Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

niedawno kupiłem E91 320d, pojeździłem trochę i nie podoba mi się nisko siedzący tył. Zdjęcie poniżej przedstawia auto "na pusto", gdy zapakuję 4 osobową rodzinkę + bagażnik to tył siedzi tak, że część opony się chowa w nadkolu. Z VINu wychodzi że nie ma tam żadnego obniżonego zawieszenia więc zastanawiam się skąd ta gleba, czy to kwestia ugniecionych sprężyn czy wybitych amortyzatorów? Od czego zacząć?

 

http://slaw.murka.net/foty/bmwklub/WP_20150526_001.jpg

Opublikowano
Sprawdź na stacji diagnostycznej, ale z tego co widać to chyba sprężyny, bo amory to odpowiadają za tłumienie drgań koła. Dostały trochę przez wożenie ciężkich bagaży.
Opublikowano
Zacząłbym od sprawdzenia sprężyn. Może ktoś założył jakieś sportline'y eibacha. Albo ktoś zmienił amory plus sprężyny. Nie sądzę, żeby pękły i dwie strony siedziały tak samo.
Opublikowano
ogolnie w e91 tył siedzi trochę niżej ale u mnie powodem wyższego przodu od tyłu były założone inne amortyzatory , przód miałem monroe a tył sachs :)
Opublikowano
Myślę żeby założyć komplet ProKita od Eibacha, jak sądzicie, w stosunku do tego co jest teraz będzie niżej czy wyżej? Gdyby przód został jak jest a tył się podniósł to będę zadowolony :)
Opublikowano

Ciezko cos tu doradzic bo zalezy czy cchesz miec auto nizsze i twardsze, czy chcesz wrocic do serii.

 

Z tego co wiem, to przy "lipnych" amorach tez tyl moze siadac. Sprawdz stan amorow na poczatek i jak beda padniete to od nich bym zaczal.

 

Na Eibach pro kit tez tyl w e91 lubi nizej siedziec (ale nie az tak jak u ciebie) do tego przod jest nizej, wiec lepiej to wyglada.

 

POczytaj moj watek : viewtopic.php?f=70&t=248556&start=30

 

W skrocie: mialem seryjnie sportowe dostosowanie podwozia -po peknieciu jednej sprezyny z przodu zamienilem caly komplet na Eibach pro-kit.

Efekt byl taki, ze przod ok a tyl siadl bardziej niz bylo i tu pomogl mi kolega z forum podpowiadajac tkz "adaptery oryginalne bmw"

Po zalozeniu tyl podniosl sie o 1cm (teraz jest git)

Opublikowano
Kolego a możesz mi pokazać jakąś fotkę jak to wygląda u Ciebie na prokicie z tymi dystansami?
Opublikowano
Wygląda spoko ale tak jak ktoś wcześniej pisał, przód jest niżej. Ja bym chciał przód zostawić jak jest, jeżdżę z dzieciakami i nie chcę żeby je wytrzęsło :D Reasumując, podjadę na stację sprawdzić stan amortyzatorów, jak będą ok to zmienię sprężyny z tyłu na serię, jak nie wyrówna się z przodem to zamontuję jeszcze te adaptery.
Opublikowano

Tak tak przod jest nizej. Ja tez podrozuje z dwoma dzieciakami z tylu i naszczescie mamy coraz lepsze drogi choc nieraz ich troche potrzesie :), ale tragedii niema.

Reasumując, podjadę na stację sprawdzić stan amortyzatorów, jak będą ok to zmienię sprężyny z tyłu na serię, jak nie wyrówna się z przodem to zamontuję jeszcze te adaptery.

Mysle, ze to dobry plan jak chcesz serie jednak.

Opublikowano
Nie no takiego misz-maszu nie będę robił, przód z tyłem musi współgrać. Albo całość na prokit albo całość na serię.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to norma że w e91 tył siedzi "teoretycznie" niżej, po prostu jest inny profil błotników i to takie złudzenie. Ale generalnie sprawdź amorki, u mnie jeden był wylany i lewy tył siedział niżej jakieś 2cm, założyłem nowe amorki na tył i jest ok, chociaż złudzenie pozostało...
Opublikowano

Byłem w sobotę na diagnostyce, amortyzatory za szarpaku miały po około 30%, facet powiedział że na BMW to bardzo dobry wynik. Nie są wylane i wszystko z nimi w ich ocenie w porządku. Lewy tył ma lekki luz na tulei pływającej i do wymiany są również odboje amortyzatorów bo się rozlatują. Panowie stwierdzili tak jak ktoś tutaj wcześniej wspomniał że mogły być wożone ciężary i sprężyny się ugniotły.

