Skocz do zawartości

e39 525i Podskakiwanie tyłu w pewnym zakresie obr.- pomocy


dario704

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może miał podobne problemy albo może mi zasugerować gdzie szukać i co sprawdzić?

 

Otóż gdy jadę powoli i równo a obroty przechodzą w okolicach od 1500 do 1800 to czuje podskakiwanie tyłu auta jakbym miał ogromne guzy na oponach. Gdy obroty przekroczą te wartości przestaje to być odczuwalne. Nie ma raczej znaczenia na jakim biegu jadę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał zużycie podpory wału ew. tak jak kolega pisze sprawdź poduszki przy silniku i skrzyni oraz połączenia śrubowe tej łapy co jest przykręcona do podwozia na 6 śrub, na której opierają się poduszki od skzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Jak masz jakiś kanał albo najazd to możesz spróbować sam ocenić. Odkręć dwa mocowania wydechu ( przy skrzyni i dalej w stronę tyłu ), element z wieszakiem wydechu ( jest na 4 śrubach ) i zdejmij wydech od tyłu z wszystkich wieszaków - będziesz miał więcej miejsca i łatwiejszy dostęp do sprawdzenia. Odkręcania układu od kolektorów nie polecam bo jeśli masz go jeszcze na szpilkach tak jak z fabryki wyjechał to na 99 % urwiesz przynajmniej jedną z 4 śrub i dodatkowa masa roboty. Przesuń cały układ delikatnie na jedną stronę, podeprzyj go by nie wisiał luźno przymocowany tylko do kolektorów i zdejmij osłonę termiczną ( tę większą ). Jeśli uszkodzisz plastikowe mocowania do tych śrubek / wkrętów, wciskane w karoserię, będziesz musiał je wymienić. Jakby co pasują np. z przedniego pasa tam gdzie mocuje się ślizgi do lamp. Możesz też zdjąć drugą mniejszą osłonę ( mocowana na dwóch śrubkach ), ale demontaż pierwszej wystarczy. Sama podpora jest mocowana na dwóch śrubach a sprawdzić ją możesz choćby tak https://www.youtube.com/watch?v=PXfM_-4pFSQ. Ewentualnie jeszcze luz na wieloklinie wału https://www.youtube.com/watch?v=vlgmtI--bz8. Mocowanie między skrzynią a wałem bym odrzucił skoro mówisz, że chodzi o tył, ale nie zaszkodzi sprawdzić jak już byś był pod spodem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po bliższym przyjrzeniu się tej całej sytuacji to coraz bardziej jestem przekonany że to nie podskakiwanie tyłu a bardziej lekkie przerywanie silnika, gdy rozpędza się z niskich obrotów i przechodzi przez wspomniany wcześniej zakres obrotów ... :duh:

 

Na komputerze nie odnotowano żadnego wypadania zapłonów a jadyne co było to:

190 Lambda probe heating downstream sensor 1 - Cat-sensor heater defective - to chyba tylko grzałka sondy padła..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.