Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

UPDATE 008 - 05.03.2016

 

Obecny przebieg: 256 000 km.

 

Ostatnimi czasy nic się nie działo. Auto jeździ bez najmniejszych problemów, tylko pić woła...

Ja w dalszym ciągu wydaję pieniądze na kompletowanie wyposażenia. Część zakupów planowana, lecz pojawiły się również dwa "nieszukane".

 

Listwy przedniego zderzaka z pakietu Exclusive, srebrne. Będziemy malować. Po co kupione? Zachciało mi się PDC na przód...

giKzBrb.jpg

 

 

Halogen, strona kierowcy. Mój jest nieszczelny, paruje, odbłyśnik skorodował.

jK3rMMW.jpg

 

 

Chciałem mieć opcję składanych elektrycznie lusterek. Myślałem o zwykłych, kupiłem fotochromy. Oba lusterka 14 pin, trójkąty w połysku.

bc62H7G.jpg

 

Następnie dotarła niewielka paczuszka od Kmicic 540. W środku DSP z Alpiny B10 V8S. Nie jest to jedyny zakup z tego autka, wcześniej osobiście zabrałem boczki obszyte skórą i roletę tylnej szyby. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam!

E951Vws.jpg

 

 

W paczce znalazły się też brakujące klucze do bagażnika.

DAn6N0L.jpg

 

 

Pierwszy z nieplanowanych zakupów (no dobra, większość kupuje pod wpływem chwili...). Kompletny (chyba?) zestaw hydrauliki tylnej klapy z BMW E38. Nawinął się podczas przeglądania OLX, w atrakcyjnej cenie. Pomyślałem, "Czemu nie?!", dzwoniąc do sprzedającego...

Teraz czeka mnie kombinowanie z montażem tego ustrojstwa...

8BX4Hii.jpg

sXhgSqc.jpg

 

Kupiłem także elektrycznie regulowaną kolumnę kierownicy.

 

Udało mi się wreszcie sprowadzić do domu, kupione (z ogromnym udziałem warszawa_24 - eszcze raz wielkie dzięki Dawid!) na początku listopada, fotele komfort. Pełna elektryka (niestety bez masażu - szukam dalej). Fotele oczywiście ze wzorem tapicerki zarezerwowanym dla pakietu Exclusive. Niestety czarne. Będę malować!

 

Lżejszy o parę tysięcy miałem już nic nowego nie kupować. No ale wiadomo jak jest z planami... Wchodzę na OLX i widzę komplet skóry z kolejnej Alpiny (to chyba jakaś sugestia...). Nie były to tylko fotele, kanapa i boczki. Był także tunel i dość duży rarytas czyli dół deski w skórze. Wszystko 20 km ode mnie. Następnego dnia tunel i dół deski wiozłem już w bagażniku. Zadowolony choć lżejszy o kilka stówek.

Kolor oczywiście nie taki jak potrzebuję, ale... Pomaluje się!

idrmBou.jpg

avKzjzn.jpg

HhYTbEt.jpg

Edytowane przez tomtom1994

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Masz jakieś doświadczenie w malowaniu skóry? Ja jestem w trakcie renowacji moich aktywnych komfortów i jestem na razie przerażony ;) Kryje to bardzo słabo i efekt jest daleki od zamierzonego, a kupiłem chyba najdroższą farbę na rynku.

 

Gratuluję zakupów, zapowiada się wspaniale!

Opublikowano

Nie mam żadnego doświadczenia w malowaniu skóry czy też czegokolwiek innego :oops:

No ale kiedyś trzeba spróbować...

Przy malowaniu skóry, tak jak przy malowaniu czegokolwiek innego najistotniejsze jest przygotowanie powierzchni. Trzeba dobrze wymyć, odtłuścić i wzruszyć starą farbę za pomocą rozpuszczalnika GLD, by nowa związała z tym co już jest na fotelu a nie tylko została na to położona.

