Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzis specjalnie rano zaraz po wyjechaniu z zimnego garażu sprawdziłem dla Was tą zmianę przełożen. Temp. na zew. -4st. C . Silnik zimny.

Lekkie dodanie gazu z wyczuciem , bez gwałtownego przyspieszania zmiana kolejnych biegów następowała w okolicach 1500-2000 obr. Jedno z przełożeń chyba nawet przy 2200 obr. . Wydaje mi sie że to kwestia operowania pedałem gazu.

Na zimnym to już wiemy, prosiłem żeby sprawdzić jak na ciepłom :wink: . Czy tak samo jak na zimnym, czy przełącza przy niższych obrotach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzis specjalnie rano zaraz po wyjechaniu z zimnego garażu sprawdziłem dla Was tą zmianę przełożen. Temp. na zew. -4st. C . Silnik zimny.

Lekkie dodanie gazu z wyczuciem , bez gwałtownego przyspieszania zmiana kolejnych biegów następowała w okolicach 1500-2000 obr. Jedno z przełożeń chyba nawet przy 2200 obr. . Wydaje mi sie że to kwestia operowania pedałem gazu.

Na zimnym to już wiemy, prosiłem żeby sprawdzić jak na ciepłom :wink: . Czy tak samo jak na zimnym, czy przełącza przy niższych obrotach.

Jakkolwiek by to umotywowane nie było - mnie irytuje. Towarzyszy temu dodatkowo wrażenie, jakby właśnie ta wyższa partia obrotów na 1 i 2 była zupełnie niewykorzystana - przy tym samym położeniu pedału gazu na wyższych biegach czuje się "obciążenie silnika", natomiast na tej jedynce i dwójce jest wrażenie, jakby sobie wył, a nie jechał, wkręcając się właśnie na te wyższe obroty.

Podpisuję się pod tym.

Poza nieprzyjemnymi doznaniami, bezsensowne marnowanie paliwa.Silnikowi to może zbytnio nie szkodzi ale na trwałości nie zyskuje.

Wynika że 8AT nie jest tak idealna też ma pewne ograniczenia.W manualu nie kręcił bym tak wysoko bez potrzeby.

Opublikowano
Dzis specjalnie rano zaraz po wyjechaniu z zimnego garażu sprawdziłem dla Was tą zmianę przełożen. Temp. na zew. -4st. C . Silnik zimny.

Lekkie dodanie gazu z wyczuciem , bez gwałtownego przyspieszania zmiana kolejnych biegów następowała w okolicach 1500-2000 obr. Jedno z przełożeń chyba nawet przy 2200 obr. . Wydaje mi sie że to kwestia operowania pedałem gazu.

Na zimnym to już wiemy, prosiłem żeby sprawdzić jak na ciepłom :wink: . Czy tak samo jak na zimnym, czy przełącza przy niższych obrotach.

 

:nana: jutro sie przyjże ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzis specjalnie rano zaraz po wyjechaniu z zimnego garażu sprawdziłem dla Was tą zmianę przełożen. Temp. na zew. -4st. C . Silnik zimny.

Lekkie dodanie gazu z wyczuciem , bez gwałtownego przyspieszania zmiana kolejnych biegów następowała w okolicach 1500-2000 obr. Jedno z przełożeń chyba nawet przy 2200 obr. . Wydaje mi sie że to kwestia operowania pedałem gazu.

Na zimnym to już wiemy, prosiłem żeby sprawdzić jak na ciepłom :wink: . Czy tak samo jak na zimnym, czy przełącza przy niższych obrotach.

 

:nana: jutro sie przyjże ;)

Ok :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety u mnie w jedynce ta sama przypadłość - mocno przeciąga, szczególnie jedynkę, silnik B47. I to pomimo malutkiej sprężarki w wersji 18d...

Samochód masz na gwarancji , zgłasza tą przypadłość ASO?

Może to kwestia zmiany softu skrzyni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla mnie to odczucie nie że zbyt późno zmienia biegi tylko że ociąga się ze zmianą

Co konkretnie masz na myśli?

