Skocz do zawartości

Silnik B47 opinie


stablo

Rekomendowane odpowiedzi

Pisalem w dziale X3, ale tu wiecej ten dzial serii 5 jest bardziej rozwiniety, wiec odswieze  temat.

Silnik B47  jakie na dzien dzisiejszy opinie na temat rozrzadu ? Znam te z sieci , youtube...itp.  Znacie wiecej przypadkow urywania sie ? przy jakich przebiegach zmieniacie i czy te zmiany byly uzasadnione ? Szukalem po sieci/ zagranicznych forach i tam jest malo tematow z problemami rozrzadu w b47.

Aktualnie umowilem sie juz na wymiane ( mam 196tys przebiegu/ mam papiery serwis itp, choc niejestem pierwszym wlascicielem ), nieslychac nic rozrzadu i zastanawiam sie, czy nie jest za wczesnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam, czytam te wypowiedzi i powiem, że największy interes w wymianach rozrządu w B47 mają mechanicy i oni forsują taką opinię: w B47 rozrząd trzeba wymieniać profilaktycznie. Moim zdaniem jak nie ma żadnych niepokojących dźwięków to trzeba jeździć i się nie przejmować. Przeważnie przy zimnym odpaleniu lub po dłuższym postoju łańcuch zadzwoni jak jest luźny. Jest to łatwe do wychwycenia przez wprawne ucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maciek3 napisał(a):

Witam, czytam te wypowiedzi i powiem, że największy interes w wymianach rozrządu w B47 mają mechanicy i oni forsują taką opinię: w B47 rozrząd trzeba wymieniać profilaktycznie. Moim zdaniem jak nie ma żadnych niepokojących dźwięków to trzeba jeździć i się nie przejmować. Przeważnie przy zimnym odpaleniu lub po dłuższym postoju łańcuch zadzwoni jak jest luźny. Jest to łatwe do wychwycenia przez wprawne ucho.

Wlasnie dlatego poruszylem temat rozrzadu B47 (szukam na zagranicznych forach i niemoge nic znalesc zadych konkretow/awarii itp/moze zle szukam)

U mnie totalna cisza po kilku dniach postoju zaraz po odpaleniu. Jednak na nagrzanym kilka razy w ciagu 2 lat slyszalem na jalowym nieregularne ciche cykanie, ktore przy zwiekszeniu obr zanika (doszukalem sie i byl; taki przypadek - winny byl napinacz)

Sam nagrywalem, ale nieuchwycilem dzwieku. Film zapozyczony -tak to brzmi ( nieregularne cykanie /  niejest to szuranie )

 

 

Edytowane przez Lendio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć Wszystkim,

Od 3 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem BMW GT3 z silnikiem 2.0 150km rocznik 2018. Kupiłem go z przebiegiem bliskim 260tys km. Również przez długi czas zastanawiałem się czy wymienić rozrząd czy nie... jednak po konsultacjach z kilkoma niezależnymi serwisami BMW zdecydowałem się na jego wymianę. Podczas tego zabiegu również wykonana została płukanka silnik, czyszczenie DPF, weryfikacja stanu wirnika turbiny.

Wcześniej wymieniałem olej w skrzyni, olej w dyfrze,  oddałem samochód na akcje serwisową z chłodnicą EGR, gdzie również wymieniony został kolektor ssący, amortyzatory przód +tarcze+klocki. Po takich zabiegach grzechem było by nie wymienić rozrządu kóry "podobno" różni się tylko długością łańcucha względem N47.

Nadmienię, że samochód latał tylko po autostradach co wiadomo bardziej służy silnikowi i łańcuchowi rozrządu a widoczne było "wyciągnięcie" łańcucha porównując stary vs nowy (zdjęcia dołączam).

Także w mojej ocenie rozrząd w B47 należy wymienić w granicy 250-300tys km w dobrym serwisie który specjalizuje się w BWM. 