Przynajmniej tak mi radzili :P

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Opublikowano
Po nazwie środka sądzę że radzili Ci w tym samym miejscu, co mi ;) Ja jakieś tam doświadczenie w malowaniu mam, może tylko akurat nie skóry. I przyznam, że mimo robienia według instrukcji i dobrymi środkami, na razie efekt jest mizerny. Przerwałem pracę i zastanawiam się co dalej, chyba spróbuję jednak pistoletem. :cool2:
Opublikowano

Malowanie tylko pistoletem. Gąbka nie jest w stanie pokryć całości idealnie.

Sam próbowałem podmalować trochę swój obecny fotel w aucie. Minęło już chyba pół roku i farba trzyma. Dodam tylko że powierzchni nie przygotowałem z należytą starannością :P

Jest to fotel kierowcy więc jestem dobrej myśli co do efektu finalnego. Ale, wszystko w swoim czasie. Będę robił to będą i zdjęcia i instrukcja co i jak.

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Opublikowano
Pytanie.Jak i z kad moglbym pobrac ta navi 2015 jesli niemam konta na chomikuj,udostepnił bys gdziekolwiek?Jak to zainstalowac nagrac krok po kroku zeby to latało?
Opublikowano

Mapy wrzuciłem na chomika żeby nie trzymać tego na komputerze. Musiałbym pobierać i wrzucać od nowa a naprawdę nie mam na to czasu. Spróbuj poszukać przez googla wpisując:

BMW Road Map HIGH 2015 DVD2 SL

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

UPDATE 009 - 22.04.2016

 

Z góry przepraszam za jakość zdjęć, niestety Galaxy S3 się nie popisuje. Do tego moje trzęsące się łapska i mamy to co widać... Mam nadzieję że już niedługo przeskoczę na S5.

 

Na początek niezbyt przyjemna informacja. W Wielkanoc zastałem taki oto widok przy prawym tylnym kole. Efekt - 25zł na wulkanizacji...

JXKBHuk.jpg

 

Zrobiło się w końcu ciepło, oznacza to, że najwyższa pora na realizację planów. Cały dzień dzisiaj spędziłem w garażu...

 

Pacjent już na "stole" gotowy do operacji.

64F0xkD.jpg

eHbQ8Wh.jpg

aNXsyF6.jpg

 

Work in progres...

aRXtcGV.jpg

6ZYEZiC.jpg

 

 

Po wyjęciu navi, zauważyłem, że w jej wiązce są trzy wtyczki. Dwie duże podłączone do monitorka i trzecia mała która nie jest w nic wpięta. Ktoś wie o co z tym chodzi? Do czego jest ta wtyczka?

pUGaild.jpg

JISdvEI.jpg

 

 

Na dziś wystarczy...

4iqpiCi.jpg

BrcvTgw.jpg

Edytowane przez tomtom1994

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Opublikowano (edytowane)

UPDATE 010 - 23.04.2016

Dziś ciąg dalszy prac:

 

Mój uchwyt na kubki był zepsuty, postanowiłem go naprawić zamiast kupować nowy. W tym celu wykorzystałem sprawny uchwyt z anglika i po chwili rozkminania jak to działa, jak to zrobić przełożyłem na europę. Wszystko działa.

LbsFnqu.jpg

xte8RLj.jpg

UZJhlcy.jpg

igh00pK.jpg

 

 

Kontynuowałem demontaż. Zdjęte zostały dziś boczki i oba lusterka. W ich miejsce wpadły 14 pinowe z trójkątami w połysku.

d3inQBa.jpg

RrtfgSO.jpg

KXo5Ifx.jpg

 

Właściwy panel i moduł.

oCCJxHR.jpg

CQdGLmD.jpg

 

 

Oba lusterka działają ale oba mają zatarte mechanizmy, przy pomaganiu ręką się składają. Same bardzo niechętnie. Być może wystarczyłoby WD40, ale jak robić to porządnie. Zacząłem demontaż by wyczyścić łożyska. Brakło czasu, będę walczył dalej w przyszłym tygodniu. Zapieczone śrubki, rozwiercanie i takie sprawy...

Edytowane przez tomtom1994

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Opublikowano (edytowane)

UPDATE 011 - 26.04.2016

Po krótkiej przerwie, dziś znów odwiedziłem garaż. Zapieczone śrubki w lusterkach nadal nie chcą się poddać, ale zobaczymy kto będzie ostatecznie górą... Zakupiłem zestaw wykrętaków. Nie będzie zmiłuj...

