Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ale to nie peknieta opona jest zagozeniem zycia.. tylko ty... bo jezeli masz zwyczaj jak mowisz jezdzic okolo 200 km/h to za bardzo nie mam nic ci do powiedzenia bo z definicji jestes zagrozeniem dla zycia innych uzytkownikow drogowych, czy z rofami czy bez, mam tylko nadzieje ze bedziesz jezdzil jak najkrocej.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Rivasi, poziom dyskusji niczym w debacie prezydenckiej ;) Brakuje argumentów, to czepiasz się nieistotnych szczegółów. Na filmiku masz pokazanego gościa jadącego przepisowo, ale nie pasuje do Twojej teorii, więc pomijasz niewygodny fakt :)
Opublikowano
Nawet nie ogladnalem twojego filmiku, odnosze sie do tego co mowisz. Jezeli twierdzisz ze masz zwyczaj jezdzic 200 km/h na godzine to wychodzisz poza parametry dyskusji dla mnie. Co mam ci powiedziec ? JAzda 200 km/h na polskich drogach jest chorym zachowaniem ? chyba o tym wiesz sam. To nie kwestia rofow czy innych opon, jezdzisz z szybkoscia nie adekwatna dla ruchu drogowego. Zwiekszach w sposob absurdalny niebezpieczenstwo na drodze. Jezeli w normalnym kraju spowodujesz wyadek ze skutkiem smiertelnym z taka szybkoscia pojdziesz siedziec 10 lat np we francji. A jak cie zlapia bez wypadku to bedziesz siedzial miedzy rok a 3 lata i nie bedziesz juz mial auta ani prawa jazdy. Rozmowa czy wlozyc rofy czy nie i czy w takiej sytuacji rofy sie sprawdzaja jest absurdalna.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Jak brakuje argumentów, to się robi dygresje.

Przy okazji, właśnie wróciłem od wulkanizatora, złapałem kapcia motocyklem, na szczęście niegroźnego. Szkoda że na moto nie montują RoF :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak brakuje argumentów, to się robi dygresje.

Przy okazji, właśnie wróciłem od wulkanizatora, złapałem kapcia motocyklem, na szczęście niegroźnego. Szkoda że na moto nie montują RoF :D

 

Ty to jakiś pechowiec jesteś, ja przez 15 lat tylko 1 kapcia złapałem, rof wywaliłem krótko po kupnie e60 i kupilem kolo dojazdowe i nie mam zamiaru wracać do nich bo komfort dużo lepszy na zwykłych a nawet jak złapię kiedyś kapcia to dla mnie nie problem zmienić na dojazdówkę.

Opublikowano
Panowie jesteśmy na forum fiata 126p ???? Zasadniczo wszyscy mam tutaj jakiś model BMW, i nie są to auta do zwiedzania przyrody , tylko o charakterze sportowym super wozy , którymi często gęsto jeździ się szybciej niż na to przepisy w Polsce pozwalają , nie potrzeba 200 , wystarczy 150 po autostradzie , prawka za taką prędkość nie zabiorą , a jednak wygoda jest. Ja chętnie bym sobie to koło zmienił jakbym złapał gumę , ale skąd je mam wziąć ?? mam wozić zimowy alus 16 w bagażniku ?? bez sensu .Auto jest stworzone tak aby miało taki opony czyli RUNFLAT , bo podobno nawet zawieszenie jest zestrojone do tych opon.Rzadko łapię gumę , ale zdarzyło mi się to ostatnio jadąc nad nasze morze , a drugi raz właśnie w Chorwacji (zażyczyli sobie za załatanie opony 80 Euro !!! ) -to tak na marginesie .Gumę łapię się zawsze w nieodpowiednim momencie , kiedy się nam bardzo spieszy , albo jest grupowy wyjazd , dlatego te opony muszą być w tym aucie zamontowane. Reasumując zakupiłem te opony Pirelli , założyłem i jestem mega zadowolony , jedzie się jakby nie było kół, jest mega cicho super trzymają się drogi , jak coś bardzo je polecam ( drogo ale warto)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
.Rzadko łapię gumę , ale zdarzyło mi się to ostatnio jadąc nad nasze morze , a drugi raz właśnie w Chorwacji (zażyczyli sobie za załatanie opony 80 Euro !!! ) -to tak na marginesie .

 

To ciekawe ile by sobie zażyczyli za nową opnę ROF jeśli bys taką przebił, bo chyba wiesz ze ich się nie naprawia (wyjątek to chyba system PAX w Michelin) nie wspominając o różnicy wysokości bieżnika nowej do pozostałych trzech.

