Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Jakieś 3 miesiące temu zakupiłem BMW E46 320d. Auto generalnie sprawuje się całkiem nieźle ale mam jeden mały problem.

 

Podczas jazdy na zimnym silniku przy jeździe na 3 biegu i utrzymywaniu równych obrotów ( 2000 bez dodawania gazu, typowa jazda miejska) auto dostaje dziwnego bujania/pulsowania i lekko falują obroty. Problem znika: a) po rozgrzaniu silnika (na ciepłym problemu nie zauważyłem), b) po lekkim dodaniu gazu wyrównuje się i nie buja.

 

Może ktoś zetknął się z czymś takim, bo podobnego tematu nie znalazłem.

 

Nie jest to duży problem a jednak trochę denerwuje poza tym nie mam pojęcia czy nie jest to coś poważniejszego. Zaznaczam że na mechanice nie znam się kompletnie i jest to moje pierwsze BMW.

 

Dzięki z góry!

Opublikowano
nie wiem kolego o co ci chodzi z tym bujaniem? bujać to się może jak amory wywalone :lol: podlącz do kompa i zobacz błedy czy jakieś wywala..
Opublikowano

Witaj Christiano !

 

Falowania obrotów na zimnym może być sporo ale między innymi możesz wziąć pod uwagę za małą wydajność ładowania alternatora do obciążenia elektrycznego, ale to się głównie objawia na biegu jałowym.

Były znane przypadki zwarcia w podgrzewaczu co powodowało nadmierne obciążenie .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Byl juz taki temat (jak znajde to wkleje). Ktos doszedl do wniosku ze wine za to ponosza uszczelki kolektora dolotowego. Nie potwierdzam bo u siebie jeszcze nie wymienialem, a objawy mam identyczne... Nie dotyczy to tylko 3 biegu, ale faktycznie w miescie przy przrepisowej jezdzie ze stala predkoscia jest to najbardziej odczuwalne na 3.
Opublikowano

Hej Panowie,

 

Co do amorów to tak jak wspominałem auto kupiłem jakieś 3 miesiące temu i przed zakupem sprawdzane było na stacji i nic nie wyszło, więc to wykluczam.

 

Faliszewice te zwarcie w podgrzewaczu? Da się to jakoś zdiagnozować samodzielnie? Ew jakoś wykluczyć? Wiem że jakieś zwarcie może powodować podobne objawy ale ustaje po ruszeniu bez odpalonego klimatronika. Bez klimatronika problem pozostaje niestety.

 

Sampras, dokładnie tak jak piszesz równo pedał gazu na 2000 rpm na trójce, bezpośrednio po odpaleniu na zimno powiedzmy rano i buja... :( na szczeście jak się rozgrzeje nic takiego się nie dzieje. :) Co do kolektora to zaraz po zakupie wywalane były klapki z kolektora (te które się tak lubią urywać) więc czy możliwe byłoby żeby dobry mechanik nie zauważył niedomagających uszczelek?

 

Będę w przyszłym tygodniu u mechanika na wymianie poduszek to zagadam o tych uszczelkach i o tym bujaniu zobaczymy co powie. :)

 

Dzięki za zainteresowanie! Pozdrawiam!

Opublikowano
Ciekawe objawy z tym bujaniem. Nie pomoge wiele, ale na pewno nie będzie to wina uszczelek kolektora dolotowego. Własnie założyłem po raz piąty ów kolektor na tych samych uszczelkach. Ewentualne przedmuchy nie miałyby wpływu na takie objawy, mało tego silnik pracuje równo nawet bez założonego kolektora.
Opublikowano

Nie mogę znaleźć tego watku o tej wymianie uszczelek kolektora, tu jest podobny:

 

viewtopic.php?f=69&t=160821&start=30

 

Faktycznie wychodzi z niego ze winne sa uszczelki lub EGR (bądź jego sterowanie).

Ogolnie nie jest to jakos mega uciążliwe, wystepuje tylko w czasie rozgrzewania silnika podczas stalych predkosci, ale chętnie bym się dowiedział co jest na 100% tego przyczyna. Podgrzewacz mogę wykluczyć na 100% bo mam sprawny i objawy wystepuja nawet gdy on nie pracuje (16 stopni na climatronic)

Opublikowano
Ewentualne przedmuchy nie miałyby wpływu na takie objawy, mało tego silnik pracuje równo nawet bez założonego kolektora.

Ale pracuje równo na biegu jalowym? Tu chodzi tylko o sytuacje podczas jazdy ze stala predkoscia i to tylko w momencie kiedy wskazowka od temp nie osiągnie pionu (a nawet objaw znika chwile przed uzyskaniem pionu w moim przypadku)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jak tam, wyjasnilo sie cos?

Ja robilem ostatnio testy bo poczytalem troche i niby winny jest EGR. Niestety nie w moim przypadku. Najpierw pojezdzilem z zaslepionym wezykiem od niego - bez zmian. Nastepnie go przeczyscilem (nie byl mocno brudny bo jakies kilkanascie miesiecy temu zakladalem wyczyszczony z klapa gaszaca), EGR dziala u mnie prawidlowo - na wolnych obrotach cyklicznie otwiera sie i zamyka (otwarcie jest minimalne, pewnie dlatego ze mam ograniczony DIS'em chyba na 40%).

Nie jest to jakos mocno uciazliwe, wystapuje tylko w fazie nagrzewania auta podczas stalej predkosci obrotowej, ale jakos ostatnio nie daje mi spokoju... Lubie jak mam wszystko sprawne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.