Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W zasadzie mogę napisać dokładnie to samo co kolega paw1972, z tą różnicą, że moje N47 jak i B47 pracowały w serii 3 (E90, teraz F30).

Kultura pracy na duży plus dla B47 względem poprzedniej wersji, spalanie mniejsze o 1l/100km, ale lekko przeciąga na zimnym oleju pierwsze biegi, po rozgrzaniu jest już ok.

Opublikowano

Ja mam auto z silnikiem N47 ale wersja FL i nie zauważyłem znaczącej różnicy pracy w porównaniu do B47 z podobnym przebiegiem, oczywiście jest ciszej ale nie jest to przepaść. Ostatnio nawet z ciekawości przejechałem się najnowszą G31 520d i też nie było dużo ciszej.

Co do spalania, to różnice też raczej są kosmetyczne, moje auto jadąc autostradą przy równych 140 km/h (tempomat, prędkość z GPS) spala 6,5-6,7, na ekspresówkach przy 120 spala 5,4 - 5,7, a przy dynamicznej jeździe autostradą 140-180 (typowa jazda na A2) spala maks 7,5l. Czy B47 jest w stanie spalić litr mniej?

Różnica w spalaniu występuje w przypadku napędu, wersja xDrive może spalić litr więcej.


Nie zmienia to faktu, że B47 jest lepszy od N47 ale nie jest to ogromna różnica.

Opublikowano (edytowane)
Również dołączam się do opinii że B47 pracuje bardziej kulturalnie od N47, różnicy w spalaniu natomiast większej nie zauważyłem. Prawdą jest również to, że skrzynia połączona z B47 na zimnym lekko przeciąga pierwsze biegi (przez pierwszy1-2km) ale w moim przypadku tylko aucie ze skrzynia ZF. W X1 gdzie przy B47 jest skrzynia aisin tego zjawiska nie ma. Edytowane przez skovroon
Opublikowano
Myślę, ze przeciąganie o jakim piszesz to akurat nie wina B47... nie widzę związku przeciągania biegów z silnikiem tylko ze skrzynią
Opublikowano
Nie miałem na myśli samego silnika tylko jakiegoś związku z konstrukcją skrzyni/przeniesieniem napędu - coś bardziej w tym kierunku.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, mam na oku ciekawą f31 z b47, ale w wersji 150km . I pytanko jak to się do wystroić i jakie wrażenia po - może ktoś posiada taką. I jakie tam siedzą wtryski , tak jak 318 n47 elektromagnetyczne czy piezo ?
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, mam na oku ciekawą f31 z b47, ale w wersji 150km . I pytanko jak to się do wystroić i jakie wrażenia po - może ktoś posiada taką. I jakie tam siedzą wtryski , tak jak 318 n47 elektromagnetyczne czy piezo ?

Spokojnie można zawirusować na ponad 200 ps i cieszyć się jazdą. Popatrz na stronie TC performance - jest parę projektów

***** ***
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, mam na oku ciekawą f31 z b47, ale w wersji 150km . I pytanko jak to się do wystroić i jakie wrażenia po - może ktoś posiada taką. I jakie tam siedzą wtryski , tak jak 318 n47 elektromagnetyczne czy piezo ?

To samo co wersja 190km także poleci tak jak 190

Opublikowano
Witam, mam na oku ciekawą f31 z b47, ale w wersji 150km . I pytanko jak to się do wystroić i jakie wrażenia po - może ktoś posiada taką. I jakie tam siedzą wtryski , tak jak 318 n47 elektromagnetyczne czy piezo ?

To samo co wersja 190km także poleci tak jak 190

b47 18d różni się od 20d głównie wtryskami (18d ma wymienne z Mini) oraz turbosprężarką

***** ***
Opublikowano
Witam, mam na oku ciekawą f31 z b47, ale w wersji 150km . I pytanko jak to się do wystroić i jakie wrażenia po - może ktoś posiada taką. I jakie tam siedzą wtryski , tak jak 318 n47 elektromagnetyczne czy piezo ?

Spokojnie można zawirusować na ponad 200 ps i cieszyć się jazdą. Popatrz na stronie TC performance - jest parę projektów

 


Zależy o jakim samochodzie mówisz. w F30 B47 150km nie zrobisz więcej jak 190, natomiast w G30 w wersji 150km z B47 wychodzi około 210.

U mnie wyszło pod 190 i 445 momentu w F30 stce.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, mam na oku ciekawą f31 z b47, ale w wersji 150km . I pytanko jak to się do wystroić i jakie wrażenia po - może ktoś posiada taką. I jakie tam siedzą wtryski , tak jak 318 n47 elektromagnetyczne czy piezo ?

Spokojnie można zawirusować na ponad 200 ps i cieszyć się jazdą. Popatrz na stronie TC performance - jest parę projektów

 


Zależy o jakim samochodzie mówisz. w F30 B47 150km nie zrobisz więcej jak 190, natomiast w G30 w wersji 150km z B47 wychodzi około 210.

U mnie wyszło pod 190 i 445 momentu w F30 stce.

Ja odniosłem się do f10.


B47 też pokombinowali jak w n47 pozniej?

Opublikowano


B47 też pokombinowali jak w n47 pozniej?

