Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Dzisiaj byłem na komputerze i wykazało takie błędy:

5 czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza

65 regulacja powietrza doładowania

12 napięcie po włączeniu zapłonu (15)

72 magistrala com komunikacja między układami ASR - EGS

36 czujnik ciśnienia powietrza

Jak mam rozwiązać te problemy i co jest ich przyczyną ? Pozdrawiam :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, Dzisiaj byłem na komputerze i wykazało takie błędy:

5 czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza

65 regulacja powietrza doładowania

12 napięcie po włączeniu zapłonu (15)

72 magistrala com komunikacja między układami ASR - EGS

36 czujnik ciśnienia powietrza

Jak mam rozwiązać te problemy i co jest ich przyczyną ? Pozdrawiam :)

 

odpowiem na kilka

Wtryskiwacz sterując pewnie do wymiany , ale podobno pompa wtryskowa vp-44 przejmuje jego zadanie ....

 

regulacja powietrza doładowania, jest kilka opcji, to pewnie zatarte łopatki turbiny, uszkodzony zawór regulacyjny, najlepsza opcja to uszkodzone wężyki podciśnienia,

zacząłbym właśnie od wymiany przewodów podciśnieniowych i zamiany zaworów egr do turbo, a od turbo do EGR, niestety najgorsza opcja to turbina do regeneracji

 

Napięcie po włączeniu zapłonu KL15, może coś z klemami, sprawdź , oczyść, alternator uszkodzony lub coś ze stacyjką,

 

Magistrala CAN między układami, może tylko chwilowe, to raczej sam nie sprawdzisz, może tylko wtyczki zaśniedziałe

 

czujnik ciśnienia powietrza , pewnie dolotowego w kolektorze ssącym , czyszczenie (rzadko przy błędzie pomaga lub wymiana, przy okazji wyczyścić EGR i kolektor

dolotowy, napewno jest w nim duzo sadzy (uwaga aby nic nie wpadło do cylindra )

 

Ale trzeba było usunąć błędy i przejechać kawałek który z nich zapisał się od nowa, bywają błędy tylko chwilowe, czym się nie należny za bardzo przejmować ...

Opublikowano
Dziękuję, bardzo przydatne informacje, co do turbiny to mam gdzieś przedmuch bo przy 2 tyś obr. idzie dziwny gwizd w okolicach turbiny, prawdopodobnie jakiś przewód, albo wąż do wymiany, co do reszty sprawdzę je w najbliższym czasie. teraz chce sie zająć turbiną i wtryskiem bo pali mi 9 l/100 przy normalnej jeździe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziękuję, bardzo przydatne informacje, co do turbiny to mam gdzieś przedmuch bo przy 2 tyś obr. idzie dziwny gwizd w okolicach turbiny, prawdopodobnie jakiś przewód, albo wąż do wymiany, co do reszty sprawdzę je w najbliższym czasie. teraz chce sie zająć turbiną i wtryskiem bo pali mi 9 l/100 przy normalnej jeździe.

jak duży świst to prawdopodobnie masz przed katalizatorem pęknięcie na wydechu, mi się w tym miejscu oberwała rura zaraz za turbiną to przy każdym dodaniu gazu było taki świst słychać, lub zobacz czy łącznik elastyczny nie jest uszkodzony, ewentualnie sprawdź drożność pierwszego katalizatora ponieważ może być przyblokowany i ciśnienie gazów może nawet turbinę uszkodzić, a nie czuć spalin w kabinie jak staniesz na światłach ???

9l to stanowczo za dużo M47 to bardzo oszczędna jednostka diesla, mi po mieście, i na krótkich dystansach (małe miasto nie ma korków) w największe mrozy nie pali więcej niż 8,5 a na trasie to 5,3 - 5.6 zależności od ciężkości nogi, można zejść bez problemów poniżej 5 nawet miałem 4,6 ale to nie jazda ....

Opublikowano
Problemem okazał się silnik :/ dwa tłoki prawie już nie żyją. Ile może kosztować kapitalny remont? Głowica była planowana rok temu (tylko wyrównana, bo miałem lekkie problemy ze świecami...) Wymieniać silnik na używkę? Czy ten remontować?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lepiej kup używkę, o wiele taniej niż remont sam wał np kosztuje 3tyś ceny przybliżone to znajdziesz w etk doliczyć trzeba marże servisu, a pewnie nie jest też mała, kup sam słupek razem z głowicą najtaniej ci wyjdzie, tylko ryzyko jak to używki...
Opublikowano
Własnie strach używkę, niby jest gwarancja i przez te 2 tygodnie zdążę go włożyć do auta i pojechać na test sprężania itp. Co do remont to koło Elbląga podobno dobrze robią ;) szlif wału, cylindrów, wymiana tłoków, pierścieni itd. i podobno koszt coś koło 5-6 Tyś. Silnik używany to nie wiem czy wstawiać wtedy ten sam 136km czy już silnik po lifcie co ma 150 km, choć nie wiem czy z tym 150 konnym nie będzie dużo zabawy bo nie wiem jak tam z komputerem jest ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dużo zabawy tylko kupno rozbitka lub anglika sie opłaca .... aby zrobić taką przekładkę

silnik, skrzynia, część osprzętu, sterownik wszystkie wiązki trzeba wymienić silnika, zasilanie pompa comon rail itp hamulce pewnie masz ASC zmiana agregatu i sterownika na DSC trochę zabawy jest, jak masz dawcę to ok, w miarę oczywiście...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.