Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Xenon, grzanie dupy, multifunkcyjna kierownica trójramienna, kubełkowe skórzane fotele, a do tego korby z tyłu... Skąd ja to znam :P Sam mam mocno podobny w środku model z tą różnicą, że Ty masz kubełkowe fotele (rzadko spotykany model z tym rodzajem tapicerki) i tą ładniejszą kierownicę (ja mam taką zwyklejszą, 4-ramienną).

 

Z ciekawości zapytam jak tam wtryskiwacze? W dobrej kondycji? Nie dymi na czarno przy bucie/wyższych obrotach? Koło pasowe, paski, rolki w jakim stanie?

Opublikowano
Jedyne istotne dymienie jakie było to było na biało i spowodowane zapchanym, zaklejonym szlamem filtrem odmy, który należy przy pierwszej okazji wymienić na plastikowy separator oleju. Po wymianie spokój. Przy normalnej jeździe nie ma mowy o dymieniu. Jedynie kiedy to się zdarza to po jakiejś jeździe w korku przez długi czas lub po długotrwałym zamulaniu w podobnych warunkach wtedy przy próbie nagłego rozpędzenia auta np na autostradzie zadymi przez kilka sekund i przestaje na dobre. No ale to normalna reakcja auta bez DPFu :) Nie jestem w stanie stwierdzić czy wtryskiwacze były wymienione / regenerowane przez poprzednika. Nie posiadam w papierach żadnej faktury informującej o takiej naprawie. Sądząc po ogólnym stanie reszty części możliwe, że nie. Np dwumas wytrzymał 290-parę tys. km. Ale kiedyś padną to jest pewne :D Nie ma w tym nic dziwnego. Koła pasowe i rolki sprawdzane ostatnio i zero luzów czy innych niedomagań. Jak wybije drugie tyle na liczniku to być może będą powody do zmartwień, na razie jest bardzo miło i przyjemnie :)
Opublikowano
Podobają mi się te Twoje fotele ;) Widać, że auto jeździło bardziej trasy niż moje, bo nie są zniszczone. Ja mam trochę niższy przebieg (264k), ale boczki zarówno kierowcy jak i pasażera od strony drzwi mam już dość widocznie wytarte. Właściciele musieli sporo częściej wsiadać i wysiadać.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

y3moCjMmU0a8Vp8bR2vd_ejG6usgJirzl2JCf1vllLQJ5ILXzH7i5dBtSC5E4WUtbFWBf2jqKrefNqHtKWMwbRdsWRKVW5ptptXn9B-LIsA0oosiFaPnKbQ1N6BSQ9sg50khIYfLXhGUGcZBxNEEVb9mjlBwJsVVHpnCHng6cBWkcg?width=1024&height=576&cropmode=none

 

Przyszła wiosna wiec pora na serwis i czyszczenie po zimie :) 322 tys. przebiegu czyli po 12 tys wymiana oleju i filtrów - lepiej wcześniej niż później. Filtry paliwa i powietrza zmieniam co drugą wymianę oleju ponieważ roczny przebieg wynosi około 30kkm więc wypadają dwie wymiany oleju na rok.

 

y3mxbjXDe5Hcn0x_yBOF-r-jtfa1gp8KWl1x0BLsAxf_-ziCaAa1z34cv-B04UbqILSOwvMtDsmGGwfO6zFTFXfoCepQVCPVPvPS054CQBY0t6QQoZNblqBpeTkkksEu-ypv_6XuENb0iYPm935QuJazgEr4WV93Jzx7q-I1WQH2V0?width=1024&height=576&cropmode=none

 

Przy tej okazji ze względu na pojawiające się wibracje tapicerki podczas jazdy np w korku gdy chwilami auto toczyło się wysprzęglone i delikatne wibracje na kierownicy na postoju zleciłem mechanikowi diagnostykę poduszek silnika ponieważ wcześniej auto było idealnie ciche. Mechanik stwierdził zużycie poduszek silnika i sugerował by zakupić na wymianę oryginały. Krótki research cenowy poskutkował szokiem :lol: Po dalszej analizie okazało się, że BMW życzy sobie dwukrotnej ceny w istocie za poduszki Corteco umieszczone w pudełku BMW (Lemforder też pakuje Corteco). Kupiłem Corteco, oszczędziłem połowę ceny "oryginału".

