Skocz do zawartości

Silnik B47 opinie


stablo

Rekomendowane odpowiedzi

Czy rzeczywicie widać (a właściwie słychać) różnicę między n47, a b47 ? Silnik pracuje wyraźnie ciszej, niż poprzednik?

 

Ja ten silnik testowałem B47 w F31 (mam porównanie do N47 na codzień też w F31). Wiadomo, że trójka jest słabo wyciszona więc wszystkie mankamenty lepiej słychać. Powiem tak: różnica jest bardzo duża, zarówno na zimnym jak i na obrotach jest po prostu cichszy i kulturalny. Nawet bym się pokusił o słowo, że przyjemnie brzmiał :D. Na początku myślałem, że polepszyli wyciszenie auta, jednak nie :). Ten silnik to duży krok na przód dla wrażliwych na popierdywanie diesli :mrgreen: . Na tyle mi się spodobał, że odpuściłem poszukiwania benzyny i zakupiłem taki w poprzednim tygodniu. Auto odbieram w czwartek, jak trochę potestuje to opiszę to szerzej na forum trójki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Ja mam przejechane 30k km (520d xDrive) i dotychczas brak problemów. Niedługo jadę na wymianę oleju (poza pakietem serwisowym, robię częściej wymiany) to mi sprawdzą auto. Jakby wyszły jakieś usterki to dam tu znać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
u mnie 40.000 km i wszystko gra. Silnik chodzi bardzo cicho. Pierwsze dwa biegi nie nazwałbym kulturalnymi, ale automat moment zrzuca na 4-5 bieg przy niskich prędkościach i silnika po prostu nie słychać nawet w F31 LCI. Na ustawieniu sport mam wciąż po roku banana na twarzy, także jest dynamiczny. Do tego niedługo wyjdzie PPK (power pack) także zawsze można odjąć -0.5 sek do 100km. Jak dla mnie to najlepszy diesel 2.0 4 cylindry jakim jeździłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten silnik w wersji 18d i jeśli chodzi o sam silnik jako taki to jest bardzo dobry. Zastrzeżenia mam tylko do akustyki, bo jak to każdy R4 diesel BMW na wolnych obrotach traktorzy. Duży szacunek dla inżynierów za zrobienie tak mocnego dołu (18d ma mniejsze turbo) przy zdecydowanie akceptowalnej górze. Silnik ciągnie niemal od najniższych obrotów, nierzadko przyspieszając np z 7 bieg w trybie comfort z gazem wciśniętym do połowy od 1200 obr/min nie zrzuca biegu i uzyskuje przyzwoite przyspieszenie. Zastrzeżenia mam natomiast do samego aliansu silnik-skrzynia, bo 1 (szczególnie) i 2 bieg są mocno przeciągane, natomiast reszta jest włączana zbyt wcześnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze
Zastrzeżenia mam natomiast do samego aliansu silnik-skrzynia, bo 1 (szczególnie) i 2 bieg są mocno przeciągane, natomiast reszta jest włączana zbyt wcześnie.

Po jeździe próbnej 320d miałem te same spostrzeżenia.Czy wszystkie skrzynie 8ATz silnikiem 2d przeciągają 1i 2 bieg ,w trybie COMFORT dopiero przy(ok 2200-2300 obr/min) przy umiarkowanym przyspieszaniu, czy też jest to kwestia wyuczenia adaptacyjnej skrzyni wynikająca z stylu jazdy użytkownika?

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja na jeździe próbnej jeździłem długo ok.godziny, tak że silnik był dogrzany, a i tak na 1i 2 przeciągał W manualu znacznie wcześniej zmieniłbym bieg przy spokojnym przyspieszaniu.Było to dla mnie na tyle istotne i irytujące że zacząłem się zastanawiać czy zdecydować się na pierwszy a życiu automat.W końcu się zdecydowałem ale...

Dlatego się zastanawiam czy ten konkretny egzemplarz tak niekomfortowo, późno przełączał, czy też wszystkie skrzynie 8AT tak wysoko ciągną na 1i 2, nawet jak niema takiej potrzeby, czyli normalnie spokojnie przyspieszając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W przypadku zimnego silnika z tego co piszecie to wiem że 1 i 2 idzie wyżej.

Chodzi mi o zachowanie skrzyni na 1i 2, gdy sinik osiągnie temp. roboczą.

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być efekt próby "przewidywania" przez soft Twojego stylu jazdy : deptasz ostro - przetrzymuje na wyższych obrotach żeby co chwile nie zrzucać na niższy bieg - to jest moje subiektywne odczucie oparte na codziennej jeździe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No właśnie, dlatego się zastanawiam czy jest to kwestia wyuczenia skrzynia w zależności od stylu jazdy, czy wszystkie,wszystkim 8AT nawet na dogrzanym podczas spokojnego przyspieszania kręcą 1 i 2 wysoko tj. ok 2200-2300obr.

christo74 i inni użytkownicy, jak spokojnie dodajecie gazu na ciepłem silniku,to 1i 2 przy jakich obr.+- przełącza wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ta skrzynia już pracuje w samochodach od jakiegoś czasu.Pomimo że jest ona majstersztykiem, to zastanawiam się dlaczego nikomu wcześniej nie przeszkadzało to przeciąganie, w każdym bodź razie nikt wcześniej o tym nie pisał.

Czyżby że ta sytuacja występowała dopiero przy współpracy jej z nowymi silnikami B47. Czy też to przeciąganie na 1i 2 biegu skrzyni 8AT współpracującej z każdym silnikiem, jest jej powszechną niekomfortową przypadłością. Tylko większości użytkowników jest mniej wymagająca i im to nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis specjalnie rano zaraz po wyjechaniu z zimnego garażu sprawdziłem dla Was tą zmianę przełożen. Temp. na zew. -4st. C . Silnik zimny.

Lekkie dodanie gazu z wyczuciem , bez gwałtownego przyspieszania zmiana kolejnych biegów następowała w okolicach 1500-2000 obr. Jedno z przełożeń chyba nawet przy 2200 obr. . Wydaje mi sie że to kwestia operowania pedałem gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dla mnie to odczucie nie że zbyt późno zmienia biegi tylko że ociąga się ze zmianą, wtedy słychać charakterystyczny dźwięk. Ale ja jestem przewrażliwiony na punkcie auta i słyszę to czego inni nie... :)

 

With mobilephone sent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakkolwiek by to umotywowane nie było - mnie irytuje. Towarzyszy temu dodatkowo wrażenie, jakby właśnie ta wyższa partia obrotów na 1 i 2 była zupełnie niewykorzystana - przy tym samym położeniu pedału gazu na wyższych biegach czuje się "obciążenie silnika", natomiast na tej jedynce i dwójce jest wrażenie, jakby sobie wył, a nie jechał, wkręcając się właśnie na te wyższe obroty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.