Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna BMW F30,ale mam pewne wątpliwości co do silnika,czy wybrać 328i czy 335i. Interesują mnie tylko i wyłącznie auta z premium selection z Niemiec,i patrząc po cenach, jakiejś kolosalnej różnicy cenowej ,między tymi dwoma silnikami nie ma,oczywiście chciałbym aby oba auta posiadały m pakiet,navi i inne przydatne rzeczy,ale szczerze mówiąc, nie znalazłem jeszcze samochodu wyposażonego tak jakbym chciał,albo jest przebajerowane,albo bez m pakietu.I teraz główne pytanie do Was,jaka jest realna różnica spalania między dwoma silnikami w mieście,bo głównie w mieście się poruszam,ale bardzo mało zakorkowanym,drugie pytanie to jest różnica cenowa podczas eksploatacji,jaki jest koszt poszczególnych części dla obu modeli ? Naprawdę będę bardzo wdzięczny za pomoc,będzie to moje pierwsze auto BMW i nie chciałbym się zrazić.Z góry dziękuję.Pozdrawiam
Opublikowano
i patrząc po cenach, jakiejś kolosalnej różnicy cenowej ,między tymi dwoma silnikami nie ma

 

tylko jakieś drobne 30-40k :mrgreen:

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano
Nie mieszkam w Polsce,więc akcyzy nie płace,a mała różnica wynika z prawie full wypasu 328i,i wyposażonej wystarczalnie 335i,innej interesującej opcji dla mnie niestety nie ma :/
Opublikowano
O spalaniu było troche na forum wystarczy poszukać, 320i duże miasto z korkami 10l ,328i 12l ,335i 14l./100km

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Mi 328i po Wrocławiu pali 10,5l. Jeśli nie dotyczy Ciebie akcyza to bierz 335i. Z wydechem Performance fajniej gada niż 328i :cool2:
Opublikowano

Hej różnica jest ogromna 335i to pięknie brzmiący silnik r6 tradycja i kwintesencja BMW fakt spalanie jest większe ale frajda niesamowita

nic nie mam do silnika 2.0 bo też mocno ciągnie ale forumowicze narzekają że się psuje.

Generalnie jak mieszkasz w Niemczech nie dotyczy cie akcyza a ceny są zbliżone to wszystko przemawia za 335i :D :D

Opublikowano

nic nie mam do silnika 2.0 bo też mocno ciągnie ale forumowicze narzekają że się psuje D

Jacy forumowicze ? Mam f30 328i od 2 lat, regularnie czytam to forum (i niemieckie) i nikt nie narzeka ze 328i "sie psuje".

Opublikowano
doprecyzujmy, 2 (no może max. 3) forumowiczów skarżyło się, że popsuł im się silnik N20...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja bym na Twoim miejscu wybrał 6 cylindrowe 335i, w PL niestety akcyza jest za duża, żeby dopłacac do 6 cylindrów
Opublikowano

Ale nie rozmawiamy teraz co komu sie podoba.

(Każdy silnik benzynowy F30 jest turboładowany, i 4 cyl 328i zjada takie stare 6 cyl 328i na śniadanie)

Nie rozpuszczaj kłamliwych tez ze 328i sie psują bo tak nie jest.

W USA kilka sie "popsuło" ale robionych na 400 koni.

Ja także miałem 335i i różnica w spalaniu jest 2-2.5l

Na zach Eu dochodzą większe opłaty, podatki.

Ceny części tez wyższe.

Jeżeli to ma być jedyne auto na co dzień to 335i jest średnio dobrym wyborem.

Opublikowano

@ BadBoy

 

Jaka jest różnica w cenach między częściami do 328i a 335i ? Co do poruszania się na co dzień, to raczej będę miał drugie auto, do dojeżdżania do pracy,więc 335i będzie służyć do wyszalenia się,ale z drugiej strony, jeśli pomyślę sobie o takich pieniądzach,tylko do szalenia to sam nie wiem :/

Opublikowano
mnie 335i pali średnio 12 litrów. ceny części zależą głównie od wybranej opcji wyposażenia, np. mając opcję "hamulce sportowe M" tarcze i klocki OE kosztują absurdalne pieniądze. to samo się ma do adaptacyjnego zawieszenia, itd.
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli miałbym 2 małe auto "na co dzień" to faktycznie lepiej 335i-

Wrażenia z jazdy klasę lepsze, dźwięk silnika itd.

Jeżeli będzie to auto weekendowe to te 2.5l spalania więcej tracą na wartości.

