Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Mam problem z moim autem - e39 sedan koniec 02r automat. Nie wiem co było przedtem bo mam ją od 3 miesięcy i nadal tego nie ogarnąłem. Generalnie w aucie są dwa problemy:

 

1. Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach, głównie na 5. Wypada tylko jak się zapala zimne auto na benzynie, zaczyna go trzepac i wywala kontrolkę silnika, wystarczy jeszcze raz zapalić i juz jest ok. Mierzylem ciśnienie na cyl i szczelność na zimnym - jest ok, zmieniałem cewki miejscami i tez nic. Świece zmieniane 5k temu.

 

2. Duże spalanie, jeżdżę w trybie mieszanym 80% miasto a spalanie benzyny wychodzi 14-15 a gazu 16-19 przy instalacji prins. Te wyższe spalanie wychodzi przy dynamicznej jeździe a nie deptaniu. Auto jezdzi dobrze, dynamicznie plynnie bez negatywnych objawów. Może i opony troche sie do tego przyczyniły przód 235 tył 255 no ale bez przesady... kolega ma taką samą tylko w kombi i manualu i jemu pali 10,5 benzyny max. Wiec mnie szlak trafia.

 

Olej wymieniony na jakiś gulf co ma obniżać spalanie, w automacie wymieniony, filtr czysty, na kompie brak błędów oprócz tego wypadania, dawałem mu adaptacje ale też sie nie poprawiło. Trochę tylko dziwne parametry pokazuje w vanosie, nie wiem jakie powinny być prawidłowe ale u mnie jest rozbieżność między założonymi a aktualnymi. Mógłby ktoś podać jakie powinny być parametry dla sond lambda, vanosa, przeplywki etc.

Opublikowano

Sprawdz na początek zawór disa i szczelność kolektora dolotowego,wszystkie wężyki zaślepki,może brać lewe powietrze.Przyczyną może być też lpg.

 

kolega ma taką samą tylko w kombi i manualu i jemu pali 10,5 benzyny max

 

Takie rzeczy tylko w erze :D

Opublikowano

Moja 2l pali średnio poniżej 12. W mieście 2l mniej i to wszystko jest delikatna jazda (LPG)

U ciebie powinno być 2l mniej ale nie licz na spalanie 10l w 1,5 tonowego auta 6cylindrowego..

 

Musisz poszukać kogoś z inpą i szukać. Jak spr szczelność odlotu? Jak zamieniales cewkę z fajka i świecą na inny cylinder to kasowales błąd i dopiero czytałeś błąd? Ja tak nie zrobiłem i mi wariowal. Przyspieszając szarpal i strzelał w wydech po wymianie 2 cewek wykasowaniu błędu problem minął

Opublikowano
Spalanie to nie bajka, to auto przyjaciela i wiem co mówię . Błędy czytam i kasuje co chwilę. Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki mysle że powinna w mieście palić max 14l a nie prawie 19 w mieszanym.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Temat odswiezam, gdyż nadal go nie rozwiązałem.

 

Co do wypadania zapłonu, zmieniałem miejscami: cewki, swiece, wtryski benzynowe. Nie zmienia to zupełnie. Nadal wypadanie zapłonu przy zapalaniu silnika na cyl 5, sporadycznie pojawiają się inne cylindry ale caly czas pokazuje 5. Wydaje mi się że silnik coraz mniej kulturalnie chodzi, zaczyna minimalnie drgac. Wcześniej można było położyć szklankę z wodą na silniku.

 

Szukałem na plaka nieszczelności w dolocie, test wyszedl negatywnie.

 

Ma ktoś pomysł?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na 90% nieszczelność, w dolocie, disa, albo w odmie.

Disa wyeliminujesz w 5 minut - odkręć, sprawdź oring i klapkę.

Śzczelność dolotu plakiem sprawdziłeś na słuch, czy korekty pod INPA?

