Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, warto wymieniać olej silnikowy co 20tys km. Silniki B47 przy regularnym serwisie potrafią zrobić powyżej 400tys km bez większych problemów. Naprawiamy regularnie f30-tki kupione w Polsce. Serwis robiony co 30tys km- turbina do wymiany przy 290.000km. Serwis robiony co 20 tyś km brak problemów przy przebiegach nawet 400.000km. To z przykładu warsztatu specjalizującego się w BMW :)
Opublikowano
Witam, warto wymieniać olej silnikowy co 20tys km. Silniki B47 przy regularnym serwisie potrafią zrobić powyżej 400tys km bez większych problemów. Naprawiamy regularnie f30-tki kupione w Polsce. Serwis robiony co 30tys km- turbina do wymiany przy 290.000km. Serwis robiony co 20 tyś km brak problemów przy przebiegach nawet 400.000km. To z przykładu warsztatu specjalizującego się w BMW :)

 


A co z silnikami N47 w modelach f30 czy jest jakaś poprawa w jakości rozrządu w stosunku do poliftowych e90 z tym samym silnikiem?

Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisz w temacie o n47 bo zrobi się śmietnik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiadomo że im częściej tym lepiej, ale przyspieszenie wymiany o 10.000km daje takie rezultaty o których pisałem. Z naszego doświadczenia jest to absolutnie bezpieczny przebieg i nie ma potrzeby aby jeszcze go przyspieszać..

z drugiej strony olej silnikowy już po paru tysiącach km traci swoje pierwotne właściwości... tak więc trzeba znaleźć jakiś złoty środek...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiadomo że im częściej tym lepiej, ale przyspieszenie wymiany o 10.000km daje takie rezultaty o których pisałem. Z naszego doświadczenia jest to absolutnie bezpieczny przebieg i nie ma potrzeby aby jeszcze go przyspieszać..

z drugiej strony olej silnikowy już po paru tysiącach km traci swoje pierwotne właściwości... tak więc trzeba znaleźć jakiś złoty środek...

Uśredniając po około 8000 km olej ma już tylko 50% właściwości nowego oleju. Powoduje to m.in zgromadzony w nim 'brud'. Olej ma tez właściwości czyszczące.

No ale każdy myśli że o olejach wie wszystko więc... lepiej się nie kłócić i niech każdy wymienia kiedy chce i na jaki chce.

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Planuje zakup G20 320d z silnikiem B47 którego jesteście użytkownikami.

Czy robienie krótkich tras (dojazd do pracy 5.5 km w jedną stronę) nie zaszkodzą temu silnikowi?

Raz w tygodniu trasa 60-120 km. Generalnie jakieś 15 000 rocznie.

Mam obawy co do silnika G20 320i - czytałem, że niektórzy mają problemy z ubywającym płynem chłodzącym.

Opublikowano
jaypablo co ty sado-maso jesteś taki mały roczny przebieg i chcesz diesla... Wszyscy płakali na silniki tsi sam zrobiłem Passatem CC 50 tyś km od 198 do 248 tyś przez lekko ponad 2 lata (w tym wyjazd do Chorwacji ponad 3 tyś km w 10 dni ), kupił kolega dokręcił kolejne 35 tyś w 2 lata i nic się z autem nie dzieje (nie licząc przetartej wiązki bagażnika). Sprawdź bolączki silnika wymień części (o ile już nie wymienione przez poprzedniego właściciela) i jeździj spokojnie bez klekotu i drogich napraw diesla przy krótkich odcinkach...
Opublikowano
Planuje zakup G20 320d z silnikiem B47 którego jesteście użytkownikami.

Czy robienie krótkich tras (dojazd do pracy 5.5 km w jedną stronę) nie zaszkodzą temu silnikowi?

Raz w tygodniu trasa 60-120 km. Generalnie jakieś 15 000 rocznie.

Mam obawy co do silnika G20 320i - czytałem, że niektórzy mają problemy z ubywającym płynem chłodzącym.

Jeżeli raz w tygodniu robisz dłuższą trasę to ja nie widzę problemów. Mój n47 jest dokładnie tak użytkowany od nowości i po 117 tys. nie ma z nim najmniejszych problemów, jedyne nad czym warto się zastanowić to przyspieszenie wymiany rozrządu ze względu na jazdę po mieście, ale to się będzie tyczyło tak samo silnika benzynowego. Najważniejsze jest regularne jeżdżenie poza miastem w trasie - min. 1 trasa na pełny bak, bo taki jest interwał wypalania dpf.

***** ***
Opublikowano

Również podobnie użytkuję swoje diesle. Do pracy mam 8km i trasa od czasu do czasu. Z poprzednim e61 520d przez 5 lat nie miałem żadnych problemów, i z B47 w F11 jak narazie również luz.

Blade1984, wiem że diesel nigdy nie będzie miał kultury pracy jak benzynowe r6 ale B47 pod względem klekotu i wibracji jest dużo, dużo lepsze niż n47. :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam mam w X3 silnik B47 plus program. Rocznie robię 7,5 tyś km, bo mam jeszcze inne auto i to jest rodzinny dupowozik. (dziennie około 8 km). Kupiłem, bo akurat taki był u dealera na placu, a i cena była ok.

Od czasu do czasu, przegonie go w trasie i nie ma żadnego problemu. Wcześniej też użytkowałem X3 E83 2.0d przez 5 lat w takich samych warunkach i też zero problemów.

Benzyna zamiast krwi...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Auto mam od niedawna, więc za dużo nie wymieniłem - tylko olej i filtry. Wtryski, turbo i rozrząd na 99% nie były ruszane.
Opublikowano

BMW ma w tym interes żeby rozrząd sie rozsypał po 150-180tys km. Do tej pory tak było, po co mieli by to zmieniać w B47 ? poki co z tego co słysze to im nowsze BMW tym więcej problemów przy większych przebiegach, taki mają model biznesowy, auto ma wytrzymać max 200k km a później najlepiej dla firmy jakby wszystkie części były do wymiany.


Są przypadki w B47 że rozrząd strzelił, poprostu jest ich mniej bo przebiegi są mniejsze. A o poprawionych rozrządach to średnio co nowa seria to tak się mówi :mrgreen:

gm7CfMp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silniki B47 mają już 6 lat i duże przebiegi, moja ex F10 z tym silnikiem była wzięta w leasing przez firmę i do przebiegu 205 kkm olej był wymieniany wg. inspekcji czyli co ok. 30 kkm teraz ma ponad 240 kkm i rozrząd fabryczny bez żadnych hałasów i znajomy któremu sprzedałem jeździ bez problemów do tej pory.
Opublikowano
korzystając z www.realoem.com zrobiłem porównanie części rozrządu najnowszego N47 z B47. Sporo części się różni, w tym kluczowe (łańcuch, zębatki, ślizgi).
Opublikowano

kolego są i n47 z 300k bez wymiany rozrządu i jest ok, poczytaj nawet na tym forum ludzie pisza że im strzelił przy b47 rozrząd. Rób jak uważasz ja bym wymienił i spał spokojnie. Tak właśnie zrobiłem w n47 :)


wpisz sobie w google rozrząd b47 i poczytaj wątki na tym forum, jak dla mnie zarówno n47 jak i b47 to loteria. Są przeciwnicy wymieniania jak i zwolennicy jak zawsze :mrgreen:

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano

Dziwne pytanie.

Coś w stylu "czy ktoś słyszał o notorycznie zużywających się klockach hamulcowych?"

Turbina jest częścią eksploatacyjną i prędzej czy później się zużyje.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.