Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie witam wszystkich jako nowy user i nowy posiadasz Śmigiełka

Stałem się własnie posiadaczem 520 XDrive już z silnikiem 190KM czyli wersja B47

Jest to autko Ex AG 11.2014 .

Zadaję sobie pytanie czy jest czego się bac jesli chodzi o ten właśnie motor , naczytałem się troszkę o N47 i prawdę mówiąc przed zakupem mniałem obawy .

Chęć posiadania BMW F10 przezwyciężyła wszystko , tym bardziej ,że mam bardzo mocno wyposażony pojazd , a ponadto Pakiet naprawczy do 11.2018.

Zauważyłem też ,że moje autko w specyfikacji ma zdefiniowane przeglądy co 30 tys km.

Bardzo proszę o wszelkie opinie Was userów tego forum, jak podejść do tematu , czy jest się czym niepokoić,czy rzeczywiście ten silnik pozbawiony został przypadłości poprzednika B47?

Słowem za wszelkie info porady itd szacun i podziękowanie

Opublikowano

Gratulacje wyboru silnika. Miałem okazję kilka dni mykać takim w X3 i naprawdę zrobili duży postęp silnikowy w stosunku do poprzednika. Kultura pracy, szybkość wkręcania się w obroty i ekonomia którą najbardziej widac kiedy mocno używasz pedału gazu.

Silnik jest nowy wiec nie będzie o nim nic wiadomo do czasu pojawienia się większych przebiegów. Mam do Ciebie pytanie o pakiet naprawczy-? co było napisane w specyfikacji samochodu że masz w EX AG tak długi pakiet naprawczy???Czy może dokupiłeś dodatkowo?

Pozdrawiam i życzę radości z jazdy.

Opublikowano

Hejka dzieki za zainteresowanie , rzeczywiscie silnik wyciszony i dynamiczny w stosunku do N47, pakiet naprawczy - cóż :) taki został mi zaproponowany , autko ma gwarancje jeszcze rok a potem 2 lata . Zdaję sobie sprawę ,że to wliczono w cenę , którą z radościa zaakceptowałem , a muszę powiedzieć ,że wypas naprawdę słuszny .

Pytanie pojawiło się w mojej głowie , gdyż najzwyczajniej lubię wiedzieć co i jak.

Zastanawiam sie ,jak się ma ten new silnik w stosunku do wymiany oleju , u mnie interwały co 30 tys ( tak wpisane w systemie )

Opublikowano
Oczywiście interwał włożyć między bajki i podzielić przez dwa, 15tkm to maks na jednym oleju :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
takie interwały są w BMW od kilkunastu lat :D
Opublikowano

Ok bajki bajkami

ja się nie upieram , jadę do ASO proszę o wymianę to pewnie wymienią przecież to czysta kasa dla serwisu szybka , prosta itd

ale czy jest sens ??

Autko na gwarancji fabrycznej jeszcze 1,5 roku potem kolejne 2 lub 3 lata pakiet naprawczy

Cały koncern VW i jego produkty zalecają wymianę co 30 tys

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiele osób z forum wymienia częściej, ale to maniacy motoryzacji :D

czy są na to dowody, że wymiana co 30 tys skraca życie silnika czy powoduje jakiekolwiek skutki uboczne?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dowodów nie ma ale za to jest lepsze samopoczucie :)

Wiem bo wymieniam co 15tys. olej w silniku.... :mrgreen:

Opublikowano
Jest bardzo dużo dowodów, nawet mi się wydaje że jednemu z uczestników tej dyskusji już to tłumaczyłem kiedyś. Sam nawet miałem dowód namacalny. Dlaczego serwis co 30tkm ? Bo większość węzłów pojazdów samochodowych nie wymaga PRZEGLĄDU częstszego - zawieszenie, układ kierowniczy, przeniesienia napędu i tak dalej - są dość trwałe, żarówki w systemie CAN-BUS dają sygnał o przepaleniu. Nawet w specyficznych warunkach filtr powietrza i kabiny tyle wytrzyma. Niestety olej, jak dobry by nie był 30tkm nie wytrzyma w dobrej kondycji, no chyba że znów będą to bardzo bardzo specyficzne warunki - auto które odpalamy rano, robimy kilkaset kilometrów bez dużych obciążeń (szybka jazda) i gasimy dopiero po trasie. A jak wiadomo rzadszy serwis, który jest warunkiem koniecznym utrzymania gwarancji przyciąga pierwszego właściciela, bo oznacza to mniejsze koszty użytkowania, flotę tym bardziej, bo to zysk n-krotny (przy n samochodach we flocie). 100tkm wytrzyma praktycznie każdy silnik, później martwi się kolejny właściciel.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

#123123 dyskusję o interwałasch serwisy olejowego uważam za otwartą :mrgreen:

 

Olej wymianiem co 12-15 tys km, skarpetki codziennie, a co myślą o tym inni mnie z grubsza mało obchodzi :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak ja robiłem inspekcje II po 54 tys km, a wypada po 60 tys km to Pan z ASO był zdziwiony, ze chcę wcześniej robic, a nawet żadna kontrolka się nie zapaliła...

