Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy rzeczywicie widać (a właściwie słychać) różnicę między n47, a b47 ? Silnik pracuje wyraźnie ciszej, niż poprzednik?

 

Ja ten silnik testowałem B47 w F31 (mam porównanie do N47 na codzień też w F31). Wiadomo, że trójka jest słabo wyciszona więc wszystkie mankamenty lepiej słychać. Powiem tak: różnica jest bardzo duża, zarówno na zimnym jak i na obrotach jest po prostu cichszy i kulturalny. Nawet bym się pokusił o słowo, że przyjemnie brzmiał :D. Na początku myślałem, że polepszyli wyciszenie auta, jednak nie :). Ten silnik to duży krok na przód dla wrażliwych na popierdywanie diesli :mrgreen: . Na tyle mi się spodobał, że odpuściłem poszukiwania benzyny i zakupiłem taki w poprzednim tygodniu. Auto odbieram w czwartek, jak trochę potestuje to opiszę to szerzej na forum trójki.

  • 1 rok później...
Opublikowano
i jak po roku, ma ktoś już jakieś wieksze doświadczenie z f10 z silnikiem B47 190KM, sa jakies negatywy czy same zalety ?
Opublikowano
Ja mam przejechane 30k km (520d xDrive) i dotychczas brak problemów. Niedługo jadę na wymianę oleju (poza pakietem serwisowym, robię częściej wymiany) to mi sprawdzą auto. Jakby wyszły jakieś usterki to dam tu znać.
Opublikowano
520 xDrive (B47) przejechane 47tys km , (olej + filtr wymiana co 12 - 13 tys km, poza tym normalny serwis to co pakiecie ) - bezproblemowo
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
u mnie 40.000 km i wszystko gra. Silnik chodzi bardzo cicho. Pierwsze dwa biegi nie nazwałbym kulturalnymi, ale automat moment zrzuca na 4-5 bieg przy niskich prędkościach i silnika po prostu nie słychać nawet w F31 LCI. Na ustawieniu sport mam wciąż po roku banana na twarzy, także jest dynamiczny. Do tego niedługo wyjdzie PPK (power pack) także zawsze można odjąć -0.5 sek do 100km. Jak dla mnie to najlepszy diesel 2.0 4 cylindry jakim jeździłem.
Opublikowano
Mam ten silnik w wersji 18d i jeśli chodzi o sam silnik jako taki to jest bardzo dobry. Zastrzeżenia mam tylko do akustyki, bo jak to każdy R4 diesel BMW na wolnych obrotach traktorzy. Duży szacunek dla inżynierów za zrobienie tak mocnego dołu (18d ma mniejsze turbo) przy zdecydowanie akceptowalnej górze. Silnik ciągnie niemal od najniższych obrotów, nierzadko przyspieszając np z 7 bieg w trybie comfort z gazem wciśniętym do połowy od 1200 obr/min nie zrzuca biegu i uzyskuje przyzwoite przyspieszenie. Zastrzeżenia mam natomiast do samego aliansu silnik-skrzynia, bo 1 (szczególnie) i 2 bieg są mocno przeciągane, natomiast reszta jest włączana zbyt wcześnie.
Opublikowano
skrzynia jest adaptacyjna

W kazdym BMW?

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
A czy wiadomo konkretnie od kiedy byl ten silnik montowany w seri 5? Od 2014 roku? Ciekawe od jakiego miesiaca.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Zastrzeżenia mam natomiast do samego aliansu silnik-skrzynia, bo 1 (szczególnie) i 2 bieg są mocno przeciągane, natomiast reszta jest włączana zbyt wcześnie.

Po jeździe próbnej 320d miałem te same spostrzeżenia.Czy wszystkie skrzynie 8ATz silnikiem 2d przeciągają 1i 2 bieg ,w trybie COMFORT dopiero przy(ok 2200-2300 obr/min) przy umiarkowanym przyspieszaniu, czy też jest to kwestia wyuczenia adaptacyjnej skrzyni wynikająca z stylu jazdy użytkownika?

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się że taki ich urok, zwłaszcza gdy silnik zimny.

 

With mobilephone sent.