 

Trochę dziwi mnie koszt sprężyn, Sachs kosztuje ponad 200zł za sztukę a komplet Eibacha kosztuje 500zł za komplet...

Opublikowano
Jakiś Rumun musiał byc na tej diagnostyce skoro powiedział "jak na BMW to dobry wynik" 30% to jes porażka i amortyzator możesz sobie co najwyżej przerobić na pompkę do roweru. Wymień amortyzatory.
Opublikowano
Jakiś Rumun musiał byc na tej diagnostyce skoro powiedział "jak na BMW to dobry wynik" 30% to jes porażka i amortyzator możesz sobie co najwyżej przerobić na pompkę do roweru. Wymień amortyzatory.

 

Jakieś fakty na potwierdzenie Twojej tezy masz? Ja kiedyś myślałem że wynik poniżej 70% to amorki na śmietnik, bo tak mi ktoś powiedział.

 

Przytoczę cytat z pewnego bloga motoryzacyjnego:

 

"Ile procent skuteczności ma w pełni sprawny amortyzator? W przypadku każdego auta wygląda to trochę inaczej. Procent skuteczności, który oznacza konieczność wymiany amortyzatorów, zależy też od rodzaju testera, który jest używany w warsztacie. Nie warto więc sugerować się informacjami z niektórych forów motoryzacyjnych, gdzie kierowcy radzą np.: że poniżej 50 proc. skuteczności – trzeba wymienić amortyzatory! Rzecz w tym, że po pierwsze, tester warsztatowy nie bada skuteczności tłumienia samego amortyzatora, lecz charakterystykę całego zawieszenia. Po drugie, w niektórych modelach skuteczność tłumienia (szczególnie na tylnej osi) rzędu 30 proc. jest normalna dla zupełnie nowych amortyzatorów. Istotna jest też różnica w skuteczności tłumienia systemów resorujących na kołach tej samej osi. Co zatem zrobić? Najlepiej zaufać mechanikowi i mieć świadomość, że w przypadku wielu warsztatowych testerów mechanik najpierw wpisuje do komputera dane auta, a dopiero potem – na podstawie zapisanych w komputerze danych – wydaje werdykt."

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja ostatnio bylem na tescie w e46 i wyszlo 65%tyl, 73% przod. Dla mnie 30 to tez malo...
Opublikowano
Miałem wylane oba amory tył z rozruchanymi poduchami i tulejami i mi wyszło chyba 58% więc twoje 30% na bank wskazuje na to, że nic tam nie ma. Zmień diagnoste albo jedź na jakąś nowoczesną.
Opublikowano

Mała prośba, czy możecie zmierzyć ile cm u Was jest mierząc od osi (środek koła) do krawędzi błotnika? Na jakimś niemieckim forum znalazłem że seria ma 37,5cm z przodu i 36 z tyłu. Na prokicie gość ma 35,5cm z przodu i 36,5cm z tyłu po założeniu adapterów z pakietu na złe drogi.

 

U mnie z przodu jest 35,5cm a z tyłu mam 32,5cm i chciałbym to skonfrontować z pomiarami aut z zamontowanym prokitem.

Opublikowano

Wybaczcie że napiszę to w drugim temacie ale może pomoże to rozwiązać problem autora tematu.

 

 

 

Zacznę od tego że sprężyny z tyłu mam z oznaczeniem Ac Schnitzer R/O 33 53 90 130. Amorki oryginalne seryjne zwykłe były w fatalnym stanie, lewy wylany a prawy ledwo co pracował. Ale auto stało równo i nie było różnic w przestrzeni nad kołem z żadnej strony.

Kupiłem nowe amorki Monroe Reflex do zawieszenia M-technik E2069, nowe odboje też do M oraz nowe dolne mocowania przy wahaczu. Efekt jest taki że prawe koło tam gdzie amorek był jeszcze w miarę sprawny auto się trochę podniosło i wygląda jak na zdjęciu dodanym przez "Lendio" a z lewej strony tam gdzie amorek był wylany siedzi niżej tak jak przed wymianą (jak na zdjęciu u "Sław"). Dodam że przodu nie robiłem, sprężyny też są Ac Schniter i nadkola są na wysokości jak prawe tylne koło. Więc czemu prawy tył jest niżej? Sprężyna się ugięła bo amorek był wylany? Pęknięte na pewno nie są.

Podjadę do diagnosty. Ale chciałem też tu zapytać bo może ktoś miał podobnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.