Skocz do zawartości

BMW e39 2.0 lpg zapowietrzony uklad??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jestem posiadaczem e39 z 96 roku 2.0 z sekwencja na manualnych nawiewach, a wiec tak z autem bylo wszystko okej do chwili gdy nie uderzylem w zajaca zatrzymalem sie i zauwazylem ze cieknie plyn z chlodnicy od razu zgasilem auto i odholowalem do domu, po tygodniu zabralem sie za wymiane, kupilem uzywke chlodnice poskladalem wszystko nalalem plynu odpalilem i przy odpowietrzaniu urwalo mi kolo od pompy wspomagania i tym samym pasek , wiec kupilem kolo pasek znowu poskladalem i odpalam nie widac wogole strumienia w chlodnicy przy 3 tys leciutko plynie wiec mysle ze wymienie jeszcze pompe wody , wiec kupilem zalozylem i wraz jest to samo, dzisiaj kupilem chlodnice nowke i nadal ten sam problem dodam ze auto jak sie nagrzeje to wyrzuca plyn gdy uciskam waz gorny to z odpowietrznika leci tylko powietrze nie plyn , odpowietrzalem juz na 100 roznych sposobow dostepnych w internecie robilem wszystko krok po kroku i nic dodam ze wskazowka caly czas jest w pionie ani razu sie nie wychylila raz jedna bmw mi sie przegrzala i teraz jestem na to jakis uczulony prosze o jakies sugestie bo brakuje mi juz pomyslow pozdrawiam.
Opublikowano
Z górki odpowietrzać? To jakaś nowa teoria? Jakie ma uzasadnienie?

 

nie z górki tylko pod górke i uzasadnienie jest proste, chłodnica jest z przodu i odpowietrzniki, silnik z tylu, wlewając płyn wleci do bloku więcej, tez tak zawsze robie i jest git

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Kupilemm jeszcze jedna chlodnice i jest to samo , dokladnie czytalem wszystkie tematy z odpowietrzaniem!! teraz gdy zimny jest wszystko okej strumien jest okej w chlodnicy ale gdy temperatura idzie w gore to zaczyna plyn wyrzucac i waz gorny robi sie po prostu pusty tak samo po drugiej stronie na dole waz jest pusty odkrecam odpowietrzniki i leci gorace powietrze co robic,?? przed wypadkiem wszystko bylo okej dodam ze nawet jak w wezach jest same powietrze to bunia trzyma kreske w pionie i nawet nie drgnie! odpowietrzalem tez na podniesionym samochodzie i bez skutku!
Opublikowano
podnosze auto Odkrecam odpowietrzniki wlaczam zaplon dmuchawa na cieplo zalewam do konca az poleci plyn z odpowietrznikow zakrecam pompuje weze co jakis czas odkrecam odpowietrzniki i zakrecam i dalej gdy jak uciskam weze leci strumien bez babli to zakrecam odpowietrznii korek otwarty odpalam auto trzymam na 1500obrotow i co jakis czas uciskam weze i odkrecam odpowietrzniki az do czasu wyrzucania plynu chlodnica cala ciepla weze wszystkie cieple.
Opublikowano

wyczytalem na internecie takie cos "Ja robię to na zgaszonym silniku.

Najlepiej (w przypadku braku górki z postu StraHu) podnieść na lewarku lewy przód auta, przekręcić kluczyk na zapłon (aby pozapalały się kontrolki.) ogrzewanie full ciepło ustawić.

Odkręcamy odpowietrznik na wężu/termostacie i chłodnicy, lejemy płyn aż zacznie się wylewać bez bąbli odpowietrznikiem wąż/termostat. Zakręcamy ten odpowietrznik, opuszczamy auto, lejemy płyn (jeżeli jest taka potrzeba), aż z odpowietrznika przy chłodnicy przestaną lecieć bąble.

Gwarantuje że taki sposób zalewania płynu odpowietrzy układ." zrobilem tak i bylo wszystko okej chodzil przez 15 min na 1500obrotow weze chlodnica wszystkom cieple gorace i nagle poszla temperatura do gory i jak zgasilem to na obudowie termostatu syczalo . wisko sie nie zalaczylo czy mam to jeszcze do wymiany czy to uszczelka?? w plynie nie ma sladu oleju pod korkiem i na bagnecie rowniez, przejechalem 40km i nawet wskazowka z apolowe nie drgnela ale po jezdzie plyn jest jakies 5 cm pod korkiem i weze sa tak jakby puste ;/

Opublikowano

Robisz z testem nr 7? Temp nagle skoczyła czy stopniowo szła do góry? Przelew miałeś cały czas jak po zalaniu i odpowietrzeniu odpaliłeś silnik?

Ogrzewanie działa jak nalezynależy?

Termostat się otworzył? Chłodnica gorąca jest na calecałej powierzchni przy temperaturze roboczej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żadne podnoszenie lewarkiem, odpowitrzanie na zgaszonym, czy z górki - przy gazie to nie działa.

 

Zrób dokładnie tak:

Stań pod górkę! Nie chce mi się wierzyć, że nie masz górki gdzieś niedaleko i na lewarku chcesz go podnosić. :duh:

Odkręć oba odpowietrzniki i korek chłodnicy.

Zalej do przelania przy termostacie.

Ogrzewanie na max temp i nawiew na połowę może być.

Odpalasz czekasz, możesz go trzymać na 1500 - 3000 obr.

W razie potrzeby dolewasz płynu.

Jak temp dojdzie do pionu czekaj jeszcze 5 min, ale jak puści bąble to znaczy, że duży obieg się otworzył i powinno wystarczyć.

 

Dolej płynu do przelana przy termostacie. Przegazuj go jeszcze trochę i w razie konieczności dolej jeszcze płynu.

Zakręć odpowietrznik przy termostacie.

Czynność powtórz dla odpowietrznika przy zbiorniczku.

Na koniec to samo przy korku od zbiorniczka. (Płyn ma być gorący - więc nie spiesz się z zakręcaniem po dolaniu i ma się przelewać w momencie zakręcania w każdym miejscu).

 

Na górce jeszcze go przegazu porządnie i poczekaj czy temperatura nie podnosi się. Jak ok to jazda testowa. Zrób ze 2 km na wyższych obrotach.

Jak temp rośnie to powtórz operację, widocznie gdzieś jeszcze było powietrze.

 

Jak jest ok to poczekaj aż ostygnie, najlepiej przez noc i sprawdzaj poziom poziom płynu kontrolnie przez parę dni.

 

Gotowe.

Opublikowano
Kolega wyżej dobrze pisze. Ja bym jednak najpierw zakrecil gaz przy butli i robił wszystko na pb. Jak będzie ok to zobaczyć czy na gazie nie zaczynają się problemy. Jak tak to reduktor puszcza bąki w uklad

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.