciągać", że niby bez klasycznego szpachlowania klepania itd. W sumie nie wiem jak to chca wyciągać, może ktoś coś słyszał o tej cudownej metodzie?
Opublikowano
Opublikowano
Tak dla informacji, dzisiaj się okazało że Allianz jednak odrzucił im te "wycinanki". Wymianę drzwi uznał a to wgięcie krawędzi na nadkolu maja, jak ujął to Pan z ASO "wyciągać", że niby bez klasycznego szpachlowania klepania itd. W sumie nie wiem jak to chca wyciągać, może ktoś coś słyszał o tej cudownej metodzie?

 

Ja miałem wyciąganą tak maskę po małej stłuczce z mojej winy, nic nie trzeba było malować. Ale z tego co wiem nie wszystkie elementy nadwozia da się w ten sposób zrobić.

Opublikowano

Może i nie udało, tylko, że teraz zamiast "wyciągać" dowalą szpachli i powiedzą, że lepiej się nie dało. Tak żle i tak nie dobrze, współczuję.

 

Szkoda, że nie masz jakiegoś zaprzyjaźnionego zakładu któremu mógłbyś zaufać. Ja po stłuczce oddałem auto do znanego mi warsztatu i zrobili wszystko na nowych orginalnych częsciach i pewnie lepiej niż w ASO

E91 318d 2007r
Opublikowano
ogólnie Allianz ma podpisaną umowę z siecią S-Plus - a oni robią takie magiczne rzeczy z wyciąganiem - najważniejsze żeby blacha była w miarę oryginalna - wtedy wyciągną praktycznie wszystko - gorzej jak wcześniej była na niej jakaś naprawa już robiona

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.