 

Spora ciekawostka. Pod fotelem, włożony między gąbkę a stelaż znalazłem pewien papierek. Przeleżał tam prawie 14 lat. Jest to dla mnie spore zaskoczenie i oznaka, że przede mną nikt auta nie rozbierał. Zajrzyjcie u siebie pod fotel pasażera.

KbIXs7W.jpg

 

 

Obecnie wnętrze prezentuje się tak. Po wyciągnięciu dywanu znalazłem pierwsze oznaki rdzy. Trzeba zareagować zanim się rozwinie i narobi dziur.

kv0NSEj.jpg

bOKkIqZ.jpg

k0kAPLM.jpg

SiXOBNF.jpg

 

 

Bagażnik:

bnkrxmU.jpg

BGrZ5vY.jpg

jh4tnwd.jpg

 

 

Pytanie do osób które zajmują się rozbiórką E39 na części. Czy w celu wyjęcia przedniej części dywanu muszę rozmontować cały kokpit łącznie ze stelażem i nagrzewnicą? Może da się to jakoś mniej efektownie wytargać?

Edytowane przez tomtom1994

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Opublikowano

U mnie też był ten papier ;)

 

Coś mi chyba umknęło, w jakim celu w ogóle rozbierasz to wnętrze?

 

Przy okazji jak już masz rozebrane, mógłbyś mi powiedzieć, jak wygląda kanał powietrzny, który idzie do nawiewu pod siedzeniem kierowcy? To jest jakiś całościowy element idący od konsoli centralnej, czy z kilku części?

 

Edit: aaaaaaa, teraz doczytałem, że nie zdjąłeś przedniej części wykładziny ;)

Opublikowano

Rozbieram bo idzie #DobraZmiana :P

Jasne dywany są cały czas brudne, wpadną ciemne, dodatkowo przy okazji parę modów i składamy :P

Co do kanału powietrza - jeszcze nie zdjąłem dywanu ale wydaje mi się że jest on jednym kawałkiem elastycznego plastiku. Jak się dobiorę do niego to cyknę Ci fotkę :cool2:

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Opublikowano

Byłbym wdzięczny za fotkę.

 

Z tymi jasnymi dywanami to racja i m.in. dlatego niezbyt chciałem kupować z jasnym wnętrzem, mimo że z kolei jasne fotele strasznie mi się podobają. Najlepsza opcja jak dla mnie, to dywany i plastiki czarne, a skóry jasne, czyli tak jak robię u siebie ;)

Opublikowano
W mojej e39 528i miałem własnie jasne kremowe wnetrze razem z dywanikami;) pieknie to wyglada jak jest po praniu :D Szukając 530i wymaganiem były czarne dywany, podsufitka i jasne kremowe lub rude skóry :) więc idziesz kolego dobrą drogą ... praktyczną :)
Opublikowano (edytowane)

Kanał powietrza pod fotelem jest jednym kawałkiem. Wychodzi bezpośrednio z nagrzewnicy.

 

UPDATE 012 - 02.05.2016

Długi weekend większość ludzi spędza w gronie najbliższych, na wyjazdach lub po prostu odpoczywając. Ale nie ja. Działam dalej.

 

Rozebrałem przód. Zrzucony zderzak, prawdopodobnie zostanie przy okazji pomalowany. Będzie montowane PDC i spryskiwacze reflektorów. Same lampy polecą na przeróbkę pod bi-xenon.

2vyyvSX.jpg

 

 

W końcu udało się wygrzebać wykładzinę. Nie obeszło się bez cięcia, ale po złożeniu całości nie będzie nic widać. Zdemontowałem też pedał gazu i kolumnę kierowniczą. Co jak co, ale za mocowanie pedału gazu i śrubę samozrywalną mocującą kolumnę, dla inżyniera który to zaprojektował czeka już specjalne miejsce w piekle...

