Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Po ostatniej ostrej jeździ, po niemieckich drogach, auto zaczęło się lekko dławić, powyżej 4 tyś obrotów, wracając do polski były już problemy przy 3 tyś obrotów, ogółem bardzo słaby w zakresie dolnych i górnych obrotów.

Byłem przekonany że to wina filtrów, które od razu wymieniłem, ale niestety nie przyniosło skutków pozytywnych.

 

Samochód jest monotonny, bez życia, ma słaby dół i górę, wrażenie takie jakby nie pompowały turbiny, przyśpiesza nierównomiernie...stając na chwilę w poszczególnych zakresach obrotów...

 

Po podłączeniu do INPY wyskakuje błąd 41AA, nie mam pojęcia co to może być...

 

Po skasowaniu błędów jest wszystko ok, do momentu kiedy na postoju przegazuje do 3 tyś obrotów, błąd dalej występuje...

 

Jakieś rady, od czego zacząć ??

 

Czujnik ciśnienia doładowania podmieniony w kolektorze, niestety to nie to...

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

DPF wyłączony... i wycięty...proszę o jakieś rady...nie wiem gdzie mam szukać... dodam że DPF jest wycięty, widziałem na własne oczy pustą przestrzeń przy kablach wchodzących do wydechu...

zastanawia mnie jedna rzecz...rurki, czyli końcówki wydechu są ładne, czyste jak łza, żadnego kopcenia...od roku..

Opublikowano
Tak jak pisałem wymień konwertery ciśnienia przy turbinach i elektrozawór. Oczywiście przy tym sprawdź lub wymień wszystkie przewody sterujące podciśnieniowo one są częstą przyczyną problemów z doładowaniem.
Opublikowano
Tak jak pisałem wymień konwertery ciśnienia przy turbinach i elektrozawór. Oczywiście przy tym sprawdź lub wymień wszystkie przewody sterujące podciśnieniowo one są częstą przyczyną problemów z doładowaniem.

 

kolego możesz trochę jaśniej...konwertery ciśnienia dwa zaworki pod kabiną ? sterujące turbinami ?

 

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/901/zeYTa3.jpg

 

elektrozawór jaki ?

 

Dodam jeszcze...że miałem podłączony Vacunometr do mierzenia podciśnienia...miałem go założone na przewód od dolnej turbiny...niestety podczas przyśpieszania zegar stał cały czas w miejscu...

 

Mam pytanko...czy na włączonym silniku, jak ściągnę wężyk z czarnej puszki podciśnienia...górna Turbina odpuszcza...tz. cięgiełko gruszki opada..jak podłącze zasysa...dolnej turbina bez żadnej reakcji, czy tak ma być ? (gruszka sprawdzona chodzi)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zastanawia mnie jedna rzecz...rurki, czyli końcówki wydechu są ładne, czyste jak łza, żadnego kopcenia...od roku..

To na 100% masz dpf,po wycięciu po paru dniach jazdy rury są czarne i mocno okopcone,podłącz pod kompa i będzie wiadomo.Ja stawiam na dpf.

Opublikowano
Nie wiem co mam jaśniej napisać. Turbiny są sterowane dwoma różnymi konwerterami ciśnienia. Nazywane one są też zaworami turbiny. Ten od dolnej większej turbiny to bardzo popularny konwerter, występuje też w starszych modelach diesla w BMW, ten sterujący małą turbiną to podobny ale droższy i ma inny symbol. Masz do tego trzeci elektrozawór otwierający bypass. Wszystkie trzy są zamontowane na jednej blaszce u góry silnika w tylnej części, po wężykach do nich trafisz. Co do tego, że po zapaleniu od zaraz zaczyna Ci się otwierać przepustnica małej turbiny to z pewnością tak nie powinno być, generalnie na wolnych obrotach wszystkie przepustnice muszą być zamknięte i nie ruchome, tak jest u mnie. Dopiero wraz ze wzrostem obrotów, ale pod obciążeniem po przekroczeniu około 1500 obrotów powinna zacząć się sterować przepustnica małej turbiny następnie zawór bypassu a następnie przepustnica dużej turbiny.
Opublikowano
Podmienilem na szybko zaworek z e46, na dużą turbine...niestety jeszcze bez pozytywow, zadnej reakcji...podcisnienie nie ciagnie Turbiny, dpf wycięty i wylaczony...co prawda wydechy z tylu jasne..., jeszcze musze sprawdzić czy czasami nie ma zadnego uniwersalnego dolozonego dpfa gdzies nizej...
Opublikowano

