Skocz do zawartości

Silnik B47 opinie


stablo

Rekomendowane odpowiedzi

3 strony tematu o tym że biegi przeciągaja....


Jezdziłem dziś 520d xdrive z B47 i jestem miło zaskoczony. Silnik tak do prędkosci 100 km/h idzie prawie jak moje 3.0 tdi. Na zimnym klekocze jak to R4 ale jak złapie temp to pracuje jak benyzna w czasie jazdy żadnych wibracji i cisza. Naprawde chyba kupie te auto bo spalanie 6.5 L naprawde kusi przy tych osiągach

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 strony tematu o tym że biegi przeciągaja....


Jezdziłem dziś 520d xdrive z B47 i jestem miło zaskoczony. Silnik tak do prędkosci 100 km/h idzie prawie jak moje 3.0 tdi. Na zimnym klekocze jak to R4 ale jak złapie temp to pracuje jak benyzna w czasie jazdy żadnych wibracji i cisza. Naprawde chyba kupie te auto bo spalanie 6.5 L naprawde kusi przy tych osiągach

 

dziś 250km po Alpach - średnia prędkość wyszła prawie 70km/h spalanie 5,9 l/100km, tryb sport i od czasu do czasu skrzynia w sporcie... jak na taką jazdę rewelka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

hejka,


jestem tuz przed kupieniem 520d z 190KM (b47), przebieg ok. 130tys.

pytam o poradę, czy coś warto sprawdzić przed kupnem, czy zaraz będę miał jakieś problemy? Ogólnie widzę bardzo dobre opinie i tak zakładam że silnik warty uwagi, ale.... Czy jest ktoś kto odradza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem schematy, nr części. Ten motor ma ten sam [bAD] rozrząd co n47. Prędzej czy później będzie się odzywać.

 

no tak, części te same. Ponoć tylko materiały ślizgów lepsze - tamte nie wytrzymywały obciążeń, a to te ślizgi robiły problemy. Łańcuch się zrywał, ale z tego co słyszałem to łańcuch nie był ogólnie zniszczony, po prostu się urwał. A jak zniszczyły się ślizgi to łańcuch musiał się urwać.


Czy ktoś ma podobne opinie? B47 stosuje się do dziś, wersje 2018 wychodzą z tymi silnikami. Nie wierzę aby BMW przez tyle lat nie zrobiła poprawek z takim "babolem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem dużo tematów w UK, DE. Jeszcze brak raportów o wtopach, od strony samego użytkowania ponoć fajna jednostka. Jeśli bloki nie będą pękać jak w n47 i jedynym ewentualnym problemem będzie rozrzad raz na 100tkm. to nie jest źle. Zdarzają się problemy z EGR, ale ponoć była/ jest na to akcja serwisowa.


Co do samego rozrządu, łańcuch jest ten sam, a jego główna wada było rozciąganie się, więc tak czy siak [BAD].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przejechane 80k i obecnie zero problemów.


Ostatnio rozmawiałem w ASO na temat B47 to mówili, że koło 150k pasuje wymienić rozrząd. Natomiat nie zalecają wymiany oleju w skrzyni biegów (pewnie wymienię jednak jak tylko skończy się mi gwarancja).


Mają też niby jednego klienta, który serwisuje u nich auto 520d b47 z przebiegiem około 300 000 km i jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten B47 w F31 M-sport 320xd 2015 LCI (przy 68.000km) z automatem po strojeniu wyszedł u mnie na 243km@4017rpm / 510nm@2428rpm (przy zdrowej serii 194km@4217rpm / 400nm@2553rpm). Do tej pory żadnych problemów w użytkowaniu (mam go od nowości). Sporo firm tuningowych twierdzi, że ten silnik nie trzyma parametrów fabryki. Jak widać u mnie było inaczej. Mod jest bardzo odczuwalny w mieście oraz na trasie. Pierwsze wrażenie jest takie, że nawet kultura pracy wzrosła :mrgreen: bo automat go trzyma nisko na obrotach w trybie comfort i momentu mu wystarcza w wszelkie "normalne" użytkowanie w mieście. Powyżej 100km/h auto wreszcie przyspiesza "sprawnie" do 160-180km. Starty ze świateł w xdrive to banan. Póki co wszystko gra, ustawienia sport/comform/eco zachowują różnicę - auto nie szarpie i płynnie rozwija moc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zdaję sobie sprawę, że to nie ten dział i nie chcę Cię zniechęcać, ale dwu (trzy)- letania BMW 5 za 90k, do tego jeszcze z Niemiec i z przebiegiem 159 (standard u handlarzy) + ✰ STAN IDEALNY ✰...

