Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od dłuższego czasu na biegu jałowym czuć w moim bmw telepanie silnika. Objawia się to w taki sposób że "trzęsie" raz lekko raz mocniej. "Czuć to najlepiej na tyłku - trzęsie siedzeniami na boki :mad2: "

Dzisiaj podpiąłem się kablem odpaliłem inpe i sprawdziłem jak działają wtryski. (test robiony na "zimnym" silniku po ~5 min od uruchomienia")

zamieszczam zdjęcia:

http://i.imgur.com/7V0iYjG.png

http://i.imgur.com/IRkA9p7.png

 

Jak widać coś nie tak jest nie tak z Cylindrem 2 i z 1 chyba tez jest nie zaciekawie

 

W odczycie błędów wygląda to tak: (cylinder 2 i 3 :?: :?: )

 

http://i.imgur.com/lRC7BZL.png

http://i.imgur.com/z9aXzmL.png

http://i.imgur.com/dDdM4Mb.png

http://i.imgur.com/L3EPWAg.png

http://i.imgur.com/5fLKE4m.png

 

Czy to coś poważnego, czy czeka mnie wymiana/regeneracja wtrysków? Jak to naprawić ? co robić ?

Opublikowano
Kolego, pierwsze pytanie czy masz klapki w kolektorze? Drugie auto ma moc? Trzy błędy świec żarowych ale one nie wpływają na pracę silnika a drugi wtrysk leje aż miło, na pewno do roboty a reszta do sprawdzenia, ostatni błąd dotyczy zbyt dużych korekcji i dlatego auto pracuje nierównomiernie :( Wtryski do wyciągnięcia i sprawdzenia u pompkarza i dopiero wtedy będziesz wiedział jak wyglądają twoje wtryski ja bym zregenerował komplet i spokój.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
1 i 2, oraz 3 już się kończy, zregeneruj wszystkie i będzie spokój.

 

 

kończy :) ? a skąd wiesz że sie "konczy" ? wg tych wykresów coś nie tak jest z 1 i 2

Opublikowano
ok czyli wychodzi na to że 4 wtryski do regeneracji. Teraz druga kwestia, jak sprawdzić napięcia na swiecach żarowych ? bo albo czeka mnie wymiana 4 świec albo wymiana sterownika, jak to dobrze zdiagnozowac ? Jak wybrać "odpowiednią" firmę do regeneracji wtrysków ? naczytałem się że jest pełno pseudo fachowców od wtrysków którzy mogę nic nie pomóc. U mnie w mieście znalazłem coś takiego http://www.wtryskiwacze.bialystok.pl/, czy lepiej gdzieś wysłać wtryski w Polske ?
Opublikowano
Koledzy jak zauwazyluscie 2jka jest 5 na plusie czyli ujmuje paliwa tym co mają na minusie. I nie koniecznie musi byc do wymiany. U mnie jest podobnie korekcje sa lepsze ale ten co ma najwyzsza wsrtosc i jest w plusie na tescie przelewowym podaje najmniej paliwa czyli jest s najlepszej kondycji.
Opublikowano
Kolego, pierwsze pytanie czy masz klapki w kolektorze? Drugie auto ma moc? Trzy błędy świec żarowych ale one nie wpływają na pracę silnika a drugi wtrysk leje aż miło, na pewno do roboty a reszta do sprawdzenia, ostatni błąd dotyczy zbyt dużych korekcji i dlatego auto pracuje nierównomiernie :( Wtryski do wyciągnięcia i sprawdzenia u pompkarza i dopiero wtedy będziesz wiedział jak wyglądają twoje wtryski ja bym zregenerował komplet i spokój.

 

 

Nie wiem czy są klapki w kolektorze, jeżeli są to co, jeżeli nie to też co :) ?. Auto ma moc. Co to znaczy zbyt dużych korekcji ? Wtryski niedługo wyjmyję i wiozę/wysyłam do regeneracji, co do "korekcji" to nie bardzo wiem o co chodzi, i co mam robić z tymi świecami żarowymi ? wymieniać 4 sztuki, czy sprawdzić napięcia na każdej (jak to zrobić ?)