Czy obrazowo można ująć to tak, że tuż przed zmianą biegu jakby "naciąąąąga się guma" :wink: i dopiero wskakuje wyższy bieg?

 

U mnie od przebiegu ok. 60.000 km pojawił się właśnie taki objaw. Występuje głównie na dwóch pierwszych biegach i jest odczuwalny, gdy delikatnie rozpędzam auto. Przy dynamicznej jeździe nie występuje (a przynajmniej nie jest odczuwalny, bo wtedy skrzynia zmienia biegi dużo szybciej i częściej).

 

Byłem z tym kiedyś nawet w serwisie, sprawdzili wszystkie korekty skrzyni - były są prawidłowe, etc.

Stwierdzili że TTTM (Ten Typ Tak Ma).

Tylko, że przez pierwsze 60.000 km skrzynia pracowała idealnie i tego efektu nie było.

Teraz też pracuje dobrze, nie szarpie, zmienia biegi wtedy kiedy faktycznie jest potrzeba, ale jednak coś w jej pracy się zmieniło.

Restarty adaptacji nie pomagają. Zresztą nie spodziewałem się poprawy - bo jeżdżę tak samo, jak jeździłem przez pierwsze 60.000 km...

 

Może czasem warto kupić auto jednak z jakimś przebiegiem, bo wtedy człowiek myśli, że tak ma być i nie szuka dziury w całym :mrgreen:

Opublikowano
Niestety u mnie w jedynce ta sama przypadłość - mocno przeciąga, szczególnie jedynkę, silnik B47. I to pomimo malutkiej sprężarki w wersji 18d...

Samochód masz na gwarancji , zgłasza tą przypadłość ASO?

Może to kwestia zmiany softu skrzyni.

 

Druga jedynka też 18d ma tą samą przypadłość :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a może skrzynia rusza z dwójki i dlatego jest wrażenie że przeciąga biegi za wysoko
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem ogólną aktualizację softu, ale jakieś 10.000km wcześniej niż wspomniany przebieg, przy którym zaobserwowałem problem (poza tym tamta aktualizacja chyba nie dotyczyła softu skrzyni).

Ale dzięki za sugestię - zapytam przy okazji w ASO, czy i przy jakim przebiegu system pokazuje zmianę softu w skrzyni.

 

Swoją drogą mam wrażenie, że opisany przeze mnie efekt jest bardziej odczuwalny gdy auto jest zimne, niż po rozgrzaniu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzis specjalnie rano zaraz po wyjechaniu z zimnego garażu sprawdziłem dla Was tą zmianę przełożen. Temp. na zew. -4st. C . Silnik zimny.

Lekkie dodanie gazu z wyczuciem , bez gwałtownego przyspieszania zmiana kolejnych biegów następowała w okolicach 1500-2000 obr. Jedno z przełożeń chyba nawet przy 2200 obr. . Wydaje mi sie że to kwestia operowania pedałem gazu.

Na zimnym to już wiemy, prosiłem żeby sprawdzić jak na ciepłom :wink: . Czy tak samo jak na zimnym, czy przełącza przy niższych obrotach.

 

:nana: jutro sie przyjże ;)

Sprawdziłeś jak na ciepłym ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla mnie to odczucie nie że zbyt późno zmienia biegi tylko że ociąga się ze zmianą

Co konkretnie masz na myśli?

Czy obrazowo można ująć to tak, że tuż przed zmianą biegu jakby "naciąąąąga się guma" :wink: i dopiero wskakuje wyższy bieg?

dokładnie, jakby coś w tym stylu.

Normalnie zmienia biegi szybko i płynnie a tu jakby dłużej potrzebował się namyślić czy zmienić,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla mnie to odczucie nie że zbyt późno zmienia biegi tylko że ociąga się ze zmianą

Co konkretnie masz na myśli?

Czy obrazowo można ująć to tak, że tuż przed zmianą biegu jakby "naciąąąąga się guma" :wink: i dopiero wskakuje wyższy bieg?

dokładnie, jakby coś w tym stylu.

