Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wlasnie jezdze X1 18d sdrive jako samochodem zastepczym.

Niby jezdzi fajniej niz sie spodziewalem ale :D

Od razu czuc ze to FWD z krotkim przodem. Kiedys troche jezdzilem takim minivanem Corolla Verso, generalnie prowadzi sie bardzo podobnie. Mocniej wcisne gaz Na swiatlach i przod tanczy. I to Na sucho :duh:

Jak pisal ktos z poprzednikow pokretlo iDrive zdecydowanie za nisko, zeby je znalezc trzeba oderwac wzrok od drogi.

Fotele sport wygodne, zdecydowanie lepsze niz standardowe w X1.

Miejsca w srodku wystarczajaca ilosc, 190 cm miesci sie bez problemu.

LED headlight with expanded content- myślałem, że to może takie LEDy jak w seacie ale maja spryskiwacze. Generalnie mam wrażenie, że świeca gorzej niz ksenony w 1er, aczkolwiek duzo w nocy nie jezdzilem.

Na koniec silnik, 150 koni przy wadze niecale 1500kg nawet daje rade, do tych 120-130 km/h da sie sprawnie wyprzedzic.

Podsumowujac, nie znam wogole tego segmentu samochodow bo to nie moj target, ale jak bym potrzebowal samochodu rodzinnego za 150 tys to pewnie wzialbym Superba.

 

18d w x1 to pomyłka, w mojej 1er trudno nazwać przyspieszaniem to co się dzieje powyżej 100, dodając 100kg do masy i jeszcze pasażerów + bagaż, pozostaje tylko snucie się w peletonie.

1er przynajmniej świetnie skręca, w wyższym x1 już zapewne aż tak różowo nie jest.

Natomiast x1 jest bardzo ładne, przynajmniej mnie się podoba ;)

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Nowe X1 jest przede wszystkim bardziej praktyczne i nadaje sie, w przeciwienstwie do poprzedniej wersji jako auto rodzinne. X3 w podobniej cenie nie bralbym pod uwage, bo by sprawnie jezdzic autem o tej masie i gabarytach pod maska powinno byc R6.

W zeszłym roku na zlocie ćwiarę do 2 litrów pojemności wygrał X3 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nowe X1 jest przede wszystkim bardziej praktyczne i nadaje sie, w przeciwienstwie do poprzedniej wersji jako auto rodzinne. X3 w podobniej cenie nie bralbym pod uwage, bo by sprawnie jezdzic autem o tej masie i gabarytach pod maska powinno byc R6.

Poza tym nowe X1 ma wewnątrz podobną ilość miejsca co obecne X3... Wszystko za sprawą silnika umieszczonego poprzecznie.

Jeśli ktoś nie jest koneserem RWD (lub nie zależy mu na klasycznym, porządnym xDrive), to obecne X3 - w mojej przynajmniej opinii - niestety ale przegrywa z nowym X1.

Opublikowano

Panowie, rozumiem napęd na tył ale jak się ma 300+ KM, a nie 150 :twisted:

W X1 nawet nie poczujecie gdy się dołącza tył i masz 4x4 które działa super. Ostatnio miałem sytuację, że tylko 2 prawe koła ciągnęły a lewa w błocie - ciągnął jak by miał blokady kół i między mostową :)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

W e46 compact miałem 150 koni I wcale nie musiało być mokro żeby pozarzucać tyłem :D

Nie wiem jak jeździ X1 z xDrive, bo nie jeździłem ale sDrive 18d rusza I skręca jak minivan, czyli ewidentnie czuć FWD i poprzeczne umieszczenie silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, rozumiem napęd na tył ale jak się ma 300+ KM, a nie 150 :twisted:

W X1 nawet nie poczujecie gdy się dołącza tył i masz 4x4 które działa super. Ostatnio miałem sytuację, że tylko 2 prawe koła ciągnęły a lewa w błocie - ciągnął jak by miał blokady kół i między mostową :)

 

Paradoksalnie przy 300+ rwd powoli staje się mniej praktyczne i przyjemne.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Ja się przesiadłem ze 150 KM z RWD na 150 FWD i nie mogę ścierpieć tego napędu.

Lekko mokro i już gubisz trakcję, buksuje (mimo kontroli trakcji), szarpie, kierownica robi się masakrycznie lekka - nie czujesz nic. Do d... to się nadaje.

Jak jeździsz sobie spokojnie emerycko to jest OK, ale jak czasami potrzebujesz szybciej wystartować z jakiejś krzyżówki na skręconych kołach to się zaczyna robić problem.

