Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam forumowiczow :)

 

Za okolo 3 tygodnie stane sie posiadaczem kolejnego juz mojego BMW, nie moge sie doczekac wiec zakladam juz temat :)

 

Mojego starego Compakta oddalem starszej siostrze, a E34 po prostu sprzedalem...

 

 

Moj nowy compact kosztuje tylko 250€, niestety wlasciciej zgubil "brief" czyli papiery od auta, i dlatego musze czekac, az wyrobia nowe, ale do samochodu mam stary dowod, i wszystkie mozliwe papierki, lacznie z Serviceheft, instrukcja..

 

 

Daten für die Fahrgestellnummer: WBACG11000KJ05765

Modellbezeichnung 316i

Ausführung Europa

Typschlüssel CG11

E-Code E36 (5)

Karosserie Compact

Lenkung links

Türen 3

Motor M43 - 1,60l (75kW)

Antrieb Heckantrieb

Getriebe manuell

Außenfarbe Titansilber Metallic (354)

Innenraum Stoff Struktur/anthrazit (F1AT)

Produktionsdatum 22.06.1998

Werk München

 

 

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S243A Airbag Beifahrer Poduszka dla Pasazera

S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sportowa kierownica w skorze

S260A Seitenairbag für Fahrer/Beifahrer Boczne poduszki powietrzne

S297A BMW LM Rad Streamline BMW LA forged wheel/multi-spoke

S305A Fernbedienung für Zentralverriegelung Centralny zamek z Pilotem

S315A Heckscheibenwischer Wycieraczka tylnej szyby

S410A Fensterheber elektrisch vorne Elektryczne szyby

S423A Fussmatten Velours welurowe dywaniki

S428A Warndreieck und Verbandstasche Trojkat ostrzegawczy i apteczka

S431A Innenspiegel automatisch abblendend Automatycznie przyciemniane lusterko

S441A Raucherpaket Wersja dla palacych

S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Podgrzewane fotele

S498A Kopfstützen im Fond mechanisch Zaglowki z tylu

S508A Park Distance Control (PDC)

S510A Leuchtweitenregulierung Regulacja zasiegu swiatel

S520A Nebelscheinwerfer Swiatla przeciwmgielne

S530A Klimaanlage

S550A Bordcomputer On-board computer

S570A Stärkere Stromversorgung silniejsze zasilanie

S668A Radio BMW Reverse RDS

S717A Edition Comfort Comfort Edition

S785A Blinkleuchten weiss Biale kierunkowskazy

L801A Länderausführung Deutschland

S863A Händlerverzeichnis Europa

S879A Bordliteratur deutsch

P971A Exklusiv-Paket Exclusive package

 

 

Nie wiem czemu nie pisze ale samochod ma tez ASC :)

 

 

 

Do zrobienia bedzie na pewno duzo rzeczy..

 

- Swieci kontrolka ABS i ASC, bede musial zdiagnozowac i zobaczyc co trzeba wymienic

- Prawy blotnik przerdzewialy

- zawieszenie na pewno bede wymieniac, poniewaz to nie wyglada juz za dobrze.

- bede musial ogarnac wiazke od radia, bo ktos po prostu ucial kostke i zacisnal wsuwki na kablach, a kilka innych jest po prostu uciete i nie zaizolowane..

- ogniska rdzy trzeba bedzie usunac, plus wgniecenie na klapie, na prawym slupku z tylu kolo okna, i lewe nadkole z tylu,

- Silnik jest lekko nieszczelny pomiedzy glowica a blokiem silnika, zobacze co z tym zrobie, Samochod prawdopodobnie nie bedzie jezdzic za dlugo z tym silnikiem

- dyferek jest lekko spocony, wiec prawdopodobnie wymienie olej, postaram sie uszczelnic,

 

Jezeli chodzi o wady samochodu to chyba tyle, jezdzilem nim i prowadzil sie swietnie, trzymal 90°, nic sie nie tluklo, wszystko poza ABS i ASC dziala.

