Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dziś usunąłem fizycznie DPF z autka.Przyrastał mi olej choć wszystkie parametry były w normie to zawsze wyskakiwał "błąd niedopalenia"

Poniżej pełny manual. BMW X3 poliftowe.DPF umieszczony za katalizatorem jako osobna puszka.

http://images68.fotosik.pl/932/37268963d6428247.jpg

 

Zakupiłem od gościa z allegro downpipe do 520d. Pasuje choć powinien być dłuższy o ok. 1 cm. Uszczelki oryginał z IC i śruby nierdzewki.

http://images68.fotosik.pl/932/871ef2278cc579d4.jpg

http://images68.fotosik.pl/932/1e4d2b5f9146ebd4.jpg

Downpipe wykończony i wykonany super.Nierdzewka zrobiona i pospawana oraz wyszkiełkowana.

Poniżej gotowa na autku.

http://images68.fotosik.pl/932/5c98af7280f1388e.jpg

http://images70.fotosik.pl/931/7611a6c4dc708861.jpg

Na razie DPF wylądował w garażu. Nie robiłem programowego wyłączenia zobaczymy jakie błędy wyjdą przy jeździe.W planach sprzedaż go i zawirusowanie x-a do ok. 170KM.

Co do jazdy bez dpf-a napiszę za parę dni jak zrobie trochę kilosów.

Koszt całości- 350 zł.

szczyrk81 ZDW
Opublikowano
Przejechane 300km. Trochę głośniejszy niż z dpf-em, końcówka z tyłu już czarna, nie dymi, ma większy dół mocy i jest żwawszy.Po skasowaniu średniej spalania teraz spalanie mam 6,4l/100km więc jest ok 1 litra mniej.Błędów na razie żadnych i olej nie przyrasta.
szczyrk81 ZDW
Opublikowano
Myślę że nie masz racji bo wtedy wszystkim posiadającym dpf powinien olej wzrastać a tak nie jest.Olej wzrasta tylko wtedy kiedy nie może wypalić dpfa do końca i czujnik wskazujący zapchanie go uruchamia często procedure dopalania. Wtedy olej napędowy dostaje sie do oleju silnikowego. Tu czujnik nigdy nie wskaże zapchania filtra bo go najzwyczajniej nie ma.Osoby które tu na forum usunęły dpf-a takiego jak ja i nie zmieniły nic w sterowniku silnika nie zauważyły żeby przyrastał im olej a niektórzy z nich jeżdżą już tak od przynajmniej roku- korespondowałem z nimi jakiś czas i nie podjąłem decyzji pochopnie. Więc albo jesteś jednym z gości którzy maja biznes z zmian w sterowniku albo się nie znasz bo zakres twojej wypowiedzi na to wskazuje.
szczyrk81 ZDW
Opublikowano

Yhym, czyli jeżdzę bez fizycznego dpf od półtorej roku i nie zauważyłem zmian w stanie oleju oraz jego składzie (zapach/lepkość), a z tym białe kłęby dymu podczas prób dopalania...

PS.

nie usuwam dpf ze sterownika ponieważ się na tym nie znam.

pozdrawiam :D

 

Dopala nawet wtedy gdy czujniki wskazują ciśnienie układu wydechowego w normie, ponieważ mają w sterowniku zapisane parametry przy iluś tam km załączanie dpf. Niedopalenie skutkuje dostawaniu się ON do oleju silnikowego, przez co właściwości smarne zmiejszają się, turbo ma kiepskie smarowanie, zaczyna się degradacja silnika. Oczywiście dostawanie się ON do oleju nie przebiega w jednym wpadku- gdy masz silnik wyremontowany lub z małym przebiegiem, wtedy wszelkie uszczelnienia na to nie pozwalają.

Opublikowano
Głupoty piszesz. Przyrost oleju występuje tylko jak system nie może dopalić dpf-a to bardzo często załącza procedurę wypalania bo czujnik pokazał mu że jest zapchany. Z twojej wypowiedzi wynikałoby że osoby mające duże przebiegi w swoich buniach zawsze będą miały kłopot z przyrostem oleju z powodu dpf. Może ty masz wyjebany silnik po prostu. Sprawdź czy ci woda nie dostaje sie do oleju bo to może powodowac te kłęby dymu.Ja wymieniłem olej zaraz po usunięciu dpf.Zrobiłem ok 500 km i olej jest moim zdaniem mniej czarny niż było to wcześniej.Przyrostu jego tez nie ma ale może to za mały czas.Dymić tez nie dymi specjalnie za żona jechałem i kazałem jej depnąc w gaz.Będe dawał znać sukcesywnie co i jak.
szczyrk81 ZDW
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja będę jutro robił to samo ale z ecu także wywalam, z tą różnicą, ze chcę rozciąć puszkę wywalić zawartość i wspawać rurkę.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Wcześniej ale jak zlecisz wycięcie to powiedzą ci że kat też był rozwalony więc wycieli :)
Opublikowano
Wcześniej ale jak zlecisz wycięcie to powiedzą ci że kat też był rozwalony więc wycieli :)

 

nic nie zlecam, tylko ja mam prawo dotykać się do mojego auta, dopiero jak sprzedam to niech grzebie kto chce. Taka filozofia życiowa. Także kat zostanie a pucha dpf będzie tak rozcięta i zespawana, że śladu nie będzie po pomalowaniu całości. Byłem dzisiaj w intercars i chciałem kupić nowe uszczelki oraz śruby niestety nie mają. Gdzie to można nabyć poza aso?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odkopałem temat bo mam takie oto dylematy...

Auto sprawuje się super, nie mam z nim żadnych kłopotów.

Auto jest z maja 2004 roku, a w 2007 domontowano w nim DPF w autoryzowanym serwisie BMW. Sądzę, że poza samym fizycznym dołożeniem DPF-a prawdopodobnie silnik dostał nowy soft.... No właśnie, dostał czy nie dostał? Bo jeżeli nie dostał, to z chęcią bym ten DPF własnoręcznie wywalił i spokój. Ale jak mam jeszcze cudować z softem z silnika to zostawię to tak jak jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.