Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,

 

Zastanawiam sie nad zakupem bmw 325xi touring, automat z 2008 roku. Auto ma przebieg 203 tys km. Historia napraw jest dobrze udokumentowana do 173 tys km (ostatni serwis w ASO).

Handlarz odrazu przyznal, ze przy 203 tys wymienil silnik, ktory mial przebieg 63 tys km podczas montazu. Podobno byla duza awaria silnika i nie oplacala sie naprawa (jezeli dobrze zrozumialem to cos z glowica). Auto jest zarejestrowane w Szwajcarii, przeszlo przeglad i przed sprzedaza handlarz zobowiazuje sie zrobic jeszcze jeden w stacji kontroli pojazdow. Auto oferowane jest z 3 miesieczna gwarancja. Poza ryskami tu i owdzie nie widze zadnych zastrzezen. Przy jezdzie probnej tez niczego nadzwyczajnego nie zauwazylem. Moze pozatym, ze lekko szarpnal przy zmianie biegu cos okolo 120 km/h ale raz to bylo bardziej wcisniecie w fotel. Z reguly nie szarpal.

 

Teraz pytanie do was drodzy forumowicze. Co myslicie o tej zmianie silnika, czy moze wplynac niekorzystnie na dzialanie calego auta? Prosze o wszelkie opinie.

 

K

Edytowane przez kadoel
Opublikowano
Moim zdaniem nie wpłynie to negatywnie o ile było dobrze zrobione. Ja sam u siebie zmieniałem silnik tyle, że nie na większy tylko ten sam po walniętej panewce. Wszystko chodzi idealnie już od 80tys km i nie mam zastrzeżeń. Jeżeli auto faktycznie dobrze jeździ to czemu nie brać, polecałbym też podpiąć go pod kompa czy nie wywala jakiś nie wiadomo jakich błędów związanych z tą przekładką.
Opublikowano

@kubaj123 Dzieki za opinie!

 

@B-T-K Z vin wynika, ze N53

 

 

EDIT:

 

Na poczatku myslalem, ze nowo zamontowany silnik jest wiekszy niz oryginalny. Moj blad zasugerowalem sie nazwa modelu. Pojemnosc 2996cm3. Tak czy inaczej autko przejechalo juz pare tys po swapie i ma sie dobrze.

Opublikowano
@B-T-K Z vin wynika, ze N53

 

z nr VIN wynika, że N53 był fabrycznie zamontowany - a co włożyli później... :roll:

trzeba szukać oznaczenia na silniku lub weryfikować konstrukcję, ale jak poprzednik pisał SWAP nie eliminuje sztuki

Opublikowano

z nr VIN wynika, że N53 był fabrycznie zamontowany - a co włożyli później... :roll:

trzeba szukać oznaczenia na silniku lub weryfikować konstrukcję, ale jak poprzednik pisał SWAP nie eliminuje sztuki

 

Sprobuje sie dowiedziec dokladnie. Napisalem do handlarza, ale dzisiaj swieto w Szwajcarii. Dam znac jak dostane odpowiedz.

 

Przy okazji pytanie: Byl ktos na diagnozie w ASO w Szwajcarii? Zastanawiam sie jaki jest koszt podlaczenia do komputera.

Opublikowano
@B-T-K Z vin wynika, ze N53

 

z nr VIN wynika, że N53 był fabrycznie zamontowany - a co włożyli później... :roll:

trzeba szukać oznaczenia na silniku lub weryfikować konstrukcję, ale jak poprzednik pisał SWAP nie eliminuje sztuki

 

jezeli zrobili to na tanio to mogli wlozyc tylko N53... inaczej musisz wymieniac wtryski, pompe komputer, przeplywke, kilka czujnikow, dolot i CAS, i wszystko po to aby przejsc na N52 (czyli gorszy)... sadze ze tu nie chodzi o swap tylko o mod silnika N53 (wymiana kolektora na wiekszy, + program) aby podniesc moc. reszta to bajka aby sprzedac samochod. Warto sprawdzic czy zostal wymieniony wydech jednoczesnie. Jezeli swap dobrze zrobiony i wydech wymieniony to nie ma powodu sie martwic.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)

jezeli zrobili to na tanio to mogli wlozyc tylko N53... inaczej musisz wymieniac wtryski, pompe komputer, przeplywke, kilka czujnikow, dolot i CAS, i wszystko po to aby przejsc na N52 (czyli gorszy)... sadze ze tu nie chodzi o swap tylko o mod silnika N53 (wymiana kolektora na wiekszy, + program) aby podniesc moc. reszta to bajka aby sprzedac samochod. Warto sprawdzic czy zostal wymieniony wydech jednoczesnie. Jezeli swap dobrze zrobiony i wydech wymieniony to nie ma powodu sie martwic.

