Skocz do zawartości

Czy ktos sie oriętuje czym róznią sie silniki w 323i a 325i


Dragon240-BMW Klub Polska

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem sobie BMW 323i 24V Vanos rocznik 1995 (tak mi sie wytdaje przynajmniej ze to powienien byc wanos) i z tego co wiem to ma 170KM, ale pojemniosc ma 2,5 litra taki sam silnik z BMW 325i ma 193 KM. Skąd wynika ta róznica w mocy. Pojemnosci i reszta jest ta sama. Moze ktos zna sposób jak to przerobić ???. Moze problem polega tylko w sterowniku i gdyby podłaczył do wiązki komputer od 325i miało by to 193 KM. Porosze o pomoc kogos kto ugryzł ten temat !!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Witaj :8)

 

silnik 2,5 z mocą 193 km jezdził do 95 w E34 (miałem taki - bardzo dobry silnik)

Potem w już w nowszym modelu (E39) wprowadzili dwie podobne pojemności 2,3 - 170 km a 2,5 został zamieniony na 2,8 rónież z mocą 193 km .

2,3 mimo , że był tak oznaczany miał tak naprawdę bez kilku cm3 - 2,5 litra pojemności .

Po kilku latach 2,3 przestano produkować a silnik 2,8 zamienino na 2,5 i w nim podniesiono moc do 193 km - stąd takie zamieszanie .

 

Co do elektroniki nie wiem :?:

 

Pozdro

MarioBigRed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj :8)

 

Po kilku latach 2,3 przestano produkować a silnik 2,8 zamienino na 2,5 i w nim podniesiono moc do 193 km - stąd takie zamieszanie .

skąd masz takie wiadmości :?: :shock: silnik 2,8 zastąpiono wg ciebie 2,5 i dostał 193 KM :shock: , to ile wczesniej miało to 2,8 KM przed podniesieniem mocy :?:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale ja nadal sie nie dowiedziałem róznicy jaka jest w silnikach montowanych w:

 

325i 24V vanos 193KM 2500 cm3

323i 24V Vanos 170KM 2500 cm3

 

Co powoduje róznice w mocy i jak to mozna i czywogłle mozna przeroić ze 170KM na 193KM nie mówie o modyfikacjach typu chip, wałki i takie tam.

 

 

Miałem miec 193KM a wcisneli mi 170KM :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale ja nadal sie nie dowiedziałem róznicy jaka jest w silnikach montowanych w:

 

325i 24V vanos 193KM 2500 cm3

323i 24V Vanos 170KM 2500 cm3

 

Co powoduje róznice w mocy i jak to mozna i czywogłle mozna przeroić ze 170KM na 193KM nie mówie o modyfikacjach typu chip, wałki i takie tam.

 

 

Miałem miec 193KM a wcisneli mi 170KM :(

wiec tak jesli mowa o silniku M50 2,5 to ma 192KM a nie 193KM to jest pierwsz spprawa (193KM to ma silnik 2,8)

natomiast silnik 2,5 M52 ma 170KM i jest to nowszy silnik , jest lżejszy i bardziej elastyczny, posiada blok aluminiowy . czesci do niego sa juz troszke droższe . Ale osobiście to polecam wersje 170KM jest dużo lepsza

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli twierdzicie panowie, że jest lepszy ten 170 KM od tego 192 KM to jestem spokojny, bo ja mioałem miec 192 KM i sie troche podłamałem tym oszustwem sprzedającego który mówił ze to 325i i ma 192 KM. Jak kupiłem okazało sie że to 323i i ma tylko 170KM.

 

Teraz jestem spokojniejszy ale chyba podrasuje go chipem do 189KM i 30 Nm wiecej.

 

Własnie widziałem parametry i byłem zdziwiony momentem, że jest taki sam jak tego mocniejszego.

 

 

Moc jest ogromna naprawde nie spodziewałem sie takiego wciskania w fotel, ale pomyslałem sobie że jak ma 192 KM to dopiero musi być rakieta. No ale byłem w błedzie. Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz w prawdzie nie na temat. Bo interesowały mnie róznice w budowie i mozliwosc przerobienia na moc 192KM i nikt nie był w stanie mi odpowiedzieć. Jezeli jest tak jest mówicie to nie intersuje mnie to może w przyszłosci zmienie go na 2,5 192KM albo na 2,8 193KM

 

 

Mam tylko jeszcze pytanie. Jak bede chciał przęłozyc silnik znowu na ten o wiekszej mocy (192KM), czy modyfikacje jakies bedą potrzebne????. Moze wystarczy go włozyc i podłaczyc do starej instalcji wtryskowej. Wkoncu pojemnosci sa takie same. Czy bedzie konieczna zmiana komputera i wewntrualnie tylko jego a wymiana ograniczy sie do odpiecia starego komputera i podpięcia nowego. Czy ta instalacja do wtrysków jest taka sama przy silniku 170KM jak 192KM.

