Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jestem nowy na forum, ponieważ nie dawno stałem się posiadaczem E87 120i 2004r.

Powiem szczerze że dawno nie miałem tak zszarpanych nerwów przez samochód, ale do rzeczy.

Błędy jakie wyrzucał tydzień temu wskazywały na wymiane serwomotoru VVT, takowa została zrobiona i co chyba ważne NIE została zrobiona adaptacja.

I tu moje pytanie, wszystkie blędy dotyczące VVT znikneły oprócz sporadycznie (co 2-3 dni) pojawiającego się błędu 2A6F.

Dodam takze ze oczywiscie auto lepiej jezdzi po zmianie serwomotoru, lecz potrafi trząsc sie i falowac na wolnych obrotach.

Blad mi nie przeszkadza bo nie swieci sie CHECK, lecz te falowanie obrotow jest irytujace.

 

Czy myslicie ze moze to byc spowodowane nie zaadaptowaniem nowego serwa?

W piatek jade na adaptacje (w ASO BMW w Warszawie miła pani powiedziała mi ze koszt takowej uslugi to 530 zł BRUTTO...) do znajomego elektronika z DISem.

 

Pozdrawiam

Maciek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sprawie silnika lepiej pytać na forum E90 - bo silniki są identyczne, a użytkowników znacznie więcej. Problem ten pojawiał się na forum, ale nikt na 100% nie potwierdził diagnozy. Na pewno po wymianie trzeba zrobić adaptację. Czy kupiłeś oryginalny serwomotor - czy zamiennik? Napisz jaki jest efekt po adaptacji. Mam podobny problem tzn co kilkaset km pojawia się ten sam błąd co u Ciebie. Pozdr.
Opublikowano

Witam

Z pewnoscia opisze wrazenia po adaptacji silnika.

Serwomotor wymienilem na zamiennik Siemensa VDO.

 

Pozdrawiam

Maciek

Opublikowano

Witam,

 

Otoz jak pisalem wczesniej moja historia z BMW jest dosyc krotka. Lecz chcialbym opisac swoj przypadek.

Samochod kupilem dosc zaniedbany lecz z malym przebiegiem. Od poczatku byly problemy z falujacym i zle pracujacym badz zamulony silnikiem.

Pierwsze diagnozy i wyszło: 2A67, 2A6F, 2A6B. Stwierdzilem ze serwomotor VVT do wymiany, lecz nie zrobilem adaptacji. Zostal wymieniony na zamiennik Siemensa VDO. Samochod znacznie odzyl ale blad 2A6F nadal wystepowal co jakis czas, objawalo sie do terkotaniem/nie rowna praca silnika na wolnych obrotach a dokladniej na biegu jalowym. Wczoraj po adaptacji u prawdziwego fachowca z komputerkiem, samochod BAJKA! Zbiera sie od dolu i wkoncu jezdzi tak jak 2.0 powinno.

Natomiast jak to u fachowców bywa zbadal prace silnika i wyszlo ze na 4 cylinderze wypada zaplon. Dzis zakupie komplet swieczek i 1 cewke. Fachowiec powiedzial ze w BMW w zasadzie wypada robic adaptacje wszystkiego takze pracy silnika.

Wypadajacy zaplon jest minimalny fakt, lecz co jakis czas przy ruszaniu slychac ze nie rowno pracuje. Dzis wymienie swieczki i ta cewke, zrobie adaptacje i opisze czy cos to dalo.

 

Pozdrawiam

Maciek

Opublikowano

Hey!

Mam ten sam silnik - na podglądzie w INPA wszystko wydaje się OK a tych kucy trochę mi brakuje - nie wiem czy się człowiek już przyzwyczaił:) Fajnie byłoby przejechać się jakąś inną jedynką dla porównania. Powodzenia z naprawą Twojej!

 

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Opublikowano
Witam,

 

Otoz jak pisalem wczesniej moja historia z BMW jest dosyc krotka. Lecz chcialbym opisac swoj przypadek.

