Skocz do zawartości

[e39] Problem z silnikiem 523i m52b25


sleever

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Jestem nowym użytkownikiem więc z góry przepraszam jeżeli już taki temat był poruszany, ja nie odnalazłem podobnego problemu do mojego.

 

Mam problem z silnikiem mianowicie w zimie miałem tak że wskazówka temperatury nie mogła dojść do pozycji pionowej, silnik podczas jazdy nie mógł się nagrzać, gdy stawałem w postoju temperatura po pewnym czasie dochodziła do pionu, podczas jazdy znowu opadała - byłem przekonany że problem leży po stronie termostatu, lecz nie miałem czasu się tym zająć.

Przyszły cieplejsze dni i temperatura spokojnie dochodziła do pozycji pionowej, silnik normalnie się dogrzewał tylko podczas bardzo szybkiej jazdy wskazówka minimalnie opadała poniżej pozycji pionowej.

 

Jakiś czas temu wracałem z dość długiej trasy i stałem w korku, zauważyłem jak temperatura stopniowo wychodzi poza pozycje pionową i zmierza ku czerwonemu polu, w końcu gdy weszła na czerwone zjechałem na stacje, zgasiłem silnik, otworzyłem maskę, posprawdzałem przewody od chłodnicy, płyn chłodniczy, silnik był gorący ale nie przesadnie, poczekałem chwile, wskaźnik temperatury opadł do pozycji "normalnej" i ruszyłem dalej w trasę. Przez pewien czas nic się nie działo auto normalnie się sprawowało temperatura osiągała pion aż do dzisiejszego dnia jak wyjechałem z domu - przejechałem dosłownie kilkanaście kilometrów - ponownie wskazówka zaczęła wykraczać poza pion i w końcu doszła na czerwone pole, dojechałem na parking zgasiłem silnik i poszedł delikatny dymek z pod podszybia. Nie wiem co może być przyczyną pompa wody, nieodpowietrzony układ, uszczelka pod głowicą - ale dodam że była wymieniana jakieś 9 miesięcy temu - przez poprzedniego właściciela. Bardzo proszę o rady i z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej wspomniałem nie miałem czasu się tym zająć, ponieważ wydawało mi się że to błaha sprawa, teraz to spotęgowało dlatego się tym zajmę, wymienię cały płyn chłodniczy oraz będę odpowietrzał odpowiednio cały układ. Po całym zabiegu napisze jakie są rezultaty.

 

Dzięki za odpowiedzi! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Poprzedni właściciel zmieniał uszczelkę pod głowicą?

 

I niedługo po tym doszedł do wniosku , że czas sprzedać to auto?

 

Dziwne.

 

Zmień termostat < jeśli wogóle go masz>

Odpowietrz.

Sprawdź pompe wody i visco.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.