Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzień dobry! Pytanie do posiadaczy BMW z silnikiem 28i, na jakim paliwie jeździcie - 95 czy 98? Czy polecacie może paliwo konkretnego producenta? Pozdrawiam
Opublikowano

Niestety w "Polszy" ciężko dostosować się do zaleceń producenta i trzeba lać paliwo z większą ilością oktanów.(moje osobiste zdanie) Niedawno miałem tego dowód zalewając na stacji benzynę Pb95 (tej samej firmy tylko inna lokalizacja). Od razu było słychać klepanie silnika w środku auta a na zewnątrz to po prostu słuchać się nie dało. Poczytałem trochę o spalaniu stukowym (czy coś w tym stylu) , wyjeździłem zbiornik i zatankowałem benzynę Pb100 silnik ucichł i teraz pracuje normalnie tak jak pracują beznadziejnie nasze benzyny.

Myślę że opcją będzie 98 bo 95 na pewno nie będzie mieć tyle oktanów ile potrzeba.

 

Ps. Chyba że się mylę co do zaleceń lania paliwa Pb95 to proszę o sprostowanie

Opublikowano (edytowane)
Pb98 od Pb95 różni się tym, że 98 to jest inaczej Pb95 uszlachetnione. Liczba oktanowa 96/97. Nie jednokrotnie można zauważyć fakt, że auto na 95 jest żwawsze. Na 98 silnik pracuje miękko ze względu właśnie, na spalanie stukowe. Na pewno zalecane jest lanie 98 na dobrych stacjach plus co jakiś czas uszlachetniacz do baku. Edytowane przez marcin5001
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może coś ja dodam w ostatnim razem zatankowalem 100oct na shell. Auto mimo lepszej jakości paliwa na dystrybutorze nic nie miało z jakością. Czułem ze jest gorzej niż 95, rury wydechowe okopcone jak lokomotywa a dbam o auto wiec wiem co pisze. Po zakończeniu baku zatankowalem jeszcze raz 100oct na sprawdzonej stacji shell i odrazu widziałem ze jedziilem na syfie. Panowie stacja stacji nie równa. Czy tą co kujesz 98 z skąd wiesz ze wlewamy 95? Tylko widzimy po cenie a tak ciężko jest ocenić. Druga sprawa to nasze silniki coraz mniejsze z większą mocą większe doładowania i większa precyzja elementów. Jakość paliwa ma bardzo duże znaczenie wiec ja leje 98 mimo że może to być ninaczej co 3 tankowanie 100oct. Na sprawdzonej stacji. Warto wlewać 98 nie do pustego baku tylko mieć jakieś 30% starego paliwa...
Opublikowano

mielismy taki sam temat na niemieckim forum-

w instrukcji i na wlewie jest napisane 95

ale na stronie Bmw drobnym drukiem ze osiagi i spalanie firma gwarantuje na benzynie 98

telefon do centrali Bmw tylko to potwierdzil- wszystkie benzynowe Bmw testowane sa na benzynie 98

Opublikowano

osobiście leję od lat tylko 98, akurat 3dni temu z ciekawości zatankowałem pierwszy raz od pewnie z 5-6 lat Pb95 i różnicy nie widzę, zobaczę jak spalanie w podobnych warunkach w porównaniu do 98.

Dlaczego leję 98 - bo jak już zostało wspomniane niekoniecznie 98 czy 95 to w Polsce liczba oktanowa, w starszych autach zauważyłem że przy 98 silnik cichnie czyli mniej spalania stukowego a to co najważniejsze zwłaszcza przy nowszych silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa te paliwa zawierają środki czyszczące dla wtrysków, które przedłużają ich życie (przynajmniej w teorii). Czytałem trochę naten temat i niektórzy radzą tankować paliwo 98 tylko co np. 5 czy 10 tankowań coby oczyścić wtryski i wystarczy. W coś trzeba wierzyć ...

