Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W dde tego nie znaleźliśmy -nie ma ciśnienia pompki elektrycznej. Zapomniałem przez to wszystko że można wejść do EKP przez call up ecu functions. Jutro sprawdzimy. W tej chwili jest tak - paliwo na pewno wraca do zbiornika. Nawet po pół godziny pompka elektryczna bulgocze po uruchomieniu.

po kilku próbach odpalenia powinnobyć jakieś ciśnienie w szynie cr - jest 2bary (powinno min 325bar).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wiedz napisze co znalazlem, moze cos pomoze.

 

Sensor pozycji (mierzy pozycje pompy wysokiego cisnienia)

Diagnozowanie bledu:

Zapisany blad w sterowniku silnika

Program awaryjny z zastepczymi wartosciami

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/wds/Positionssensor%20Hochdruckpumpe_zpsfpikzkzi.png

 

Wentyl sterujacy iloscia paliwa

Diagnozowanie bledu:

Zapisany blad w sterowniku silnika

Program awaryjny z zastepczymi wartosciami

Przy mechanicznym uszkodzeniu w zamknietej pozycji wentyla sterujacego nie jest mozliwa dalsza jazda

Jesli sterowanie wentyla jest przerwane lub wystapi spiecie masy, wentyl zostaje przelaczony na pelny przeplyw. Sterownik silnika (DDE) rozpoznaje blad i redukuje cisnienie wtrysku paliwa i przelacza na regulacje cisnieniowa.

Podczas spiecia plusa (+) silnik zostaje wylaczony

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/wds/Mengensteuerventil%20und%20Hochdruckpumpe_zps8e8oifdl.png

 

Sensor cisnienia paliwa wysyla sygnal do sterownika silnika (DDE) ktory steruje wentylem ilosci paliwa

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/wds/Reindrucksensor%20E90_zpsigxewfge.png

 

 

Sterowanie wysokiego cisnienia:

Wentyl sterujacy iloscia paliwa zatrzymuje doplyw paliwa ze strony niskiego cisnienia na strone wysokiego cisnienia. Odpowiednie cisnienie jest ustawiane poprzez trzy rodzaje regulacji. Sygnal sensoru cisnienia dziala jako sygnal wejsciowy do sterownika silnika (DDE) aby sterowac wentyl ilosci paliwa.

 

Podczas uszkodzenia sensoru cisnienia lub pompy wysokiego cisnienia nie jest wysylany sygnal z sterownika silnika (DDE) do wentyla ilosci paliwa.

Poprzez zintegrowany Baypass pompy wysokiego cisnienia dalsza jazda jest dalej moziwa w programie awaryjnym.

 

 

Przepraszam za moje niefachowe nazwy, jak mnie ktos poprawi to zmienie, bedzie sie lepiej czytac ;)

Niestety nie mam czasu zeby lepiej zapoznac sie z tym systemem, sa trzy rozne papki wysokiego cisnienia ale podobnie dzialaja.

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dde tego nie znaleźliśmy -nie ma ciśnienia pompki elektrycznej. Zapomniałem przez to wszystko że można wejść do EKP przez call up ecu functions. Jutro sprawdzimy. W tej chwili jest tak - paliwo na pewno wraca do zbiornika. Nawet po pół godziny pompka elektryczna bulgocze po uruchomieniu.

po kilku próbach odpalenia powinnobyć jakieś ciśnienie w szynie cr - jest 2bary (powinno min 325bar).

 

Mi pokazywalo bledy w DDE i robilem diagnoze tak jak mi ista zaspiewala ale mniejsza z tym, tu pewnie bledu nie ma bo byl by pokazany blad.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Dobra robota Speed :cool2:

 

Ja po moich walkach z ciśnieniem w E81 N47, zaczął bym od obserwacji wzrokowych :wink:

Sprawdził wyjście ciśnienia od pompy elektrycznej do pompy CR (jeden wężyk to wejście ciśnienia od pompy elektrycznej, a drugi to tzw przelew / nadmiar) - jeśli OK, to:

Sprawdził ciśnienie bezpośrednio na wyjściu z pompy CR.

Wystarczy wzrokowa ocena, ciśnienie powinno być naprawdę duże. Oczywiście należy to obserwować podczas kręcenia rozrusznikiem.

 

Jeśli z pompy elektrycznej ciśnienie będzie OK, a z pompy CR słabe, to może być walnięty zawór regulacji ciśnienia na pompie CR lub sama pompa CR.