Opublikowano
Nie wiem czy są klapki w kolektorze, jeżeli są to co, jeżeli nie to też co :) ?. Auto ma moc. Co to znaczy zbyt dużych korekcji ?

chodzi o to, że jedynie kolega czerwony330d wie, że podniesione korekcje nie koniecznie zależą od padających wtrysków, ale także od kondycji poszczególnych cylindrów.

Jeżeli któraś z klapek się urwała to mogła narobić syfu w silniku i stąd może się brać niedomaganie - w tym przypadku duża korekcja wtrysku. Oczywiście padnięte wtryski są bardzo prawdopodobne, ale zanim je wyślesz do regeneracji to podjedź do jakiegoś ogarniętego mechanika i dobrze to zdiagnozuj (może sprawdzić kompresję np.).

 

i co mam robić z tymi świecami żarowymi ? wymieniać 4 sztuki, czy sprawdzić napięcia na każdej (jak to zrobić ?)

Rezystancję świec możesz sprawdzić na świecach ale do tego musisz ściągnąć kolektor (mógłbyś przy okazji ocenić stan klapek w kolektorze). Ogólnie pewnie się i tak nie obejdzie bez wymiany świec + sterownik - bolączka tego modelu (a i tak jak to później działa to jakaś loteria lub czarna magia ;))

Opublikowano
Nie wiem czy są klapki w kolektorze, jeżeli są to co, jeżeli nie to też co :) ?. Auto ma moc. Co to znaczy zbyt dużych korekcji ?

chodzi o to, że jedynie kolega czerwony330d wie, że podniesione korekcje nie koniecznie zależą od padających wtrysków, ale także od kondycji poszczególnych cylindrów.

Jeżeli któraś z klapek się urwała to mogła narobić syfu w silniku i stąd może się brać niedomaganie - w tym przypadku duża korekcja wtrysku. Oczywiście padnięte wtryski są bardzo prawdopodobne, ale zanim je wyślesz do regeneracji to podjedź do jakiegoś ogarniętego mechanika i dobrze to zdiagnozuj (może sprawdzić kompresję np.).

 

i co mam robić z tymi świecami żarowymi ? wymieniać 4 sztuki, czy sprawdzić napięcia na każdej (jak to zrobić ?)

Rezystancję świec możesz sprawdzić na świecach ale do tego musisz ściągnąć kolektor (mógłbyś przy okazji ocenić stan klapek w kolektorze). Ogólnie pewnie się i tak nie obejdzie bez wymiany świec + sterownik - bolączka tego modelu (a i tak jak to później działa to jakaś loteria lub czarna magia ;))

Tak właśnie o to chodzi że jak klapka poleciała to mogła narobić syfu pytam bo miałem kiedys klienta który miał podobne korekcje i po zdjęciu kolektora jednej klapki brakowało i uwaliła końcówke i wtrysk lał ale w jego przypadku auto kopciło niemiłosiernie i było osłabione, co do swiec sterownik masz dobry bo jakby był uwalony ty by Ci wywalało błąd 4 swiec a ty masz tylko trzy uwalone, kup cztery świece wymień a sterownik zostaw w spokoju przy okazji sprawdzisz sobie klapki ale mysle że jednak są na miejscu :) :wink:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

czyli podsumowując

1. Regeneracja 4 wtrysków KONIECZNIE? czy tylko 1i2 ? [4x150zł]

2. Kupno 4 nowych świec żarowych - jakich najlepiej ? Boscha czy Beru ? [4x~50zł]

3. Sprawdzenie klapek, ale wydaje mi sie że są wszystkie na miejscu bo jak opisujesz "kopciło niemiłosiernie i było bardzo osłabione" u mnie tego nie ma

Coś jeszcze ?