5J6ay7r.jpg

wlIPaS3.jpg

ASjwwKT.jpg

JjpogKP.jpg

 

 

Rozplątałem również makaron, zwany czasami wiązką główną z DSP, zmieniłem wiązki przednich drzwi na takie pod DSP i fotochrom. Na chwilę obecną etap demontażu uważam za zakończony. Teraz nadchodzi pora na podłączenie tego wszystkiego...

 

UWAGA: NIE DLA WIDZÓW WRAŻLIWYCH!

Na co dzień nie jestem fanem/zwolennikiem sesji selfie, ale znudzenie po 6h w garażu, kolega, który urodził się heheszką, zaowocowały wyprodukowaniem takich oto zdjęć...

jlblcqY.jpg

z7FN41V.jpg

XVFpF5h.jpg

Edytowane przez tomtom1994

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Opublikowano
Żeby wyjąc dywan w całości trzeba zdjąć deskę, spuścić czynnik klimatyzacji i odłączyć nagrzewnicę. W fabryce dywan szedł na początku i był przyciśnięty resztą gratów. można jednak wykonać trzy nacięcia wykładziny i wyjąć ją bez demontażu. Po włożeniu nowej, też odpowiednio przyciętej i złożeniu całości, tunel powinien bez problemu utrzymać ją na miejscu.

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Opublikowano
Kanał powietrza pod fotelem jest jednym kawałkiem. Wychodzi bezpośrednio z nagrzewnicy.

 

Dzięki za sprawdzenie.

Chociaż w takim razie nic nie rozumiem. U mnie zaraz po kupnie zauważyłem, że pod fotelem pasażera jest normalnie, a pod fotelem kierowcy nie ma plastiku, tylko jakby dziura w dywanie. I leci z niej powietrze, więc wywnioskowałem, że coś tam musi siedzieć, tylko może brakuje jakiejś końcowej części. Jeśli to jest jeden plastik od nagrzewnicy, to nie mam pojęcia jak to możliwe ;)

Sprawa o tyle ciekawa, że dam sobie rękę uciąć, że tam nic nie było rozbierane, przynajmniej nie tak głęboko, żeby pół samochodu rozmontować. Wszystko co odkręcałem przez te lata użytkowania robiłem wyraźnie pierwszy raz, nie znalazłem najmniejszych śladów demontażu czegokolwiek, żadnych podrapanych śrubek, żadnych nadgiętych spinek, wszystkie części oryginalne, z roku produkcji samochodu, po najdrobniejsze plastiki wnętrza. Tak że ten brak tunelu powietrza jest dla mnie prawdziwą zagadką.

Opublikowano (edytowane)

Podnosiłeś dywan? Może w jakiś dziwny sposób się schował w głębi, jest trochę nieśmiały i dlatego go nie widać. Gdyby go nie było to powietrze leciało by w cały świat. Najlepiej wykręcić fotel i podnieść dywan, będzie wiadomo.

__________________________________________________________________

 

W związku z przeróbką auta, mam pewien dylemat. Pewnie większość nie ogarnia co ten tomtom ma w głowie, że całe auto rozebrał, co on chce zrobić?

Postaram się trochę przybliżyć moje plany. Na pytania - Dlaczego? Po co? Odpowiadam krótko: Bo mogę!

 

Ogólnie, auto było bliskie co do mojego ideału/urojenia (jak zwał, tak zwał) Bliskie, czyli nie idealne.

 

Lubię skórę, nawet bardzo. Było jej za mało, przybyło w ramach tunelu środkowego, lecz nadal było mało. Kolory (a zwłaszcza jasny dywan) tez nie były wymarzone. Efekt ostateczny (do wczoraj) miał być taki:

- ciemny dywan - zieleń z individuala

- boczki w skórze, beżowe z kieszeniami w kolorze dywanu

- fotele, tunel, dół deski beż

- tylna półka w kolorze dywanu

- boczki od listew ozdobnych w górę, tak jak fabryka dała

 

Coś w tym stylu.

4UneXfD.jpg

 

Podsufitka i osłony słupków miały zostać nie ruszone, beżowe tak jak było fabrycznie.

ALE...

Wczoraj demontowałem osłony przednich słupków, jakie to brudne! Kolega namawia mnie na zmianę materiału na podsufitce. Poważnie się nad tym zastanawiam. W związku z tym, jest kilka wariantów ostatecznego wyglądu.