335i miałem 11.2l a w 328i mam 8.8l.

Ceny części podobnie. (Tarcze/klocki 20-30% droższe, 6,5l oleju-328i 5l. Itd)

Wrażenia z jazdy do 200km/h podobne- pózniej już 335i trochę odjeżdża.

Moj film z autostrady (wejdź przez YouTube to znajdziesz w moich filmach taki sam film z 335i)

Edytowane przez Bad_Boy
Opublikowano
jako auto do wyszalenia sie to nie lepsze byloby na Z4 lub M135i/M235i? Nawet 4er wydaje mi sie lepsza opcja. No chyba ze juz podjales decyzje i wiesz, ze to ma byc wylacznie 3er.
Opublikowano

Ponizej link do strony pozwalajacej w przyblizeniu obliczyc i porownac koszty utrzymania samochodu, niestety nie ma wersji po angielsku. Przy zalozeniu rocznego przebiegu na poziomie 15 tys. km, 328i generuje srednie koszty serwisowania na poziomie 38 EUR na miesiac, natomiast 335i - 49 EUR. Dla porownania na 320d trzeba srednio wydac 39 EUR/mies, wszystkie w wersji limuzyna.

 

http://www.autokostencheck.de/BMW/BMW-3er/

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

@rycy

 

Musze się dokładnie zastanowić jeszcze,na pewno 1er odpada,po prostu mi się nie podoba,co do 2er może być,4er z tego co sprawdzałem jest sporo droższa,szczerze mówiąc na samym początku byłem zdecydowany na Nissana 370z nismo,ale jakoś mi się odwidziało,ze względu na tylko dwa fotele,wiadomo,że tył w tamtych bm'kach też jest ciasny,ale mam tą świadomość,że w razie czego jest.Co do 370z Nismo,wiecie coś na temat tego samochodu ? Głównie interesuję mnie koszt serwisowania,bo co do spalania, to podobno pali jak smok :) Ciężko znaleźć jakiekolwiek informacje od rodaków na temat tego samochodu.Pozdrawiam

 

 

@ras_f34

 

Dzięki za stronkę,na pewno oblukam.Tak czytam i czytam,to silnik 328i oraz 335i do 150-160 zachowuję się podobnie,z racji tego, że ja jeżdżę głownie po dosyć małym mieście,bardzo rzadko po autostradach,to wydaję się najrozsądniejszym wyborem,no i zawsze coś się zaoszczędzi na paliwie.Pozdrawiam

 

Panowie,jak to jest z tym ubezpieczeniem AC+OC u dealera BMW,jak oni to liczą, 3% od faktury,czy jak ?

Opublikowano

Miałem okazje zrobić ostatnio parę kółek po torze 335ix z power kitem i Nissanem 370z. Jeżeli chodzi o tempo i czasy to oba wypadały bardzo podobnie. Całkiem niezły rezultat dla BMW jak na rodzinnego sedana w porównaniu ze sportową zabawką. Natomiast jeżeli chodzi o czysty fun z jazdy to nissan wypadał o wiele lepiej. Dzięki niższej masie, szerszym oponom da się nim przejechać zakręt znacznie szybciej i precyzyjniej. BMW jest podsterowne ale za to nadrabia sporo większym przyśpieszeniem i dzięki x-drive możliwoścą wciśnięcia gazu na wyjściu z zakrętu jeszcze na skręconych kołach (nissan staje bokiem). Co do spalania do Nissan palił jakieś 25% mniej ale za to wyłącznie 98 oktanówki co ma przełożenie na koszty.

 

Żeby Ci doradzić co kupić musiałbyś napisać do czego ten samochód ma służyć jakie oczekiwania są priorytetowe. Jeżeli koszty są ważne to najważniejszym aspektem jest różnica w cenie zakupu i utrata wartości. Paliwo, serwis i ubezpieczenie ma mniejsze znaczenie chyba, że robisz dużo kilometrów. Jeżeli moc nie jest super priorytetem to weź 328 albo 428 w zależności od gustów. To bardzo fajny samochodzik, czuć mniejszą masę i przez to fajniej się prowadzi a 50k które Ci zostanie wydaj na inne przyjemności. Natomiast jeżeli fun jest priorytetem to 335 ale żeby mieć znacząco lepszy samochód od x28i koniecznie dołóż power kit/chip, wydech i zawieszenie. Wtedy rzeczywiście masz praktycznego sedana o osiągach takich jak M3 E90.

