Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

 

BMW E93 330d, 2010 r. (po lificie), aktualny przebieg 156200 km, skrzynia automat, auto mam od ok. 2 miesięcy.

Myślę, że to może być istotne dla tematu: S216A Servolenkung-Servotronic / HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

 

Mój problem zaczął się w zeszłym tygodniu - w czwartek moje wymarzone (w końcu znalezione i kupione Auto z Bawarii) oznaczyło teren - niewielka plamka, lekko oleista, ale nie olej. W piątek wjechałem na kanał - po obejrzeniu na szybko od spodu widać, że po tłumiku spływa ciecz, tłusta, lepka i niemal bezbarwna - pierwszy podejrzany zatem płyn od wspomagania. Nie miałem niestety możliwości aby zostawić auto na dłużej na kanale i zdjąć choćby osłonę silnika od spodu - bo bez tego niestety nic nie widać, dopiero dzisiaj po pracy mogę jechać autem do mechanika i jak się uda to zdążę zdjąć osłonę i obadać skąd leci. Od tego czasu do dzisiaj zrobiłem może z 50 km, więcej nie.

 

Na domiar złego wczoraj wieczorem, 4 km od domu, na szczęście blisko, pojawił mi się komunikat: Awaria systemu wspomagania kierownicy. Po chwili - dosłownie 10, może 15 sekund kolejne: Awaria przeniesienia napędu + Awaria skrzyni biegów + Awaria pozycji P w skrzyni biegów. Jednocześnie było słychać, że wentylator na chłodnicy zaczął bardzo intensywnie pracować, a skrzynia przestała przełączać biegi - non stop na 3 (chyba) biegu jechałem. Po wyświetleniu tych 3 ekstra komunikatów wspomaganie przestało chodzić - kierownica wyraźnie ciężej chodziła.

 

Z góry silnika nic nie widać - wszędzie sucho, jak należy. Pompa od wspomagania nie dawała się słyszeć wcześniej.

 

Chciałem od razu w piątek sprawdzić płyn w zbiorniczku wspomagania - i tu moje zaskoczenie, bo nigdzie pod maską nie ma takiego zbiorniczka... Jest oczywiście od oleju silnikowego, płynu do spryskiwaczy, zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzenia i tyle. Aż wstyd się przyznać, ale wcześniej nie zwróciłem uwagi, że nie ma widocznego zbiorniczka od płynu wspomagania i płynu hamulcowego. Tak, osłonę akustyczną silnika z góry również zdejmowałem i też pod nią szukałem i nie znalazłem. Szukałem cały weekend info w internecie na ten temat, jednak nie znalazłem kompletnie nic, jedynie używane zbiorniczki na allegro...

 

Mechanika nie była nigdy moją mocną stroną, ale lubię wiedzieć co i jak działa mi w aucie zanim ślepo do serwisu pojadę.

 

Dzisiaj rano odpaliłem auto - wszystko w porządku, żadnych komunikatów, wszystko elegancko pracuje. Dojechałem do pracy bez problemu - ale to tylko 3 km.

 

Ktoś kto zna te samochody może mi powiedzieć w ogóle gdzie szukać płynu wspomagania? Jak to jest rozwiązane w tym aucie? No i drugie pytanie jakie mi się nasuwa, to czy wspomaganie kierownicy i napęd siłownika skrzyni biegów + wysprzęglnik mogą być zrobione na jednym układzie? Gdzie szukać zbiorniczka od płynu? Jakie są najczęstsze usterki tego typu układu?

 

Bardzo proszę o pomoc/wskazówki.

Opublikowano
Dzięki jacekmury1 , ale to niestety nie zaspokoiło mojej ciekawości - sam schemat silnika ok, ale nie wynika z tego wprost gdzie znajduje się zbiornik płynu wspomagania :cry2:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Brak plynu wspomagania nie powoduje zapalenia sie kontrolki. Jak w marcu magiel sie rozszczelnil to caly olej poszedl w glebe a kontrolek nie widziałem.

Olej wspomagania CHF 11S jest lekko zielonkawy.

Wlew plynu w 330d jest niedaleko wlewu plynu do spryskiwaczy - troche blizej przodu i srodka auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.