Dygresja - gdyby BMW za produkt sygnowany ich marką oraz opatrzony gwarancją jakości żądało o 30-40% więcej to nawet bym się nie zastanawiał tylko kupił oryginał. Ale 2x ceny zamiennika, który w zasadzie jest tym samym to przesada.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W marcu zaczęła się symfonia skrzypiącej tapicerki, plastików oraz wibracji wyczuwalnych pod siedzeniem kierowcy oraz na kierownicy. Co ciekawe skrzypienie najgłośniejsze było w tylnej części wnętrza. Wniosek stąd był taki, że przyszedł kres na poduszki silnika. Zdaje się, że już wcześniej pisałem o tym, że gdy zacząłem porównywać ceny ori vs. zamiennik oraz czytać co tak naprawdę znajduję się w pudełkach różnych producentów zdecydowałem się, że wybiorę poduszki Corteco ponieważ z ustaleń wynikało, że to te same poduszki co oryginał oraz również dokładnie te same co Lemforder a do tego są znacznie tańsze. Jeżdżę już na nich ponad miesiąc i wszystko jest ok, a silnik pracuje naprawdę aksamitnie. Dla potomnych zamieszczę porównanie wyglądu poduszek oryginalnych oraz Corteco - jak się okazało i czego należało się spodziewać - znajdują się na nich te same znaki Freudenberg! Więc po co przepłacać :)

 

Oryginały:

 

y3mct-rPzs5JF_GdfiTuGZEObOm_Mh2RpVYiXwhCGhxCPnJx75dGtZTk8lPxz3SOk2USCq6VoTs6rKvQArahS1lBx9eq31OHjecjmvvZJ_15raxVwgxx-kqEJ6dmlslgVzZNX42WXjteD8ELO8Sd6ZhMEPWlmuQfGijbNnwx-VZ5M0?width=4608&height=2592&cropmode=none

 

y3mfrbrHs0tvxkfXVoop5zKkJeub-wAomd1Lwk8qWYo8soI2uesRvY2qnvaH9OccbixO7Fa_nUcg3kaboxPXBGPnnfu2KRQMAVQj8p_9uigFT04ETO28AbGycwOwG1wYcJiD3RiS7w217Y9Xzl26PJh6EDpOm6gy1QCSmciXLrhxBU?width=4608&height=2592&cropmode=none

 

y3mpZRSY6KN081XIJYUka54UZSw1P12HrmRzYAkz4yDfNiK0PN7dNExVl5ZF_HvxwDvXfRUBE001ZtxuphXKxi_j4mUZ4duIe6o07it3u36Uwqdjnw3nL24TDzVuCCn7bTvjVGBsksEC_aXGtw3pJ4LvBtK0UZm7nZ93WZC6q3o3xM?width=4608&height=2592&cropmode=none

 

y3mdbM1pG2YTfndS25CWugbI7UCw-v4l8yQQTwg-rkGaiD7dRyOnMFfif1A-3_PXAUKmCIH0pBPe8A7k0DusmrqyQ8d_Ven1f36ICd0eA2h_Hr70TrrgcFqzUOJhbsO6K_xk7k0H6OlxNJU7fiVaPtROzpaVijJPiaYac9lilemeEs?width=4608&height=2592&cropmode=none

 

Zamienniki CORTECO:

 

y3mem-btioHbHZDUd5KRtKLyF5VCwnZOm1o82z_OhVfEIcLROBFjwwNPD1coz6Do9-pbC7sbV-5xLbBZbQ1agPfuR4pnOHEwRw925RB8xVIuHRQlpD4d7W7CHiMNq_AvzQeLkWsV-s_NA69xbQzgj_uhUAcDSW78BYz0-mgntnk7Bk?width=540&height=960&cropmode=none

 

y3mzYLbj8V8ftSKYFor1RCBjTH5AB1eMwF8MajELhaTM8LzXOla86waZGtSvLXLS5BDAmVlEcPn3LHtBEPBTMqrYsWAunJ6L1r231NKOweWGCzGgfCM5_E4x1z1RKbL8NAIwpFZF9PvC7ifqyOjqBuClp_H7uKhG2LDMoQEqqYuIWg?width=540&height=960&cropmode=none

 

y3m-HHHB8Ekp7SXgb2Zqo9MfceXdnfz1L92ABknBoFImshh8UtufEIVq4QhqJ-Sd4ITjd5xIPMpAV4hNDlhFZjJpRg8QNfi849MgY3aefgmoPRTepRRrM7q-f6ZQnmuF0eJbge_gBt8j4OQHDg2Kmb-1lieV5sZv4r6CyAXO2pVL14?width=960&height=540&cropmode=none

 

y3medTdviOEJyobwJIhjNZ2Dfqq40beRtTwHRjEnvXD_36a3XZqvhFgNSuWcy86xK19EVlIAZ9Iew--vbdstlfgRyCvf7ISKjxzQmOTzPvQbLtWirzKc6lWisOMogSLEcYCyzfQAYg8rXZIe6oguCF4TeSWCo4O4lplNkli8ogeEmM?width=960&height=540&cropmode=none

 

y3mo2d0SZJhQnp1CoN8qXsZ3CN7-BTMF4RZoBDivkdu-ylHhyVbqAN8jY8CoyRBe176OfgzHrN6_OZGVLP6gxn_HgAJsy_xxRoQfD5UmC8mDLhVbe6xrJg9vSyEX0J5yoDT7byooW2JK7_px7nL6gpnNTGf_3PRbusyD3emgMVHjY4?width=960&height=540&cropmode=none

Opublikowano

Bardzo fajne autko.

