Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i prosze o rade,

pisze na forum bo juz nic nowego nie przychodzi mi do glowy. Przedstawie sytuacje po krotce. Kupilem e46 rok temu. Zalany byl olej 10w40 oczywiscie wymienilem rozrzad, uszczelnilem vacum pompe, wymienilem uszczelki itp. oczywiscie zmiana oleju na 5w40. Odma wymieniona zostala prawie calkowicie (bez jednej rurki, ktora mechanik uznal za nie zapchana i w dobrym stanie). Po tym wszystkim silnik nie bierze ani grama oleju. Miesiac temu wymienilem u mechanika olej jak zawsze po przejechaniu 10 kkm. I NAGLE SILNIK BIERZE POTEZNE ilosci oleju, jakies 300ml na 200-300 km. Co prawda nie mam kanalu ale ogladalem silnik z wszystkich stron i nie widze wyciekow. Profilaktycznie wymienilem uszczelke pokrywy zaworow na nowcie oryginal za 350 zl! Nadal zre albo gubi olej. Nie chce wymieniac wszystkiego bo to sie mija z celem. Leje olej Valvoline syntetyczny 5w40. Nie moge zrozumiec jaki jest zwiazek miedzy wymiana oleju na nowy a naglym znikaniem oleju. Pomocy! ps sorry za brak polskich znakow zle komp mi wariuje. Pozdro.

Opublikowano

Uszczelniacze zaworowe do zrobienia.

Dziwna sprawa z tym olejem. Wszyscy mówią być lać 5W30 lub 5W40. Zrobilem tak samo i efekt taki jak Twój.

Opublikowano

Mam to samo, Przynajmniej 1L/1000 km. Miałem robić uszczelniacze, ale w serwisie który zajmuje się tylko BMW zasadniczo mi to odradzili. Z tego co mówili to silnik trzeba rozebrać i i zrobić pierścienie bo najprawdopodobniej tu jest główny problem, a uszczelniacze owszem ale przy okazji. Więc teraz zastanawiam się czy bardziej mi się nie opłaci zrobić przekładkę na jakieś 6 cyl. bo remont to ok. 5k.

 

Ps. Jakby ktoś znał dobry warsztat który by się tego podjął z okolic małopolski to będę wdzięczny (interesuje mnie żebym nie musiał sam szukać silnika). Bo na razie najbliżej znalazłem w okolicach Tarnobrzega.

Opublikowano

Zależy ile masz kasy, tylko nie licz że M54 nie będzie wymagał remontu generalnego jak twój R4. Oba będę na 100% do remontu :) Kup anglika E46 wyjmij silnik zrób generalkę, przełóż pierdoły jak hamulce itp bo pewnie jak przekładać to wersja 3 litry.

 

Co do serwisu mogli zrobić test olejowy to by od razu było wiadomo co jest nie tak.

Opublikowano
Mój n42 tez brał 1l oleju na 100 km. Wymieniłem uszczelniacze i teraz 0.5l na 12 tys km... wiec remont zbędny. W tym modelu uszczelniacze twardnieja i nie trzymają oleju

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano

wielkie dzieki,

mechanik tez przez tel sugerowal ze w tym modelu uszczelniacze twardnieja, ale nie bylo czasu podjechac i dokladnie sprawdzic. Mam nadzieje ze to nie pierscienie ;/

Opublikowano
Zależy ile masz kasy, tylko nie licz że M54 nie będzie wymagał remontu generalnego jak twój R4. Oba będę na 100% do remontu :) Kup anglika E46 wyjmij silnik zrób generalkę, przełóż pierdoły jak hamulce itp bo pewnie jak przekładać to wersja 3 litry.

 

Co do serwisu mogli zrobić test olejowy to by od razu było wiadomo co jest nie tak.

 

 

Wystarczy mi 2,2 ew. 2,5. Jak będę robił przekładkę to wolałbym jednak założyć sprawny silnik bo taki do remontu to już mam :) a opcja którą proponujesz wymaga jednak więcej niż 5 cz 6 tys.

Opublikowano

Tja znajdź mi M54 niezależnie od pojemności w kategorii nie do remontu :D Chyba, że jesteś wyznawcą że M54 ma pić olej to powodzenia :cool2: tylko nie załam się po wizycie na hamowni. Bo obstawiam, że te wszystkie pijące olej nie mają więcej niż 200KM z katalogowych 231. Ja mam koło 215 a pije mi stosunkowo mało oleju ale jak słyszę 1l oleju na 3tys km to płakać czy śmiać się xD

Czy wybierzesz 2,0 czy 3,0 to koszty części będą takie same.