Najszybciej zużywa się konwerter ciśnienia ten który steruje małą turbiną, on działa już powyżej 1500 obr/min aż do 4200 obr/min (dla silnika 272 kM) czyli praktycznie zawsze podczas normalnej jak i nawet szybkiej jazdy. Jego nie podbierzesz od innego diesla BMW chyba że od tego samego typu, ma on numer 77930032 i kosztuje nowy minimum 300 zł - tańszego nie spotkałem. Ten który podmieniłeś pracuje sporadycznie bo tylko powyżej 4200 obr/min do odcięcia więc nie ma co dziwić się, że był sprawny.

Ja podczas długiego wekendu wymieniam u kolegi cały komplet - też jestem ciekaw rezultatów. Szkoda, że wycinałeś DPF jego można przecież czyszcić - nie jestem zwolennikiem przeróbek tych aut to tak bardzo przypomina mi wschodnie podejście do pewnych spraw.

Opublikowano

Czy jestescie w 100% pewni, w 1000% ze podczas odpalania auta, i gdy chodzi na wolnych, mala turbina stoi w miejscu ?

Gruszka jej nie zaciąga ? Moze właśnie u mnie tkwi błąd, w zaworku od malej turbiny, ja gdy odpalam samochod zaworek od razu zaciaga mala turbine i jest ona caly czas zaciągnięta...?

Opublikowano
Na 100 procent to nie jestem pewien ale ja nie pisze że do 1500 obr małe turbo stoi. Odwrotnie pracuje na 100% a powyżej jest stopniowo rozłączane przez bypass. Ten siłownik jeśli jest w takim stanie jak przy zgaszonym silniku powinien mieć zamknięty bypass czyli małe turbo pracuje na 100%. Wraz ze wzrostem obrotów powinie zacząć otwierać się bypass ale to tylko pod obciążeniem silnika. Mogę mylić się co do położenia bypasu w zgaszonym silniku bo może jest dokładnie odwrotnie ale to raczej mało prawdopodobne. Możesz mieć uszkodzowy konwerter ciśnienia tak że przekazuje podciśnienie nawet jeśli jest zamknięty i wtedy będzie otwierał bypass zaraz po odpaleniu. W moim bmw nic nie otwiera się po zapaleniu silnika a d9ł jest mocny więc raczej mam rację.
Opublikowano
My z znajomym zamontujemy wszystkie konwertery i elektrozawór nowe. Zrobimy to jak tylko przyjdą one do nas a powinno to być dziś. W całym tym układzie jest jeszcze jeden element sterujący doładowaniem a mianowicie przepustnica przed zaworem EGR. Ona w naszym przypadku jest w pozycji otwartej po zgaszeniu silnika a zamyka się po jego uruchomieniu. Ona też ma wpływ na doładowanie silnika i musi być sprawna. Obejrzyj ją proszę. Co do zegara mierzącego podciśnienie to da ci on odpowiedź jak sterują się obecnie turbiny ale aby uzyskać odpowiedź co jest źle musisz dokładnie poznać jak to pracuje. Bez tego nic nie osiągniesz. Ja sam dopiero poznaję ten układ i mam jeszcze wiele zagadek choć wydaje mi się że rozumiem sens tego układu
Opublikowano

Kolego możesz zerknąć jak wygląda to u Ciebie ?? czy tak fabrycznie powinno być, przy starcie ciągnie już gruszkę małej turbiny ?