Duży + za podejście. Bardzo chetnie oglądam się za "klasyczna" e46 bez zadnych mpakietów i nawet na malych felgach a za to dobrze umytą i elegancko błyszcząca. Za to teoche mnie odpychają zglebione e46tki na mpakietach i ledwo mieszczących sie felgach.

Powodzonka

Kuba

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Dawno nie miałem czasu tutaj zajrzeć ponieważ właściciel autka dorobił się w międzyczasie tytułu inżyniera ;)

Auto aktualnie ma ponad 340 tys przebiegu, w ostatnim roku (2016 jeszcze) zaskoczyła mnie jedynie jedna awaria - tzw "jeż" odmówił posłuszeństwa, a precyzując rezystor nawiewu. Symptomy standardowe - najpierw można było zauważyć ciche falowanie obrotów wentylacji przy niskich obrotach a po czasie nawiew przestał działać w ogóle. Z racji chwilowego jak sądzę braku dedykowanej części do e46 w zaufanych sklepach internetowych, w których zwykle się zaopatruję zdecydowałem się na dobranie zgodnej wg katalogów części od X5 i serii 5. Owszem, część działa poprawnie jednak wymagała zeszlifowania kilku plastikowych wypustek ponieważ przeszkadzały one w zamontowaniu czujnika w otworze na niego przeznaczonym.

 

y4mbxnz7PBaf2ClpkpBzY_RIYLAamqOeicZ0uHSTPw90faZ1Li4MEqxC5zBg3NTxmvhWnb7KrbG1fqQ2xNGjKfbzCV8NjdvEVqFzUbiDjBkKWe9AO-DKCUuqamq3nixn3FX6LlsYM2wmf3MppWTZAfD9f4ty_raqzsTlvHsrjoz8HB53L5fPNQZF0HSqlEpshN_SXGBmJcxnEwjouSUTJ5TNQ?width=371&height=660&cropmode=none

 

Po lewej oryginał a po prawej zamiennik, różnica wydaje się duża jednak rozmiarem różnią się jedynie "kolce" natomiast sam moduł jest taki sam:

 

y4mvWTbvW7pTzMXkBjNE7LfcGzYqIQSsVIfzEx2bkE0K0coq1VWVjBtxi4duPliW8NWpS08T8pszp1m4JypvogVRkeqZRXrktlb5jdiXnfY3G6zTNl3oq4A1oeR90vTRSsP64MCJN51saXg-GFqpf5KRqUExBCAEmz36IxcfHp9Jlsm0lDzriynDYcqARxITwSCD8Mo8RiplDbQq5uvEUIrIg?width=1024&height=576&cropmode=none

 

Poza ta przygodą autko nie wykazywało w 2016r. żadnych niedomagań. Doczekało się natomiast w końcu wymiany gałki zmiany biegów - jednak na oryginał ze skóry (cena bolała :/ ) . Niestety gałka poddała się znacznie wcześniej niż jakikolwiek inny element wnętrza... Reszta raczej nie wydaje się przejmować przebiegiem i wiekiem ;) Ideałem byłaby wymiana na bardzo trwała drewnianą gałkę w kolorze czarnym jednak ceny takich gałek są zaporowe.

 

y4mURdodYLZhPVGTjHHSiVbtZV5YkvWarf-q39yYNLYnvH1Qwiup3apx6upG1RNg7Mhwyiq6nHgnMxMMmY50EmoQk4hYGhTmihw3laSJMVw5WUqKwsLFNxmwc35UaLEvsRXitW2BqLBmQ_DI1HJo6S5IuoPihKHSqbcuQcwvgVNuw62jbHWxSb30oFIk1S22MseXnOvtnLngPScyOw0e7hP6Q?width=1024&height=576&cropmode=none

 

y4mOlUs3Dj-tyqLWg0rxMPEYbQpNRKcBeLVaS50Rvtyxy8W8H1nIDPtuAgIMGaLWlpcUHICfrmBYZS8OAksMhHa7_e8qXvfRpBkCp8fZ2y3Fsf_Q2RofwK0bn6ZIkJ6cuZ-dXu9vnJ34HdPGicYYXOqsj-5x9gf4MytXaMXp3WfddPcs3MJs5HbGSqORh_moGsD-_CMOqNIrL3--VqvQmfA1Q?width=1024&height=576&cropmode=none

 

W sierpniu autko przeszło również testy wtryskiwaczy, na razie jest odziwo wszystko w normie. Ale biorąc pod uwagę przebieg trzeba mieć ten temat na uwadze - ciekaw jestem ile wytrzymają bo zdaje się, że nie były wymieniane albo przynajmniej ja nie mam takiej informacji w dokumentacji samochodu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.