 

 

mam duzo planow odnosnie tego samochodu :

 

- Czarna podsufitka + cala reszta i podlokietnik

- musze kupic jakies Felgi najlepiej 17" ale tu nie jestem jeszcze pewny ( moze wy mi pomozecie, doradzicie)

- Samochod jest aktualnie obnizony, ale na pewno dostanie nowe zawieszenie + rozporke i oczywiscie ustawienie geometrii

- Kompletny serwis, lacznie z olejem w skrzyni i dyfrze, swiecami, filtrami.

- doprowadzenie karoserii do stanu idealnego ( prawdopodobnie bedzie malowany)

- wszystkie mozliwe sparciale gumy, przewody wezyki beda wymienione,

- Metalowa oslona silnika, jedyne co na razie znalazlem to Blacha 2mm, za 200€ no ale jezeli nic innego nie znajde, to kupie to.

- dolozenie M-Pakietu i sportsitzow.

 

Na razie to chyba tyle. jak sie cos zacznie dziac, to bede na pewno pisac. a na razie kilka fotek ktore zrobilem podczas jazdy probnej

 

WNNi_z2VJLNsmx1BWM8VUD97i4tLV5CJXpIXeUHnU7M=w1152-h539-no

 

MDchL7G-tUyKLa5Z4iO_ff3n7fSU0Er_Hyzm0_Xcd1w=w706-h532-no

 

kmdju1V_3iFYM6cb2Evqp8AiewL4_kgVDyxANAfO0Rw=w450-h799-no

Edytowane przez andikoksik
Opublikowano

A tak znalazlem swoje marzenie wsrod koniczyn i traw :)

 

X1HVTdkafUHIAl6NOk_bTYYERPTzY0cpbe1jRVyPygQ=w1066-h799-no

 

RVGoX8g5lSP30PbiDB24qebD8ugDCJEgQK_83F6vrY0=w1262-h799-no

 

Bup7eWMV_qVLh0r-9TnVi43rtB1IlDgXloIxHHnD_hs=w1066-h799-no

 

40QBC8Tq30_7COccR1CGJ3PB5eQhS7tqO84VtN9ClQI=w1066-h799-no

 

Sorki ze te fotki takie poprzerabiane, ale robilem telefonem dziewczyny, i przez przypadek zrobilem jakas aplikacja :? PowerCam jak widac...

 

 

A tu taka fajna ciekawostka, stoi na parkingu tam gdzie moja Bunia... Robi wrazenie musze powiedziec

 

oBrR45CfBbAzywRAF0ZRlpNHrVcm2q20_Lefqj79-5w=w1066-h799-no

Opublikowano

Gratuluje wyboru, moja jest prawie taka sama :)

Tarcze z tyłu są w oryginale przy tym silniku jak masz ASC. W tym roczniku auto powinno tez mieć 4 poduchy. Jakie masz radyjko? Jak chcesz to mam org kostkę 17 pin

Opublikowano

Radia niestety nie ma, a kostka od radia jest ucieta... :evil: Ale to juz u gory pisalem :?

 

ASC i 4 poduszki sa :)

 

A jezeli chodzi o kostke, to wlasnie chcialem szukac, bo druciarstwa nienawidze! A radio to za pewne kupie jakies Pionieera, bo mialem w poprzedniej i dobrze sie komponowalo z zegarami i wg. a jezeli chodzi o orginalne, to mi to nie bardzo podchodzi, bo jednak lubie dobra muzyke w aucie, wiec i audio z przodu bedzie na pewno z wyzszej polki.

 

 

Ile bys chcial za ta kostke? moglbys mi wyslac do niemiec ? zaplace ci przelewem.