Jak wszystko zawiedzie to spróbuj rozłączyć rurki od odmy, jak któraś popęka to masz winowajcę, tylko przygotuj się na parę stówek ;)

Opublikowano

moze rysa na kloektorze wylotowym ,jest podzielony na dwa banki.

pokrywa zaworöw.(moze byc tez rysa,pekniecie)

zaslepki z tylu kolektora ,lub sam kolektor sie rozsczelniil.

ja tez z tym walczylem ...i psikalem 3 puchy 650ml do plynem do czyszczenia tarcz hamulcowych.

i nie pokazalo nic , a jak zaczolem rozkrecac to ta guma co idtie do krokowca od dolu popekana,zaslepki z tylu kolektora sparciale,

moga tez byc gumki /oringi nr 6 na rysunku

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DS61-EUR---E39-BMW-530i&diagId=11_2879

 

jak i tez zaslepki nr 15 i 17 .

 

duzy oring na disa-jest wulkanizowany ,ale mozna go wyciac skalpelem , i dobrac odp oring :mad2: :cool2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano

Sprawdzę na dniach jeszcze raz cisnienie na garkach i przedewszystkim trzymanie cisnienia na zimnym. Od początku myślałem że to bedzie nieszczelności w dolocie.

Plakiem sprawdzalem na słuch.

 

moze rysa na kloektorze wylotowym ,jest podzielony na dwa banki.

pokrywa zaworöw.(moze byc tez rysa,pekniecie)

zaslepki z tylu kolektora ,lub sam kolektor sie rozsczelniil.

ja tez z tym walczylem ...i psikalem 3 puchy 650ml do plynem do czyszczenia tarcz hamulcowych.

i nie pokazalo nic , a jak zaczolem rozkrecac to ta guma co idtie do krokowca od dolu popekana,zaslepki z tylu kolektora sparciale,

moga tez byc gumki /oringi nr 6 na rysunku

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DS61-EUR---E39-BMW-530i&diagId=11_2879

 

jak i tez zaslepki nr 15 i 17 .

 

duzy oring na disa-jest wulkanizowany ,ale mozna go wyciac skalpelem , i dobrac odp oring :mad2: :cool2:

 

Z jakiej przyczyny walczyles z dolotem? Tzn co sie u Ciebie działo?

Opublikowano
Witam, walczę z tym samym problemem już rok bezskutecznie, u mnie jest taka różnica, że zawsze wypada 1 cylinder i prawie zawsze 5, nigdy inne. Niedawno ktoś podpowiedział mi, że przyczyną może być duża ilość nagaru na zaworach i szczególny brak kompresji na zimnym silniku. Ta osoba, miała identyczne objawy co ty i mechanik zastosował dwie puszki preparatu tunap 133 i problemy ustąpiły. Podobno jeszcze dwie czy trzy bmki tak naprawił. Preparat jest drogi, dlatego ja zdecydowałem, że postaram się wymyć ten nagar czymś tańszym i znalazłem xado anticarbon i tego użyję. Zbliża się wymiana oleju, wiec zrobię też płukankę przed wymianą. Czy pomoże, nie wiem, ale już nie mam pomysłu na nic innego.
Opublikowano
Teraz w tygodniu zostawiam auto na garażu i będę jeszcze raz wszystko sprawdzał. Na początku oddałem auto do bardzo dobrego diagnosty we wro, jettronic i wlasnie gość podpowiadal o cisnieniu i zaworach. Co prawda było mierzone wraz ze szczelnoscia i niby ok, ale sam jeszcze raz sprawdzę bo nie ufam nikomu. Dolot mnie od początku kusi żeby rozebrać i przebadać od zeraz. Wiec zaraz po mierzeniu idzie w drobny mak. Mam tylko nadzieje że nie wyjdzie niskie cisnienie / szczelność i nie trzeba będzie rwac czapki... w kazdym aucie jakie mialem musiałem to robić, mam dość ☺
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.