Może znawcą nie jestem, ale to ogłoszenie ma wszelkie możliwe symptomy, że to samochód albo po dzwonie albo z przebiegiem 300kkm+. Szukaj aut z polskich salonów, bo przynajmniej będziesz miał historię ASO.

Silnik B47 użytkuję raptem od pół roku i sprawuje się bardzo dobrze. Przy 14 tyś zmieniłem olej.


PS Roczna (kilkumiesięczna) BMW 320xd w pakiecie M to szacowany koszt ok 150k. Podejrzewam, że dwuletnia 520 będzie kosztowała tyle samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawę, że to nie ten dział i nie chcę Cię zniechęcać, ale dwu (trzy)- letania BMW 5 za 90k, do tego jeszcze z Niemiec i z przebiegiem 159 (standard u handlarzy) + ✰ STAN IDEALNY ✰...

Może znawcą nie jestem, ale to ogłoszenie ma wszelkie możliwe symptomy, że to samochód albo po dzwonie albo z przebiegiem 300kkm+.

 

Niekoniecznie. Tak nam się wydaje, jak nie sprzedajemy auta.

Jak sprzedajemy swoje, to rzeczywistość jest inna - ja sprzedawałem 3 miesiące temu swoją F10 520d - i powiem, że miałem szczęście, bo sprzedałem w 1 dzień, nawet nie cały, ale auto 2014r (czyli 4 lata miało), N47 jeszcze, przebieg mały 112.000km - bez żadnej rysy, nic nie malowane, fajnie wyposażone, Luxury line, ostrygowa Dakota, jeszcze na fabrycznej gwarancji do marca 2019r, itp - po prostu prawdziwy ideał, ja dbam o auta - poszła za 94k PLN brutto. Oczywiście wydawało mi się mało..., a przykładowo w BMW w rozliczeniu dawali niewiele ponad 80.000PLN - bo nie ma xDrive, bo to, bo tamto... Rozmawiając z handlarzami byłem przerażony - średnia ekspozycja takiego auta za około 100k PLN to 5 - 6 miesięcy! Uświadomili mi, że za tą kwotę to Kowalski ma wybór wszystkiego, w tym masę nowych samochodów i że jest bardzo ciężko sprzedać taki samochód - i musi być idealny, bo podaż jest ogromna - szczególnie 520d... Do tego seria F10/11 już jest... nieaktualna delikatnie mówiąc (choć oczywiście nadal atrakcyjna)


Reasumując- wydaje nam się, że mamy cudo i dużo weźmiemy, że będą się bić o niego - ale w realu jak nie spuścimy z tonu, to będziemy się bujać i bujać.

Pamiętajmy, że codziennie ceny naszych samochodów spadają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i to jest konkret. Dziękuję za tą opinie. Ten sprzedawca ma kilka ciekawych modeli BMW i szczerze mówiąc już myślę nad droższym ale przebiegi są podobne ok 150k i zdania są różne czy to jest dużo czy mało jak na ten silnik.

Ciekawostka ale ten silnik B47 do F10 znalazłem na allegro fabrycznie nowy za nieco ponad 6k PLN więc nie taki diabeł straszny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
B47 pracuje zdecydowanie ciszej od N47 - porównanie F11 z 2011 do F10 z końca 2015. F11 dwa lata od przebiegu 140 tys. km do 210 tys. km. F10 B47 przebieg 110 tys. km. Obydwa moje. Różnica w ciszy przy odpalaniu na zimnym ogromna na plus B47. Zresztą tak cichy, że przy zatrzymaniu. np na światłach zerkam na obroty czy silnik nadal pracuje. N47 w F11 był też cichy ale nie aż tak. B47 190 KM jest dynamiczniejszy i spala około 1 litr mniej od cięższego F11 N47. F11 jest po sofcie wszystkich sterowników oraz program 222 KM i 481 Nm a B47 jeszcze serii. Obydwie skrzynie trochę przeciàgają na zimnym ale krótko. Praca prawidłowa. Po kilku kilometrach brak tego efektu. W F11 N47 łańcuch i ślizgi w dobrym stanie, po nocy napinacze przez kilka sekund nabierały ciśnienia i były trochę głośniejsze przez 3-4 sekundy. Oba auta automaty, start/stop off, 99% to autostrady. Olej w N47 co 14-15 tys. km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.