 

Tak bo zmiana R4 na R6 to tylko silnik, a gdzie układ hamulcowy, wydechowy, skrzynia, i sporo drobnicy która wyjdzie po drodze? Najtaniej jest kupić anglika, otworzyć silnik ogarnąć go na tip-top a potem poprzekładać co trzeba i jeździć.

Opublikowano

Może rękojmia. Mój silnik pracuje jak igła. cud miód ( niech tak dalej pracuje ) życzę mu tego, ale jeśli się okaże, że olej ucieka przez pierścienie to

bmw straci w moich oczach. Uważam, że nie mam problemu z utrzymaniem BMW, zależało mi na niższym spalaniu i dobrych osiągach N42 zapewnia mi te możliwości, jako studentowi. Wiadomo teraz tylko 3.0 + :D

ale kij. Ja tak wybierałem auto. Nie pitolcie, że 5k to mała sumka, że nie powinno boleć, bo to bmw.. Auto 180k przebiegu i takie cyrki? To wstyd, wiadomo dla kogo. BMW powinno to naprawić, tak jak wadliwe poduszki. pozdro.

O napinaczu nie wspomnę. Sory za bledy orto. Gdyby nie te problemy, to ten silnik pewnie byłby dobrą stroną bmw.. dla tych oszczędniejszych. Nie po to ten silnik był tworzony..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupujesz auto używane i licz się z wydatkami. Co nie naprawił poprzedni właściciel albo co spytolił serwisujac auto będziesz musiał Ty wydać więc nie gadaj głupot że BMW straci w twoich oczach, nie ma samochodu doskonałego i każdy ma swoje bolączki.

Ciesz się że pedał gazu sie nie zacina i nie musiałeś się o tym przekonać w innej marce samochodu.

 

Remont silnika nie robisz dla BMW tylko planując pojeździć nim jeszcze parę lat i 5k z magicznym przebiegiem to pikuś

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Boże jest internet itp to zobacz ile kosztuje kompletna przekładka silnika no i nie zapomnij masz mały silnik włóż R6 to i amory wypadało by zmienić z sprężynami pod większą masę jednostki napędowej t jak myślisz co będzie tańsze remont R4 czy przesiadka na R6?

Chcesz przekładać silnik R6, który będzie brał olej to i tak go w ciągu roku wyciągniesz aby zrobić generalkę jak zacznie jak szalony brać olej.

Jednak zawsze możesz dołączyć do klubu "specjalistów" M54 bierze olej i to normalne i olać remont ale nie dziw się, że Cię 320d objedzie bez kłopotu :cool2:

 

Rękojmia i co to daje w przypadku zakupu od osoby prywatnej?

Opublikowano

Hehe. Przecież wiadomo, że to wina gównianego oleju czytaj castrol, a silnik za to obrywa.. Właściciele tych aut lali to co "zaleca" BMW. I teraz przenosząc się na dobry olej mamy takie problemy.

BMW zawsze i wszędzie będzie już ze mną, ale troszkę siarowe jest ;) zalecania syfu dla twojego motoru. Tak wiem, jestem drugim właścicielem i mogę sobie w buty wsadzić te teksty. :mad2: ale to

odbije się w przyszłości przy zakupie nowego bmw.. To tyle. To moja teoria możecie się z nią nie zgodzić. Może Castrol pokryje naprawę? Hę?! :D

 

Zmiana silnika w E46, które jest moim zdaniem jeszcze za młode to druciarstwo.

Opublikowano

Za młode? w najlepszym wypadku 11 letnie. |To jest młode auto? Bez jaj... I to nie jest wina castrola, wina poprzedniego właściciela ani też wina nadprzyrodzonych złych fluidów. To jest wina tylko i wyłącznie BMW - firma poszła w oszczędności i całe to przedsięwzięcie jakim jest E46 jest jedną wielką wtopą konstrukcyjną, od struktury auta zacząwszy, przez silniki na wykończeniu wnętrza i użytych materiałach skończywszy. Owszem, "poprzedni właściciel" mógł coś dodatkowo swoim postępowaniem popsuć, ale kurde, właśnie dlatego jest już poprzenim właścicielem, doszedł do zdrowego wniosku, że auto za dużo kosztuje, i pozbył się trupa. I tylko u nas w PL pokutuje cały czas przeświadczenie, że 10 letnie BMW to nadal rodzyn i rarytas jakich mało, i ma jeździć wiecznie, nic nie palić i kosztować w utrzymaniu tyle co rower.

