Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. W trakcie jazdy zapaliła mi się kontrolka check engine i auto zgasło. Mimo prób nie udało się bo odpalić. Dopiero następnego dnia jak ostygl to się udało. Po pozbieraniu informacji z tego forum prawdopodobnie jest to czujnik wału lub walku. Teraz pytanie Bo w tym aucie są chyba 2 czujniki wałku i 1 wału. Da się jakoś sprawdzić który to z nich? Pytanie drugie brzmi: jestem dość daleko od domu, 200km pierwsza połowa drogi to autostrada. Zbytnio nie chce grzebać przy aucie, czy myślicie że można ryzykować powrót do domu z jakąś przerwą na ostygniecie auta. I pytanie kolejne czy to ma sens i jak odpalić wentylator na krotko żeby na postoju schłodzić ten motor szybciej.
Opublikowano
Nie ryzykujesz - nie wygrywasz, na jakiej podstawie ktoś ma ci to doradzić?? co ma zgnić to nie spłonie. Albo dojedziesz na kołach albo na holowniku. Może to i czujnik ale z tego co się orientuję to helmut nieźle przemyślał sprawę i kwestja uszkodzonego jednego z czujników nie eliminuje auta z jazdy. Komputer przełącza się na pobieranie danych z kolejnego czujnika - mam rację??
Opublikowano
nie wiem jak w poliftach ale przed liftach nawet bez działajacej przepływki sondy i czujnika auto bedzir pyrkało jak 50km ale bedzie jechać, najlepiej podpisac pod kompa bo tak to wróżbita maciej moze tylko pomóc, albo Ci sie uda albo bedziesz klął ze wyruszyłes w droge powrotną
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
No jutro jadę poszukać speca z kompem. Po podłączeniu bd wiedział więcej. Posprawdzam też czy może gdzieś wiązki nie przepalone lub styki nie łączą. A jak sprawa z odpaleniem wentylatora na krótko. Ktoś coś wie?
Opublikowano
jeśli chodzi Ci o wisko to nie ma mozliwosci bo jak spojrzysz pod maskę jest ono napędzane paskiem wieloklinowym, chyba że wentylator klimatyzacji ale po co to kombinowac skoro przy zgaszonym silniku nie ma obiegu wiec ostudzisz tylko chlodnice
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No jutro A jak sprawa z odpaleniem wentylatora na krótko. Ktoś coś wie?

Tak,większość wie,że wentylator jest na sprzęgle wiskotycznym a nie elektryczny.Więc wentylatora nie "odpalisz" samego-zawsze z silnikiem.

Opublikowano
To że wentylator jest na wiskozie to wiem. Ale jest jeszcze jeden pomocniczy który załącza się elektrycznie gdy auto się przegrzewa. Który chodzi jeszcze jakaś chwilę po zgaszeniu auta. To wentylator klimy tak?
Opublikowano
Specjalista powiedział mi ze to czujnik wału bo przy nim obroty spadną mi do 0 I nie odparł ciepłego auta. Przy czujników wałka obroty by pokazywalo dalej i auto by paliło Ale ciężko. Dojście do niego ciężkie?
Opublikowano
Szefy potrzebuje info gdzie dokładnie jest ten czujnik. Najlepiej foto jakieś. I info czy lepiej na kanale od dołu do Niego się dostać czy od góry probowac
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Info?Użyj wyszukiwarki :search:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Po wymianie czujnika auto dalej nie odpala. Trzeba po tym komputerem coś zmieniać czy sama wymiana powinna wystarczyć. Na kompie pokazuje teraz błąd planu aktywacji chłodzenia. Juz wiem ze to grzałka w termostacie ale raczej to nie jest taka usterka która by zatrzymała motor. Pokazuje się też błąd cewki zapłonowej od 1 do 6. Błąd pomiaru prądu zapłonu w więcej niż 2 cylindrach, wypadanie zapłonu na 6 cylindrze. I jeden nieznany kod usterki. Cewki raczej wszystkie naraz nie padły wiec to może coś co jest przed nimi? I co to jest ten błąd pomiaru zapłonu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co to za nieznany bład?