Opublikowano
Jak chcesz pioneera to montowalbym odrazy kostkę ISO. Ja mam radio ori i bardzo mi pasuje ale nie jestem audiofilem. Kostkę Ci wyśle w cenie przesyłki. Napisze więcej z kompa bo z telefonu słabo się pisze
Opublikowano

w sumie masz racje, kostke ISO moge wlutowac, bo ori kaseciaka na pewno nie bede wkladac :) w poprzednim compackie to musialem kable upychac, bo adapter z bmw na iso duzo miejsca potrzebowal, plus adapter od radia... a jak wlutuje od razu iso, to nie bedzie tego problemu... bede tylko potrzebowac schematu kabli, bo inaczej bedzie ciezko :?

 

Nie mam ochoty isc za kazdym kabelkiem.. ale mysle ze i z tym sobie jakos poradze :)

Opublikowano

jeżeli chcesz mogę Ci podesłać foty jak u siebie zrobiłem - nie potrzebował byś żadnego schematu :)

Wszystko działa jak powinno. Radio pod kluczył, przody, tyły boki :)

Też się trochę naszukałem :roll: więcej grzebania w necie niż samej robocizny :P

Opublikowano

mam nadzieję, że coś z tego skorzystasz :) gdyby coś było nie jasne, służę pomocą

http://s1.tufotki.pl/2015/06/02/HBQP6-bwGcQE.jpg?v=2 http://s1.tufotki.pl/2015/06/02/HBQP6-BybJ5G.jpg?v=2

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Dziaj zrobilem pare fotek dobrym aparatem :)

 

ptdf1Ht-1z9Cw1LW_kxGOWNYwptUmXHBG0JowUE5imA=w1133-h755-no

 

JMegorb_aL4d9B-_TEdaUMVXQEPR2U1gD21h9sNjooM=w1133-h755-no

 

 

Tyleczek

RT37z5I16CTM89rPTI-ZI23_--o6C6dfF3d863HzHxo=w1133-h755-no

 

 

Troszke rdzy :)

2s86sW77skrDMpHf95VJVq10_41hu-Yz82MDxfK6klg=w1133-h755-no

 

 

Dziura :)

JLrbERogRYj9kEDFonv9rb4nbtmT5SPZLlvBQz8mT2Q=w1133-h755-no

 

 

Wgniecenie

G8N0IPGhSLUESbdqVWS4njlOx-fjOZ-HTFOcwt9hfWE=w1133-h755-no

 

 

Wgniecenie i zniszczony lakier

sCCbIqP_uUe4kDaKHHb0QNie-dOHo8H5EXnc67kJPcU=w1133-h755-no

 

 

Sportowy wydech i slabo wyciety zderzak...

tT4bigg-7wAAObf_DQQKPP_qkJ3Cg_LtxpyYG1SSUyA=w1133-h755-no

 

 

 

Wiem ze fotki prawie takie same jak ostatnio, no ale jakosc o niebo lepsza :)

 

Wie ktos czy ten lakier sie do czegos jeszcze nadaje z takimi rysami ?

 

Jeszcze tydzien i bede mogl zarejestrowac auto :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Edytowane przez andikoksik
Opublikowano

własnie też patrze na to auto i chyba ci dopłacają że to bierzesz. Nie dość że po jakimś młodym gniewnym to jeszcze podwozie wygląda na pewno sporo gorzej.

Jest sens ściagać auto takie jak u nas w polsce ceny takich to max 2tys ?

szukam
Opublikowano

a może chłopak jest pasjonatem i chce dać temu auto drugie życie?

Bynajmniej ja to w ten sposób widzę i czekam z niecierpliwością na renowację :D

Opublikowano
a może chłopak jest pasjonatem i chce dać temu auto drugie życie?

 

Dokladnie tak :wink: a poza tym, to mi sie ostatnio nudzi, wiec w koncu bedzie co robic wieczorami czy w sobote :) bo po pracy to do domu i zamula na kompie albo ogladanie filmow :P

 

Czemu to zapada się tam w glebę?

 

Bo ma sprezyny FK... ktore na pewno wyleca jak najszybciej :8)

 

podwozie wygląda na pewno sporo gorzej. Jest sens ściagać auto takie jak u nas w polsce ceny takich to max 2tys ?