 

U mnie w N47 również nie było błędów związanych z układem paliwowym.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

To bulgotanie -to mi nie daje spokoju. Miałem już taki przypadek. Ale wtedy to powodem był pływak i paliwo zostawało nie w tej co trzeba komorze. Druga sprawa -ta pompka za głośno pracuje (online ją słyszałem). Koniecznie ją trzeba przetrzepać. One mają plastikowe łopatki -zuzywają się i zamiast tłoczyć to mielą paliwo. Ale myślę że dojdziemy do tego.

Błędów czujników czy zaworów nie było bo bym zrobił test od razu.

Po samostarcie wywaliło błędy cr czujników, zaworów -wiadomo dlaczego.

Dzięki za wstawki -są pomocne.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy sprawa wygląda tak, było przypuszczenie że zawór wydatku pompy na pompie wysokiego ciśnienia jest uwalony i podmieniłem od kolegi cypisek (Bartek) ten zawór i jednak jego auto na moim zaworze odpaliło od strzała, były również sprawdzane czujniki, regulator ciśnienia na szynie CR i niestety jego regulator jest przewidziany na niższe ciśnienia i mojego nie mogliśmy sprawdzić 100 procentowo bo po prostu sterownik jego auto nie komunikował się z tym regulatorem i auto nie odpalało, postanowiłem nagrać filmik jakie ciśnienie daje pompa przy rozruchu na wykręconym przewodzie zaraz przy pompie i moim zdaniem to ciśnienie jest cieniuteńkie ale kolega chris99 wymieniał pompę u siebie i na podstawie swoich doświadczeń może napisać czy u niego było podobnie?, Pytanie czy do demontażu pompy wystarczy ściągacz czy trzeba demontować rozrząd? Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź bo będę robił to sam i wskazówki byłyby bardzo cenne. Dziękuję.

Tutaj filmik, może nie jest najwyższej jakości ale widać na nim jaką wydajność ma pompa :(

 

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

To wszystko jest niby logiczne. Ale jeśli auto gasło z powodu małego ciśnienia (nie ważne co to powodowało) to powinien być błąd niskiego ciśnienia.

Nie rozumiem tego. Czy tuner mógł wywalić raportowanie tego błędu z mapy?

Opublikowano

Wczoraj nie miałem czasu zaglądać do kompa, więc dopiero teraz zauważyłem nowe posty.

 

Moim zdaniem to ciśnienie nie jest u ciebie za mocne, więc może być niewystarczające do rozruchu, ale u mnie w N47 było jeszcze słabsze. To ciśnienie na wyjściu z pompy CR, to może ciśnienie samej pompki elektrycznej w zbiorniku. Ona mniej więcej tyle pompuje (ja robiłem takie sprawdzanie z wykreconym regulatorem ciśnienia z pompy CR i tak mniej wiecej leciała ropa).

U mnie też nie było błędu zbyt niskiego ciśnienia, dlatego szukanie usterki trochę mi czasu zajęło.

 

Co pokazuje Inpa (ciśnienie na szynie) gdy kręcisz rozrusznikiem - jest zerowe? U mnie było zerowe lub jakieś mikroskopijne (już dokładnie nie pamiętam).

 

Wymieniałem pompę CR w N47, która jest bardziej z tyłu silnika (rozrząd z tyłu). Kupiłem do tego blokadę zębatki napędu pompy CR. Pompę ściągnąłem beż ściągacza, ale siedziała mocno i trzeba było powalczyć z tym z 10-15 minut. Na pewno ze ściągaczem było by trochę łatwiej, ale można sobie poradzić bez niego.

Co do samej blokady zębatki napędu pompy, to trudno powiedzieć czy jest ona na 100% niezbędna, ale ja postanowiłem ją kupić i nie ryzykować (bo nie wiedziałem ile może taka zębatka opść po wykreceniu pompy CR - zależy to od konstrukcji silnika i rozrzadu. W N47 opada tylko kilka mm, więc teoretycznie można obejść się bez blokady, ale z drugiej strony montaż pompy CR też może być trudniejszy - trzeba trafić dokładnie wyżłobieniem w ośce pompy w wypustkę w zębatce - ale pompa cr pracuje tzw. skokowo i przez jest trudniejsze jej precyzyjne ustawienie).

Rozrządu nie trzeba demontować tylko zablokować zębatkę napędu pompy.

 

Ostatnio odpowietrzałem z bratem układ paliwowy w Oplu vectra V6 diesel, z tzw Plakiem trwa to parę sekund, a bez niego można nawet wydoić akumulator.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
To wszystko jest niby logiczne. Ale jeśli auto gasło z powodu małego ciśnienia (nie ważne co to powodowało) to powinien być błąd niskiego ciśnienia.

