Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Przejdę od razu do rzeczy. Kilka dni temu zamontowałem w E46 amortyzatory marki Sachs Super Touring. Po niemiłych przygodach z poprzednikami - marki Meyle - nie chciałem już ryzykować. Wcześniej problemem był wyraźnie podniesiony przód auta w stosunku do tylnej osi. Niestety, po zamontowaniu wychwalanych Sachsów jest tak samo (lub gorzej).

 

 

Poniżej zamieszczam wyniki pomiarów wysokości zawieszenia (mm):

 

PRZÓD (lewa strona): 177 (od nadkola do rantu felgi); 684 (od nadkola do podłoża),

PRZÓD (prawa strona): 170; 675

 

TYŁ (lewa strona): 136; 641

TYŁ (prawa strona): 145; 648

 

STAN ZAWIESZENIA:

Przednia oś: sprężyny nie ruszane od momentu sprowadzenia auta (przebieg: 202 000 km); amortyzatory (opisane wyżej).

Tylna oś: pęknięcie jednej ze sprężyn; wymiana obydwu na sprężyny Lesjofors; amortyzatory (nie wymieniane od momentu sprowadzenia do dzisiaj (202 000 - 350 000). Według diagnostów - sprawne (60 - 70%).

 

VIN: CF60295

 

 

Proszę o pomoc, bo nie chcę nadal jeździć kozą. Na Meyle zrobiłem około 100 000 km. Po wymianie na Sachsy znowu to samo. Co robić? Po głowie ciągle chodzą mi sprężyny obniżające... Jednak bywają opinie, że mogą wykończyć szybciej standardowe amortyzatory oraz trakcja może się pogorszyć (wręcz na nierównościach może dojść do niebezpiecznych sytuacji: utrata przyczepności itp.).

 

Być może przednie sprężyny nie są standardowe i amortyzatory Sachs ST nie współgrają z nimi? Jak to sprawdzić bez demontażu? Jakieś nr, które można dostrzec przez nadkole? Z góry dziękuje za każdą pomoc...

Opublikowano

Może ktoś wie jaka jest fabryczna wysokość zawieszenia z przodu i z tyłu w E46? Może to tył wymaga podniesienia, a nie przód obniżenia?

 

Zrobię jeszcze pomiary do osi koła (chyba tak się powinno robić). Będę wdzięczny jeśli ktoś zmierzy w swoim E46 wysokości zawiechy (jeśli ma seryjne - naturalnie...).

Opublikowano
Zmierz odstęp od krawędzi nadkola do dolnego rantu felgi, nie do ziemi.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Mi przod podnios sie po wymianie poduszek Mc Personow reszta zostala bez zmian. Na starych było widac pekniecia oraz delikatne wybrzuszenie w kierunku maski. Moim zdanie od tego jak wysoko stoi Ci samochod zalezy przedewszystkim od Sprezyn oraz poduszek na sprezynach, amortyzator nie ma wiele z tym wspolnego.
Better slow than not go...
Opublikowano
Zmierz odstęp od krawędzi nadkola do dolnego rantu felgi, nie do ziemi.

 

Ok. Wykonam taki pomiar.

 

Mi przod podnios sie po wymianie poduszek Mc Personow reszta zostala bez zmian. Na starych było widac pekniecia oraz delikatne wybrzuszenie w kierunku maski. Moim zdanie od tego jak wysoko stoi Ci samochod zalezy przedewszystkim od Sprezyn oraz poduszek na sprezynach, amortyzator nie ma wiele z tym wspolnego.

 

Sprężyny mam cały czas te same od czasu sprowadzenia. Nie pierwszych amortyzatorach (chyba oryginalnych) siedział na pewno niżej. Szkoda, że nie mam żadnej fotki z tamtego czasu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po długiej przerwie wracam do tematu. Dokonałem pomiaru do dolnego rantu felgi (mm):

 

LT: 548

PT: 557

LP: 591

PP: 585

 

Ponawiam pytanie: tył za nisko czy przód za wysoko?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A nie masz czasem S226A czyli sportowego dostosowania podwozia, tam są trochę inne amortyzatory sachs advantage zamienniki .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AL71-EUR-01-2001-E46-BMW-320d&diagId=31_0407

Sam u siebie zakładałem amortyzatory na przód (mam s226a) i nie ma bardzo możliwości podwyższyć przód jak nie wymieniałeś sprężyn, jedyne co mogłeś zrobić do nie do końca włożyłeś amortyzator i skręciłeś jarzmo od zwrotnicy (kołki powinny wejść w zagłębienia i dopiero skręcić jarzmo, obowiązkowo trzeba do końca wykręcić śrubę skręcającą jarzmo zwrotnicy przed włożeniem nowych amortyzatorów) jeszcze można się pomylić przy łożysku macpersona, ale tylko wtedy jak nie ma kołka ustalającego pozycje kolumny macpersona przy kielichu.

Opublikowano

Gdzie to sprawdzic? W realoem powinno sie wyswietlic jaka mam zawieche?

 

Remontu nie robilem sam. Prowadzilem auto do mechanika...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak rozkodujesz vin będzie informacja jeśli masz sportowe dostosowanie podwozia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzie to sprawdzic? W realoem powinno sie wyswietlic jaka mam zawieche?

 

Remontu nie robilem sam. Prowadzilem auto do mechanika...

po rozkodowaniu vin będzie pokazane pakiet S226A

lub najlepiej po starych amortyzatorach i ich numerach , http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AL71-EUR-01-2001-E46-BMW-320d&diagId=31_0407

jak ktoś zmieniał i dołożył sportowe amortyzatory i sprężyny (inny też jest drążek stabilizatora ) to raczej vin nic nie pokaże, można zmieżyć zwykły i sportowy amortyzator od podstawy do podstawy mocowania sprężyny czy jest różnica, wtedy będzie wiadomo.

