Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej zastanawiam się czy opony tyu runflat w BMW są koniecznością . Kupilem X1 i faktycznie zapasu tam nie ma . Ale może lepiej kupić jakiś uszczelniacz do opon niż przepłacać za opony na których po przejachaniu 80km i tak trzeba je wymienić. Nie wiem co bedzie bardziej opłacalne. Dla porównania sprawdzając poziomy cen opona z Runflatem http://www.hurtopony.pl/Bridgestone-225-40R18-RE050A-92W-id-47482.html kosztuje prace 600zł a bez runflata juz mozna kupić za 400 z groszem http://www.hurtopony.pl/Bridgestone-225-40R18-RE050A-92Y-id-35320.html Nie wiem co lepsze jak by poszukać chińczyka to wyjdzie jeszcze taniej.
Opublikowano
Hej zastanawiam się czy opony tyu runflat w BMW są koniecznością . Kupilem X1 i faktycznie zapasu tam nie ma . Ale może lepiej kupić jakiś uszczelniacz do opon niż przepłacać za opony na których po przejachaniu 80km i tak trzeba je wymienić. Nie wiem co bedzie bardziej opłacalne. Dla porównania sprawdzając poziomy cen opona z Runflatem http://www.hurtopony.pl/Bridgestone-225-40R18-RE050A-92W-id-47482.html kosztuje prace 600zł a bez runflata juz mozna kupić za 400 z groszem http://www.hurtopony.pl/Bridgestone-225-40R18-RE050A-92Y-id-35320.html Nie wiem co lepsze jak by poszukać chińczyka to wyjdzie jeszcze taniej.

 

Mozesz zamontowac zwykle opony + uszczelniacz.

 

RE050A Ci odradzam, bo to dosyc nieudane opony. Chinczyki tym bardziej.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Też miałem ten problem, chciałem wymienić runflaty na zwykłe i tyle co się dowiedziałem w BMW i od firm oponiarskich, to nie zalecają takiej wymiany, poniżej cytat:

 

Samochody z oponami typu Run Flat są specjalnie do nich przystosowane. Elementy zawieszenia (np. w BMW zastosowano bardziej miękkie nastawy zawieszenia) i systemy wspomagania (ABS, systemy stabilizacji toru jazdy) są zaprojektowane i skalibrowane do współpracy wyłącznie z oponami tego typu. Założenie zwykłych opon do samochodu przystosowanego do Run Flatów będzie skutkować jego nieprzewidywalnym zachowaniem przy dużej prędkości.

 

Szkoda, bo komfort podróżowania po polskich dziurach na runflatach jest żaden...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skąd ten cytat?

Bzdury to są tylko trzeba kupić porządne opony z twardymi bokami a nie chińskie badziewie.

W każdym bmw zmieniam run flaty na zwykle opony i nie ma żadnego problemu tylko trzeba wybrać odpowiednie opony.

Opublikowano
ta odpowiedz dokładnie jest z oponeo, również zapytanie zostało wysłane do kilku serwisów BMW w Polsce, które dokładnie to samo odpisały
Opublikowano
ta odpowiedz dokładnie jest z oponeo, również zapytanie zostało wysłane do kilku serwisów BMW w Polsce, które dokładnie to samo odpisały

 

Nie jest to prawda, powielaja glupoty, ktore maja uzasadnic montaz runflatow do tych aut.

 

Wiesz oczywiscie, ze na niektorych rynkach mozna bylo zamawiac auta na normalnych oponach? I nie, nie ma roznic w zawieszeniu, gdy klient dokonuje takiego wyboru.

 

Kolejna rzecza jest pozbawienie wersji M, tej "kosmicznej" technologii uzytej do produkcji elementow zawieszenia :D

 

Zapytalbym tez czy pekanie felg na runflatach (i samych runflatow), masz uznac za kolejne z ich zalet i jak sie to ma do nieprzewidywalnego zachowania przy duzej predkosci :lol:

Opublikowano

Nie jestem zwolennikiem tych opon, sam chciałem wymienić je na zwykłe, przed podjęciem decyzji jakie opony kupić, poszukałem, popytałem w necie, jak prawdopodobnie się orientujesz, jest tyle samo zwolenników jak i przeciwników, tylko, że nie ma żadnych konkretów, jeden tylko wpis znalazłem, gdzie gościu opisuje taki właśnie efekt myszkowania przy dużych prędkościach i nie było to na chińczykach.