Nie rozumiem tego. Czy tuner mógł wywalić raportowanie tego błędu z mapy?

Tom dla mnie też jest to niezrozumiałe że nie było błędu niskiego ciśnienia na listwie :o Poza tym auto gasło momentalnie a nie tak jakby brakowało paliwa ale trzeba pamiętać że ten silnik jest na piezoelektrycznych wtryskach i kiedy jest minimalny spadek paliwa to sterownik to wykrywając natychmiast wyłącza silnik by nie doszło do uszkodzenia wtryskiwaczy oraz same wtryskiwacze są odłączane i przez to mógł się pojawiać błąd piątego wtryskiwacza którego awarię sterownik powiązał z nagłym brakiem paliwa, oczywiście to są tylko domysły jak faktycznie było tego nie wiem :? Natomiast Aligator na pewno by tego raportowania o niskim ciśnieniu by nie usunął.

 

Wczoraj nie miałem czasu zaglądać do kompa, więc dopiero teraz zauważyłem nowe posty.

 

Moim zdaniem to ciśnienie nie jest u ciebie za mocne, więc może być niewystarczające do rozruchu, ale u mnie w N47 było jeszcze słabsze. To ciśnienie na wyjściu z pompy CR, to może ciśnienie samej pompki elektrycznej w zbiorniku. Ona mniej więcej tyle pompuje (ja robiłem takie sprawdzanie z wykreconym regulatorem ciśnienia z pompy CR i tak mniej wiecej leciała ropa).

U mnie też nie było błędu zbyt niskiego ciśnienia, dlatego szukanie usterki trochę mi czasu zajęło.

 

Co pokazuje Inpa (ciśnienie na szynie) gdy kręcisz rozrusznikiem - jest zerowe? U mnie było zerowe lub jakieś mikroskopijne (już dokładnie nie pamiętam).

 

Wymieniałem pompę CR w N47, która jest bardziej z tyłu silnika (rozrząd z tyłu). Kupiłem do tego blokadę zębatki napędu pompy CR. Pompę ściągnąłem beż ściągacza, ale siedziała mocno i trzeba było powalczyć z tym z 10-15 minut. Na pewno ze ściągaczem było by trochę łatwiej, ale można sobie poradzić bez niego.

Co do samej blokady zębatki napędu pompy, to trudno powiedzieć czy jest ona na 100% niezbędna, ale ja postanowiłem ją kupić i nie ryzykować (bo nie wiedziałem ile może taka zębatka opść po wykreceniu pompy CR - zależy to od konstrukcji silnika i rozrzadu. W N47 opada tylko kilka mm, więc teoretycznie można obejść się bez blokady, ale z drugiej strony montaż pompy CR też może być trudniejszy - trzeba trafić dokładnie wyżłobieniem w ośce pompy w wypustkę w zębatce - ale pompa cr pracuje tzw. skokowo i przez jest trudniejsze jej precyzyjne ustawienie).

Rozrządu nie trzeba demontować tylko zablokować zębatkę napędu pompy.

 

Ostatnio odpowietrzałem z bratem układ paliwowy w Oplu vectra V6 diesel, z tzw Plakiem trwa to parę sekund, a bez niego można nawet wydoić akumulator.

Dziękuję chris99 za odpowiedź bo czekałem na nią :cool2: Czyli u Ciebie było jeszcze mniejsze :o to ja już myśłałem że u mnie jest naprawdę słabe :o to by wyjaśniało dlaczego samochód normalnie zapalał kiedy już był z nim problem a nie układ by szczelny i nie zapowietrzony, dopiero po odkręceniu wtryskiwaczy i zapowietrzeniu układu pompa już nie miała wystarczającego ciśnienia by uruchomić silnik :(

Inpa przy kręceniu rozrusznikiem pokazuje ciśnienie skaczące 2-4 bary i to wszystko i po dłuższym kręceniu nic się nie zmienia :(

Kupiłeś blokadę napędu zębatki napędu pompy CR?

Czy to było coś podobnego:

http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/53/45/31/83/5345318354

Bo ja zakupiłem coś takiego jak na powyższym zdjęciu i to jest ściągacz, blokadę rozrządu również zamówiłem i czy chodziło Ci o tą blokadę rozrządu?

chris99 u Ciebie jest pompa Bosch CP 4 a u mnie CP3 i z tego co kojarzę to u mnie nie ma wyżłobienia tylko jest ta zębatka na stożku i nie powinno być problemu z ustawieniem, natomiast nie rozumiem o jakiej blokadzie zębatki pompy myslisz może o tym ściągaczu który przedstawiłem na zdjęciu?