 

Jak dla mnie tylko RWD. Jak mocno mocowo, to może być 4x4.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak dolozysz do xDrive I lepszego silnika to za ta kwote mozesz juz miec np. X3 z wcale nie duzo gorszym wyposazeniem.

Przez ostatnie kilka dni jeździłem zastępczym X3 LCI 2.0d, auto z M-pakietem, dobrze wyposażone, właściwie nowe - przebieg niewiele ponad 2000km.

Tak się złożyło, że niedawno miałem okazję pojeździć X1 z tym samym silnikiem (w innym wątku napisałem kilka słów na ten temat).

I co?

Ano utwierdziłem się w swoim dotychczasowym przekonaniu, że obecnego X3 nie kupiłbym - wybrałbym X1.

Po prostu F25 jest już starą konstrukcją co widać zwłaszcza we wnętrzu... I LCI niestety wiele tu nie pomogło...

Oczywiście X3 ma jedną niezaprzeczalną zaletę - "prawdziwy" xDrive, w przeciwieństwie do przednionapędowego X1 z popularnym dołączanym tyłem...

Ale na tym zalety obecnego X3 chyba się kończą...

Ilość miejsca we wnętrzu - podobna, stylistyka i rozwiązanie wnętrza X1 - bije X3 na głowę.

Dynamika X1 2.0d duuuużo lepsza niż X3 z tym samym silnikiem, nawet 8-biegowy Aisin w X1 nie odstaje za bardzo od ZF w X3 (poza tym, że w Aisin trochę drażni mnie mechaniczny tryb pracy dźwigni).

Krótko mówiąc - jeśli komuś charakterystyka napędu X1 nie przeszkadza, to różnicę w cenie chyba lepiej przeznaczyć na lepsze doposażenie X1.

BMW zachowało co prawda kilka argumentów na korzyść X3 jak silniki 6-cylindrowe czy pewne opcje wyposażenia niedostępne w X1 (choćby światła inteligentne z BeamSelection), ale dopóki nie pojawi się nowe X3 - myślę, że F48 odbierze mu całkiem sporo klientów... :)

Opublikowano
W X3 jest dużo więcej miejsca z przodu :) szczególnie na szerokość ;) Wiem, bo przez kilka miesięcy miałem jednocześnie X3 F25 i X1 F48.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na szerokość - masz rację.

Kiedyś ktoś o tym już wspominał - z tego co pamiętam chodziło o gabaryty "szerokościowe" kierowcy :D

Ja na to nie zwróciłem uwagi, bo "szerokościowo" jestem raczej w standardzie, więc dla mnie to bez znaczenia :wink:

Ale faktem jest, że jak ktoś wozi np. trójkę dzieci na tylnej kanapie - to pewnie tutaj przewaga X3 jest zauważalna.

 

Natomiast czy na długość jest więcej miejsca w X3... hmm, nawet jeśli to dosłownie minimalnie.

Jednak przez poprzeczne ustawienie silnika - nowe X1 baaardzo urosło wzdłuż (wewnątrz).

Opublikowano
Ja jestem szczupły, mój znajomy również, ale gdy tego samego dnia jeździliśmy najpierw X3, a później X1 to zauważyliśmy o wiele mniej miejsca na szerokość.
Opublikowano
Witam przymierzamy się do zakupienia takowego modelu w dieslu 150 kucy z xdrive-m i manualem, obowiązkowo z LED-ami i sportowymi siedzeniami, jeżeli będzie coś więcej to najwyżej pojedyncze tanie rzeczy ze względu na ograniczony budżet (w końcu wychodzi cena jak za dwa nowe dustery full wypas :)) Czy drodzy użytkownicy tych samochodów szczególnie coś opcjonalnego jeszcze polecają ? I jeszcze jedna rzecz, jak z tym napędem, w Mercedesie słyszeliśmy, że w Active Tourerach to głośno chodząca porażka, czy mogą w przyszłości wyniknąć z tego przednionapędowego eksperymentu jakieś awarie ? Można w jakikolwiek tym rozdziałem napędu sterować ? I czy ten nowy model da sobie radę na rosyjskich bagnach tak jak jego poprzednik na YT :D (nie żebyśmy się tam wybierali, tak z ciekawości :P)
Opublikowano
Ale w X1 i serii 2 AT/GT teoretycznie to ten sam napęd co Mini Cooperze? Tam nie ma jakiejś chociażby elektronicznej blokady dyfra? Coś jak np w Golfie GTI Performance? Mini raczej auto do dynamicznej jazdy...

 

 

Tak pracuje napęd w F48 :D

 

Opublikowano
Ale w X1 i serii 2 AT/GT teoretycznie to ten sam napęd co Mini Cooperze? Tam nie ma jakiejś chociażby elektronicznej blokady dyfra? Coś jak np w Golfie GTI Performance? Mini raczej auto do dynamicznej jazdy...