Najlepszym dowodem jest test, czyli wymiana na zwykłe i samemu sprawdzić, tylko nie stać mnie na to, aby zakupić komplet opon tylko, aby się przekonać czy jest OK.

Trochę by bolało, gdyby okazało się że jednak jest lipa, a preferuje dynamiczną jazdę, czasami również u sąsiadów Helmutów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie musisz wcale sam testować bo z 70% osób na tym forum przetestowało taką zmianę i nie chcą wracać do RFT. Sam też pozbyłem sie run flatow + zalozylem zwykle i wcale nie odczuwałem żadnego pogorszenia właściwości jezdnych, jechałem w niemczech ponad 200 km/h i wszystko grało.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

To ja się wypowiem na ten temat, nie ma opcji żeby e9x poza m jechalo dobrze na zwykłych, testowane na moich dwóch samochodach e92 i paru znajomych i tył zawsze robi co chce nie ma znaczenia czy opona xl z górnej półki czy jakiś badziew, testowane na 19 i 18 cali 255, auto jak guma z tyłu, przy szybkim manwrze ty sobie dryfuje, w przodzie nie zauważyłem dużej różnicy między rof a zwykła, a m czemu zwykle, bo jest sportowe, zwykła opona ma lepsze właściwość trakcyjne wie żadne samochody sportowe czy wyczynowe nie mają rof, a jak ktoś nie wierzy że zawias inny to sobie porównajcie elementy zawieszenia,

Taka moja opinia z mojego doświadczenia

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam

To ja się wypowiem na ten temat, nie ma opcji żeby e9x poza m jechalo dobrze na zwykłych, testowane na moich dwóch samochodach e92 i paru znajomych i tył zawsze robi co chce nie ma znaczenia czy opona xl z górnej półki czy jakiś badziew, testowane na 19 i 18 cali 255, auto jak guma z tyłu, przy szybkim manewrze to sobie dryfuje, w przodzie nie zauważyłem dużej różnicy między rof a zwykła, a m czemu zwykle, bo jest sportowe, zwykła opona ma lepsze właściwość trakcyjne wiec żadne samochody sportowe czy wyczynowe nie mają rof, a jak ktoś nie wierzy że zawias inny to sobie porównajcie elementy zawieszenia,

Taka moja opinia z mojego doświadczenia

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie kupujcie żadnych pianek i uszczelniaczy do opon bo to tylko "chłyt martetindowy". W praktyce się to nie sprawdza, a po przebiciu oponę masz do wyrzucenia, no ale przeżyjesz (jedyny plus).

 

Zresztą poczytaj sobie tutaj więcej na ten temat opon run flat.

http://wulkanista.pl/opony-run-flat/ (obszerny artykuł)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Jakie opony z twardymi bokami nowe zamiast runflat polecacie? Czy da się takie kupić w cenie do 450 zł za sztukę?


Mam rozmiar 225/45 r18.

Opublikowano
Witam

To ja się wypowiem na ten temat, nie ma opcji żeby e9x poza m jechalo dobrze na zwykłych, testowane na moich dwóch samochodach e92 i paru znajomych i tył zawsze robi co chce nie ma znaczenia czy opona xl z górnej półki czy jakiś badziew, testowane na 19 i 18 cali 255, auto jak guma z tyłu, przy szybkim manwrze ty sobie dryfuje, w przodzie nie zauważyłem dużej różnicy między rof a zwykła, a m czemu zwykle, bo jest sportowe, zwykła opona ma lepsze właściwość trakcyjne wie żadne samochody sportowe czy wyczynowe nie mają rof, a jak ktoś nie wierzy że zawias inny to sobie porównajcie elementy zawieszenia,

Taka moja opinia z mojego doświadczenia

Pozdrawiam

Mam podobnie z zimówkami i nie żadne chińczyki, pekińczyki tylko opony klasy premium - Conti. Powyżej 130 km/h auto lekko pływa.

Dlatego na lato szukam rof.

Opublikowano
Witam

To ja się wypowiem na ten temat, nie ma opcji żeby e9x poza m jechalo dobrze na zwykłych, testowane na moich dwóch samochodach e92 i paru znajomych i tył zawsze robi co chce nie ma znaczenia czy opona xl z górnej półki czy jakiś badziew, testowane na 19 i 18 cali 255, auto jak guma z tyłu, przy szybkim manwrze ty sobie dryfuje, w przodzie nie zauważyłem dużej różnicy między rof a zwykła, a m czemu zwykle, bo jest sportowe, zwykła opona ma lepsze właściwość trakcyjne wie żadne samochody sportowe czy wyczynowe nie mają rof, a jak ktoś nie wierzy że zawias inny to sobie porównajcie elementy zawieszenia,

Taka moja opinia z mojego doświadczenia

Pozdrawiam

Mam podobnie z zimówkami i nie żadne chińczyki, pekińczyki tylko opony klasy premium - Conti. Powyżej 130 km/h auto lekko pływa.