 

 

 

370762896_252733983769121_459992142173531583_n.jpg

370773258_1249261632399279_4484165799672312357_n.jpg

370838681_326939646438590_728539270518536105_n.jpg

371533247_294919303233274_2848833303097388831_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Misza1554 napisał(a):

Cześć Wszystkim,

Od 3 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem BMW GT3 z silnikiem 2.0 150km rocznik 2018. Kupiłem go z przebiegiem bliskim 260tys km. Również przez długi czas zastanawiałem się czy wymienić rozrząd czy nie... jednak po konsultacjach z kilkoma niezależnymi serwisami BMW zdecydowałem się na jego wymianę. Podczas tego zabiegu również wykonana została płukanka silnik, czyszczenie DPF, weryfikacja stanu wirnika turbiny.

Wcześniej wymieniałem olej w skrzyni, olej w dyfrze,  oddałem samochód na akcje serwisową z chłodnicą EGR, gdzie również wymieniony został kolektor ssący, amortyzatory przód +tarcze+klocki. Po takich zabiegach grzechem było by nie wymienić rozrządu kóry "podobno" różni się tylko długością łańcucha względem N47.

Nadmienię, że samochód latał tylko po autostradach co wiadomo bardziej służy silnikowi i łańcuchowi rozrządu a widoczne było "wyciągnięcie" łańcucha porównując stary vs nowy (zdjęcia dołączam).

Także w mojej ocenie rozrząd w B47 należy wymienić w granicy 250-300tys km w dobrym serwisie który specjalizuje się w BWM. 

 

 

 

370762896_252733983769121_459992142173531583_n.jpg

370773258_1249261632399279_4484165799672312357_n.jpg

370838681_326939646438590_728539270518536105_n.jpg

371533247_294919303233274_2848833303097388831_n.jpg

Gdzie robiłeś potrzebuje tez dobrego serwisu który się zajmuje tylko marki Bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Xsavier napisał(a):

Gdzie robiłeś potrzebuje tez dobrego serwisu który się zajmuje tylko marki Bmw

48 minut temu, Xsavier napisał(a):

Gdzie robiłeś potrzebuje tez dobrego serwisu który się zajmuje tylko marki Bmw

 

Ślusarczyk Auto Profesjonalny Serwis Samochodowy w Tarnowie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.10.2023 o 08:04, Misza1554 napisał(a):

Cześć Wszystkim,

Od 3 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem BMW GT3 z silnikiem 2.0 150km rocznik 2018. Kupiłem go z przebiegiem bliskim 260tys km. Również przez długi czas zastanawiałem się czy wymienić rozrząd czy nie... jednak po konsultacjach z kilkoma niezależnymi serwisami BMW zdecydowałem się na jego wymianę. Podczas tego zabiegu również wykonana została płukanka silnik, czyszczenie DPF, weryfikacja stanu wirnika turbiny.

Wcześniej wymieniałem olej w skrzyni, olej w dyfrze,  oddałem samochód na akcje serwisową z chłodnicą EGR, gdzie również wymieniony został kolektor ssący, amortyzatory przód +tarcze+klocki. Po takich zabiegach grzechem było by nie wymienić rozrządu kóry "podobno" różni się tylko długością łańcucha względem N47.

Nadmienię, że samochód latał tylko po autostradach co wiadomo bardziej służy silnikowi i łańcuchowi rozrządu a widoczne było "wyciągnięcie" łańcucha porównując stary vs nowy (zdjęcia dołączam).

Także w mojej ocenie rozrząd w B47 należy wymienić w granicy 250-300tys km w dobrym serwisie który specjalizuje się w BWM. 

Dzieki za info. Mi sie przeciaga termin wymiany. Sam niewiem, czy za szybko nie podjalem tematu ( 200tys ).

Po kilku dniach postoju calkowita cisza po odpaleniu, ale jak pisalem na mocno nagrzanym slyszalem chyba napinacz na jalowym moze 2/3 razy w ciagu 2 lat ( nieharmonijne cykanie zanikajajace przy dotknieciu gazu (o ile to napinacz). Po zgaszeniu/odpaleniu raczej niewracalo juz.

Edytowane przez Lendio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.