 

Przyznaje, ze moglo tutaj zajsc zjawisko 'Lost in translation'. Coraz bardziej jestem utwierdzony w przekonaniu, ze motor mogl byc wymieniony na ten sam model a nie na wiekszy. Zgodnie z wikipedia modele 325i powyzej 2006+ mialy juz silniki 3l (mowa o wersji 160 KW Zrodlo: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_%28E90%29#Engines). Niestety na dzien dzisiejszy mam znikoma znajomosc tematu. Jedyne co pamietam na pewno to, ze handlarz powiedzial "silnik zostal wymieniony". Wstawiony silnik mial 63 tys przebiegu (w marcu b.r.). Nowy silnik ma gwarantowane kolejne 60 tys km. Wiec jezeli mowa o tym samym silniku, tym bardziej brak powodow do obaw?

 

Dane samochodu:

Kod typu UU51

Typ 325XI UL (EUR)

Typoszereg E E91 (MUE)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik N53

Pojemność skokowa 3.00

Moc 160

Napęd ALLR

Skrzynia biegów AUT

Kolor TITANSILBER METALLIC (354)

Tapicerka STOFF VERTEX/ANTHRAZIT (EBAT)

Data prod. 2008-10-13

Edytowane przez kadoel
Opublikowano

Taka ciekawostka n53 miały czarną pokrywę silnika, n52 srebrną.

Zastanawiam się dlaczego handlarz mówił, że wymieniono silnik ze względu na głowicę. W n53 przecież nie psuje się ten element silnika.

Opublikowano
Taka ciekawostka n53 miały czarną pokrywę silnika, n52 srebrną.

Zastanawiam się dlaczego handlarz mówił, że wymieniono silnik ze względu na głowicę. W n53 przecież nie psuje się ten element silnika.

 

N52n (post lift) ma rownierz czarna pokrywe i ma dwie pojemnosci 2.5 i 3.0

N53 ma jedna pojemnosc w E91 a roznica miedzy 325 i 330 wynika z mocy chyba ze wlozyli silnik z E6x to mozesz miec 2.5 litra pojemnosci

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
N52n (post lift) ma rownierz czarna pokrywe i ma dwie pojemnosci 2.5 i 3.0

Prawda, ale nie występował w e90. Z tego co wiem w serii 1 i serii Z, o mocy 218KM i 265KM. Inna opcja silnik 3.0 przed lift na rynek USA z czarną pokrywą.

Opublikowano
obie wersje N52n byly w E91 LCI

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Zeby opowiedziec historie do konca postanowilem podzielic sie tym co sie dowiedzialem. Z gory uprzedzam, ze nie znam sie na mechanice samochodowej.

 

Wstawiony silnik n53 jest z tego samego roku i o tej samej pojemnosci co oryginalny. Inaczej nie daloby sie tego zarejestrowac w Szwajcarii (zgodnie z informacja handlarza). Oczywiscie inny powod byl taki, ze po prostu nie oplacalo sie wstawiac innego silnika z powodow wspomnianych powyzej przez @Rivasi. Silnik zostal wyjety z auta bitego w tyl.

Dokladnej przyczyny awarii pierwotnego silnika tez nie potrafie podac, mam jeszcze klopoty z takim niemieckim. Handlarz opowiedzial mi, ze bylo to zwiazane z wyciekiem(?) plynu chlodniczego i walem w wyniku czego powstala rysa/pekniecie na silniku i naprawa sie nie oplacala. Nic wiecej na ten temat nie wiem. Samochod zostal nastepnie podlaczony w ASO pod komputer i nie wykazal bledow (co potwierdza szczyt kluczyka w historii serwisowej).

 

Dziekuje za udzielone odpowiedzi! Temat mozna zamknac :)

Opublikowano
Osobiscie sadze ze nie masz sie o co martwic jak sledze twoj watek, jezeli silnik nie wykazuje bledow. Mieskalem ponad rok w lauzanie i gosc ktory by zrobil przekret wstawiajac jakis chlam i go sprzedal byl by narazony na naprawde duze nieprzyjemnosci ze strony sadow. To nie te pieniadze dla niego aby ryzykowal.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.