 

Podwozie jest w miare ( podjechalem sobie do warsztatu i oblookalem ) ja go nie sciagam do Polski, ja mieszkam w Niemczech i tutaj nim bede jezdzic :)

 

a nawiasem mowiac to mam rachunki z BMW za naprawy i inspekcje do 180TKM, i jakos od 2005 roku do 2011

 

 

A ze samochod 250€ mnie kosztuje, to chetnie sie nim zajme :) Bede sie starac wszystko dokumentowac :)

 

A jezeli chodzi o stan techniczny, to zaden problem :) Karosieria jak i mechanika bedzie doprowadzona do stanu idealnego, mam taka nadzieje :mrgreen:

 

 

Przy seacie nie chce mi sie grzebac, to jest samochod na deszczowe dni do pracy, a tak to rowerem jezdze, BMW kupuje bo po prostu lubie, mam jeszcze MB, (jak moge to sie pochwale) Nie wiem co z nim bedzie... Prawdopodobnie dam mamie :cool2:

 

V6CbTIePtJHavh71_K1bDAm2CnAta_eM5h1P-afIiNc=w1199-h799-no

Opublikowano

no ale własnie o ten sens pytam ratowania 316 :D nie lepiej ratować coś fajniejszego ? ani to nie wygląda (jak coupe czy cabrio) ani nie jeździ (r6 powinno być). A że jest tanie to chyba nie powód :)

 

samo restaurowanie i zajęcie jest super tylko czy akurat ten dokładnie model który ledwo w zime zarzuci tyłem. Pytam już po skończeniu prac jako takich czy frajda wlożona w prace bedzie potem rosnąc w miare jeżdzenia auta czy raczej wpadnie na myśl że wydałem kupe kasy i czasu na auto które nie daje za wielkiej frajdy z jazdy.

 

czy może rajcuje cie tylko dłubanie a jak już konczysz z autem to za bardzo nawet nie jeździsz tylko bierzesz kolejne do ratowania ? :P

szukam
Opublikowano

Nie wiem czy nie pisalem w 1 poscie czy nie przeczytales, Ale auto mialo byc swapowane, na V8 gdyby sie ktos znalazl do pomocy kto to juz robil, albo na M50B25. Pozyjemy zobaczymy, ja lubie compacty, nie wiem czemu, po prostu lubie i Ch**, w przyszlym roku planuje kupic Z3 albo E36 Cabrio.. ewentualnie wchodzi w gre SLK jeszcze, Z3 jeszcze nie jezdzilem, ale SLK 230 Kompressor daje rade (Moja mama ma) Ale gadanie gadaniem, plany na przyszlosc jak bedzie sie zgadzac w portfelu itd.. jezeli chodzi o compacta to moja wizja wyglada tak :

 

* Doprowadzam mechanike do idealnego stanu, ( Zawieszenie, silnik, i cala reszta )

* robie wnetrze na czarno, malowanie samochodu,

i wtedy bedzie pytanie, SWAP czy sprzedawac auto i kupowac Coupe albo Limuzyne.. jestem maniakiem e36 i e34 najchetniej to bym chcial miec kazde z nich we wszystkich rodzajach nadwozia... E34 Touring juz mialem :) a ze ciagle chce czegos nowego, to tak to u mnie wyglada :mad2: w poprzedniego Compacta wsadzilem ponad 2000€ i oddalem za darmo siostrze...

 

 

Samochod juz kupilem wiec za pozno zebyscie mi odradzali, teraz mam mieszane uczucia, bo nie wiem, mowicie ze zle i wg.. Moze to jednak Blad, sam nie wiem juz... Na pewno lepiej mi wsiasc w Compacta anizeli w ibize z silnikiem 1.4...