Opublikowano
Naprawia się z tego co wiem , i nie jest to nic nadzwyczajnego , ile wyjdzie tyle wyjdzie , i tak niewspółmierny jest koszt zrobienia tej opony , do całej sytuacji jak może zaistnieć nie mając tych opon (np jadąc ze Splitu do Dubrownika przez Bośnię i tam naprawdę łatwo można złapać kapcia i co wtedy ???
Opublikowano

Jak chodzi o opony runflat vs normalnych to oprocz mitow na temat opon runflat to wyglada tak :

 

Na plus opon Run flat vs normalnych :

- Prowadzenie. Lepiej sie czuje droge bez dwoch zdan z oponami run flat. To tez nie jest roznica apokaliptyczna a kwestia ze podwozie BMw jest stworzone pod opony runflat to oczywiscie marketing, w uzytkowaniu codziennym i drogowym niezauwazalne, tym bardziej ze wiecej ludzi wymienia amortyzotory rzadzej niz zalecane czyli co 70-80 tys km.

- bezpieczenstwo. Przy malych i srednich szybkosciach wybuch opony runflat jest mniej grozny niz zwyczajnej. Przy wysokich szybkosciach, oba typy opon zachowuja sie podobnie.

 

Niby plus opon run flat :

- Mozliwosc dojechania z maksymalna szybkoscia 80 km/h do 200 km. Zasieg jest bardzo ograniczony, niewolno nam w ten sposob jechac autostrada. Raczej kuriosa niz prawdziwy atut chyba ze znajdujemy sie w jakims egzotycznym kraju z mala siecia serwisowa i nie mamy assistance. Opona po 200 km takiej jazdy nadaje sie na zlom. Zreszta samo BMW precyzuje ze jest to ostatecznosc jezeli nie da sie na miejsce wezwac pomocy. Jezeli w cywilizowanym kraju (austria, francja niemcy, szwajcarja itd) przebijesz opone typu run flat nikt ci je nie naprawi bo jazda na naprawionych oponach run flat to to samo co jazdy z bierznikiem ponizej 4 mm lub bocznym uszkodzeniem opony... ryzyko wypadku. Kazdy wytworca opon run flat odradza naprawe opon Run flat i nie szkoli do takich napraw a wiec naprawa opon run flat to jest chemia gospodarcza kazdego warszrtatu. Dodatkowo ilosc warsztotw ktore sie zajmuja oponami tego typu jest ograniczona a wiec i w razie usterki wymiana opony jest ograniczona. a jak mowimy o zagranicy to wymiana opony runflat to po protu dwa razy koszt normalnej.

 

Na Minus opon runflat

- absurdalna niewygoda. wygodniej sie jezdzi na 19 normalnych niz na 17 run flat i to duzo wygodniej. Ma to zasadnicze znaczenie na naszych dziurawych drogach.

- Koszty. Cena zakupu opon run flat to okolo 100 zl wicej za sztuke w 19 przy oponach premium. Czyli 400 zl na komplet. Zalozenie opon run flat na felgi to okolo 60 zl wiecej niz normalnych. NAwet biorac bardzo luksusowy pakiet assistance za 400 zl/rok gdzie cie sciagna do polski wraz z samochodem z portugali jezeli trzeba (do 2500 km) a tak naprawde ci wymienia opone na miejscu zdarzenia i biorac pod uwage ze opony ci starcza na dwa sezony to kosztowo to nie ma sensu a to assistance dziala na inne zdarzenia niz opony.

- Wybor. Podczas zakupu ilosc rozmiarow opon run flat jest 10 krotna mniejsza niz normalnych i wiele rozmiarow po prostu nie jest dostepnych w wielu markach.

- zuzycie paliwa na oponach run flat jest troche wyzsze ale to ilosc pomijalna raczej.

 

Kazdy samochod moze korzystac z opon run flat nie tylko BMW ale prezentuja one tyle minusow ze ich plusy sa po prostu nie wystarczajace. tylko dwie marki na swiecie uzywaja seryjnie opon run flat. Czekajac na opony bezdentkowe za jakies 5 do 6 lat, lepiej dac sobie spokoj z oponami run flat. Jakby nie ta absurdalna twardosc to dla lepszego troche prowadzenia warto by bylo wydac te kilkaset zlotych ale raczej ludzie lubia swoje zeby i kregoslup a jak robia trase 1500 km do paryza to lubia nie wychodzic zmordowani z auta.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Dodam dwie rzeczy

 

Na plus opon Run flat vs normalnych :

- Prowadzenie. Lepiej sie czuje droge bez dwoch zdan z oponami run flat. To tez nie jest roznica apokaliptyczna a kwestia ze podwozie BMw jest stworzone pod opony runflat to oczywiscie marketing, w uzytkowaniu codziennym i drogowym niezauwazalne, tym bardziej ze wiecej ludzi wymienia amortyzotory rzadzej niz zalecane czyli co 70-80 tys km.

- bezpieczenstwo. Przy malych i srednich szybkosciach wybuch opony runflat jest mniej grozny niz zwyczajnej. Przy wysokich szybkosciach, oba typy opon zachowuja sie podobnie.

 

Opony XL rozwiazuja ten problem, prowadzenie na prostej drodze nie ustepuje runflatom, a dzieki wzmocnionej konstrukcji sa wytrzymalsze na rozerwanie. Komfort praktycznie taki sam jak w przypadku zwyklych opon.