Opublikowano
własnie - może kluczowa tu jest temp. zew. ? ja w zimie zauważyłem na zimnym silniku przeciąganie na 1 i 2 - ponoć to po to aby szybciej nagrzać m.in. adblue
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja na jeździe próbnej jeździłem długo ok.godziny, tak że silnik był dogrzany, a i tak na 1i 2 przeciągał W manualu znacznie wcześniej zmieniłbym bieg przy spokojnym przyspieszaniu.Było to dla mnie na tyle istotne i irytujące że zacząłem się zastanawiać czy zdecydować się na pierwszy a życiu automat.W końcu się zdecydowałem ale...

Dlatego się zastanawiam czy ten konkretny egzemplarz tak niekomfortowo, późno przełączał, czy też wszystkie skrzynie 8AT tak wysoko ciągną na 1i 2, nawet jak niema takiej potrzeby, czyli normalnie spokojnie przyspieszając.

Opublikowano
u mnie jak spokojnie dodaje gazu na zimnym to wyższy bieg 1,2,3 jest załączany w zakresie 2200-2300 obr , jak mocniej wcisne to dopiero w okolicach 2800-3000
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W przypadku zimnego silnika z tego co piszecie to wiem że 1 i 2 idzie wyżej.

Chodzi mi o zachowanie skrzyni na 1i 2, gdy sinik osiągnie temp. roboczą.

Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano
Może to być efekt próby "przewidywania" przez soft Twojego stylu jazdy : deptasz ostro - przetrzymuje na wyższych obrotach żeby co chwile nie zrzucać na niższy bieg - to jest moje subiektywne odczucie oparte na codziennej jeździe
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie, dlatego się zastanawiam czy jest to kwestia wyuczenia skrzynia w zależności od stylu jazdy, czy wszystkie,wszystkim 8AT nawet na dogrzanym podczas spokojnego przyspieszania kręcą 1 i 2 wysoko tj. ok 2200-2300obr.

christo74 i inni użytkownicy, jak spokojnie dodajecie gazu na ciepłem silniku,to 1i 2 przy jakich obr.+- przełącza wyżej?

Opublikowano
Niestety u mnie w jedynce ta sama przypadłość - mocno przeciąga, szczególnie jedynkę, silnik B47. I to pomimo malutkiej sprężarki w wersji 18d...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta skrzynia już pracuje w samochodach od jakiegoś czasu.Pomimo że jest ona majstersztykiem, to zastanawiam się dlaczego nikomu wcześniej nie przeszkadzało to przeciąganie, w każdym bodź razie nikt wcześniej o tym nie pisał.

Czyżby że ta sytuacja występowała dopiero przy współpracy jej z nowymi silnikami B47. Czy też to przeciąganie na 1i 2 biegu skrzyni 8AT współpracującej z każdym silnikiem, jest jej powszechną niekomfortową przypadłością. Tylko większości użytkowników jest mniej wymagająca i im to nie przeszkadza.

Opublikowano

Dzis specjalnie rano zaraz po wyjechaniu z zimnego garażu sprawdziłem dla Was tą zmianę przełożen. Temp. na zew. -4st. C . Silnik zimny.

Lekkie dodanie gazu z wyczuciem , bez gwałtownego przyspieszania zmiana kolejnych biegów następowała w okolicach 1500-2000 obr. Jedno z przełożeń chyba nawet przy 2200 obr. . Wydaje mi sie że to kwestia operowania pedałem gazu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla mnie to odczucie nie że zbyt późno zmienia biegi tylko że ociąga się ze zmianą, wtedy słychać charakterystyczny dźwięk. Ale ja jestem przewrażliwiony na punkcie auta i słyszę to czego inni nie... :)

 

With mobilephone sent.

Opublikowano
Jakkolwiek by to umotywowane nie było - mnie irytuje. Towarzyszy temu dodatkowo wrażenie, jakby właśnie ta wyższa partia obrotów na 1 i 2 była zupełnie niewykorzystana - przy tym samym położeniu pedału gazu na wyższych biegach czuje się "obciążenie silnika", natomiast na tej jedynce i dwójce jest wrażenie, jakby sobie wył, a nie jechał, wkręcając się właśnie na te wyższe obroty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.