 

Przyjmujemy oczywiscie, że zakładam silnik kopmpletny z osprzetem tylko podłaczyc chłodzenie linki, skrzynie i elektronike. Wszystkie czuniki przepływomierz sa wyciągniete razem z silnikiem z pod maski 325i i wszystko razem gra nie mieszam z czujnikami od 323i

 

Druga wersja która mnie interesuje to silnik 2,8 litra 193KM. Czy z nim jest tak samo, czy moze tutaj musi byc inna skrzynia niz w 2,5 litra, bo pewnie komputer znowu trzeba podpiac dedykowany pod ten silnik. Ale takie samo pytanie mam czy wystarczy wymienic na złaczach komputer a instalacja jest taka sama jak w 323i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmień kolektor ssący na taki od 192KM i troszkę odetkasz silnik.

323 ma kolektor o węższych kanałach i (inny jest również program w ecu)

i stąd mniej mocy. już było na ten temat. :search:

EFES Kebab House - Najlepszy Kebab w mieście!!!

http://img470.imageshack.us/img470/4254/efeswq6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dragon:

Chłopie, masz silnik i auto o którym inni mogą tylko pomarzyć a ty jeszcze go dobrze nie poznałeś a już chcesz robić swapa na 2.5 starszej generacji, który wcale nie ma lepszych osiagów. Weź sobie dane i porównaj przyspieszenia dwóch limuzyn albo coupe z tymi silnikami.

A duże przyrosty mocy i momentu w silnikach wolnossących przy pomocy jakiegoś czipa to bajka. Jeździj i ciesz się autem a jak nie chodzi tak jak uważasz że powinno to jedź na diagnostykę, bo może mu coś dolegać.

Tuning zaczyna się od doprowadzenia auta do stanu z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce robić swapa na silnik 2,5 M52, bo mam takie Coupe rozbite na stanie i tym autem jezdziłem i znam jego moc, ale rozbiłem, a kupiłem tylko dlatego 1,8 is z silnikiem M42, bo tamta buda jest do dupy i chce wszystko przełozyć co konieczne. Pytałem jak wyglada przeróbka bo mnie to interesuje a i chciałbym jeszcze troche podrasować w koniki te Coupe. Intersuje mnie ewentualna przeróbka na M52 2,5 lub na M52 2,8 litra. Dowiedziałem sie juz ze silnik M50 2,5 o mocy 192KM jest starszej generacji (kto pyta nie bładzi) i przeróbki takiej juz nie biore pod uwage. Co do silników M52 2,5 i silnika M52 2,8 nie powiesz mi ze to stara generacja, a przynajmniej starsza niż silnika M42 2,5. Edytowane przez Dragon240-BMW Klub Polska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się, że się trochę pogubiłem. Piszesz, że masz 323i, jeździ pięknie, wciska w fotel, ale już jest rozbity. Potem piszesz coś o 1,8is, który ma budę lepszą od tej co jest do dupy.

Oświeć mnie, ile masz naprawde tych beemek? Co to jest za silnik 2,5m42?

 

Ja ze swojej strony trochę cię naprowadzę. Sterując mapami zapłonów, zmieniając czasy wtrysków bez ingerencji mechanicznej w silnik nie uzyskasz więcej jak 10% przyrostu mocy, ale pewnie wiesz lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 323i i jestem bardzo zadowolony z moca tyle mi wystarszy 170 kucykow pod maska...

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego co się tak rzucasz dobrze Ci radzą, ale widać wiesz lepiej. Mówisz, że chcesz zrobić swapa na M52 2.5, ale przecież Ty masz taki silnik teraz :!: 323i ma pojemność 2.5 litra. Chyba, że chcesz zamienić na M50 2.5, ale to jakbyś zamienił siekierkę na kijek. Tak na marginesie to moim zdaniem nie ma sensu montować chipów do benzyniaków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wszytko gra troche sie pomyliłem w jednym z postów nie ma sensu tego odkrecac teraz. Pozdrawiam

 

 

Mam rozbia 323i i nie ma sensu naprawiac jest skorodowana mocno od spodu bo była wczesniej bita kupiłe 1,8 is dla nadwozie teraz chyba wszystko jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.