Normalnie zmienia biegi szybko i płynnie a tu jakby dłużej potrzebował się namyślić czy zmienić,

Doprecyzujcie,bo jest istotne. Takie zachowanie skrzyni, na zimnym, jak i na ciepłym silniku ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na zimnym, u mnie. Zastanawiam się czy to może mieć coś wspólnego z temp oleju w skrzyni. A ja coś pisałem że na ciepłym?

 

With mobilephone sent.

Opublikowano
U mnie nie odczuwam przeciągania 1 i 2. No chyba, że jest bardzo zimno, to kilka pierwszych zmian przeciąga. Na ciepłym nic takiego nie ma. Wg mnie duże znaczenie ma tutaj operowanie gazem. Jak widzę że nie chce zmienić wtedy kiedy uważam to za słuszne, to delikatnie odpuszczam gaz i zmienia :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja coś pisałem że na ciepłym?

 

With mobilephone sent.

No właśnie nie, a na to czekam :cry: .

Od xxxx postow pytam/y jak zachowuje się na 1 i 2 na ciepłem, podczas normalnej pracy . A Wy wciąż tylko jak na zimnym silniku :mad2: .

Opublikowano
Od xxxx postow pytam/y jak zachowuje się na 1 i 2 na ciepłem, podczas normalnej pracy . A Wy wciąż tylko jak na zimnym silniku .

 

U mnie na ciepłym nie przeciąga. Nie odczuwam różnicy, czy to 1, czy 2, czy jakiś inny bieg :) Nie wiem ile masz przejechane, ale może wymiana oleju w skrzyni ? Bardzo często po prawidłowej wymianie oleju skrzynia zmienia się nie do poznania :)

Opublikowano
sprawdziłem dzis u siebie na ciepłym. Temp. zew. ok -4 st. , silnik temp.90 st. ruszając od 0 delikatnie naciskając gaz biegi 2,3 zmiana przy ok 1800-2000 obr. kolejne juz niżej gdzies ok 1600-1700
Opublikowano

Moim zdaniem TTTM. To jest skrzynia z przetwornikiem momentu hydrokinetycznym. Przy zmianie biegów przetwornik daje pewien poślizg. Mam skrzynie w wersji 700Nm i czuję przy zimnym zespole napędowym przeciąganie biegu. Obroty rosną, auto nie przyspiesza. Gdy gwałtowniej wcisnę gaz, skrzyni "spina" napęd.

W starych skrzyniach 4b poślizg był prawie zawsze. Silnik wył, auto nie jechało. I dużo paliło.

W skrzyniach ZF 6b było to jeszcze bardzo odczuwalne do 3biegu.

Od ZF 8b poślizg czuć na 1 i 2b, ale praktycznie tylko na zimno.

Wolne od poślizgu są skrzynie dwusprzęgłowe. Tyle ze potrafią szarpnąć, a i żywotność DSG to ok. 150kkm.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W F30 z tym samym silnikiem i skrzynią podobny efekt także występuje. Mnie to irytuje bo lubię jeździć na niższych obrotach. Szczególnie jak wolno przyspieszam a silnik wyje i kręci jakby miał 20KM...

Poza tym bardzo OK. Ciekaw jestem jak to jeździe w Waszych 5'tkach i jeszcze z Xdrive'em.

Opublikowano
Na zimnym silniku w F10 525d x-drive N47 też zdecydowanie odczuwam to przeciąganie. Przez kilka pierwszych zmian biegów. Przyspieszam wtedy zmiany biegów ręcznie, albo tak jak rafo91 odpuszczaniem gazu.
  • 1 rok później...
Opublikowano

To ja myślalem że u mnie przyciąga 2 bieg bo zmienia go przy 1700 obrotów a reszte potrafi zrzucić przy +/- 1500 w aucie f20 118d

Zazwyczaj jeżdżę w trybie Eco pro- to może dlatego się tak nauczyła haha

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.