 

w 1k się zmieszcze, wiec jest w miare OK :8)

Opublikowano

Na pierwszy montaż szły Beru, ale mogą też być Bosch lub NGK.

 

Regeneracja 4 x 150zł? hmmmm Za samo sprawdzenie wtryskiwaczy dasz ok 200zł. Może też być problem z ich wyjęciem - i tu następne koszta...

 

W 1 tyś zł to się zmieścisz, jeśli sam wykonasz całą robotę i kupisz ewentualnie używane wtryskiwacze.

Same świece to ok 200zł

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
za 150zł to chyba tylko wymiana końcówki, bo jak kompletna z testem na eps 708 i technologią regeneracji boscha a także nadaniem kodu IMA to daj mi adres i numer tego zakładu :)
Opublikowano

Sprawdzenie wtryskiwacza ( 1 szt. ) 37,-

Naprawa wtryskiwacza ( 1 szt. ) w zależności od wielkości uszkodzenia 250-650,-

 

jak już zrobie dam znać jakie ceny co i jak

 

:8)

Opublikowano
Pamiętaj tylko aby nie dać sobie wmówić że nadanie nowych kodów nie jest potrzebne. I że nie wpływa to na prace wtryskiwacza jak i silnika.
Opublikowano
nadanie nowych kodów jest potrzebne chyba przy wymianie na "inne" nowe/używane wtryskiwacze, jeżeli "zregeneruje" te same co mam, to też są potrzebne nowe kody :> ?
Opublikowano
Niby czemu, przecież kod ima to nic innego jak zapisane charakterystyka danego wtryskiwacza czyli dawkowanie w określonych warunkach. A więc po ingerencji w taki wtryskiwacz nie będzie już miał tych samych parametrów co "przed" Ale zrobisz jak uważasz. Daj znać jakie efekty przyniosła regeneracja
Opublikowano

wtrysków nie powkładam w odwrotnej kolejności bo mam zapisane co gdzie który był tak apropo :)

 

Dzisiaj byłem na teście wtrysków na stole probierczym (BOSCH EPS 200) wszystkie wtryski są OK (wyniki pozytywne), żadnego nie trzeba naprawiać/regenerować

także nie wiem dlaczego inpa tak pokazuje, oczywiście podczas testu wtryski zostały ładnie przeczyszczone wiec może jak teraz je założe wszystko będzie ładnie chodziło, dam znać

zapłaciłem 37zł/za sztuke

 

wyniki:

http://s24.postimg.org/qwewhow83/IMG_0259.jpg

http://s24.postimg.org/ljq23k8bo/IMG_0260.jpg

 

kupiłem dodatkowo komplet nowych świec żarowowych BERU

 

Klapki na kolektorzę są, kolektor poczyszczony "na błysk"

Dzisiaj składam, podepnę się inpą i sprawdze co i jak

Opublikowano

Wtryski zamontowałem, świece wymieniłem na nowe BERU, kolektor ładnie wyczyszczony, EGR równiez, o to wyniki INPY, ogólnie jestem zadowolony:

 

1,2,4 jest "salonowo" 3 mieści się w normie, chociaż wolałbym żeby lepiej to wyglądało, i nie mam zielonego pojęcia dlaczego teraz 3 tak wygląda, nie jest to źle, ale wiadomo, że wolałbym żeby było lepiej

Temperatura silnika podczas pomiarów 83-85 stopni

Juz nie trzęsie silnikiem/siedzeniami (oby tak zostało :D )

 

http://s22.postimg.org/o0levzqs0/image.jpg

 

http://s22.postimg.org/6kr8uartc/image.jpg

 

http://s22.postimg.org/yywoe6fdc/image.jpg

 

http://s22.postimg.org/yywoe6fdc/image.jpg/

 

http://s22.postimg.org/svf3u9p3k/image.jpg

 

http://s22.postimg.org/5q9am09cg/7_na_ciep_ym.jpg

 

http://s22.postimg.org/he3cgjyhc/na_ciep_ym2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.