Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam chciał bym się dowiedzieć od bardziej zaawansowanych beemkowiczów jakie popychacze siedzą w m50b25 bez vanosa rok silnika nie jest mi dokładnie znany bo jest przerzucony od e34 ale skoro bez vanosa to chyba 1990-1991? pytam bo zacząłem szukać i znalazłem firmy INA lecz różnią się wysokością średnicą i oczywiście ceną bo najtańsze 21zł a najdroższe 70 wiec różnica kolosalna. W ogóle może ktoś się wypowie bo kupiłem ją było ok po drodze do domu stwierdiłem ze trochę oleju można by dolac - ok200ml kupiłem 10w40 wlałem i jazda dalej na autostradzie zatrzymujc się na bramce usłyszałem nie przyjemna orkiestrę z pod maski - cykanie stopniowo nasilające się aż zaczynało konkretnie walić , wymieniłem olej na valvolina 10w40 i po chwili silnik chodził idealnie kompletna cisza. Po przejechaniu 300-400 km zaczął znowu walić cykać itp nie zależnie od temperatury silnika ani stanu oleju co ciekawe chwile cyka a potem już nie za iles tam km znowu i przestaje czasem cały dzień wali a czasem w ogóle , jak ją porządnie przetargam to się ucisza..... Wymieniać popychacze czy o co tu chodzi? Wiem ze to dźwięk popychaczy bo w poprzedniej 320 miałem tez to ale zdecydowanie ciszej i tylko na rozgrzanym silniku. Niech się wypowie ktoś kto cos o tym wie bo mam dosyć pseudo mechaników którzy twierdzą ze trzab wlac mineralny.....

 

I jak by ktoś mógł dać jakiś link gdzie będzie to w miare dobrze pokazane jak to robić bo wiem niby ale nie jestem zadnym super mistrzem wiec chciałbym się jak najwięcej dowiedzieć

Opublikowano

Dzięki za filmik. Więc rozumiem że objawy które opisałem to typowy koniec popychaczy tak? Nie chciał bym ich nie potrzebnie wymieniać, a dziwi mnie to że czasem nie słychac kompletnie nic nawet przy odpalaniu na zimnym, a czasem chwile po odpaleniu zaczynają się odzywać cicho i aż się nie rozgrzeje cykają, potem znowu cisza i jak gorący silnik przeważnie walą konkretnie już chociaż czasem też jest cisza kompletna..

 

 

Jaki olej wlać na nowych popychaczach ? Nadal ten sam rozumiem? I

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym sprawdził ciśnienie oleju bo to trochę dziwne że raz jest dobrze a raz nie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
aha no i dowiedziałem sie ze to badziewie jeździło na mineralnym przez ostatnie kilka miesięcy niby nie dużo ale było, a ja wlałem półsyntetyk.. silnik innych dźwięków nie wydaje niż te popychaze ale jest zamulony dość mocno i nie wiem czy to przez tandetny stożek czy wydech na jednej rurze jakby od is-a albo czegoś..
Opublikowano
nie wiem co zrobić z tym fantem silnik jak by miał moc to ok ale skoro nie ma właśnie.. wymienialem świece przywróciłem do porzadku węże różne bo były nieszczelne i nic.. na kompie niby nic nie pokazuje tylko sonde ale mechanik twierdził że jak mam lpg to norma.. to prawda? lpg sekwencja oczywiście
Opublikowano
co może być przyczyną takiego muła? auto pali normalnie itp ale jak doda sie gazu to prawie nie jedzie i przy około 2,5-3 tyś jakby dostawał mocy na chwile i zaraz znowu kompletny muł, albo start z jedynki idzie przerzucam na dwójke piskną koła i zaraz kompletny muł jak by miała z 100km albo mniej
Opublikowano
no tyle to się domyśliłem po jego wypowiedzi jak stwierdil ze mineralny wlać, a niestety jest to jeden z najbardziej "ogarniętych" w okolicy, rezygnuje całkowicie z mechaników bo to szuszfole zwykłe które patrzą aby skasować, popychacze w super cenie mogą załatwić po rabacie a się okazuje ze ja sam w internecie mogę mieć to samo i to taniej o 8 zł na szt... hahah szkoda gadać amatorka wszędzie gdzie nie pojade a szkoda mi takiego silnika .. przez sonde nie będzie mocy? pali dobrze na ciepłym itp. na zimnym również tylko o moc mi chodzi, czy to może mieć związek z popychaczami?
Opublikowano

pracowałem w hurtowni motoryzacyjnej do aut japonskich i koreanskich. Kazdy jeden mechanik jak kupowal czesci z rabatem nawet do 50% brał fakture czy inny rachunek w detalu dla klienta. Za wahacz placil 150zł, brał rachunek na 230zł dla klienta i kasował go za robote jak i na samej części :)

 

wiec bajki ze mechanik cos taniej zalatwi mozna wlozyć wiadomo gdzie, taniej jak na allegro czy w sklepach internetowych nie potrafią załatwić. Zaopatrują sie w hurtowniach gdzie nawet po rabatach jest drożej niż na allegro :P

szukam
Opublikowano

dokładnie kolego , wiem jak to działa ale wkurza mnie to bo dobra niech zarobią ale no muszą coś w zamian zrobić a na prawde jest taka katastrofa w mojej okolicy że nie da sie tego opisać gdybym ich ponagrywał co mówią, jak robią coś to byłby niezły kabaret nie jeden by sie ze śmiechu posikał podejrzewam

 

nie ma kogoś może w okolicy kto zna temat i jest w stanie pomóc zdiagnozować dokładnie o co chodzi?

 

nasłuchiwałem to ewidentnie od strony kolektora ssącego ida stuki nie od strony wydechu , jak by na dwóch cylindrach może 3 nie wiem, jest sens wymieniac te co trzeba? idzie stwierdzić po wyjeciu ich które pojezdzą jeszcze i są dobre a które szrot?

Opublikowano
spytaj na jakims lokalnym forum czy to bmw czy innym motoryzacyjnym o polecany warsztat. To że u Ciebie jest zagłebie druciarzy to wie cała polska ale muszą być normalne warsztaty.
szukam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
dobra jest silnik spisany jest już na złom albo czesci, jezdzi bo jezdzi zeby mi d-pe wozić z punktu a do b i szukam innego, znalazłem jeden i sprzedawca mowi ze mierzył kompresje i wynosi okolo 11, co to znaczy? ile powinno być? ile miały nowe m50b25?
Opublikowano

Znajomy ma e34 z tym silnikiem na jesieni przy wymianie świec zmierzyliśmy kompresję tak z ciekawości, wyniki pomiarów w granicach 13,5 - 14,5bar, więc ma kolega teraz jakieś odniesienie.

 

Aha pomiar oczywiście na rozgrzanym silniku.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie 14,5 na każdym cylindrze m50b25 vanos.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
U mnie 14,5 na każdym cylindrze m50b25 vanos.

Dobry wynik jeszcze inna ważna sprawa to to, aby nie było zbyt dużych różnic ciśnienia pomiędzy poszczególnymi cylindrami (max. do 1,5bar) ponieważ sterownik może nie poradzić sobie z utrzymaniem płynnego biegu jałowego i mogą lekko "falować obroty"



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
to znaczy ze ten skoro ma 11 to szału nie robi... mało tych silnikow chyba ze jakies niewiadome nie sprawdzone itp.. a jak bym wsadził b25 z vanosem? pasują czujniki wtyczki itp? czy wszystko jest inne?
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.