Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, od pewnego czasu staram uporać się z problemem który pojawił się w mojej bawarce :mad2: Problem dotyczy niebieskiego dymu który pojawia się kiedy auto postoii chwilę na wolnych obrotach i dodam mu delikatnie gazu :duh: :duh: Podczas jazdy i na większej "przygazuwce" dym się nie pojawia. Do tego czasu wymieniłem już- świece, odmę- kupione w serwisie wszystkie standardowe oringi ( vacum,vanosy,podstawa filtra itp ) świece wyjęte z silnika były czysciutkie żadnych oznak spalania oleju a więc gdzie tkwi problem ? :( Czuje się z tym bardzo źle poniewąz na każdych światłach bawarka zostawia za sobą dymek :mad2: Dodam, że komputer czysciutki zero błędów. Olej 0w30 arala z normami bmw. Proszę o pomoc może ktoś wie gdzie tkwi problem.
Opublikowano
Kolego z tych właśnie wątków wyczytałem, że problemem może być odma którą z tego właśnie powodu wymieniłem. Jeżeli chciał byś pomoc podlinkuj jakiś temacik będę bardzo wdzięczny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic nie piszesz o zużyciu oleju, a to jest główny problem tych silników. Czy niebieski dym jest jedynym problemem? Jaki jest prawdziwy przebieg silnika? Wiele czynników może wpływać na taki stan.
Opublikowano
Nie pisałem o zużyciu ponieważ do tej pory miałem kilka wycieków ( vacum oraz vanosy ) aktualnie jestem po wymianie oringów i monitoruje ten temat. Do tej pory wlałam 0.5 na 6000km przebieg 148000 realny. Dym jest jedynym problemem auto ma moc nic się z nim złego nie dzieje.
Opublikowano
Kolego pierw przeczytaj objawy, przebieg oraz ilośc dolewanego oleju a potem pisz bo takie diagnozy z pupki to wybacz - amatorka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaga przestan, 0,5l na 6000km to pikus :D ,stawialem na odme lub swiece ale to juz wymienione :cool2:
Opublikowano
Jaga przestan, 0,5l na 6000km to pikus :D ,stawialem na odme lub swiece ale to juz wymienione :cool2:

No to jak odma wymieniona i dymek został to uszczelniacze puszczają ;) tylko nie pytaj skąd to wiem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano
Właśnie w ty rzecz odma wymieniona aczkolwiek wężyki zostały te same może to mieć jakiś wpływ na działanie odmy? Dodam, ze wymiana była 2 dni temu i do tego czasu zrobiłem z 50 km.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A sprawdzałeś wężyki. W tym idącym do miski jest zawór jednokierunkowy - czy jest sprawny?
Opublikowano

Miałem dokładnie takie same objawy zaraz po kupnie auta.

Po zmianie oleju i gdzieś 2 tygodniach samo przeszło. Wtedy zmieniłem olej na Castrol 0W30 i ubywało go ok. 1L na 5tyś km.

Teraz jeżdze na Millersie 5W30 i ubywa jeszcze mniej.

Opublikowano
Byłem dziś w carfix Szczecin i po naradzie z nimi zmieniłem olej na gęsty liqui moly 10w40 z dwusiarczkiem molibdenu jeżeli dalej problem będzie się pojawiał trzeba będzie zostawić u nich auto na tydzień i 7000zł nie moje :duh: :duh:
Opublikowano
Jasne 7000 tyś haaaa to DWA silniki buhaaaaaaaaaaaaaaaa :mrgreen: no ale kto BOGATEMU----zabroni ;)
Opublikowano

Kupujesz uszczelniacze zaworowe za pare groszy i wszystko , Max 500zl

 

 

Z robocizna :)

Kiedys wymieniałem bez zdejmowania głowicy . Nie wiem czy w tym silniku jest możliwość ?!

Opublikowano

Robiłem u siebie w takim silniku uszczelniacze bez zdejmowania głowicy ale ubywało ok 0.8 l / 1kkm.

U mnie był niebieski dym po mocnym przegazowaniu dopiero wtedy jak auto się nagrzało.

U Ciebie problemem może być odma. Możliwe że była zawalona, co skutkowało puszczeniem oleju do kolektora ssącego a dalej do wydechu. Jeżeli wymieniłeś odme to teraz trochę czasu musi minąć zanim to się wypali. Radziłbym bujnąć się w trasę i wtedy ocenić czy olej dalej znika. Ważnym elementem są wężyki a najbardziej ten dolny z zaworem. Trzeba wyjąć wężyk i sprawdzić czy jest drożny oraz sprawdzić czy rurka w która jest wpięty jest drożna do miski olejowej.

 

Moim zdaniem wymiana oleju na 10w40 była błędem. To półsyntetyk?

Lepszym wyborem byłby Mobil New life 0w40 albo jakiś dobry 5w40.

Opublikowano
A co oni ci za te 7k chca zrobić?
Jasne 7000 tyś haaaa to DWA silniki buhaaaaaaaaaaaaaaaa :mrgreen: no ale kto BOGATEMU----zabroni ;)

Generalnie jest to jeden z bardziej ogarniętych warsztatów w zachodniopomorskim specjalizujący się w marce. Sam fakt, że na podjeździe mieli około 20 samochodów mówi to samo za siebie. Generalnie w tej cenie robią wszystko wyciągają cały motor i zaczynając od uszczelniaczy,pierscieni kończąc na kompletnym rozrządzie więc cena wydaje się adekwatna ale co ja wiem :shock: .

Jeżeli chodzi o auto wszystko zaczęło się poprawiać póki co nie ubywa oleju dymek jest już minimalny właściwie praktycznie znikł. Najwyraźniej potrzeba było czasu aby ten stary zalegający olej się wypalił. Także nie warto pochopnie oceniać i wmawiać ludzią, że motor to złom i nadaje się jedynie do remontu :nienie: :nienie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.