Dlatego na lato szukam rof.

 

Samochód bmw x3 f25 2012 r kupiłem w sierpniu 2018, na początku, użytkowania myślałem ze to zawieszenie to jakiś dramat, jakby karoseria była odłączona od kół, bujało na boki, każda dziura, tragedia, jedynie autostrada z duza prędkością ok, no i okazało się ze ma ran flaty przód 235/45/19 tył 255/40/19 continentale, obecnie, z uwagi ze posiadam takze insygnie kombi i peugeota partnera, to miałem porównanie samochód za tyle kasy i klops, za namowa mechaników, wymieniłem na zwykłe uniroyale 245/45/19, 4 opony w tym samym rozmiarze, 566 za oponę, xl 102y, opona rewelacja w kabinie cisza, mozna z zona swobodnie rozmowia, wczesniej radia nie dało sie posłuchac, nawet xdrive jakby lepiej ciągnął , nie buczy. nigdy wiecej ran flatów, opony zimowe dunlop tez miałem run flat 225/60/17/ i własnie dzisiaj juz zmieniłem na letnie, zimówka tez porazka na drugi rok kupie rikeny zwykłe pozdrawiam.

Opublikowano
Witam

To ja się wypowiem na ten temat, nie ma opcji żeby e9x poza m jechalo dobrze na zwykłych, testowane na moich dwóch samochodach e92 i paru znajomych i tył zawsze robi co chce nie ma znaczenia czy opona xl z górnej półki czy jakiś badziew, testowane na 19 i 18 cali 255, auto jak guma z tyłu, przy szybkim manwrze ty sobie dryfuje, w przodzie nie zauważyłem dużej różnicy między rof a zwykła, a m czemu zwykle, bo jest sportowe, zwykła opona ma lepsze właściwość trakcyjne wie żadne samochody sportowe czy wyczynowe nie mają rof, a jak ktoś nie wierzy że zawias inny to sobie porównajcie elementy zawieszenia,

Taka moja opinia z mojego doświadczenia

Pozdrawiam

Mam podobnie z zimówkami i nie żadne chińczyki, pekińczyki tylko opony klasy premium - Conti. Powyżej 130 km/h auto lekko pływa.

Dlatego na lato szukam rof.

 

Samochód bmw x3 f25 2012 r kupiłem w sierpniu 2018, na początku, użytkowania myślałem ze to zawieszenie to jakiś dramat, jakby karoseria była odłączona od kół, bujało na boki, każda dziura, tragedia, jedynie autostrada z duza prędkością ok, no i okazało się ze ma ran flaty przód 235/45/19 tył 255/40/19 continentale, obecnie, z uwagi ze posiadam takze insygnie kombi i peugeota partnera, to miałem porównanie samochód za tyle kasy i klops, za namowa mechaników, wymieniłem na zwykłe uniroyale 245/45/19, 4 opony w tym samym rozmiarze, 566 za oponę, xl 102y, opona rewelacja w kabinie cisza, mozna z zona swobodnie rozmowia, wczesniej radia nie dało sie posłuchac, nawet xdrive jakby lepiej ciągnął , nie buczy. nigdy wiecej ran flatów, opony zimowe dunlop tez miałem run flat 225/60/17/ i własnie dzisiaj juz zmieniłem na letnie, zimówka tez porazka na drugi rok kupie rikeny zwykłe pozdrawiam.

 

Co Cię skłoniło do Uniroyale? Świetna opona deszczowa, bardzo dobra przyczepność, ale głośna i szybko zużywająca.