 

 

Tak pracuje napęd w F48 :D

 

 

W takiej konfiguracji to bym się nawet mógł zamienić :D:D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dieslu 150 kucy z xdrive-m i manualem

Manual... naprawdę chcesz manuala?

Przerabiałem to z żoną 4 lata temu przy zamawianiu F20, żona mówiła "tylko manual", bo lubi zmieniać biegi, itd.

Teraz, jak pojeździła moim autem już chce automat :mrgreen:

Prawda jest taka - ktoś kto ma doświadczenia z automatem sprzed 10 lat pewnie będzie zastanawiał się nad manualem. Jednak ktoś kto jeździł ze skrzynią ZF czy z Aisinem w przednionapędowych BMW - raczej nie wróci do manuala, to jest zupełnie inny komfort jazdy.

Oczywiście pomijam sytuację, gdy auto jest kupowane jako hot hatch, ale to w przypadku F48 raczej nie wchodzi w rachubę :mrgreen:

Opublikowano

Cena za wysoka jak za jakiegoś jednosprzęgłowego Aisina ze strasznym drążkiem, Mercedes każdej klasy pod tym względem deklasuje te BMW, a dodatkowo jakiś mało dynamiczny nawet w trybie sport u ZacharOFF-a.

Zauważyłem, że wiele osób poleca także kierownicę M, ale nie widzimy w niej nic nadzwyczajnego, o co chodzi ?

PS. Offroad F48 zobaczę po pracy.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Niezłe bzdety opowiadasz. Od lat w każdym teście każdy Mercedes ma wiecznie wolniejszą skrzynię chociaż by miała 10 sprzęgieł. ZF8AT też jest jednosprzęgłowa a to czołowa skrzynia na świecie. Kierownica M jest grubsza i bardziej miękka, dużo przyjemniejsza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przejedź się najpierw i sprawdź, bo ja osobiście uważam, za pomyłkę stosowanie skrzyni manualnej w dieslu.

Jeździłem ZF'em, szybszy w działaniu, bardziej oszczędny i rewelacyjny w eksploatacji w warunkach miejskich.

O Aisin nie mam zdania, ale zakładam, że nie odbiega od ZF'a.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Aisin działa bardzo sprawnie, nie zauważyłem żeby dużo odstawał od ZFa. Z tego co się oczytałem na forum, koledzy odradzają manual z 2 litrowym dieslem, podobno się strasznie trzeba omachać w mieście. Sportowe fotele koniecznie, natomiast zwykła kierownica jest całkiem miła w obyciu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O Aisin nie mam zdania, ale zakładam, że nie odbiega od ZF'a.

Aisin w przednionapędowych BMW występuje w dwóch wersjach: 6-biegowej i 8-biegowej.

Tą pierwszą miałem okazję jeździć w F45 218i, drugą w F48 2.0d.

W wersji 8-bieg w F48 2.0d skrzynia sprawuje się znakomicie, niewiele jej brakuje do ZF.

Opublikowano

Z ciekawosci, jak automat w 1.8i?

Ja testowalem manual 1.8i i automat 2.0d i zaskakujaca przyjemnie jezdzilo sie 1.8i; stad tez finalny wybor.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Całkiem przyjemnie się jeździło, choć w konfiguracji z tym silnikiem była to ta "gorsza" wersja skrzyni, czyli 6-bieg.

I to było widać w spalaniu, które w moim przypadku (F45 218i użytkowałem przez 10 dni) oscylowało w okolicach 9-9.5 l/100km

Aczkolwiek uważam, że BMW dobrze dopracowało soft do tej skrzyni, zmiana biegów była płynna i szybka.

Opublikowano

Haha na tym filmiku jest offroad pełną gębą, tzn. ONroad.. tak każdy SUV +100tys zł pewnie potrafi. Dziękuję za objaśnienie dodatkowych zalet kierownicy M, niewarte zachodu dla ludzi przesiadających się z jedynego słusznego hatchbacka dla ludu :) To samo tyczy się automatu, rodzice pamiętają 4-ro biegowce, jeździmy 5-cio biegowcami, to możemy także szóstkami, główny powód to budżet, następny to gałka, jeszcze następny to z pewnością większe opory a co za tym idzie zużycie paliwa w stosunku do dwóch sprzęgieł. Najśmieszniejszy moment tego roku to zapewnianie pewnego sprzedawcy w pewnym salonie, że to automat dwusprzęgłowy, dający około półtora litra oszczędności w paliwie na 100km :D

PS. Jest tam też mokre sprzęgło jak w 8-bieg ZFie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.