Co do odpowietrzania z użyciem plaka to się wszystko zgadza tylko musi być spełniony warunek że pompa jest sprawna bo inaczej to będzie lipa :(

Oddam pompę do sprawdzenia i wszystko się wyjaśni :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Ja kupiłem samą blokadę zębatki napędu pompy CR (zębatka to część rozrządu, napędzana jest łańcuchem).

Moja blokada wygląda tak:

http://allegro.pl/s757-blokada-pompy-wtryskowej-bmw-common-rail-i5323723394.html?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Offers&bi_c=Product&bi_term=Motoryzacja-3_Narz%C4%99dzia+i+sprz%C4%99t+warsztatowy-18554_Narz%C4%99dzia+warsztatowe-28433_Narz%C4%99dzia+r%C4%99czne-28440_Pozosta%C5%82e-28446

i to było u mnie wystarczające (jedynie ze ściągnięciem samej pompy trochę więcej szarpania :wink:) . Jeśli masz ściągacz, to u ciebie pójdzie łatwiej ściągnięcie pompy CR.

 

U ciebie co najwyżej potrzebujesz jeszcze blokadę zębatki podobną do mojej, lub twój ściągacz może załatwia od razu sprawę blokady samej zębatki i już nic więcej nie potrzebujesz. Stawiam że twój ściągacz będzie wystarczający.

Do N47 ściągacz jest raczej od razu z funkcją blokady zębatki.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ja kupiłem samą blokadę zębatki napędu pompy CR (zębatka to część rozrządu, napędzana jest łańcuchem).

Moja blokada wygląda tak:

http://allegro.pl/s757-blokada-pompy-wtryskowej-bmw-common-rail-i5323723394.html?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Offers&bi_c=Product&bi_term=Motoryzacja-3_Narz%C4%99dzia+i+sprz%C4%99t+warsztatowy-18554_Narz%C4%99dzia+warsztatowe-28433_Narz%C4%99dzia+r%C4%99czne-28440_Pozosta%C5%82e-28446

i to było u mnie wystarczające (jedynie ze ściągnięciem samej pompy trochę więcej szarpania :wink:) . Jeśli masz ściągacz, to u ciebie pójdzie łatwiej ściągnięcie pompy CR.

 

U ciebie co najwyżej potrzebujesz jeszcze blokadę zębatki podobną do mojej, lub twój ściągacz może załatwia od razu sprawę blokady samej zębatki i już nic więcej nie potrzebujesz. Stawiam że twój ściągacz będzie wystarczający.

Do N47 ściągacz jest raczej od razu z funkcją blokady zębatki.

chri99 dziekuję za odpowiedź, ten ściągacz już ma blokadę koła zebatego pompy, chciałem tylko wiedzieć czy jest konieczna będzie blokada rozrządu ale z tego co piszesz to nie jest konieczne bo przecież przsuniecie rozrządu kiedy koło jest napięte aż trzema łańcuchami graniczy z cudem :? Czyli trzeba zabierać się za robotę i oddać pompę do sprawdzenia. jeszcze raz dziękuję :) :cool2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Nie ma sprawy :)

 

Na początku też planowałem oddać pompę do sprawdzenia - wołali 150zł. Od razu kupiłem drugą pompę CR i trafiłem z diagnozą bez sprawdzania starej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Nie ma sprawy :)

 

Na początku też planowałem oddać pompę do sprawdzenia - wołali 150zł. Od razu kupiłem drugą pompę CR i trafiłem z diagnozą bez sprawdzania starej.

chris99, problem rozwiązany problemem była uszkodzona pompa CR, ja zapłaciłem tylko za podpięcie pompy w celu weryfikacji ciśnienia tylko 20 złotych bo nie chciałem by ją rozbierali bo koszt byłby zdecydowanie większy a nie chciałem wydawać niepotrzebnie kasy bo i tak nie miałem zamiaru jej naprawiać tylko kupić całkiem nowa by w przypadku regeneracji lub zakupie używanej uniknąć problemów na przyszłość, auto po zamontowaniu pompy CR odpaliło praktycznie od strzała i nie było potrzeby psikania czegokolwiek do dolotu, także problem rozwiązany po prawie miesięcznej walce z autem. :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Pamiętasz moje pierwsze pytanie jak połączyliśmy się Skype? "Czy jesteś pewien że ..........."

Tak pamiętam Tom, ale po prostu łudziłem się nadzieją że to nie pompa jest przyczyną całej awarii i szukałem wszystkiego by tylko nie ruszać pompy a to jednak okazało się błędne myślenie :( :duh:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.