 

1. Zostawić podsufitkę fabryczną, ewentualnie trochę wyczyścić.

2. Kupić oryginalny zestaw czarnej podsufitki (nie za bardzo uśmiecha mi się wywalić kolejne 600zł).

3. Kupić kilka metrów alcantary (a właściwie materiału tapicerskiego, który ją imituje) i okleić podsufitkę, osłony słupków i tylną półkę. I znów problem wariantu kolorystycznego.

3a. Beżowa - ciężko będzie dobrać odpowiedni odcień, ale lampki i rączki zostaną fabryczne. Wówczas podsufitka będzie wyglądać mniej więcej tak:

gdgffxe.jpg

 

3b. Czarna - ciemny czarny wydaje się lepszym pomysłem, wiąże się z koniecznością pomalowania lampek i rączek. Da się to zrobić przy użyciu odpowiedniej farby.

HzLolZ3.jpg

 

Który wariant przemawia do Was najbardziej? Wszystkie są na spokojnie do ogarnięcia, jedne bardziej kosztowne, inne mniej. Dla mnie wygrywa wariant z alcantarą, daje efekt luksusu i ekstrawagancji. Proszę, podzielcie się Swoją opinią. Nawet tą bardzo krytyczną. Ja się nie obrażam.

Edytowane przez tomtom1994

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skóra jak najbardziej, jeszcze czarna na desce pod przednią szybą by się przydała jak w M5 :D

 

A co do podsufitki z alcantary. W sumie mnie to nie ruszało dopóki nie wsiadłem do mojej obecnej. Z początku dziwne uczucie, bo wsiadasz za dnia a tu nagle jakby ciemno się robi, dość specyficzne doświadczenie dodatkowo spotęgowane mocnym silnikiem (z e39 2.0 wsiadałem) na które oczywiście z czasem przestaje się zwracać uwagę, a różnicę czuć tylko dlatego, że większość samochodów (z niewiadomych mi przyczyn) jest wykończona w jasych kolorach na suficie ;)

 

 

Swojego wnętrza (poza dodaniem kilku elementów z czarnej skóry z M5) bym nie zamienił na żadne inne.. no może na rude skóry z e38 w pełnej opcji, ale to by pewnie musiało się wiązać z wymianą dołów na rude, żeby to jakoś grało w całość ;)

 

A wygląda tak - tylko czerń i aluminium... i wszystko matowe! :twisted:

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/5917580/15461083.jpg?1434373420

Opublikowano

Robiłbym czarną podsufitkę, ale maksymalnie zbliżoną do oryginału. I zdecydowanie bym dokupił czarne lampki i rączki. Widziałem malowane w porównaniu do oryginału i nie wygląda to źle, ale to jednak nie to samo. Nawet ostatnio na jakimś forum ktoś wymieniał malowane na fabryczne i mocno sobie chwalił.

 

Wnętrze wyjdzie Ci super. Sam miałem taki plan, czyli czarne dywany i podsufitka, czarna góra deski razem z górną częścią boczków, a do tego jasne skóry, jasny dół deski z tunelem i jasne boczki. Wygląda to bardzo elegancko, ale strasznie dużo kombinowania (boczki prawie nie do dostania, trzeba by było samemu rzeźbić, tapicerować, sklejać z dwóch itd.), dlatego zmieniłem koncepcję i cała deska jest czarna i boczki też czarne, tylko z jasną skórą na środku. No i fotele jasne z czarnymi plastikami. Na później zostawiam sobie zmianą sufitu na czarny, na razie oryginalny szary idzie do prania.

Opublikowano (edytowane)

UPDATE 013 - 15.05.2016

 

Dzięki za opinie odnośnie podsufitki. Ostatecznie zwyciężył wariant z czarną Alicante (tańszy zamiennik naturalnej Alcantary). Myślę że koszty całości powinno udać się zamknąć w 250zł. Zamawiam materiał i będę działał. Kiedy, pewnie nie prędko. Obecnie walczę z rozkładaniem instalacji do wszystkiego co dokładam...