Dajcie znać dlaczego 98 lub 95 w Waszym przypadku. Jak na razie jedno niezaprzeczalne za to cena o ok. 25gr/l mniejsza vs 95 (ORLEN).

 

Tak w ogóle to czy czujecie różnicę pomiędzy markowymi stacjami BP, ORLEN, SHELL czy Statoil ? Z tego co wiem tylko ten ostatni sprowadza paliwa ... reszta to polskie paliwa + swoje dodatki... Co wiecie na ten temat? Ja osobiście leję paliwo tylko na dużych stacjach ORLENU gdzie paliwo schodzi ... i tak w moim mniemaniu likwiduję ryzyko brudnego paliwa. Dlaczego ORLEN, bo polski i tyle w temacie. Nigdy nie czułem różnicy vs np. SHELL.

Opublikowano
WujekWaldus robil testy na e92 335i i na 95 osiagi do 200km/h byly okolo 2 sek gorsze...

to około 100-200 metrow

dla mnie wystarczy.

 

jaka była metodologia tych testów? to przeczy rozsądkowi - benzyna 95 jest bardziej kaloryczna niż 98. dopóki nie występuje spalanie stukowe (a nie występuje, BMW dopuszcza tankowanie nawet benzyny 91 - w USA ludzie tankują benzyne o liczbie oktanowej 86 co odpowiada mniej więcej 91-93 wg. europejskiej metodologii podawania liczby oktanowej). większe znaczenie ma jakość tego paliwa i rodzaj stosowanych dodatków niż liczba oktanowa.

Opublikowano

tak dokonca to nie bylo :)

 

mając 335i tankowałem od zawsze 98, raz zatankowałem 100 z 'szela' gdzieś pod jelenia góra i miałem błędy - redukcję mocy przy ostrzejszej jeździe - nigdy nie lałem już 100, zawsze 98 verve.

 

Właściwie to nigdy w żadnym aucie 95 nie tankowałem :)

Robilem też porównanie na mojej M3, jak miałem pierwszy stage mojego kompresora (sk1)

lałem zawsze 98 i osiągi oscylowały wtedy w okolicy 8-9s 100-200 oraz 16-17s 100-250km/h

 

Pewnego dnia sprobowalem zalac pelny bak szela 100, vpower racing ze stancji przy al. krakowskiej, wlalem pelny bak, zaplacilem jak za zboze, przejezdzilem 100 czy 200km i zrobilem pomiary.

 

100-200: 9-10s

100-250: 22s

 

od tamtej pory nigdy nie tankuje juz w ogole setek :)

 

Tym bardziej ze moja mapa jest dedykowana po paliwo 98.

Opublikowano

Tu jest to całkiem fajnie wyjaśnione:

 

http://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika

 

Ja od nowości leje 95 tylko na shell/BP/Statoil i pod takie paliwo mi się silnik zaadoptował. Ostatnio mierzyłem 0-100 i jest 4.6s czyli o 0,1 lepiej niż podaje producent.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Do f30 328ix lałem 98 na sprawdzonej stacji lotosu. Wczoraj zatankowalem 95 vpower na shell i powiem szczerze że jestem pozytywnie zaskoczony. Auto zdecydowanie żwawiej jeździ, powiedziałbym że lepiej bardziej elastycznie niż na 98 z lotosu. Teraz na pewno będę drazyc ten temat i zmieniam stacje na shell i trochę poekperymentuje z ich paliwami.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jak czytam niektórych wypowiedzi to mam niezły ubaw. 98 to jak 95 ? Dziwne ze za nie trzymanie oktanowosci możesz dostać kare będąc właścicielem stacji.

98 jest przeznaczona do wysilonych silnikow. Jedyny plus to minimalie cichszy silnik i okolo 2-4% mniejsze spalanie.. Cena za to jakies 8% większa. Całkowicie bez sensu!

Mam ubaw jak czytam ze ktos zatankował do silnika 2.0l 98oktan i nagle ma rakiete hehehe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.