 

A jeżeli już rzeczywiście koszty i praktyczność nie ma znaczenia to najfajniejszy powinien być 235 ale tu już teoretyzuję bo nie jeździłem.

 

P.S. Co do porównania przyśpieszeń to moim zdaniem do 100 jest podobnie w x28 i x35, powyżej już jest różnica.

Opublikowano
Miałem okazje zrobić ostatnio parę kółek po torze 335ix z power kitem i Nissanem 370z. Jeżeli chodzi o tempo i czasy to oba wypadały bardzo podobnie. Całkiem niezły rezultat dla BMW jak na rodzinnego sedana w porównaniu ze sportową zabawką. Natomiast jeżeli chodzi o czysty fun z jazdy to nissan wypadał o wiele lepiej. Dzięki niższej masie, szerszym oponom da się nim przejechać zakręt znacznie szybciej i precyzyjniej. BMW jest podsterowne ale za to nadrabia sporo większym przyśpieszeniem i dzięki x-drive możliwoścą wciśnięcia gazu na wyjściu z zakrętu jeszcze na skręconych kołach (nissan staje bokiem). Co do spalania do Nissan palił jakieś 25% mniej ale za to wyłącznie 98 oktanówki co ma przełożenie na koszty.

 

Żeby Ci doradzić co kupić musiałbyś napisać do czego ten samochód ma służyć jakie oczekiwania są priorytetowe. Jeżeli koszty są ważne to najważniejszym aspektem jest różnica w cenie zakupu i utrata wartości. Paliwo, serwis i ubezpieczenie ma mniejsze znaczenie chyba, że robisz dużo kilometrów. Jeżeli moc nie jest super priorytetem to weź 328 albo 428 w zależności od gustów. To bardzo fajny samochodzik, czuć mniejszą masę i przez to fajniej się prowadzi a 50k które Ci zostanie wydaj na inne przyjemności. Natomiast jeżeli fun jest priorytetem to 335 ale żeby mieć znacząco lepszy samochód od x28i koniecznie dołóż power kit/chip, wydech i zawieszenie. Wtedy rzeczywiście masz praktycznego sedana o osiągach takich jak M3 E90.

 

A jeżeli już rzeczywiście koszty i praktyczność nie ma znaczenia to najfajniejszy powinien być 235 ale tu już teoretyzuję bo nie jeździłem.

 

P.S. Co do porównania przyśpieszeń to moim zdaniem do 100 jest podobnie w x28 i x35, powyżej już jest różnica.

Żeby nie było że chwale swoje ale jezdziłem wieloma samochodami i faktycznie do fanu m235i to jedno z najlepszych aut bmw pod kilkoma względami

nawet lepsze od m4 mniejsza masa gabaryty na szybkich zakrętach ma to duże znaczenie ,ale fakt m4 jest wygodniejsze ma ładniejszą linie i lepsze zawieszenie prawdziwe M

Opublikowano
@rycy

 

szczerze mówiąc na samym początku byłem zdecydowany na Nissana 370z nismo,ale jakoś mi się odwidziało,ze względu na tylko dwa fotele,wiadomo,że tył w tamtych bm'kach też jest ciasny,ale mam tą świadomość,że w razie czego jest.Co do 370z Nismo,wiecie coś na temat tego samochodu ? Głównie interesuję mnie koszt serwisowania,bo co do spalania, to podobno pali jak smok :)

 

Mialem 350z, ktore sprzedalem i kupilem e90 330i jak urodzilo mi sie dziecko.

 

Plusy Nissana:

- wiekszy fun i 'klimat' oraz lepszy wyglad

- mniejsza podsterownosc

- wieksza nadsterownosc

- lepszy uklad kierowniczy

- auto duzo bardziej 'zywe' - wiecej wymaga, ale tez wiecej daje

- tanszy serwis (robocizna)

 

Plusy 330i:

- 4 siedzenia

- lepsza trakcja, wieksza stabilnosc

- lepszy silnik (latwiej sie wkreca na obroty)

- auto latwiejse do pojechania 'na limicie'

 

Spalanie obu aut: 330i pali srednio ok 1l mniej niz 350z.

 

Jesli szukasz zabawki na weekend bo masz auto na codzien, bierz 370z Nismo. 3er, 4er 35i sa za bardzo obecnie ugrzecznione zeby dawac frajde.

Wiele osob chwali M235i, ale nie jezdzilem i nie podoba mi sie z wygladu - kwestia gustu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.