 

Uporałem się w końcu z regeneracją lusterek. Nie jest prawdą że nie da się tego zrobić. Wystarczy sporo czasu i cierpliwości.

Trochę zdjęć i komentarza.

Jeśli ktoś byłby zainteresowany to startuję z taką usługą. Więcej informacji już niedługo na forum.

 

Dużym wyzwaniem jest rozebranie lusterka tak by nic nie zepsuć. Mówię tu o wkładzie, ramce i zaślepce od spodu. W jednym lusterku jakiś Janusz, co by się wkład trzymał zalał go silikonem. Co się na urwowałem...

Ramka - jeszcze lepsza historia. Te śrubki są tak delikatne... albo się odkręci bez problemu, albo masakruje gwint lub urywa łebek. Szkoda gadać...

Zaślepka - dwa lusterka, dwie śruby rozwiercane. Nie wiem kto wpadł na pomysł żeby zabezpieczać to od spodu niebieskim klejem. W każdym razie gratuluję!

 

Później jest już łatwiej. reszta elementów odkręca się bez większego problemu. Ja rozebrałem lusterko na części pierwsze. Wiązało się to z przecięciem kabli od fotochromu i późniejszym ich lutowaniem. W ten sposób uzyskałem dużo lepszy dostęp niż bez demontażu kabli skutkujący dokładniejszym wyczyszczeniem i późniejszym montażem.

Zdjęcia prezentują lusterko przed czyszczeniem. Pełno syfu, pierścień z łożyskiem w środku cały zardzewiały. Aż się ruda sypała...

 

yADRDGw.jpg

xliF1NR.jpg

GJkxmUe.jpg

XazW4Q9.jpg

fPk75Mf.jpg

hpZvt4y.jpg

HrBK9nL.jpg

y4YSU7V.jpg

Bd3iF1S.jpg

 

 

Składanie tego ustrojstwa to też precyzyjna robota, trzeba tak wszystko ustawić by lusterko blokowało się w odpowiednich pozycjach, a potem ścisnąć sprężynę (palcami nie da rady, potrzebny specjalny ściągacz). Po złożeniu (bez silniczka) przetestowane, składa się i rozkłada przy użyciu jednego palca. Pozostaje podłączyć kable i zmontować pozostałe elementy tak by nic nie zostało.

YqDT9vH.jpg

CyJ1RfZ.jpg

Edytowane przez tomtom1994

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Opublikowano (edytowane)

UPDATE 014 - 22.05.2016

 

Ostatnio nie działo się nic wielkiego, choć ja osobiście mam dość. Jeśli coś mogło pójść nie tak, utrudnić życie, komplikować się lub być niejasne - tak właśnie było. Obrazowo - czułem się jak Syzyf pchający ten głaz pod górę...

Pomimo przeciwności podłączyłem DSP, mam nadzieję że dobrze, nie sprawdzałem gdyż nie mam jeszcze zamontowanej kolumny kierowniczej...

Podłączyłem też fotochromy do lusterka i wymontowałem podsufitkę.

 

Dotarło też kilka fajnych rzeczy, m.in. materiał na podsufitkę i lampy po przeróbce na bixenon. O lampach na razie nie będę pisał, nie jest tak jak być powinno, będę je odsyłał do poprawki. Jak sytuacja będzie jasna, napiszę co i jak.

 

Materiał, bardziej zbliżony do zamszu niż alcantary ale nie jest zły. Delikatny w dotyku, po przetarciu ślady nie są aż tak bardzo widoczne. Jestem zadowolony.

Drugie zdjęcie pokazuje kolorystykę materiału i zielonego dywanu. Koszt całości materiału (3m na gąbce i 2m bez) + klej wyniósł mnie 221,60 zł. Doliczając lakiery za prawie 50zł i lampkę centralną której nie będę malował z uwagi na jej specyficzną budowę, a także prawdopodobnie oddanie daszków przeciwsłonecznych do tapicera, koszt zamknie się w 400zł.

Wyjdzie taniej niż oryginalna m-pakietowa. Jak to będzie wyglądać okaże się za kilka tygodni. Na razie walczę z elektryką...

 

2OdWcUh.jpg

QXC88CZ.jpg

Edytowane przez tomtom1994

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.