 

FILM:

 

Opublikowano
Na 100% u nas nic nie zaczyna sterować po odpaleniu silnika. Nasz silnik u dołu ciągnie prawidłowo ale u góry ginie mu moc powyżej 3500 obr./min. Tak nasz jak i twój silnik ma uszkodzone ładowanie ale ja osoiście jestem przekonany że u ciebie jest nieprawidłowy fakt przesterowywania siłownika bypasu spalin po odpaleniu silnika. To powinno zacząć pracować powyżej 1500 obr./min. i to pod obciążeniem. Poczekaj do wieczora. Nasze zawory już przyszły i jako pierwszy założymy ten od sterowania małą turbiną i dam ci znać czy są zmiany. Moim zdaniem twój konwerter ciśnienia jest jakby dziurawy i nie zamyka się i dlatego otwiera się po odpaleniu silnika. Popatrz na ten drugi konwerter on na 100% jest zamknięty po starcie silnika, taki sam konwerter mam w mojej BMW. Czemu mieli by zrobić jeden inny i drugi inny? Te konwertery albo urywają się w środku i wtedy jest jak u ciebie albo zacierają się i wtedy stoją. Zatykają się też ich filterki odpowietrzające i wtedy działają nie w tym momencie co powinny.
Opublikowano

jakbyś miał chwilę i masz 535d, może zobacz, nic nie trzeba odkręcać..odpal swojego i zobacz czy zaciągnie gruszkę...

jak będziesz miał zaworki, informuj mnie na bieżąco...

 

Co do bypassa...miałem trzy dni temu podłączony zegar ciśnienia...na ulicy start...pełen gaz..podciśnienie stało dopiero w granicy 3200-3500 obr/min ciśnienie idzie w zegar i skala się zamyka... czyli zaworek bypassa daje oznaki życia...

Opublikowano

zaworek sterujący mała turbiną kupiony, niestety nie pomogło...

 

Gruszka małej turbiny...jest zawsze zaciągana, już przy rozruchu...porównywałem dzisiaj z inna 535d, czyli filmik powyżej jest, prawidłowy...

Opublikowano
Koledzy, kiedyś nasz forumowy kolega ROGER-NYSA opisywał dokładnie działanie układu doładowania w 535. Zerknijcie na jego posty, bo rozrysowanie jest to całkiem przyzwoicie i może rozjaśnić działanie turbin i braki mocy, z którymi macie problem. pzdr.
Opublikowano

Tak można szukać i szukać, może wiecie kogo można Polecić z Pomorskiego...który BWM zna na wylot, przypuszczam ze kwestia INPY, DISA test turbin, ciśnienia doładowania i będzie wszystko wiadomo...

 

Dochodzę do momentu przepływomierza...może przepływomierz jest temu winny...ogółem problem nasilał się stopniowo...delikatnie...po czym stanowczo i tak zostało, oddam w dobre ręce.. :D

Opublikowano
Witam ponownie, my też wymieniliśmy komplet zaworów i dalej bez zmian. Nie wiem czemu ale nie mogę wejść w sterownik silnika moim interfejsem i INPĄ więc nie mogę zdiagnozować co trzyma sterowanie tymi turbinami. Dzięki za info odnośnie siłownika małej turbiny czyli jednak po zapaleniu silnika ma się on przesterowywać, niestety u nas tak nie jest i to też jest efektem braku prawidłowego sterowania. Po niedzieli kolega wybiera się do Gośliny - tam jest fachman jakiego mu poleciłem i mam nadzieję że on to rozgryzie.
Opublikowano

Inpą nie da się wykonać poprawnej diagnostyki 535d jedynie ista lub dis.

 

Najpierw ustalenie czy wacum daje odpowiednie podciśnienie. Potem wymuszenie pracy zaworów i obserwacja zakresu pracy.

Najlepiej jednak logować podczas jazdy i obserwować ciśnienie w kolektorze , za turbiną , i masę mierzona na przepływce.

Pozdrawiam i powodzenia Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Miałem kiedyś DISa ale go usunąłem bo można nim głębo ingerować w sterowniki i mocno namieszać. Do obecnej chwili Inpa i NCSEkspert mi wystarczały. Jeśli możesz kolego mi powiedzieć czy INPA w tym silniku nie daje wglądu w parametry przepływki i ciśnienie doładowania? Nie wiem tego bo nie połączyłem się moim interfejsem mimo że parę lat kosztował ładne pieniądze i jest to interfejs ADS. DO E34 oraz E39 był niezawodny a tu kicha. Mam nawet podejrzenia że może coś być z samym sterownikiem nie tak. Co vacu pompy to po podłączenie na krótko siłownika bypasu małej turbiny to przesterował się ale już przepustnica omijająca małe turbo po stronie czystej nie bardzo chciała reagować. Mam wrażenie jakby była zastała tym autem jeździł faktycznie niedzielny kierowca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.