Opublikowano
Po zakupie bmw x3, pomyślałem, ze chyba się napaliłem, i wydałem kupę kasy, na ten szajs. Wykończenie, silnik to wszystko ok, ale w czasie jazdy jakoś twardo, buja na boki, i głośno w kabinie, i co dowiedziałem się ze ma run flaty, na dodatek z przodu 235, z tyłu 255 na feldze 19, zacząłem czytać, i w końcu założyłem normalne opony uniroyale xl 102y 245/45/19 2300 zł komlet , i od kilku dni jestem mega zadowolony, ciche, trasa 180, i samochód lepiej trzyma sie drogi, spalanie spadło o 1,4 l oczywiście w przybliżeniu. Czytałem te głupoty o zawieszeniu , niby przystosowanym do tych opon, dla mnie to bzdura.Kolega w pracy w 3 tez wymienił na zwykłe. Nigdy więcej tego gó...a, co do odszkodowania, to do każdego pojazdu jest przypisana nośność i prędkość opon, i to jest ważne, opona ma mięć bieżnik, i być w bardzo dobrym stanie i to wszystko. W końcu mam przyjemność z jazdy.. A co do wyboru opon, wszystko zależy od funduszy, do insigni założyłem chińczyki, goodride, cena 800 zł, opinie kiepskie, ale dla mnie po 25 tys. opona wygląda jak nowa, trochę śliska, ale nowa. Do peugeota kupiłem angielskie prestevo xl 97 w, 900 zł komplet 215/55/17, opona rewelacja, japończycy ją sprzedają. Najważniejsze,żeby kupować nowe opony, a nie używane, czy bieżniki po wypadkach.
Opublikowano
Też mi przeszło na opony Premium. Mam zamiar kupić Dębica uhp 2. Czytałem opinie, są bardzo dobre. To stary model Good Year, więc warto.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie, a słyszeliście o problemach z wypłatą odszkodowania ze względów użycia opon nie zalecanych przez producenta?

odświeżam temat.. słyszałem o tym i jestem skłonny w to wierzyć znając ich zapał do wypłat. O ile zimową RFT 245/40/18 na przód dostanę bez problemu, to już 275/35/18 na tył nigdzie nie ma i nie było nawet kiedy 5 lat temu kupowałem Dunlop M3 na zimę. Więc zimą z przodu mam RFT a Z tyłu XL..tak wyszło.Teraz w tych rozmiarach na zimę tylko Kumho podchodzi, oczywiście XL. Z letnimi nie ma jeszcze takiego problemu, oczywiście wybór tylko premium puła - Dunlop, Pirelli, Bridgestone i Michelin (kolejność nie przypadkowa - cena rosnąco:) Nie wiem czy warto, nie wiem czy rzeczywiście to zawieszenie tak faworyzuje RunFlaty, ale jestem skłonny to zweryfikować na komplecie XLek, bo do tej pory nie doszukałem się konkretnych argumentów poza niczym nie podpartymi artykułami.

freude am fahren / fuck downsizing
  • 1 rok później...
Opublikowano
Panowie muszę wymienić opony na nowe. Obecnie mam ogumienie mieszane run flat. Przód 245x45x19, tył 275x40x19. Czy mogę na te felgi założyć 4szt takich samych opon w rozmiarze 245x45x19? Czy tylne felgi nie będą za szerokie do takich opon? Auto to X3 F25.
Opublikowano
Po zakupie bmw x3, pomyślałem, ze chyba się napaliłem, i wydałem kupę kasy, na ten szajs. Wykończenie, silnik to wszystko ok, ale w czasie jazdy jakoś twardo, buja na boki, i głośno w kabinie, i co dowiedziałem się ze ma run flaty, na dodatek z przodu 235, z tyłu 255 na feldze 19, zacząłem czytać, i w końcu założyłem normalne opony uniroyale xl 102y 245/45/19 2300 zł komlet , i od kilku dni jestem mega zadowolony, ciche, trasa 180, i samochód lepiej trzyma sie drogi, spalanie spadło o 1,4 l oczywiście w przybliżeniu. Czytałem te głupoty o zawieszeniu , niby przystosowanym do tych opon, dla mnie to bzdura.Kolega w pracy w 3 tez wymienił na zwykłe. Nigdy więcej tego gó...a, co do odszkodowania, to do każdego pojazdu jest przypisana nośność i prędkość opon, i to jest ważne, opona ma mięć bieżnik, i być w bardzo dobrym stanie i to wszystko. W końcu mam przyjemność z jazdy.. A co do wyboru opon, wszystko zależy od funduszy, do insigni założyłem chińczyki, goodride, cena 800 zł, opinie kiepskie, ale dla mnie po 25 tys. opona wygląda jak nowa, trochę śliska, ale nowa. Do peugeota kupiłem angielskie prestevo xl 97 w, 900 zł komplet 215/55/17, opona rewelacja, japończycy ją sprzedają. Najważniejsze,żeby kupować nowe opony, a nie używane, czy bieżniki po wypadkach.

 

Opony w tym samym rozmiarze założyłeś na felgi o różnych szerokościach? Czy zmieniłeś całe koła?

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.