Samochod kupilem dosc zaniedbany lecz z malym przebiegiem. Od poczatku byly problemy z falujacym i zle pracujacym badz zamulony silnikiem.

Pierwsze diagnozy i wyszło: 2A67, 2A6F, 2A6B. Stwierdzilem ze serwomotor VVT do wymiany, lecz nie zrobilem adaptacji. Zostal wymieniony na zamiennik Siemensa VDO. Samochod znacznie odzyl ale blad 2A6F nadal wystepowal co jakis czas, objawalo sie do terkotaniem/nie rowna praca silnika na wolnych obrotach a dokladniej na biegu jalowym. Wczoraj po adaptacji u prawdziwego fachowca z komputerkiem, samochod BAJKA! Zbiera sie od dolu i wkoncu jezdzi tak jak 2.0 powinno.

Natomiast jak to u fachowców bywa zbadal prace silnika i wyszlo ze na 4 cylinderze wypada zaplon. Dzis zakupie komplet swieczek i 1 cewke. Fachowiec powiedzial ze w BMW w zasadzie wypada robic adaptacje wszystkiego takze pracy silnika.

Wypadajacy zaplon jest minimalny fakt, lecz co jakis czas przy ruszaniu slychac ze nie rowno pracuje. Dzis wymienie swieczki i ta cewke, zrobie adaptacje i opisze czy cos to dalo.

 

Pozdrawiam

Maciek

 

Hej, mam prawie dokładnie taki sam przypadek tj. był błąd Valvetronica - wymieniony na VDO Siemens (nota bene oryginał jest tej samej firmy) Adaptacja robiona - praktycznie nic nie dało poza tym że błąd nie pojawia się. (Spec od BMW mówił że tak naprawdę to adaptacja sama się wykonuje po włożeniu kluczyka i wciśnięciu przycisku start/stop). Sporadyczne wypadanie zapłonu na 4 cylindrze - świece nowe, cewki podmieniane na nowe i żadnej zmiany. Obroty praktycznie w ogóle nie falują ale za to trzęsie silnikiem i podczas przyspieszania od dołu przerywa przez chwilę tak jakby mu brakło paliwa na 1 cylindrze. Silnik pracuje głośno i "warcząco" w przedziale 2500-4000 obr/min. Innych błędów nie ma. Podejrzenie jest na wałek mimośrodowy i na dzwigienki z nim współpracujące - generalnie sprawy rozrządowe - rozrząd (łańcuch, napinacz, ślizgi) ma przejechane ze 20tyś km. Wiadomo na pewno, że rozrząd jest dobrze ustawiony i że żaden inny błąd się nie pojawia. Samochód jest leciusieńko przymulony, ale spalanie w normie aczkolwiek mam wrażenie że z 0,5l palił wczesniej mniej. Właśnie go oddałem do speca od BMW i zobaczymy co powie.

Opublikowano

Witam,

 

Z tą adaptacją sie nie zgodze. Słyszałem teorie o samoustawianiu sie, wlozyc kluczyk zaplon 2-3 min itd. Niestety nic to nie daje. Adaptacja VVT na prawde działa program bodajze ISTA.

U mnie po zmianie cewki z 4ego cylindra i wymienieniu kompletu swiec, nastepnie adaptacji pracy silnika! Wszystko jest w jak najlepszym porzadku. Spalanie i tak mam duze ale wiaze sie to z dosc ciezka noga i korkami (Warszawa).

Dodam ze przed wymianami VVT swiec itd itp auto palilo ponad 14l, teraz nie moge wejsc powyzej 12. Jesli chodzi o walek mimosrodowy to przeciez mozesz go obejrzec i stwierdzic czy jest ok.

Moja rada, adaptujcie co sie tylko da u FACHOWCÓW a nie u ...

 

Pozdrawiam

Maciek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.