 

czy może rajcuje cie tylko dłubanie a jak już konczysz z autem to za bardzo nawet nie jeździsz tylko bierzesz kolejne do ratowania ? :P

 

 

Heh, tak to wyglada, chociaz w seacie to tylko drzwi pasazera rozebralem, zeby zobaczyc czemu sie szyba nie otwiera, i zlozylem spowrotem :P

Opublikowano

marnie ten compact wygląda, jest mocno zmęczony, patrząc po tym jak wygląda nadwozie, jestem na 99% pewien, że progi i podłogę trzeba będzie ratować i bez spawarki oraz "kątówki" się nie obejdzie, trzeba było kupić coś zdrowszego, bo grzebanie w gów...nie nie jest dobrym pomysłem, jak ruda wyszła to będzie siedziała i prędzej czy później wyjdzie

 

co do budy to dla mnie najładniejsze jest coupe/cabrio potem compact, długo nic potem sedan i touring, ja mam compacta bo szukałem comapcta, ze względu na niepowtarzalne wnętrze, wyglądające jak solidny lifting wnętrze e30, compact ma swoje plusy i minusy

 

na plus:

+ zawieszenie tylne prawie niezniszczalne, które znosi znacznie większe moce i z racji konstrukcji jest pozbawione wady w postaci wyrywania mocowani tylnego wózka

+ praktycznie idealne wyważenie 50/50, wszystkie inne budy mają zawsze różnice 1-2 %

+ więcej miejsca z tyłu na nadwymiarowe felgi

+ waży mniej niż reszta e36 i czuć to dość wyraźnie

 

na minus:

- przez tylny prosty zawias jest bardziej nerwowy w prowadzeniu

- brak części wyposażenia, które było dostępne przy innych budach

Opublikowano

spawarka to nie jest zaden problem, ja tez ogolnie szukalem compacta, bo je lubie, dokladnie tak jak ty.. Pracuje w warsztacie, wiec albo bede robic cos sam ( Mechanika) albo ktos mi pomoze, ewentualnie sam zrobi jezeli chodzi o karoserie, i uwierz mi ze to nie jest problem, problemem dla mnie byl by tylko swap, bo wtedy auto musi stac w warsztacie kilka dni minimum, a na to nie mozna sobie u mnie pozwolic... w piatki tylko polowa ludzi jest, wiec jak ja mam wolne, to jade sobie do warsztatu i moge robic co chce :cool2:

 

Na razie widze tylko ostra krytyke... szkoda..

Opublikowano

Na razie widze tylko ostra krytyke... szkoda..

kupiłeś samochód w cenie złomu, więc nie liczyłeś chyba, że wszyscy będą Ci przybijać piątki i gratulować zakupu

 

czekamy na efekty, jak będzie dobrze, to wiele osób to zauważy i pozazdrości kompota, powodzenia

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
marnie ten compact wygląda, jest mocno zmęczony, patrząc po tym jak wygląda nadwozie, jestem na 99% pewien, że progi i podłogę trzeba będzie ratować i bez spawarki oraz "kątówki" się nie obejdzie, trzeba było kupić coś zdrowszego, bo grzebanie w gów...nie nie jest dobrym pomysłem, jak ruda wyszła to będzie siedziała i prędzej czy później wyjdzie

 

Każde E36 już potrzebuje, albo zaraz będzie potrzebować spawarki oraz kątówki. To są starocie, a jeżdżone często zaczynają się po prostu sypać. Niestety, ale w latach 90. BMW było daleko do zabezpieczeń antykorozyjnych VAG (nie dotyczy Seata i Skody, seacik mi się zaczął rozłazić od spodu dość konkretnie). Stanąłem dzisiaj na parkingu obok pieknego jasnoniebieskiego E36 sedan, rdzewiała mu nawet klapka wlewu paliwa.