W ciemno jednak nie warto zmieniać czujników.

Chyba , że wstawiłeś tani zamiennik lub jakiś używany o nieznanej kondycji.

 

Jeśli auto nie odpala i nie wyświetla błedu czujnika to nie warto kupować czujnika.

Może ci pompa paliwa siadła i nie odpala?

 

JAkim programem diagnozujesz to auto?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Wcześniej błąd czujnika mi się pojawił a także komputer odczytujac dane na żywo przy kręceniu rozrusznikiem pokazuje prędkość silnika cały czas 0. Po ciężkich przeżyciach ze sklepem i zamówieniem nowego który nie doszedł i wgl. Założyłem używany sprawny oryginalny. sprawdzane Delphi. Nieznany kod błędu to nr 3. Tak mi na wydruku przynajmniej pisze. Pompka Wątpię bo auto po zgaszeniu następnego dnia odpaliło i chodzilo dobrze przez jakiś czas.
Opublikowano
3 czujnik wału w aucie siedzi, każdy niby sprawny ale przy żadnym pewności nie mam. Objawy dalej jakby na ten czujnik wskazują. Jutro postaram się z nimi na oscyloskop podjechać. Jak to dokładnie sprawdzić? Jak sprawdzić tez wiązkę kabli czy jest ok. Miernik we wtyczkę i gdzie sprawdzać z drugiej strony?
Opublikowano
Zamówiłem nowy, dostałem używany, tyle że to sklep stacjonarny. Przed zamówieniem kolejnego nowego wstrzymuje mnie fakt ze było już ich kilka każdy niby dobry, i raczej małe szanse ze wszystkie niby dobre są faktycznie zepsute. II zastanawia mnie czy to wiązki mi coś nie uszkodzilo
Opublikowano
Tak wiem. Wszystkie oryginalne wszystkie od Siemensa. Ponawiam pytanie czy ktoś wie albo mógł by mi to sprawdzić (wiem ze w programie delphi) jest to podane, pod który pin przy kompie wychodzi sygnał z czujnika. I gdzie dokładnie jest ten komp. Znalazłem takie coś na yt
może coś tak sprawdze
Opublikowano
Według vivid workshop data napięcie tam powinno być. Ok 5v ja mam 1,4v. Z tego co wyczytałem ps ten sam bezpiecznik podczepione jest jeszcze kilka innych rzeczy. Między innymi czujniki walka i grzałka termostatu. Możliwe ze coś z tego zware robi i dlatego to nie działa?
Opublikowano
Może mi ktoś podpowiedzieć gdzie znajdę i który to jest bezpiecznik do którego podłączony jest ww. czujnik? Według vivid pod ten bezpiecznik podłączone są jeszcze czujniki walka, grzałka termostatu, i przyplywka powietrza. I pod jaki przekaźnik podłączony jest ten bezpiecznik.
Opublikowano
Kolego napisał byś skąd jesteś bo jak z lubelskiego to mogę Ci wszystkie czujniki na wymianę użyczyć. Jak chcesz to mogę Ci w piątek sprawdzić które piny przy kompie są od tego tych czujników. Sprawdź czy masz ciśnienie na listwie wtryskowej naciskając ten zaworek na niej co jest pod pokrywą silnika. Masę sprawdź czy dokręcona przy cewkach i przy wejściu wiązki do kompa. Przekaźnik pompy paliwa. I tak jak poprzednicy piszą jak wymieniasz czujniki to tylko na oryginały. Czujnik wałka ten co jest z przodu możesz łatwo wymontować jak wykrecisz elektrozawór vanosa na wałku wydechowym ( klucz 32 ) i masz elegancki dostęp. Z pozostałymi jest trochę gorzej.
Opublikowano

Napisz na priv.Jeśli mieszkasz nie daleko i możesz ppdjechać to podepnę Ci auto pod kompa i mam czujniki na podmiankę.Nie żyję z napraw,więc pomogę za prawie free.

Wątpliwe,by padły trzy czujniki.A wentylator pomocniczy(klimy) możesz z kompa aktywować.Zacznie też pracę razem z klimą np.na postoju,przy wysokich temperaturach.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.