Opublikowano (edytowane)

Jak zmienialem 5 lat temu z oryginalow na smieciowki Meyle to bylem na tyle slabo zaznajomiony z ta marka, ze nie wiedzialem, ze istnieje cos takiego jak "sportowe dostosowanie".

 

Nie bede chyba kombinowal z podmiana amorkow z przodu. Zaloze nizsze springi albo... No wlasnie, czy tyl jest w porzadku? Czy nie jest za nisko? Chyba rozkoduje najpierw VIN i sprawdze jakie powinienem miec zawieszenie...

Edytowane przez radius_bo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jeszcze tego nie zrobiłeś? :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Już zrobiłem. Nie ma na liście wyposażenia pozycji S226A, czyli teoretycznie zamontowane Sachsy Super Touring powinny współpracować prawidłowo z tym autem. Czy się mylę?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak mówiłem, mógł ktoś sobie sportowe zamontować dlatego był niższy, zobacz sprężyny ja mam s226 i jutro sprawdzę jakie mam kolory pasków (oczywiście jak masz ori )

przy s226 powinny być takie same jak w coupe, tylko problem w tym że to też zależało od wyposażenia, ponieważ im cięższe auto tym mocniejsze sprężyny...

takie są zwykłe http://allegro.pl/bmw-e46-320d-sprezyny-przod-komplet-i5083988321.html

Przy sportowych sprężynach s226 z przodu zwykłe amortyzatory długo nie wytrzymują ...

Opublikowano

Męczy mnie jedna kwestia. Nawet jesli ktos kiedys zalozyl sprezyny z pakietu S226 (obnizajace) to dlaczego zalozenie amortyzatorow standardowych mialoby podwyzszyc auto? Podobno o wysokosci auta decyduja sprezyny. Idac tym tokiem myslenia to kupienie eibachow -30 nie powinno dac efektu przy moich Sachs ST...

 

Jutro sprawdze jakie mam sprezyny? Czy oprocz kolorow sa jakies nr katalogowe, ktore mozna dostrzec bez demontazu sprezyn?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spojrze jutro na sprezyny. Oprocz kolorow sa jakies numery?

tak ale musisz je wymontować inaczej nie zobaczysz są na ostatnim zwoju od strony mocowania amortyzatora, o ile pamiętam, numery nic bardzo ci nie powiedzą, ponieważ nawet ASO szukają po vin dostosowując do wyposażenia, podaj 7 ostatnich numerów vin to ci powiem ori numery sprężyn do twojego samochodu na jakich wyjechała twoja bmw-ka z fabryki , ETK

Opublikowano
podepne sie i zapytam...mam zawias s226a i wymieniłem amorki na sachs advantge +odboje i też mi poszedł przód do góry czy to wina nowych odboji? stare były pewnie dobrze uklepane
Opublikowano
Też przechodziłem wymianę amorków i przód również poszedł do góry. Na początku wyglądało to fatalnie. Teraz, po roku już nie jest tak źle aczkolwiek dalej trochę jest wyżej niż było na początku. Byłem już u kilku mechaników i wszyscy rozkładają ręce. Montaż ok, części ok i nikt nie ma koncepcji co to a też nie chcę wywalać kasy na marne bo auto jeździ dobrze i już się trochę ułożyło. Amortyzator jesteś wstanie złożyć ręką a jego wysokość osobiście mierzyłem więc to odpada. Zostają jedynie poduszki, które jak są nowe i nie wybite to widocznie podnoszą przód. Na forum też jeszcze nie trafiłem na żaden temat, który skończył się podaniem konkretnej przyczyny po usunięciu której auto stoi jak przed wymianą. Tutaj mój temat: viewtopic.php?f=69&t=251669

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano
tez o tym myślałem ale chyba nie idzie kupic tylko 2 szt.sprężyn przeważnie są komplety a poza tym obawiam sie nawet jak założysz na przód to tył bedzie za wysoki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedyna możliwość, dlaczego jest delikatnie wyżej, niż na starych, to w nowych jest gaz który wypycha amortyzator do góry i przez to delikatnie się podnosi auto ,

z biegiem czasu gazu jest coraz mniej i już nie wypycha z taką siłą amortyzator do góry, a tak to nie ma innej możliwości, ja twierdze że podstawa osadzenia sprężyny jest niżej w S226A i to główny powód obniżenia auta o 2cm , a nie tylko sprężyny które są twardsze niż ori lub mogą być obie opcje, dzisiaj zmierzę mam stare ori bmw s226a i powiem wymiary.. Ja na swoich dzisiaj sprawdzałem S226a ma tylko jeden biały lub siwy kwadrat namalowany (320d ,wyposażenie aut klima, manual skrzynia, dwie cechy najważniejsze w doborze sprężyn) Numery sprężyn są dostępne w ETK dobiera się je do wyposażenia i do vin

 

mierzyłem dzisiaj odległość od podłoża do rantu błotnika i tak

przód 64,7 cm (był wymieniany jakieś 50tyś kilometrów wstecz ( amortyzatory sachs advantage czerwone sprężyny ori )

tył 62,2 cm

zaznaczam ze mimo tego że przód wyżej to wizualnie tył wydaje się wyższy (na wynik mają wpływ złożycie opon i ciśnienie powietrza w oponach jak również same rozmiary opony) dla ścisłości opony Michelin 205 /55/16 ciśnienie przód 2.1 tył 2.5 zużycie ok 4-5mm bieżnika

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.