Jak sprawdzałem, co siedzi w g30 518d to mi wyszło, że jest ona wykastrowana również sprzętowo - wtryski od coopera i inne trubo. B47 w f10 jest takie samo dla 18d i 20d i to jest chyba jedyny przypadek, gdzie 18d jest identyczne z 20d. Żeby było ciekawiej w g30 silniki o tej samej mocy od któregoś miesiąca zarówno 18d jak też 20d mają biturbo przy zachowaniu tych samych koni i nm, które są w wersjach z twinscroll.

***** ***
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wymienię olej co 15 000 a nie co 30 000 to będziesz miał problem z głowy na około pół do 1000000 km wszyscy ci którzy wymieniają olej do 30 000 notorycznie lub sporadycznie spotykają się z problemami łańcucha,padających turbin, wtrysków , przecinających się wałków lub przekręcając się panewek....


 

Na wstępie witam wszystkich jako nowy user i nowy posiadasz Śmigiełka

Stałem się własnie posiadaczem 520 XDrive już z silnikiem 190KM czyli wersja B47

Jest to autko Ex AG 11.2014 .

Zadaję sobie pytanie czy jest czego się bac jesli chodzi o ten właśnie motor , naczytałem się troszkę o N47 i prawdę mówiąc przed zakupem mniałem obawy .

Chęć posiadania BMW F10 przezwyciężyła wszystko , tym bardziej ,że mam bardzo mocno wyposażony pojazd , a ponadto Pakiet naprawczy do 11.2018.

Zauważyłem też ,że moje autko w specyfikacji ma zdefiniowane przeglądy co 30 tys km.

Bardzo proszę o wszelkie opinie Was userów tego forum, jak podejść do tematu , czy jest się czym niepokoić,czy rzeczywiście ten silnik pozbawiony został przypadłości poprzednika B47?

Słowem za wszelkie info porady itd szacun i podziękowanie

Opublikowano (edytowane)

Takie interwały są od lat ale od lat też klienci spotykają się z problemami kiedy wymieniają olej co 30000 km już teraz wydając dwa nowe samochody dla naszej firmy jasno i mocno zwracano nam uwagę żeby olej wymieniać na pewno częścciej. Do gwarancji każdy silnik będzie chodził nawet jak mu zrobisz wymianę co 60000 km ale po gwarancji to niestety trzeba będzie się martwić z problemami i z wymianami silników.


My zamierzamy autem zrobić duzo więcej kilometrów i dobrze zeby po gwarancji nie było takich problemów.


Wymiana co 12-15tkm skutkuje iz w silniku jest czysciej, co wpływa na jego pracę moc i kulturę pracy.


Wystarczy rozebrać głowicę i zobaczyć jakie masło jest kiedy wymieniaja co 25 000 - 30 000km widziałem na własne oczy/szok.


 

takie interwały są w BMW od kilkunastu lat :D
Edytowane przez luk.k
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli w tym silniku B4700 rozrząd jest też z tyłu? i trzeba wyjąć silnik aby go wymienić ?

Nie trzeba wyciągać silnika, można wyjąć skrzynie biegów i też wymienią rozrząd.

Krzysztof
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Słuchajcie już 6 lat od premiery tego silnika B47 .Macie pewnie już spore przebiegi .Wrócę jeszcze raz do tematu rozrządu . Czy ktoś miał problemy z hałasującym łańcuchem ? jesli tak to przy jakim przebiegu? Pytam bo wciąż latam e91 z silnikiem M47 .Kupiłem 8 lat temu specjalnie pre lci żeby nie mieć problemów z rozrządem jaki jest w -N47 . Nalatane mam obecnie 240 tys -(udokumentowany realny przebieg i poza wymianą turbiny przy 200 tys -spokój) .Czas na zmiany ale jak widzę mimo iż długo czekałem nadal tylko z 2 litrówek do wyboru B47 czyli euro 6 w wersji N47. Dajcie znać co i jak z tym rozrządem obecnie .Muszę coś w końcu żonie kupić :mrgreen: ( Sam jednak pozostaję wierny mojej starej e39 2.8i :norty: )
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam już na liczniku 230kkm i żadnych hałasów z fabrycznego rozrządu.
Opublikowano
Guzior a jestes pewny że nie był wczwsniej wymieniany? jak długo go masz? Bo jesli to pierwszy rozrząd od nowości to napawa optymizmem :wink:
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewności nie mam ale jestem drugim właścicielem i nie otrzymałem żadnej informacji żeby był wymieniany rozrząd, w historii serwisowej również nic nie ma na ten temat.
Opublikowano
A z jakim przebiegiem go kupiłes? Bo jeśli nalatałeś juz ze 100 tys to jest szansa ze nie był wczesniej wymieniany .W innym przypadku to loteria :x
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja przejechałem 25kkm ale poprzednim właścicielem była firma leasingowa a oni nie bawią się w takie wymiany tylko obowiązkowe serwisy w ASO dlatego na 99% rozrząd nie był wymieniany.
Opublikowano

Ja mam B47 od nowości co prawda w F48 ale to bez różnicy.

Jest 102 tys km. Jedyne co było robione przy silniku to EGR na gwarancji przy ok 80 tys km. Żadnych niepokojących dźwięków ze strony rozrządu - silnik chodzi jak zegarek. Olej wymieniany co ok 15tys km.


Miałem też B47 przez krótki okres w F11 z przebiegiem ok 130 tys km. Również było wszystko ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.