Ja też nie czekam na 30 tys km z wymianą oleju. Zwykle robię ok 20 tys km.

Opublikowano
Osobiście wymieniam olej i wszystkie filtry co 10tyś/km jak narazie z żadnym BMW nie miałem większych problemów czy to zasługa wymiany oleju.... nie wiem ale z drugiej strony olej millers za 220zł to nie jest chorendalny koszt + filtry Knecht max z wymianą 450-500zł....
Opublikowano
:D skoro temat modyfikuje nt. częstości wymiany oleju to mam koegę, który jeździ sprinterem i wymienia co 50 tkm zgodnie z zaleceniami producenta. robi średnio 500 tkm przez 3 lata i kupuje nowe auto. z tego co się orientuję to właściciele LKW jeszcze większe mają interwały :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok bajki bajkami

ja się nie upieram , jadę do ASO proszę o wymianę to pewnie wymienią przecież to czysta kasa dla serwisu szybka , prosta itd

ale czy jest sens ??

Autko na gwarancji fabrycznej jeszcze 1,5 roku potem kolejne 2 lub 3 lata pakiet naprawczy

Cały koncern VW i jego produkty zalecają wymianę co 30 tys

 

Jak zapłacisz, to pewnie wymienią w "połowie przebiegu" między interwałami - jak napisałeś - dla serwisu to czysta i szybka kasa.

Ale w ramach pakietu Service Inclusive najwcześniej wymienią jak "samochodzik na wyświetlaczu" oznaczający przegląd zrobi się żółty. Kiedyś wymieniali wcześniej, jak klient chciał - ale najwyraźniej przeliczyli sobie koszty :wink:

Opublikowano

Osobiście w każdym swoim dieslu wymieniam olej co 15 tyś km lub jeżeli zrobię mniej kilometrów to co rok ... Starzenie oleju jest potwierdzone i mnie ten opis przekonuje:

Nieustanny proces starzenia się eksploatowanego oleju powodowany jest oddziaływaniem tlenu zawartego w powietrzu, który stosunkowo łatwo reaguje z węglowodorami. W wyniku ich utleniania powstają związki o strukturze alkoholi, aldehydów i kwasów organicznych, ulegające wtórnym reakcjom kondensacji na produkty żywiczne w postaci trudnych do usunięcia laków, osadzających się na wewnętrznych powierzchniach silnika.

 

Po drugie pracuje w zakładzie produkcyjnym z branży chemicznej i proces starzenie się substancji chemicznych jest tu ogólnie wszystkim znany :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

dzięki all za wszystkie posty , sądzę ,że też zmienię olej szybciej wszak to nie duża kasa

chciałbym jednak wrócić do tematu głównego - silnik B47 vs N47 róznice podobieństwa itd

Opublikowano
30tys duzo, u mnie przeglądy są co 10tys max 15 aczkolwiek auto ma niecałe 1500km wiec na razie się tym nie przejmuję, co do b47 sądzę, że poprawili ten nieszczęsny w n47 rozrząd, ale czy tak jest okaże się za 3, 4 lata...
Opublikowano
Czy rzeczywicie widać (a właściwie słychać) różnicę między n47, a b47 ? Silnik pracuje wyraźnie ciszej, niż poprzednik?
Opublikowano

Hejka jesli chodzi czy widać , troszkę inaczej w komorze silnika tyle jako laik

czy słychać ( wg mnie zdecydowanie bardziej wyciszony i ze znacznie lepszą kulturą pracy zarówno w czasie jazdy jak też na postoju )

oczyiwście nie jest to 3 litry , ale jak naraziej jestem wiećej niż bardzo zadowolony

czas pewnie pokaże i zweryfikuje moją euforię

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wczoraj jechałem nowym 520d z silnikiem B47. Wrażenie akustyczne są naprawdę dobre, brzmi przyjemnie, nie przeszkadza. Na pewno nie klekocze. Jeśli komuś odpowiada taka moc i takie przyspieszenia to będzie zadowolony.
Opublikowano
Wczoraj jechałem nowym 520d z silnikiem B47. Wrażenie akustyczne są naprawdę dobre, brzmi przyjemnie, nie przeszkadza. Na pewno nie klekocze. Jeśli komuś odpowiada taka moc i takie przyspieszenia to będzie zadowolony.

 

A co? N47 niby klekocze i brzmi słabo?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego nie napisałem :) ostatnio jechałem z silnikiem N47 2 lata temu, więc nie porównuję. Napisałem tylko o moich wrażeniach z jazdy z silnikiem B47 i tyle.
Opublikowano

A co? N47 niby klekocze i brzmi słabo?

 

Tak.

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Na co dzień jeżdżę N47, przez około miesiąc miałem okazję jeździć B47. Może to wina przebiegu (mój już pod 190tyś, a B47 20 tysięcy), ale rzeczywiście wrażenia akustyczne zdecydowanie na korzyść B47. W kabinie praktycznie nie słychać, że to diesel.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.