Zmień podejście, to może polubisz się z BMW, bo z modelu na model wyżej i młodziej jest tylko gorzej, i jak chcesz kupić dobre BMW, to albo nówkę z salonu w opcji "wystarczy dolać paliwa", albo szukaj E36 z M50B25 pod maską na zachodzie.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Po części się zgodzę z tym, ale piszesz też bzdury. Plastiki w aucie, materiały obszycia kierownicy i galki to porażka umysłowa fakt. Moje auto ma 100% oryginalny przebieg. Tapicerka alcantara jest w dobrym stanie oraz wiele innych rzeczy.

Mając do wyboru auto kilku letnie w tej cenie wybrałem właśnie, te w oryginalnym m-pakiecie. Auto nie brało oleju, jeździło dobrze, silnik 0 błędów fizycznych. Po zmianie oleju.. dolewam. Nie bylo serwisowane w ASO tylko w podobnym serwisie.

Więc pewnie było taniej i właściciel nie skąpił na naprawy z czego zyskałem ja w tym momencie. Mam 100% pewność do przebiegu. Napisałem, że jest za młode, na druciarstwo ( czytaj zmianę silnika ), a nie że jest młode, ale to moje zdanie.

Przez 15 tys lałem tylko paliwo, a teraz leje i olej.

Opublikowano

15000 km? No gratuluje, czyli u mnie mialbym spokoj po zakupie na jakies 3-4 miesiAce. No, super. Wymiana silnika to druciarstwo? W sensie wymiana bo padl, czy wymiana na mocniejszy? W obu wypadkach nie udzielisz bezpiecznej odpowiedzi, bo jak padl, to jest to czesc zamienna i sie ja wymienia, a jak na mocniejszy - to pol forum tak ma albo planuje, wiec tez argument upada.

co do przebiegu - a co ma piernik do wiatraka? Mozesz miec pewny i maly a i tak i tak silnik zarzniety, bo to jest bmw z n42 czyli najslabsza jednorazowka pod maska.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Skoro R6 padały poniżej najazdu 100tysięcy to pewnie R4 nie były lepsze :D

Prawda jest taka BMW robi złomy tak samo zresztą jak Merc ale logo jest więc połowa forum się spuszcza jakie to dobre.

 

Główna zaleta E46 to wygląd i nic więcej bo jak trzeba coś robić to to leci w tysiące :D

 

Przebieg 180 tys km idealna skręcą wartość. A olej pewnie bierze bo wypłukałeś doktora.

Opublikowano
Panowie chyba troszeczkę bijecie pianę na temat M54 i ogólnie jakości e46. Nie piszę tego jako fanatyka marki bo raczej teraz przesiądę się do innego logo ale e46 to jest i tak porządny wóz. Swoje 330i użytkuje od 7 lat, dolewki oleju mnie nie dotykają w ogóle. Wnętrze przy 200kkm wygląda bardzo świeżo, bez nadmiernego zużycia. Brak jakichkolwiek wytarć przełączników, większość uchwytów, pedały, kierownica są w bdb stanie. Fotele idealne chociaż większość przebiegu zrobiona po mieście na krótkich odcinkach. Więc jeżeli wasze przebiegi są w 100% pewne to trafiliście na auta po niedbaluchach, a jeżeli poprzedni właściciele nie dbali o wygląd i utrzymanie wnętrza to nie dbali pewnie też o mechanikę i tutaj raczej należy szukać przyczyny kłopotów z silnikami. :wink: To takie moje małe OT.
Opublikowano

Tylko ten pieprzony olej i byłbym zadowolony mega. Może faktycznie tylko te uszczelniacze zaworowe.

Wygląd E46 jest mega szczegolnie w m-pakiecie, ładniejsze od e90 i e60. Kto się zemną nie zgodzi? Niech pierwszy rzuci kamieniem :mrgreen:

 

@Carlos

Ja mam auto już 10 miesięcy. Trasy codziennie, krótkie dystanste po 20 km w jedną stronę, czasem gdzieś dalej uderze. Głównie miasto.

Co mam do zrobienia? Hamulce i szczotki od alternatora.

PS: Z tego co wiem szczotki kończą się na 200 tys - 180 tys km w takim przedziale przebiegu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.