 

P.S. Nie rozumiem, dlaczego nazywasz pasję chłopaka "grzebaniem w gó*nie". Jeżeli boisz sie rdzy, to musisz sobie kupić nie E36 tylko puncioka, podobnie kosztują, na pewno coś trafisz. :nienie: A takie plusy i minusy z internetu można sobie w buty wsadzić. Jeździłem E36 Compact, auto prowadzi się perfekcyjnie, mniej pewnie niż sedan, ale i tak o niebo lepiej niż jakieś Golfy, Ibizy itp. Mało miejsca na głowę z tyłu. Brzydka deska rozdzielcza, z plastiku marnej jakości. Często się sypie czujnik ASC, ABS i prędkościomierza. Z tego co pamiętam nie ma regulowanej kolumny kierownicy (tragiczne niedopatrzenie konstruktorów). Reszta jak to w BMW - maksymalnie dopracowana.

 

Powodzenia, twoje auto jest wbrew wielu opiniom porządne, solidnie wyposażone, lakier (ze zdjęć) nie zmęczony przesadnie. Trochę czułości i będzie piękna. Pozdrawiam serdecznie.

Opublikowano
Każde E36 już potrzebuje, albo zaraz będzie potrzebować spawarki oraz kątówki. To są starocie, a jeżdżone często zaczynają się po prostu sypać. Niestety, ale w latach 90. BMW było daleko do zabezpieczeń antykorozyjnych VAG (nie dotyczy Seata i Skody, seacik mi się zaczął rozłazić od spodu dość konkretnie). Stanąłem dzisiaj na parkingu obok pieknego jasnoniebieskiego E36 sedan, rdzewiała mu nawet klapka wlewu paliwa.

nie każde e36 ma dziury w podłodze, więc odszczurzanie może obejść się bez cięcia i spawania, ale praktycznie wszystkie mają/miały naloty rdzy na progach czy podłodze

P.S. Nie rozumiem, dlaczego nazywasz pasję chłopaka "grzebaniem w gó*nie". Jeżeli boisz sie rdzy, to musisz sobie kupić nie E36 tylko puncioka, podobnie kosztują, na pewno coś trafisz. :nienie:

niech ją ratuje, jeśli tylko chce, ale zawsze łatwiej zaczynać, gdy ma się dobrą bazę, moje e36 też ma kilka ognisk korozji, ale przy tej to mam bardzo dobry stan, pamiętaj że ruda zawsze wyjdzie, jeśli już raz się pojawiała, stąd moje twierdzenie, że lepiej szukać jak najzdrowszej

A takie plusy i minusy z internetu można sobie w buty wsadzić. Jeździłem E36 Compact, auto prowadzi się perfekcyjnie, mniej pewnie niż sedan, ale i tak o niebo lepiej niż jakieś Golfy, Ibizy itp. Mało miejsca na głowę z tyłu. Brzydka deska rozdzielcza, z plastiku marnej jakości. Często się sypie czujnik ASC, ABS i prędkościomierza. Z tego co pamiętam nie ma regulowanej kolumny kierownicy (tragiczne niedopatrzenie konstruktorów). Reszta jak to w BMW - maksymalnie dopracowana.

napisane przeze mnie plusy i minusy wsadź sobie gdzie tylko chcesz, mam compacta od ponad 5 lat więc mogę się na ten temat wypowiedzieć, co do reszty

to zgadzam się tylko z tym, że jest mało miejsca na głowę z tyłu, bo już deska rozdzielcza jest ładna, dla mnie ładniejsza niż w reszcie e36 bo czuję się tam jak w starej dobrej e30, plastiki są porównywalnej jakości co w reszcie e36, czujniki ABS z przodu i prędkościomierza są identyczne jak w reszcie e36, więc sypią się tak samo, ale też tylne w compactach nie sypią się szczególnie bardziej niż w reszcie e36, co do czujników ASC to nie wiem o czym piszesz (albo nie masz wiedzy na ten temat) bo ASC wykorzystuje tylko inne czujniki np. ABS, hamulca, e36 ma regulowaną kierownicę, wydaje mi się że w tylko jednej płaszczyźnie, ale ma, niestety nie znajdziemy tej opcji w compacie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.