 

Na Minus opon runflat

 

Dosyc wazny aspekt, czesto pomijany. Runflaty nie tlumia nierownosci z drogi (dzieki tak twardym sciankom), co prowadzi do przenoszenia ich na felge. A aluminium jest podatne na zmeczenie materialu gdy dzialaja na nie wibracje - predzej czy pozniej kazda felga peknie (na wewnetrznym rancie, ktory sila rzeczy jest cienszy) w polaczeniu z runflatami i nie ma znaczenia w jakiej technologii ja wykonano, roznica bedzie tylko w czasie, felgi odlewane poddadza sie po jakis 2-4 latach, kute pozyja troche dluzej.

Opublikowano
Dosyc wazny aspekt, czesto pomijany. Runflaty nie tlumia nierownosci z drogi (dzieki tak twardym sciankom), co prowadzi do przenoszenia ich na felge. A aluminium jest podatne na zmeczenie materialu gdy dzialaja na nie wibracje - predzej czy pozniej kazda felga peknie (na wewnetrznym rancie, ktory sila rzeczy jest cienszy) w polaczeniu z runflatami i nie ma znaczenia w jakiej technologii ja wykonano, roznica bedzie tylko w czasie, felgi odlewane poddadza sie po jakis 2-4 latach, kute pozyja troche dluzej.

Jezus Maria, jak to człowiek czyta, to się za głowę chwyta, skąd takie bzdury się biorą :( Nie wiem, może pierwsze RoF w E60 były do dupy, ale ja w X6 zrobiłem 170tys na runflatach i ani komfortu nie mam gorszego niż na zwykłych, ani żadnych problemów z felgami, a dodam że jeżdżę i na 19" i 20". I tak samo mam DUUUUŻO lepszy komfort w 18" RoF dla M135i niż 19" zwykłe letnie.

Opublikowano

Jezus Maria, jak to człowiek czyta, to się za głowę chwyta, skąd takie bzdury się biorą :( Nie wiem, może pierwsze RoF w E60 były do dupy, ale ja w X6 zrobiłem 170tys na runflatach i ani komfortu nie mam gorszego niż na zwykłych, ani żadnych problemów z felgami, a dodam że jeżdżę i na 19" i 20".

 

Te "bdzury" biora sie doswiadczenia w tej branzy :roll: Opisalem dosyc konkretnie przyczyne tych problemow oraz ich skutek, zweryfikuj sobie te informacje.

 

Jedyne z czym moge sie zgodzic, ze obecne RoF sa lepsze od poprzednich, jednak nadal nie jest to dopracowany produkt.

Opublikowano
Dodam dwie rzeczy

 

[

Na Minus opon runflat

 

Dosyc wazny aspekt, czesto pomijany. Runflaty nie tlumia nierownosci z drogi (dzieki tak twardym sciankom), co prowadzi do przenoszenia ich na felge. A aluminium jest podatne na zmeczenie materialu gdy dzialaja na nie wibracje - predzej czy pozniej kazda felga peknie (na wewnetrznym rancie, ktory sila rzeczy jest cienszy) w polaczeniu z runflatami i nie ma znaczenia w jakiej technologii ja wykonano, roznica bedzie tylko w czasie, felgi odlewane poddadza sie po jakis 2-4 latach, kute pozyja troche dluzej.

 

a ok nie wiedzialem rozumiem teraz zapis u niektotych producentow felg ze jazda na oponach ROF anuuje gwarancje (AEZ i DOT miedzy innymi)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Przepraszam bardzo kto ma komfort na 17-18 calowych felgach z profilem 40 ???? Kto szuka komfortu ??? jak ktoś chce komfort to niech kupi sobie C5 i będzie miał go pod dostatkiem.Jak można pisać takie głupoty , że na zwykłych oponach 255/40/17 zwykłych to jest komfort , i super tłumią nierówności i dziur się nie czuje .. a na Runflat już nie ?? . Bzdura , komfort ginie powyżej 15 cali na naszych drogach .
Opublikowano
Bzdura , komfort ginie powyżej 15 cali na naszych drogach .

 

:lol: :lol:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ogólnie jeżdżąc na oponach 18 Conti sportcontact5 RFT a teraz ten sam rozmiar ale Michelin PS2 bez RFT (ale XL) mam te same odczucia co Rivasi opisał w poście o plusach i minusach.

Na małych poprzecznych nierównościach bardziej tłucze mi na 16 205/50 RFT niż obecnie na letnich bez RFT :!: :!: :!:

Precyzja prowadzenia troszkę mniejsza niż na Conti ale nie dostaję już nerwicy na dziurach.

Co do obaw w trasie itp to mam piankę w bagażniku i pompkę BMW ale wiem że to może być nie wystarczające. W moim wypadku brałem opony bez RFT głównie ze względu na komfort. Różnica w cenie też była dość duża, ok 1500 zł na komplecie (mam mieszane ogumienie i tylny rozmiar 245/35/18 ma chore ceny).

 

Jeszcze ciekawsza rzecz spotkała mnie po zdjęciu runflatów po trzech sezonach:

 

http://i.imgur.com/R7HGlDA.jpg

http://i.imgur.com/iANc8k1.jpg

 

obydwie tylne opony tak wyglądały w środku :shock:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.